Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks plāno dubultot apgrozījumu

Vēsma Lēvalde,08.10.2012

Jaunākais izdevums

A/s Liepājas autobusu parks līdz 2015.gada beigām plāno sasniegt 15 miljonu latu apgrozījumu un to noslēgt ar 200 tūkst. latu peļņu.

Tādus rezultātus paredz šā gada maijā uzņēmuma padomē apstiprinātais stratēģiskās attīstības plāns 2012. - 2015. gadam.

Db.lv rakstīja, ka šā gada septembra vidū a/s Liepājas autobusu parks veica finanšu investīciju taksometru uzņēmumā SIA Baltic Taxi, kļūstot par tā kapitāldaļu kontrolpaketes īpašnieku. Tuvāko divu gadu laikā SIA Baltic Taxi plānots sasniegt četrus miljonus latu lielu apgrozījumu, 2015. gadu noslēdzot ar 150 tūkst. Ls peļņu.

Savukārt a/s Liepājas autobusu parks jaundibinātā meitasuzņēmuma SIA Rumba Tours plānotais apgrozījums, noslēdzot 2015. gadu, plānots 0,4 miljonu latu apmērā, sasniedzot 25 tūkst. latu peļņu. SIA Rumba Tours specializācija ir autobusu nomas pakalpojumi privātpersonām, uzņēmumiem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Liepājas autobusu parka stratēģiskās attīstības plāns pieņemts, reaģējot uz situāciju regulāro pasažieru pārvadājumu jomā un paredz ieguldījumus jaunu transporta nozares pakalpojumu attīstīšanā, informē uzņēmums. Plānots paplašināt darbību Liepājā un ārpus reģiona, tostarp Rīgā. A/s Liepājas autobusu parks mērķis līdz 2015. gadam ir neregulāro un starptautisko pasažieru pārvadājumu attīstīšana un pilnveidošana.

Liepājas autobusu parks ir lielākais autobusu pārvadājumu sniedzējs Kurzemē. Tas darbojas trīs autopārvadājumu jomās, nodrošinot Liepājas pilsētas pasažieru pārvadājumus, reģionālos vietējos pārvadājumus un starppilsētu maršrutus - Liepāja – Rīga, Ventspils, Talsi, Kuldīga, Jelgava, nodarbinot vairāk nekā 220 darbiniekus.

Uzņēmums pastarpināti pieder Andra Šķēles ģimenei - tā lielākais akcionārs ir uzņēmums LAP1R, kura īpašumā ir 49,49% uzņēmuma akciju, otra lielākā akcionāre ir Liepājas dome, kurai pieder 34,85% autobusu parka akciju. Autobusu parka akciju kapitāls ir 627,4 tūkstoši latu.

A/s Liepājas autobusu parks šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 2,84 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 3,6% vairāk nekā pērn šajā laika periodā. Uzņēmuma akcijas kotē Rīgas Fondu biržas otrajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Liepājas autobusu parks septembrī izpildījis 99,7% reisu

Db.lv,04.10.2022

AS Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Liepājas autobusu parks" (LAP) šogad septembrī Liepājas, Pierīgas, kā arī Ogres-Aizkraukles lotēs nodrošinājis 24 457 reisus jeb 99,7% paredzēto reisu, informē LAP pārstāvji.

Tostarp Ogres-Aizkraukles maršrutos, kur LAP darbu sāka šogad 1.jūlijā, kopējais reisu skaits septembrī veidoja 8988, no kuriem izpildīti 99,73%.

Kompānijā skaidro, ka galvenais iemesls neplānotām izmaiņām kustību sarakstos joprojām ir kvalificētu autobusu vadītāju trūkums, esošo darbinieku slimošana un transportlīdzekļu tehniskie bojājumi.

Autobusu šoferu deficīta problēma jārisina steidzami 

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu,...

Mēneša laikā uzņēmums ir ziņojis kopā par 76 atceltiem vai pārtrauktiem reisiem visos trijos pārvadājumu reģionos, norāda kompānijas pārstāvji, piebilstot, ka uzņēmums turpina darbības rādītāju uzlabošanu, piesaistot autobusu šoferus.

LAP pārstāvji uzsver, ka arī citi pārvadātāji sastopas ar autobusa vadītāju būtisku nepietiekamību. Satiksmes ministrijas šogad 19.septembrī organizētās domnīcas laikā Autotransporta direkcija, pēc pārvadātāju aptaujāšanas, pauda, ka šobrīd Pierīgas reģionā, tostarp Ogres novadā pārvadātājiem trūkst 92 autobusu vadītāji.

Pēc kompānijā vēstītā, LAP atbalsta nozares ģenerālvienošanās noslēgšanu, kas paredzētu būtiskus uzlabojumus šoferu atalgojumā un sociālajās garantijās, nosakot minimālo bruto algu mēnesī, definējot, vai un kā tiek apmaksāts laiks, kas pavadīts autobusa vadīšanā, kā arī starpreisu stāvēšanas laiks.

Vienlaikus kompānijā norāda, lai īstenotu nozares ģenerālvienošanos, ir nepieciešama sadarbība un kopīga izpratne ne tikai pārvadātāju starpā, bet arī pašvaldību, nozares arodorganizāciju un atbildīgo valsts institūciju vidū.

Savukārt, runājot pat LAP iespējām nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kompānijā min, ka reisu izpildēs Ogres novadā LAP izmanto četrus jaunus "Isuzu Turquoise" autobusus, kas ir pielāgoti personām ar kustību traucējumiem. Gadījumos, kad personai ar kustību traucējumiem ir nepieciešams saņemt pakalpojumu reisā, kurā nav norīkots speciāli pielāgots autobuss vai personai nav zināma informācija par speciāli pielāgota autobusa norīkojumu konkrētā reisa izpildē, šo informāciju iespējams noskaidrot un pieteikt šādu autobusu 36 stundas pirms konkrētā reisa izpildes, piezvanot uz bezmaksas dispečeru dienesta tālruni attiecīgajā reģionā.

AS Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns informē, ka kompānijas vadība ir nosūtījusi Ogres pašvaldības priekšsēdētājam atklātu vēstuli, skaidrojot reisu nodrošināšanas kārtību Ogres un Aizkraukles lotē, kā arī aicinot uz konstruktīvu sadarbību labākā iedzīvotāju informēšanā.

Vēstulē LAP aicina Ogres pašvaldību atbalstīt un palīdzēt skaidrot informāciju iedzīvotajiem atbilstoši valdībā apstiprinātajiem noteikumiem, gan attiecībā uz to, kā iedzīvotāji var uzzināt par izmaiņām kustību sarakstos, gan attiecībā uz pasažieru, kuriem ir kustību traucējumi, pārvadāšanu.

Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija ir brīdinājusi LAP par iespējamu pirmstermiņa līguma laušanu reģionālajos autobusu maršrutos Ogres un Aizkraukles novados saistībā ar reisu neizpildi.

LAP apgrozījums pagājušajā gadā bija 15,406 miljoni eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 3,603 miljonus eiro.

Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu LAP darbībās, uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA "LAP1R", kas, pēc "Firmas.lv" datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (33%) ģimenēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

LAKRS prasības ir šā brīža tirgus situācijai neatbilstošas

AS «Liepājas Autobusu parks» valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns,20.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju un publiskajā telpā izvirzītās arodbiedrības LAKRS prasības par 7,00 eiro stundas likmi visiem vadītājiem ir neadekvātas, neatbilstošas uzņēmuma iespējām un nozares situācijai.

«Liepājas Autobusu parks» (LAP) strādā konkrētā ekonomiskajā realitātē un iepirkumu summu ietvaros. Tas nozīmē, ka LAP ienākumu avots ir iepirkumu rezultātā noslēgtie līgumi. LAP finanšu iespējas ir mazāk atkarīgas no LAKRS prasībām, kas izteiktas bez pamatojuma, bet gan no valsts ekonomiskās situācijas, valsts stratēģijas transporta un pasažieru pārvadājumu jomās, no autoparka uzturēšanas un iegādes cenām, no degvielas cenu svārstībām, sezonalitātes, darbaspēka efektivitātes, publisko iepirkumu kritērijiem un daudziem citiem faktoriem.

Piešķirt visiem darbiniekiem minēto stundas likmi nav pareizi jo pasažieru pārvadājumi ir dažādi, turklāt uz katru loti ir savs iepirkums par citu iepirkuma summu un prasībām, kas jāizpilda. LAP nodarbina lielu skaitu šoferu, kuru atbildība, godaprāts, spējas, u.c. profesionālās kvalitātes ir atšķirīgas. Tieši šo iemeslu dēļ šoferiem tiek noteikta pamata atlīdzības stundu likme, pie kuras tiek pieskaitītas piemaksas par papildu darbu un darba rezultātiem. Ja šāda atalgojuma sistēma LAKRS nešķiet pareiza, loģiska un motivējoša, tad LAP aicina sniegt detalizētus un racionālus apsvērumus, kāpēc šāda atlīdzības aprēķināšanas kārtība ir prettiesiska vai nepamatota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Liepājas autobusu parks nodibina meitasuzņēmumu Rumba Tours

Žanete Hāka,02.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra beigās Uzņēmumu reģistrā reģistrēts AS Liepājas autobusu parks (LAP) (viens no lielākajiem akcionāriem pastarpināti ir Andra Šķēles ģimene) piederošs transporta pakalpojumu uzņēmums SIA Rumba Tours, liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Jaunais uzņēmums dibināts, realizējot stratēģiskās attīstības plānu, ko AS Liepājas autobusu parks padome apstiprināja šī gada maijā.

SIA Rumba Tours pamatā nodarbosies ar autobusu un mikroautobusu noma pasažieru neregulārajos un tūrisma pārvadājumos, piedāvājot dažāda komforta līmeņa autobusus atbilstoši klientu vēlmēm.

Rumba Tours sadarbosies ar uzņēmumiem un organizācijām, privātpersonām, kā arī ar tūrisma pakalpojumu sniedzējiem Latvijā un ārvalstīs, skaidrots uzņēmuma paziņojumā.

Rumba Tours pamatkapitālā ieguldīti 100 tūkstoši latu, kas apmaksāti no pašu līdzekļiem. Ieguldītie naudas līdzekļi tiks izmantoti darbības uzsākšanai, kā arī lai sagatavotos nākamā gada tūrisma sezonai. Daļa līdzekļu jau tuvākajā laikā tiks izmantoti pirmo autobusu iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas autobusu parks (LAP) kļuvis par lielāko taksometru kompānijas SIA Baltic Taxi īpašnieku, liecina uzņēmuma paziņojums par nākotnes nodomiem NASDAQ OMX Riga.

Sniedzot informāciju par nākotnes iecerēm, LAP norāda, ka dibinās jaunu meitasuzņēmumu, kas nodarbosies ar autobusu iznomāšanu tūrisma firmām un citām kompānijām, kā arī ir veikusi ieguldījumu Baltic Taxi.

Šie ieguldījumi tiek veikti šī gada maijā pieņemtās LAP attīstības stratēģijas ietvaros. Uzņēmumam ir ambiciozi attīstības mērķi, un tas plāno paplašināt savu komercdarbību.

LAP ir veicis ieguldījumu 500 000 latu apmērā, apmaksājot jaunemitētās Baltic Taxi kapitāla daļas un iegūstot 68,12% līdzdalību Baltic Taxi pamatkapitālā.

Ieguldījuma Baltic Taxi mērķis ir paplašināt LAP sniegto pakalpojumu klāstu un paaugstināt uzņēmuma vērtību, ieguldot līdzekļus strauji augošā uzņēmumā. Darījuma summa ir pilnībā apmaksāta un ir ieguldīta uzņēmuma pamatkapitālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

LAP: Likums par LAKRS izvirzītajām prasībām streikot neparedz

Leonīds Krongorns, AS «Liepājas Autobusu parks» valdes priekšsēdētājs,29.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēcīgi vairāku Liepājas Autobusu parka (LAP) darbinieku vēlme streikot ar motivāciju «mēģināts nav zaudēts» ir izprotama. Diemžēl tā ir ļoti neproduktīva un neko neatrisina, turklāt, izvērtējot streika pieteikumu, rodas pārliecība, ka nelikumīga. Tādēļ LAP ir vērsies ar iesniegumu Kurzemes rajona tiesā Liepājā atzīt streika pieteikumu par nelikumīgu.

Aicinām Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrību (LAKRS) atsaukt streika pieteikumu, lai sēstos pie sarunu galda, izveidotu izlīgšanas komisiju un risinātu jautājumus pārrunu ceļā, kas nav līdz šim noticis.

LAKRS PRASĪBAS

LAKRS 2019. gada 30. maijā plāno rīkot streiku, pieprasot izpildīt sešas LAKRS prasības, tostarp 1) autobusu vadītājiem nodrošinātu stundas likmi 7 € apmērā; 2) darbgatavības laika posma samaksu 3.5 €/h; 3) LAP grāmatvedībā veikt biedru naudas ieturējumu no darbinieku algām un pārskatīt to LAKRS; 4) noslēgt Darba koplīgumu jaunā redakcijā; 5) saņemt rakstveidā informāciju un konsultēties ar LAKRS pirms tiek pieņemti kādi lēmumi, kuri var skart darbinieku intereses; 6) atbilstoši Darba likuma 96. pantam nosūtīt darbiniekus uz apmācībām, apmaksājot darba laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par aizliegtu vienošanos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos piemērojusi naudas sodu kopumā 1,975 miljonu eiro apmērā trim reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem - AS "Liepājas autobusu parks" (LAP), AS "Nordeka" un SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss", trešdien žurnālistiem pavēstīja KP.

Tostarp LAP piemērota soda nauda 862 700 eiro apmērā, "Nordeka" - 637 600 eiro apmērā, bet "Latvijas sabiedriskajam autobusam" - 474 600 eiro apmērā.

Soda nauda kompānijām piemērota par vienošanos Autotransporta direkcijas (ATD) organizētajos iepirkumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos uz 10 gadiem.

KP secinājusi, ka LAP, "Nordeka" un "Latvijas sabiedriskais autobuss", lai iepirkumā iegūtu pakalpojuma sniegšanas tiesības maršrutos maksimāli pietuvināti noteiktajai robežai - 15 miljoni kilometru gadā, - savstarpēji apmainījās ar komerciāli sensitīvu informāciju ne tikai par lotu sadali, bet arī par dalības nosacījumiem iepirkumos, vienojoties, piemēram, par piedalīšanos vai nepiedalīšanos konkrētajā lotē, kā arī par piedalīšanās formu iepirkumos - individuāli vai veidojot apvienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas autobusu parka (LAP) komandai šonedēļ izdevies būtiski uzlabot darbības rezultātus - neizpildīto reisu skaits pēdējās dienas laikā samazināts no 51 uz 14, informē uzņēmumā.

7.jūlijā neizpildīto reisu skaits ir 4 % no kopējā.

Uzņēmums vēlreiz atvainojas pasažieriem un turpina darbības rādītāju uzlabošanu.

LAP valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns norāda, ka pirms pasažieru reģionālo pārvadājumu pakalpojuma pārņemšanas Ogres un Aizkraukles lotē ar 1. jūliju, LAP veica apjomīgus sagatavošanās darbus. Proti, vairāk nekā pirms gada, 2021. gada jūnijā, LAP uzsāka jauno, lotes apkalpošanai nepieciešamo, autobusu pasūtīšanu un aprīkošanu. Vēl pirms darba uzsākšanas 1. jūlijā autobusu flote pakalpojuma nodrošināšanai bija nokomplektēta un sagatavota pilnībā.

LAP lotes apkalpošanai ir gatavojies ļoti nopietni: līguma nosacījumu izpildei un pakalpojuma sniegšanai uzņēmums veicis ieguldījumus 6,2 miljonu eiro apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Līgumi ar trim kartelī iesaistītajiem pārvadātājiem būtu jāpārtrauc

Db.lv,20.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāvērtē iespēja pārtraukt līgumus ar trim kartelī iesaistītajiem pasažieru pārvadātājiem ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

"Domāju, ka ir jāizskata arī iespēja, ka šiem komersantiem jau esošie, noslēgtie līgumi būtu jāpārtrauc. Ja tam būs juridisks pamats esošajā regulējumā, tad noteikti šādu soli vajadzētu spert," sacīja Vitenbergs, komentējot Konkurences padomes (KP) lēmumu par kopumā 1,975 miljonu eiro soda naudas piemērošanu AS "Liepājas autobusu parks" (LAP), SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss" un AS "Nordeka" par aizliegtu vienošanos Autotransporta direkcijas (ATD) organizētajos iepirkumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos uz desmit gadiem.

Viņš arī norādīja, ka konstatētais pārkāpums ir smags un šis nav arī pirmais KP paziņojums par karteli Latvijā, tādējādi ir jābūt mācībai. "Domāju, ka te vajadzētu būt rūgtai mācībai gan šiem komersantiem, gan arī citām nozarēm," teica satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Leonīds Krongorns: «Mēs gadiem cenšamies panākt reālu konkurenci»

Jānis Goldbergs,11.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) jau piekto reizi pilnveidošanai atdevis SIA Rīgas satiksme (RS) iepirkumu. Divu gadu laikā tā arī nav radīts likumīgs pamats Rīgas pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem

Prettiesiskas darbības un mākslīgi radītas jukas jau rada sekas visā valstī, sarunā ar DB pauž AS Liepājas autobusu parks (LAP) valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns.

RS iepirkums Par apakšuzņēmuma līguma noslēgšanu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas tīkla daļas maršrutos izsludināts 2016. gada vasarā. Tam kvalificējušies divi pretendenti – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) un divu uzņēmumu personu apvienība, kurā ietilpst LAP un SIA Nordeka.

«Mēs gadiem cenšamies panākt reālu konkurenci un sabiedriskā pakalpojuma iepirkuma likuma ievērošanu, bet mums vienkārši pārmet iepirkuma vilcināšanu,» uzsākot sarunu ar DB, saka L. Krongorns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki Lauku attīstības programmas (LAP) mērķi nav sasniegti, eksperti iesaka palielināt atbalsta efektivitāti, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izvērtējot lauksaimniecības ražošanas apjomus LAP darbības laikā, Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) Ekonomikas pētniecības centra pētnieki secinājuši, ka nozīmīgs kāpums bijis tikai laukaugu sektorā, kopējais mērķis +50 % nav sasniegts, straujš palielinājums bijis tikai lielajās saimniecībās, taču samazinājums vērojams mazajās saimniecībās. Tāpat secināts, ka LAP mērķis – saglabāt lauku apdzīvotību – nav sasniegts, jo lauku iedzīvotāju skaits 2007.–2014.g. ir samazinājies par 9%. Tomēr līdzīgs skaita samazinājums ir arī pilsētās. Programmas iespējamā ietekme uz apdzīvotību bija ierobežota un tās pasākumi nebija pietiekami orientēti, lai saglabātu apdzīvotus laukus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ATD piedāvājusi kartelī iesaistītajiem pārvadātājiem lauzt līgumus uz vienošanās pamata

LETA,24.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) piedāvājusi Konkurences padomes (KP) lēmumā par neatļautu vienošanos iesaistītajiem pasažieru pārvadātājiem lauzt līgumus uz savstarpējās vienošanās pamata, piektdien preses konferencē sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienlaikus ATD ir gatava lauzt līgumus ar šiem pārvadātājiem gadījumā, ja KP lēmums kļūst galīgs un nepārsūdzams pēc tiesas lēmuma.

Līgumu laušana ar pārvadātājiem uz savstarpējas vienošanās pamata varētu būt iespējama, ja tam ir pārvadātāju piekrišana, turklāt katrā no lotēm piekrišana nepieciešama no tā pārvadātāja vai pārvadātāju apvienības, kuri veic pārvadājumus šajā lotē, teica Godiņš.

Tāpat līgumu laušana uz savstarpējas vienošanās pamata būs iespējama brīdī, kad iestāsies pakalpojuma nepārtrauktība. ATD ir vērsusies pie Latvijas pārvadātājiem ar aptauju, lai saprastu pārvadātāju rīcībā esošos resursus un iespējas veikt pārvadājumus brīdī, kad tiek lauzti līgumi ar KP lēmumā minētajiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasažieru pārvadātājus sodīs bargāk

Egons Mudulis,26.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji bažījas par lielajiem riskiem .

Nule kā ar valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) līgumus kopumā orientējoši par 23,38 milj. eiro parakstījušie pārvadātāji (ar autobusiem) Latvijas vidienē Dienas Biznesam min vairākas lietas, kas uz sešiem gadiem uzņemtajās saistībās viņus īsti neapmierina. Tai pašā laikā komersanti atzīmē arī pozitīvo – esot izskausti dempingotāji. Pozitīvi ir arī tas, ka tika izvirzītas augstākas prasības pārvadātājiem, un, cerams, samazināsies sūdzību skaits par zemo pakalpojumu kvalitāti, piemēram, Bauskas virzienā, norāda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo Ošenienieks.

Trijās daļās sadalītajā lotē Centrs-1 uzvarējušas pārvadātāju apvienības, kuras veido vismaz trīs uzņēmumi. Jūrmalas virzienā (Centrs-1A) par 7,83 milj. eiro no 18. marta strādās a/s Nordeka, a/s Liepājas autobusu parks (LAP) un a/s Rīgas Taksometru parks. Ogres virzienā (Centrs–1B) par 6,18 milj. eiro no 1. marta pārvadājumus veiks Nordeka, LAP, SIA Ogres autobusu parks un SIA Aizkraukles ATU. Bet Bauskas virzienā (Centrs–1C) par 9,37 milj. eiro no 18. marta darbosies Nordeka, LAP, SIA AIPS un SIA Tukuma Auto. Nordekai paredzamā kopējā līgumcena ir 9,9 milj. eiro, bet LAP 6,43 milj. eiro, paziņojuši biržas Nasdaq Riga uzņēmumi, bet citi DB uzrunātie apvienību komersanti savu līgumu summas neatklāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas autobusu parka vairākuma akcionāru pieņemtais lēmums veikt finanšu ieguldījumus uzņēmumā BalticTaxi nesakrīt ar domes redzējumu, DB apsiprināja Liepājas domes sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Zane Ģirne.

«Ņemot vērā, ka Liepājas pašvaldība ir viens no Liepājas autobusu parka akcionāriem (34,85% LAP akcijas), Liepājas dome regulāri seko līdzi šī uzņēmuma attīstībai un piedalās lēmumu pieņemšanā. Arī attiecībā uz uzņēmumā pieņemto attīstības stratēģiju nav šaubu, ka uzņēmumam ir jādomā par to, kā uzlabot esošos pasažieru pārvadājumu pakalpojumus un attīstīt pilnīgi jaunus pakalpojumus saistītās jomās,» pašvaldība viedokli pauž Z. Ģirne.

Tomēr Liepājas autobusu parka vairākuma akcionāru pieņemtais lēmums veikt finanšu ieguldījumus uzņēmumā BalticTaxi nesakrīt ar domes redzējumu par to, kā uzņēmumam vajadzētu attīstīties, tādēļ pašvaldības intereses pārstāvošie padomes locekļi balsojuši pret finanšu ieguldījumu SIA BalticTaxi. Pašvaldības skatījumā lietderīgāk šo finanšu ieguldījumu būtu novirzīt uzņēmuma stiprināšanai, gatavojoties nākamgad paredzētajam konkursam par pasažieru pārvadājumiem Liepājā, piemēram, jaunu autobusu iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir skaidrs, ka uzreiz neuzradīsies liela masa, kas šo pakalpojumu izmantos. Tas ir kopprojekts, un ir grūti pateikt, cik ilgstošs tas būs, kāda būs atsaucība, kāds airBaltic būs pasažieru pieplūdums. Ceram, ka ideja tiks turpināta un, iespējams, vēl kaut kādā papildu virzienā un maršrutā. Ir interese no citām pilsētām, kur iedzīvotāji vaicā - kāpēc pie mums nebraucat?» skaidro Māris Ārbergs, Liepājas autobusu parka vadītājs.

Liepājas autobusu parks noliedz iepriekš izskanējušās bažas, ka lidsabiedrība airBaltic to būtu izvēlējusies par sadarbības partneri subjektīvu iemeslu dēļ, norādot, ka vērtēti vairāki pretendenti un viens no galvenajiem kritērijiem bijis kompānijas lielums un pieredze. Tāpat kompānija cer sadarbību turpināt un paplašināt, norāda M. Ārbergs.

Viņš gan atzīst, ka bijusi nepietiekama komunikācija ar Latvijas pasažieru pārvadātāju asociāciju, kas sākotnēji izsaucis neviennozīmīgu reakciju. Tāpat M. Ārbergs atzīst, ka par dempinga cenām airBaltic klientus nepārvadā un kopprojekta ietvaros, kura apgrozījums šogad varētu būt 400 tūkst. eiro, peļņa ir ieplānota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan hibrīdautobusa Volvo 7905 LH jeb Volvo Hybrid testēšanas rezultāti ir pozitīvi no degvielas ekonomijas un ietekmes uz vidi viedokļa, tā ieviešana pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā sadārdzinās pakalpojumu, uzskata a/s Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.

«Viss atkarīgs no pasūtītāja. Ja būs vēlme pilsētā redzēt videi draudzīgākus autobusus, tad jārēķinās, ka pakalpojums kopumā būs dārgāks. Manuprāt, videi draudzīgāku transporta projekta ieviešanu nevar panākt bez pašvaldības vai cita pasūtītāja atbalsta, lai visu izmaksu kopums nebūtu jāsedz iedzīvotājiem,» savu viedokli skaidro M. Ārbergs.

No 9. līdz 16. jūlijam a/s Liepājas autobusu parks (LAP) sadarbībā ar Volvo Bus Corporation veica Volvo hibrīdautobusa izmēģinājuma braucienus LAP maršrutos. Volvo 7905 LH jeb Volvo Hybrid darbojas gan ar elektrību, gan degvielu un ir videi daudz draudzīgāks un klusāks transporta līdzeklis nekā dīzeļdegvielas autobuss. Testa braucieni bija nepieciešami, lai uzzinātu hibrīdautobusa efektivitāti pilsētā – degvielas ietaupījumu un citus datus, kā arī reālos darba apstākļos saprast, kādas komplektācijas un aprīkojuma autobusi ir nepieciešami pilsētai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks peļņu guldīs attīstībā

Vēsma Lēvalde,10.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks akcionāru sapulce nolēmusi 2011.gada peļņu novirzīt uzņēmuma attīstībai.

Uzņēmums plāno ieguldīt līdzekļus autobusu parka atjaunošanā, lai turpinātu uzlabot pakalpojuma kvalitāti un piedāvāt plašāku pakalpojuma klāstu. A/s Liepājas autobusu parks (LAP) peļņa no pasažieru pārvadājumiem un pārējās saimnieciskās darbības 2011.gadā bija 189,77 tūkst. Ls, bet peļņa no nekustamā īpašuma ieguldīšanas meitas uzņēmumā SIA LAP serviss - 428,7 tūkst. Ls.

Akcionāri apstiprināja 2011.gada revidēto finanšu pārskatu un 2012.gada budžetu. 2011. gadā a/s LAP apgrozījusi 5,3 milj. Ls. Šogad uzņēmums plāno 5,9 milj. Ls lielus ieņēmumus un 5,76 milj. Ls izdevumus.

A/s Liepājas autobusu parks ir lielākais regulāro pasažieru autopārvadājumu uzņēmums Kurzemē, kas veic pilsētas, reģionālos vietējos un starppilsētu pārvadājumus, kā arī piedāvā neregulāros pasažieru pārvadājumus. Uzņēmuma akcijas pieder Liepājas domei (34,85%), SIA LAP1R (49,99%) un fiziskām personām (15,16%). Uzņēmuma padomē ievēlēti Harijs Krongorns, Ronalds Fricbergs, Edgars Dupats, Madara Šķēle, Mārtiņš Tīdens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Liepājas autobusu parka līdzīpašniekiem pievienojies Ainārs Šlesers

Žanete Hāka,26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

33% AS Liepājas autobusu parks īpašnieka - uzņēmuma SIA LAP1R daļu iegādājies pastarpināti politiķim un uzņēmējam Aināram Šleseram piederošais SIA Regma 102, liecina Lursoft dati.

Izmaiņas reģistrētas 11. martā. Līdz tam 100% SIA LAP1R daļu piederēja ar politiķa Andra Šķēles ģimeni saistītajam uzņēmumam SIA Inpo 17, taču tagad šī uzņēmuma līdzdalība samazināta līdz 67%.

SIA Regma 102 pieder SIA Regma 100. Tās īpašnieks ir SIA Avadel, kas pieder Edvardam Šleseram un Inesei Šleserei, kā arī SIA Regma 1, kuras īpašnieki ir Ainārs Šlesers un Edvards Šlesers.

Laikraksts Dienas Bizness jau rakstīja, ka pēc obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma beigām AS Liepājas autobusu parks (LAP) lielākajam īpašniekam SIA LAP1R pieder 59,45% uzņēmuma akciju.

Nesen noslēdzies AS Liepājas autobusu parks obligātais akciju atpirkšanas piedāvājums, kura laikā pārdošanai tika piedāvāti 59 tūkstoši akciju. Tā rezultātā piedāvājuma izteicējam - SIA LAP1R pieder 373 tūkstoši jeb 59,45% LAP akciju. Pirms tam SIA LAP1R īpašumā bija 49,99% kompānijas vērtspapīru, bet Liepājas pilsētas domes - 34,85% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 11. aprīļa a/s Liepājas autobusa parks (LAP) maršrutā Liepāja – Rīga – Liepāja saviem pasažieriem sāk piedāvāt bezmaksas internetu (WiFi).

Internets jau ir pieejams vairākos autobusos, un nedēļas laikā ar WiFi pieslēgumu tiks aprīkoti arī pārējie autobusi, informē LAP. Iecere par WiFi pakalpojuma sniegšanu autobusu pasažieriem radās 2011.gadā, tagad to izdevies īstenot, stāsta a/s LAP biznesa attīstības direktors Oskars Špickopfs.

Db.lv rakstīja, ka Liepājas autobusu parks februārī izveidoja arī jaunu pieturvietu Liepājas centrā, lai pasažieriem ērtāk būtu nokļūt līdz Liepāja – Rīga maršruta autobusiem. Šobrīd pieturvietai ir noteikts eksperimentālais statuss, lai pārliecinātos par tās nepieciešamību.

Tāpat Liepājas autobusu parka pasažieriem tiek nodrošināta iespēja nokļūt Rīgas lidostā, neiebraucot Rīgā. Pakalpojums tiek realizēts sadarbībā ar BalticTaxi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas autobusu parka īpašnieks palielina daļu uzņēmumā; akcijas izslēgs no biržas

Pēc obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma beigām AS Liepājas autobusu parks (LAP) lielākajam īpašniekam SIA LAP1R pieder 59,45% uzņēmuma akciju.

Noslēdzies AS Liepājas autobusu parks obligātais akciju atpirkšanas piedāvājums, kura laikā pārdošanai tika piedāvāti 59 tūkstoši akciju. Tā rezultātā piedāvājuma izteicējam - SIA LAP1R pieder 373 tūkstoši jeb 59,45% LAP akciju. Pirms tam SIA LAP1R īpašumā bija 49,99% kompānijas vērtspapīru, bet Liepājas pilsētas domes - 34,85% akciju.

Kā liecina Nasdaq Riga dati, šā gada laikā LAP cena augusi par trešdaļu, līdz 6,4 eiro. Uzņēmums pērnā gada pārskatu nav iesniedzis, taču deviņos mēnešos peļņa augusi aptuveni četras reizes - līdz 311 tūkstošiem eiro. Kompānija audzējusi arī apgrozījumu – par 2%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

AS Liepājas Autobusu parks ir gatava pārmaiņām

Leonīds Krongrns, AS "Liepājas Auotobusu parks" valdes priekšsēdētājs,25.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības "Liepājas Autobusu Parks" (LAP) valde izprot Liepājas pilsētas pašvaldības publiski pausto lēmumu, ievērot "Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma" 7.panta 1.daļā likumā noteikto kārtību, un izvērtēt sava ieguldījuma lietderību kapitālsabiedrībā pašvaldības funkciju efektīvai izpildei.

Arī lielākais LAP privātā kapitāla investors SIA "LAP1R" respektē Liepājas pilsētas pašvaldības vēlmi iziet no biznesa jomas, kurā veiksmīgi darbojas un būtu jādarbojas privātiem uzņēmējiem, un ciena Liepājas pilsētas domi kā uzticamu sadarbības partneri.

LAP aicina citas Latvijas pašvaldības, kurām ir tieša līdzdalība pasažieru pārvadājumu komercsabiedrībās, veikt tādu pašu izvērtējumu.

Tiesiskais pamats publiskas personas kapitālsabiedrības dibināšanai vai līdzdalībai esošā kapitālsabiedrībā ir noteikts Valsts pārvaldes iekārtas likuma (VPIL) 88. pantā. Proti, atbilstoši VPIL 88.panta 1. un 2.daļai publiska persona savu funkciju efektīvai izpildei var dibināt kapitālsabiedrību, iegūt līdzdalību esošā kapitālsabiedrībā, saglabāt līdzdalību, t.sk. paplašināt kapitālsabiedrības darbību, ja, veicot līdzdalības izvērtējumu, tiek pamatots, ka citā veidā nav iespējams efektīvi novērst tirgus nepilnību, radīt preces vai pakalpojumus, vai pārvaldīt īpašumus, kas ir stratēģiski svarīgi valsts vai pašvaldības administratīvās teritorijas attīstībai vai valsts drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar 30.09.2024. laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēto paziņojumu AS Nordeka (Nordeka) akcionārs un AS Liepājas Autobusu Parks (LAP) privātais akcionārs ir nolēmuši izveidot uzņēmumu koncernu ar vienotu uzņēmumu pārvaldi, šim solim saņemot arī Konkurences padomes pozitīvu paziņojumu, informē SIA MBO Invest.

Koncerna mērķis - celt konkurētspēju un veicināt ciešāku sadarbību kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā pasažieru pārvadājumos.

Koncerna izveide ļaus pasažieru transporta pārvadātājiem Nordeka un LAP strādāt efektīvāk un konkurēt ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos. Vienošanās ietvaros abi uzņēmumi uztic operatīvo vadību vienai vadības komandai, kuru nosaka un īsteno SIA MBO Invest.

SIA MBO Invest ir pilnībā pabeigusi vadības izpirkuma ("management buyout") procesu Nordekā, kļūstot par 100% akcionāru. Tagad, kā nākošais plānotais solis, saņemot tam arī atbilstošu piekrišanu no Konkurences padomes, ir vienota vadības koncerna izveide ar citiem tirgus dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Konkurences padome Liepājas autobusu parkam piemēro 129,4 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka,13.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka AS Liepājas autobusu parks, ļaunprātīgi izmantojot dominējošo stāvokli, diskriminējusi citus pasažieru pārvadātājus un kavējusi efektīvāku uzņēmumu iespējas saņemt valsts pasūtījumu.

Tādējādi AS Liepājas autobusu parks piemērots naudas sods 129,4 tūkstošu eiro apmērā, informē KP.

AS Liepājas autobusu parks nodarbojas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem un vienlaikus arī pārvalda Liepājas autoostu. Tā kā autoostas infrastruktūras pakalpojumi daudzos maršrutos neizbēgami ir jāizmanto arī citiem pasažieru pārvadātājiem, AS Liepājas autobusu parks ļaunprātīgi izmantoja situāciju, saviem konkurentiem par autoostas pakalpojumiem pieprasot ievērojami augstāku samaksu, uzsver KP.

Lietas izpētes gaitā KP konstatēja, ka, nosakot maksu citiem pasažieru pārvadātājiem par autoostas izmantošanu, Liepājas autoosta tajā bija iekļāvusi nesamērīgi augstu savas peļņas procentu, kamēr AS Liepājas autobusu parks maksa bija noteikta pašizmaksas līmenī. Noteiktā laika periodā AS Liepājas autobusu parks maksa par autoostas pakalpojumiem netika paredzēta vispār, bet autoosta šīs izmaksas sedza, iekasējot paaugstinātu maksu no citiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Špickopfs pamet darbu a/s Liepājas autobusu parks

Gunta Kursiša,14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks valdē notikušas izmaiņas, darba attiecības pārtraucot līdzšinējam valdes loceklim Oskaram Špickopfam, paziņojuši uzņēmuma pārstāvji.

Pašlaik uzņēmuma valde darbojas nepilnā sastāvā – a/s Liepājas autobusu parks valdē darbu turpina Laima Kutuzova un Māris Ārbergs (valdes priekšsēdētājs).

Uzņēmuma padomi veido padomes priekšsēdētājs Edgars Dupats, padomes priekšsēdētāja vietnieks Ronalds Fricbergs un padomes locekļi Harijs Krongorns, Mārtiņš Tīdens un Madara Šķēle.

A/s Liepājas autobusu parks reģistrēta 1991. gadā, un pastarpināti viena no lielākajiem uzņēmuma akcionāriem ir Andra Šķēles ģimene.

Uzņēmumā strādā aptuveni 225 darbinieki, un gadā tiek pārvadāti aptuveni 15 miljoni pasažieru, nobraucot kopumā aptuveni 22 miljonus kilometru. A/s Liepājas autobusu parks ir 105 autobusi, kas nodrošina pārvadājumus Liepājas pilsētā, kā arī reģionālos vietējos pārvadājumus un starppilsētu maršrutus - Liepāja – Rīga, Ventspils, Talsi, Kuldīga, Jelgava. Uzņēmums sniedz arī tehniskā servisa pakalpojumus transporta uzņēmumiem, kā arī autoostas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru