Lai gan Liepājas ostas uzņēmumi cerēja, ka ostas padziļināšana noslēgsies šogad, darbu izpildītājs Dredgings International N.V. atzinis, ka ātrāk par līgumā noteikto termiņu - 2012.gada 31. jūliju - to nespēs izdarīt.
Iepriekš padziļināšanas darbu veicējs Liepājas SEZ pārvaldei bija apliecinājis gatavību darbus pabeigt līdz šā gada beigām, un vairāki ostas uzņēmumi savus attīstības plānus pieskaņoja šim termiņam. «Protams, ka mēs cerējām, ka darbus pabeigs šogad,» Db.lv atzina LSEZ SIA Transit Services valdes loceklis Aleksandrs Kozlovs, kura pārstāvētais uzņēmums ostā būvē jaunu piestātni.
Beļģijas uzņēmums Dredging International N.V., redzot, ka šogad nevarēs izpildīt visu iecerēto darbu apjomu, par to informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldi. Sarunās abas puses vienojās par šogad obligāti veicamajiem darbiem, konsultējoties ar ostas kompānijām, lai tās varētu īstenot savus attīstības plānus. Liepājas SEZ pārvaldei un ostas padziļinātājam vienojoties, nolemts darbus turpināt līdz līgumā noteiktajam termiņam - 2012. gada 31. jūlijam, informē Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Šobrīd Liepājas osta strādā ar plānoto intensitāti un ir novērojams stabils kravu apgrozījuma pieaugums, bet kompāniju prognozes un plāni liecina, ka kravu plūsma arī turpmāk palielināsies, uzsver Jānis Lapiņš. Tiesa, kravu apgrozījums nekāps tik strauji, kā cerēts, un pilnu jaudu osta sasniegs pusgadu vēlāk.
Līdz oktobra beigām darbus brīvostā turpinās zemes smēlējs PINOCCHIO. Dredging International N.V. Liepājas ostas padziļināšanu ziemā plāno pārtraukt, bet atsākt pavasarī, atkarībā no laika apstākļiem.
Projektu Liepājas ostas padziļināšana finansē ES Kohēzijas fonds, kā arī Latvijas valsts un Liepājas SEZ pārvalde. Kopējās izmaksas ir vairāk nekā 27 miljoni latu. Liepājas ostas padziļināšana ir transporta nozares projekts, kura mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru, nodrošinot TEN – T (Transeiropas transporta tīkla) infrastruktūras attīstību un pilnvērtīgu noslodzi. Projekta realizācijas papildu mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā. Db.lv jau rakstīja, ka ostas padziļināšana sabremzējās arī pērn, to sarežģīja gan laika apstākļi, gan neplānoti smagā grunts un nogrimis kuģa vraks.
Projekts paredz padziļināt Liepājas ostas kuģu ceļus līdz 12.5 m un Brīvostas akvatoriju līdz 12 m, rekonstruēt Loču kanālu un padziļināt Ziemas ostas akvatoriju līdz septiņu metru dziļumam. Projekta ietvaros modernizē arī Kuģu satiksmes vadības centru, kas nodrošinās padziļinātās ostas drošu izmantošanu lieltonnāžas un tuvsatiksmes kuģu satiksmei.