Otrdien Bukultos četrvietīgā lidmašīna nokritusi eksāmena lidojuma laikā, un izmeklētāji pārbaudīs versiju, ka nelaime notikusi izpildot vingrinājumu, kad lidaparāts jāpilotē ar vienu izslēgtu dzinēju, sacīja Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs.
Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka par šādu avārijas iemeslu liecinot veids, kādā lidmašīna nokritusi – strauji pikējot un ar purngalu ietriecoties zemē. Tāpat izmeklēšanas laikā tiks vērtēts arī tas, vai lidaparāts atradies pietiekamā augstumā.
M. Gorodcovs sacīja, ka, lai iegūtu komercpilota licenci, prasme lidot ar vienu dzinēju ir obligāta. Civilās aviācijas aģentūras direktors vērsa uzmanību uz otrdienas gadījumu, kad airBaltic lidaparāta apkalpe īsi pirms nosēšanās Rīgas lidostā konstatēja problēmas ar labās puses dzinēju un piesardzības dēļ to izslēdza, kas ir piemērs tam, kāpēc šādi vingrinājumi jāveic.
Savukārt versiju, ka avarējušai lidmašīnai vienlaikus apstājušies abi dzinēji, M. Gorodcovs vērtēja kā maz iespējamu – pat, ja lidaparātam būtu izslēgti abi dzinēji, tam būtu jāplanē, nevis jāpikē. Viņš atzīmēja, ka piloti, kuri ir lidojuši ar šāda modeļa lidmašīnu, to vērtē kā ļoti stabilu.
Db.lv jau vēstīja, ka Garkalnes novada Bukultos otrdienas pēcpusdienā nokrita amatieru lidmašīna. Sarunā ar radio M. Gorodcovs sacīja, ka avārijā gāja bojā abi lidaparātā lidojošie – pilots un eksaminētājs.
Bojā gājušais instruktors bijis viens no Igaunijas pieredzes bagātākajiem pilotiem. Viņš strādājis Tartu mācību centrā un jau iepriekš bija lidojis ar konkrēto lidmašīnu.
Lidmašīna reģistrēta šā gada martā un ir ļoti jauns modelis, kas tirdzniecībā ir tikai kopš 2008. gada. Kopumā saražotas ap simts šā modeļa lidaparātu un avarējušais modelis bijis ar 56. numuru. Lidaparāts kopumā bija nolidojis 380 stundas. Avarējusī Tecnam tipa lidmašīna piederēja pilotu skolai, kas bāzēta Spilves lidlaukā, vēsta radio.