2012. gada deviņos mēnešos Liepājas osta sasniedza līdz šim lielāko kravu apgrozījumu atjaunotās ostas vēsturē – 5,3 miljoni tonnu.
Salīdzinot ar pērno gadu, tas ir par 52,3% vairāk. Arī šā gada septembrī sasniegts līdz šim lielākais kravu apgrozījums viena mēneša laikā - 695 ,6 tūkstoši tonnu jeb par 73,3% vairāk nekā 2011. gada septembrī. Galvenais iemesls tik straujam kravu apgrozījuma pieaugumam ir 2011. gada graudaugu raža, ko papildina jauni kravu veidi, piemēram, ogles, melnā metāla un tā izstrādājumu tirgus atdzīvošanās, kā arī stabila prāmju kustība un ro-ro tipa kravas, skaidro Liepājas speciālās ekonomiskās zonas Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš.
2012. gada septembrī Liepājas ostā pārkrauts 695,6 tūkstoši tonnu kravu, no kurām 55,6% jeb 386,6 tūkst. tonnu bija beramkravas, ģenerālkravu īpatsvars bija 39,3% jeb 273,6 tūkst. tonnu, bet lejamkravu apjomi – 5,1% jeb 35,4 tūkst. tonnu. Lielāko daļu no kravām – 41,3% veidoja labība un labības produkti, kas saistīts ar labo graudaugu ražu šogad Latvijā un 2011. gada labības ražu Kazahstānā un citviet pasaulē.
Ļoti veiksmīgi šā gada septembrī strādājusi ostas kompānija LSEZ a/s Liepājas osta LM, kas pārkrāvusi vairāk nekā 303 tūkst.t. Salīdzinot ar pagājušā gada septembri, kravu apjoms palielināts par 137%. Kravu apgrozījumu dubultojušas arī ostas kompānijas LSEZ SIA Laskana (142,5%) un Liepājas SEZ SIA Terrabalt (114,4%). Ievērojams kravu apgrozījuma pieaugums arī beramkravu terminālam Liepaja Bulk terminal - par 98%.
2012. gada septembrī Liepājas ostā apkalpoti 141 kuģis, bet izbraukuši un iebraukuši 3333 pasažieri.
2012. gada deviņos mēnešos osta sasniegusi līdz šim lielāko kravu apgrozījumu – 5,3 milj. tonnu. Pārskata periodā apkalpoti 1 354 kuģi (pieaugums par 26%), pārkrautas 21906 ro-ro vienības (pieaugums par 65,5%) un 3198 konteineri TEU (pieaugums par 32,5%), bet iebraukuši un izbraukuši 24,3 tūkst. pasažieru (pieaugums par 64%)
Līdzīgs kravu apgrozījums būs vēl vairākus mēnešus, prognozē I. Koliņš, taču precīzākas prognozes varēšot pateikt gada beigās, kad ostas kompānijas slēgs līgumus ar kravu īpašniekiem 2013. gadam. Tomēr arī bez 2011. gada labās graudaugu ražas Liepājas osta šogad strādātu ar kravu apjoma pieaugumu 15% robežās un gada griezumā pārsniegtu plānoto 5 milj. tonnu robežu. Šobrīd svarīgākais ir esošo kravu apjomu saglabāšana un nostiprināšana, lai pēc iesākto attīstības projektu pabeigšanas varētu plānot nākamo kravu apgrozījuma pieaugumu.