Bezpilota lidaparātus pērk vairāk; domā par jomas organizāciju, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pēc Rīgā notikušās bezpilota lidaparātiem jeb tālvadības gaisa kuģu sistēmām (RPAS) veltītās konferences nozares spēlētāji diskutē par nepieciešamību apvienot spēkus, lai būtu, kas pārstāv viņu intereses, tostarp normatīvo aktu izstrādes ziņā. Tas nepieciešams kaut vai tādēļ, ka RPAS un to lietotāju kļūst aizvien vairāk.
Grib federāciju
Vaicāts par virzību bezpilota RPAS, Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs uzsver – Latvijas prezidentūras laikā panākts tas, ka ES no pašas augšas līdz lejai ķērusies šim jautājumam klāt. Ir noteikti termiņi, kad jābūt priekšlikumiem. DB jau vēstījis, ka Eiropas Komisija plāno panākt, lai 2016. gadā visā ES teritorijā varētu sniegt RPAS pakalpojumus.
Jau šogad tikšot atjaunināts Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) pamatregulējums, bet pēc tam sekošot arī citi noteikumi. «Tagad, no vienas puses, negribam gatavot regulējumu, baidoties no tā, ka mūsu pieeja atšķirsies no kopējā regulējuma,» viņš atgādina Latvijas dilemmu. Šai jomā Latvijai esot milzīgas iespējas, un viņš nevēlas nozari bremzēt ar kādu ierobežojumu vai nosacījumu palīdzību. No otras puses, dzīve piespiež ieviest regulējumu, negaidot, kamēr ES to izdarīs. Jau šomēnes CAA varētu tikt izveidota štata vieta darbiniekam, kas šos jautājumus Latvijā kūrēs, strādājot ar visiem, kas šai tirgū darbojas – gan ražotājiem, gan operatoriem. «Mēģinām arī panākt to, ka tiek izveidota federācija,» stāsta aģentūras direktors. Jau ir iesniegti pirmie priekšlikumi, kā apvienot nozari zem vienas vadības, lai turpmāk vieglāk strādāt. Tad arī tiks izvēlēta kāda valsts, kas ir vistālāk tikusi, izveidojot sabalansētu regulējumu, kurš tiks pielāgots Latvijas situācijai līdz brīdim, kamēr ES izveidos savu regulējumu.
Visu rakstu Dronu nozare uz vietas nestāv lasiet 4. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.