Miljoniem lietotāju visā pasaulē no pirmdienas vairāk nekā sešas stundas bija saskārušies ar sociālās saziņas vietņu "Facebook", "Instagram" un "WhatsApp" darbības traucējumiem, bet tagad šī darbība ir daļēji atjaunota.
"Facebook" paziņoja, ka platformu darbība pārtrūkusi sakarā ar kompānijas veiktām nepareizām konfigurāciju izmaiņām maršrutētājos, kas koordinē tīkla datplūsmu starp tās datu centriem.
"Šiem tīkla datplūsmas traucējumiem bija kaskādes efekts uz veidu, kādā komunicē mūsu datu centri, apturot mūsu pakalpojumus," paziņoja "Facebook" viceprezidents infrastruktūras jautājumos Santošs Džanardans.
Visas trīs vietnes, kas pieder "Facebook", pirmdien ap plkst.19 pēc Latvijas laika tiešsaistē vairs nebija pieejamas.
Vairāk nekā sešas stundas pēc šo traucējumu sākuma tie vēl nebija pilnībā novērsti, tomēr atsevišķi lietotāji ziņoja, ka kādas no šīm vietnēm ir vismaz daļēji pieejamas.
"Mums zināms, ka dažiem cilvēkiem ir problēmas ar piekļuvi mūsu lietotnēm un produktiem," pirmdien paziņojumā televīzijas kanālam NBC norādīja "Facebook" pārstāvis. "Mēs strādājam, lai atjaunotu normālu stāvokli, cik ātri vien iespējams, un mēs atvainojamies par jebkurām sagādātajām neērtībām."
Nekādi iespējamie traucējumu cēloņi oficiāli nav nosaukti, taču eksperti izteikušies, ka tie varētu būt saistīti ar kļūdu DNS jeb Domēnu nosaukumu sistēmas protokolā.
Iepriekš šogad šāda iemesla dēļ tika pārtraukta piekļuve jau vairākām citām pazīstamām vietnēm.
Taču gadījums, kad šādas problēmas skar trīs vienam uzņēmumam piederošas vietnes un tās netiek novērstas tik ilgu laiku, ir reta parādība.