«Ir skaidrs, ka uzreiz neuzradīsies liela masa, kas šo pakalpojumu izmantos. Tas ir kopprojekts, un ir grūti pateikt, cik ilgstošs tas būs, kāda būs atsaucība, kāds airBaltic būs pasažieru pieplūdums. Ceram, ka ideja tiks turpināta un, iespējams, vēl kaut kādā papildu virzienā un maršrutā. Ir interese no citām pilsētām, kur iedzīvotāji vaicā - kāpēc pie mums nebraucat?» skaidro Māris Ārbergs, Liepājas autobusu parka vadītājs.
Liepājas autobusu parks noliedz iepriekš izskanējušās bažas, ka lidsabiedrība airBaltic to būtu izvēlējusies par sadarbības partneri subjektīvu iemeslu dēļ, norādot, ka vērtēti vairāki pretendenti un viens no galvenajiem kritērijiem bijis kompānijas lielums un pieredze. Tāpat kompānija cer sadarbību turpināt un paplašināt, norāda M. Ārbergs.
Viņš gan atzīst, ka bijusi nepietiekama komunikācija ar Latvijas pasažieru pārvadātāju asociāciju, kas sākotnēji izsaucis neviennozīmīgu reakciju. Tāpat M. Ārbergs atzīst, ka par dempinga cenām airBaltic klientus nepārvadā un kopprojekta ietvaros, kura apgrozījums šogad varētu būt 400 tūkst. eiro, peļņa ir ieplānota.
«Negribu piekrist, ka citiem pārvadātājiem atņemam klientus. Domāju, mazliet pietrūka komunikācijas ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju (LPPA), kas pārstāv visu pārvadātāju intereses. Idejiski pārvadātāji vērtē, ka šī ir laba lieta, - aviokompānija cenšas piesaistīt pasažierus, vedot klientus ar autobusu par velti. Vislielākās bažas bija par to, vai mēs ekspresī ar divām pieturām neņemsim citus pasažierus, kas nav saistīti ar lidojumiem. Šīs bažas atspēkojām, jo lidojuma rezervācija kalpo kā iekāpšanas karte autobusā,» skaidro uzņēmuma vadītājs.
Viņš arī norāda, ka jau līdz šim tika organizēti neregulārie pārvadājumi uz lidostu. Piemēram, Daugavpilī neregulārs pārvadātājs par maksu piedāvājot līdzīgu pakalpojumu - ar minivenu vai mikroautobusu aizvest uz lidostu.
Kā ziņots, a/s Liepājas autobusu parks (LAP) un airBaltic šogad noslēdza sadarbības līgumu, kas paredz nodrošināt autobusu pārvadājumu pakalpojumus airBaltic pasažieriem, kuri lido uz un no starptautiskās lidostas Rīga. Kopējais apgrozījums šogad plānots 400 tūkst. eiro. Līgums noslēgts no 1. marta līdz 31. decembrim. Autobusi savieno lidostu ar autoostām tādās Latvijas pilsētās kā Valmiera, Jēkabpils, Jelgava un Daugavpils, Tartu Igaunijā un Šauļi Lietuvā. Autobusi brauks pēc grafika, kas izveidots atbilstoši airBaltic reisu ielidošanas un izlidošanas laikiem.
LAP akcijas tiek kotētas biržas Otrajā sarakstā. LAP lielākie akcionāri ir SIA LAP1R, kurai pieder 49,49% akciju, un Liepājas pilsētas dome, kuras īpašumā ir 34,85% akciju.
LAP1R īpašnieks ir ar uzņēmēja Šķēles ģimeni saistītā SIA Inpo17, kas savukārt pieder SIA Privāto aktīvu pārvalde, liecina SIA Firmas.lv informācija. Šī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Edgars Šķenderis, bet valdes locekles - Madara Šķēle un Anete Šķēle-Pētersone. Privāto aktīvu pārvalde pieder SIA Sabiedrība privātajiem ieguldījumiem, kuras lielākā īpašniece ar 30% daļu ir Kristiāna Lībane-Šķēle, vēl 25% pieder Šķēlei-Pētersonei, 25% - Šķēlei, 10% - Šķenderam, bet vēl 10% - Ivetai Smilgai-Krongornei. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Šķenderis.