AirDog sadarbībā ar citiem tehnoloģiju nozares uzņēmumiem patlaban izstrādā jaunus produktus, kas saistās ar dronu tehnoloģijām, tacu šobrīd uzņēmums nepārdod bezpilota lidaparātus, portālam DB pastāstīja kompānijas līdzdibinātājs Agris Ķipurs.
Šogad tirgum plānots piedāvāt jaunu produktu, taču pagaidām uzņēmums neatklāj, kādu tieši un ar kādiem partneriem kompānija sadarbojas, tiesa gan, viņš uzsvēra, ka galvenais kompānijas attīstības tirgus aizvien bija un ir ASV.
Pasaulē patlaban ir maz komandu, kas var komerciāli izdevīgi un lielos apjomos saražot bezpilota transportlīdzekļus, AirDog ir viena no šādām komandām, ir pārliecināts uzņēmējs. Kad AirDog pārdeva bezpilota lidaparātus, to cena bija 1548 eiro.
Uz DB jautājumu, kādā virzienā dosies dronu attīstība, viņš uzsvēra, ka bezpilota lidaparāti, pēc viņa domām, lielākoties tiks izmantoti grūti sasniedzamu vietu aizsniegšanai, piemēram, lai pilsētu iedzīvotāji varētu dronus izmantot ikdienas dzīvē, piemēram, nosūtīt dronu, lai tas piegādā produktus no veikala, taču šāda situācija ir vēl tālā nākotnē. «Lai integrētu dronus pilsētas infrastruktūrā, vēl jāīsteno daudz darbību, tādēļ tas ir sarežģīti. Mēs pie tā nonāksim, taču līdz tam ir tāls ceļš ejams,» viņš sacīja.
Viņš atzina, ka dronu var iegādāties jebkurš, kurš vien to vēlas, taču noteikumi, kur iespējams lidināt dronu un kur nedrīkst, Latvijā nav tik viegli pieejami, un lietotājam jāmeklē informācija internetā. Šobrīd LMT strādā pie īpašas programmas, kur bezpilota lidaparātu īpašnieki varēs kartē redzēt, kurās vietās drons lidot nedrīkst. Par to paziņots diskusijā «Droni. Izmaiņas likumdošanā», kas notika Teikums 29.janvārī.
Ķipurs atzīmēja, ka ASV, papildus tam, ka informācija un dronu noteikumi ir plaši pieejami, ražotāji ir arī parūpējušies, lai droni nevarētu pacelties neatļautā vietā. Savukārt Latvijā un Eiropā nepastāv vispārējs likumdošanas pamats droniem, tāpēc ražotājiem ir grūti ieviest šāda veida risinājumus.
A. Ķipurs piekrīt, ka Latvijā cilvēki pie droniem vēl nav pieraduši, tādēļ viņš uzskata, ka, pamanot sev virs galvas dronu, ir jābūt uzmanīgam, kaut arī dronu vada cilvēks. Pašam jārūpējas par savu drošību, atgādina viņš.