Pērnā gada martā Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības (ES) ietvaros Rīgā notiekošo bezpilota lidaprātiem veltīto konferenci Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs nodēvēja par trāpījumu desmitniekā, jo tika sagaidīts, ka tā novietos Latviju līderpozīcijās un veicinās mūsu valsts uzņēmumu pazīstamību.
Viņš arī gribēja izstrādāt tādu dronu regulējumu, kas neierobežotu nozares attīstību Latvijā. Attiecīgie Ministru kabineta noteikumi patlaban ir finiša taisnē, un to, cik to galīgā versija ir nozarei draudzīga, vēl tikai redzēsim. Taču patlaban CAA tiek pārmesta vilcināšanās ar lidojumu atļaujas izsniegšanu bezpilota lidaparātiem un radiovadāmajiem lidmodeļiem plānotajam plaša profila tehniskās jaunrades parkam Baložu pilsētā.
Ideja izveidot šādu parku Zandim Līdakam, kurš vada biedrību Tehniskās jaunrades klubs, radusies pirms gadiem pieciem, kad atsācis nodarboties ar lidmodelismu, ko pārtrauca 1983. gadā. Tā kā par to interese bijusi arī citiem, viņš aicināts par lidmodeļu skolotāju interešu izglītībā Ķekavas vidusskolā. Jau pirmajā rudenī bijuši 10 skolēni, bet pēdējais mācību gads beigts ar 54 jaunajiem censoņiem. Tur pamatā runa ir par visu veidu metamiem planieriem, kā arī radiovadāmiem modeļiem, par ko viņam pašam ir lielāka interese. Ziemā pretim nākot Ķekavas novada sporta skola, kas ļauj modeļu laišanai izmantot savu zāli.
Visu rakstu Gaida lidojumu atļauju Baložu tehniskās jaunrades parkam lasiet pirmdienas, 29.augusta laikrakstā Dienas Bizness (5.lpp)!
#1/2
"Būtu tikai normāli, ja brīdī, kad noteiktu tālvadības gaisa kuģu izmantošanai tiktu prasīta licence un būtu vieta, kur notiktu apmācība un eksaminācija," norāda Latvijas Tālvadības gaisa kuģu asociācijas pārstāvis Ilmārs Ozols.