Lielbritānija piektdien paziņoja, ka izveidos regulatoru, lai kontrolētu tādus tehnoloģiju lieluzņēmumus kā "Facebook" un "Google" un uzlabotu caurskatāmību attiecībā uz personas datu izmantošanu un personalizētām reklāmām.
Valdības Digitālo lietu, kultūras, mediju un sporta departaments norādīja, ka jaunais regulators - Digitālo tirgu apakšnodaļa - pārraudzīs tādas platformas, kas šobrīd dominē tirgū, tostarp "Google" un "Facebook".
Šī regulatora izveidošanas mērķis ir nodrošināt, lai patērētājiem un mazajiem uzņēmumiem netiktu nodarīts kaitējums.
Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvalde (CMA) jūlijā paziņoja, ka pašreizējie likumi nav efektīvi un nepieciešams jauns regulējošs režīms, lai kontrolētu interneta milžus, kas gūst ienākumus no digitālām reklāmām.
Valdība atzinusi, ka tiešsaistes platformas sniedz milzīgu ieguvumu uzņēmumiem un sabiedrībai, taču varas koncentrēšana starp nelielu skaitu tehnoloģiju uzņēmumu kavē izaugsmi un inovācijas nozarē, un tas var negatīvi ietekmēt sabiedrību.
Jauno tiesību normu mērķis būs uzlabot tehnoloģiju uzņēmumu caurskatāmību attiecībā uz to sniegtajiem pakalpojumiem un patērētāju datu izmantošanu. Patērētājiem tiks arī sniegta iespēja izlemt, vai viņi vēlas redzēt personalizētas reklāmas.
Jaunais regulators darbību sāks aprīlī.