Otrās paudzes Lexus SUV klases hibrīdmodelis RX 450 h mantos visus tos pašus labumus, ko pazīstam jaunajā RX 350 modelī. Protams, galvenā vērtība būs vēl ciešākā draudzība starp jaudīgāku V6 benzīndzinēju un diviem elektromotoriem.
Tāpat kā iepriekš vizuāli hibrīdauto Lexus RX 450h tikpat kā neatšķiras no parastā RX 350, to pašu var teikt arī par salona iekārtojumu. Vienkārši sakot, atšķirība ir tikai tā, ka zem motora pārsega iepriekš pirmās paudzes modelī izmantotā 3.3 litru dzinēja vietā atradīsies jaunais 3,5 litru V6 benzīndzinējs, kurš strādās tandēmā ar diviem elektromotoriem. Summāri jaunajam Lexus SUV spēkratam tiks sarūpēti 299 ZS iepriekšējo 272 ZS vietā.
Taupīgs degvielas ēdājs
Tāpat kā pirmās paaudzes modelī galvenais balsts šajā konstrukcijā ir planetārā zobratu sistēma, kas elektroniski sadala iekšdedzes un abu elektromotoru jaudu, vajadzīgā brīdī pievadot to priekšējai un aizmugurējai asij.
Kopējā Hybrid Synergy Drive ķēdē kopā cieši sasieti iekšdedzes V6 benzīndzinējs, divi elektromotori - viens priekšā un otrs aizmugurē, kompaktākas 288 voltu jaudīgas niķeļa baterijas, kas paslēptas zem aizmugurējās rindas sēdekļa, ģenerators, jau pieminētā planetārā zobratu sistēma, un to visu aplenkusi milzīga sensoru un devēju armija. RX 450 h Hybrid Synergy Drive sistēma veidota gluži kā pēc dzelžainas pavēles, lai vairāk nekā divas tonnas smagais auto būtu ne tikai dinamisks un ātrs, bet arī ļoti taupīgs enerģijas patērētājs. Ikviena sensora un devēja dzīvības vai nāves jautājums ir uzmanīgi raudzīties, lai nevajadzīgi netiktu tērēta ne degviela, ne elektroenerģija. Saudzīgi ripinot līdz 40 km/h, RX 450 h izmantos tikai elektroenerģijas krājumus un no degvielas tvertnes nepatērēs ne lāsītes benzīna. Kad apniks, var spiest gāzi grīdā un modernais RX 450 h trolejbuss lidos kā bulta. Tad gan ir jāpatur prātā, ka ražotāja solītais vidējais patēriņš 6,3 litri uz 100 km būs jāreizina vismaz ar divi.
Liekos kilogramus kompensē jauda
Hybrid Synergy Drive kopējā korī ļoti svarīgu lomu spēlē elektroniski vadāmais bezpakāpju variators E-CVT (Electronically Continuously Variable Transmission). Ar šīs transmisijas palīdzību panākts vienmērīgs un plūdens paātrinājums, kuras uzvedībā nevarēs novērot RX 350 atsevišķos brīžos pamanītos piesēdienus. RX 450 h no bezskaņas "trolejbusa" pārvēršas īstā raķetē un 100 km/h ātruma atzīmi sasniedz nepilnās 8 sekundēs, savukārt maksimālā ātruma atzīme sasniedz 200 km/h. Te gan ir jāatceras, ka tik pat ātrs bija arī iepriekšējās paaudzes modelis RX 400 h, jo par spīti klāt nākušajiem 25 ZS jaunaus Lexus hibrīds ir arī uzaudzējis lieko svaru.
Izmaiņas balstiekārtā
Ieviešot aizmugurējā balstiekārtā moderno un kompakto divsviru piekari RX labprātāk jutīsies līkumotos ceļa posmos. Jauni amortizatori un šķērstabilizatori ir izmatoti priekšējā balstiekārtā. Jāatceras, ka VDIM jeb Vehicle Dynamics Integrated Management sistēma bez vadītāja starpniecības, liekot lietā vajadzīgos ieročus, pati piebremzēs un piestūrēs, ar vienu vienīgu uzdevumu - lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem. Milzīgā elektronikas armijas pārraudzībā VDIM pārziņā klāt nākusi arī Lexus Hybrid drive un elektroniskā pilnpiedziņas sitēma. Starp citu, pēc būtības RX 450 h ir priekšpiedziņas auto, jo aizmugurējais 50 KW elektromotors pieslēdzas tikai dinamiska paātrinājuma laikā vai arī izslīdot aizmugurējiem riteņiem.
Cenas, sākot no 42 540 Ls
Jaunais RX ir pieejams 5 līmeņos. Lētākajā izpildījumā Lexus RX 450 h maksās sākot 42 540 Ls. Vidējais Executive līmenis, kas maksā 46 410 LVL, ir raksturīgs ar Lexus ļoti augstu aprīkojuma līmeni, piemēram, ar salona ādas apdari, elektriski regulējamiem priekšējiem sēdekļiem
ar stāvokļa atmiņas funkciju, lietus sensoru, kruīza kontroli, klimata kontroli, gaismas diožu priekšējiem, aizmugurējiem un bremžu lukturiem, AFS (adaptīvo priekšējā apgaismojuma sistēmu), 12 skaļruņu Premium kvalitātes audiosistēmu, navigācijas sistēmas cietā diska dziņa 8 collu šķidro kristālu ekrānu, unikālu balss atpazīšanas sistēmu un stāvvietā novietošanas palīgsistēmas sensoriem, 19” vieglmetāla diskiem, bezkontakta atslēgšanas un iedarbināšanas sistēmu, koka apdares paketi un stūres regulēšanu, kā arī VDIM (automobiļaekspluatācijas tehnoloģija, kas paredz transportlīdzekļa vadāmības zudumu jebkurā situācijā).
Augstākie līmeņi ietver arī pneimatisko piekari transportlīdzekļa augstuma un braukšanas komforta regulēšanai, Mark Levinson 7.1 Surround® audiosistēmu ar 15 skaļruņiem, pirmssadursmes drošības sistēmu ar adaptīvo kruīza kontroli, sānskata kameru un ventilējamos priekšējos sēdekļus.