Japāņu premium zīmola Lexus pirmais kompaktais krosovers NX saviļņo ar savu daudzpusīgumu un beidzot hibrīdtehnoloģijas nemaksā astronomiski dārgi
Nav noslēpums, ka Lexus primārais noieta tirgus ir Ziemeļamerika, attiecīgi šo pircēju garšas izjūtām tika un tiek konstruēti un būvēti japāņu premium klases zīmola automobiļi. Tomēr ar NX ir citādi, jo auto uzvedībā un pildījumā ir daudz noderīgu lietu, kas atbilst vecā kontinenta prasīgāko autopircēju kārtības rullim. Visbeidzot ne mazāk svarīgs fakts, ka atšķirībā, piemēram, no biznesa klases sedana Lexus GS, kura panākumi Eiropā tika apglabāti, piekabinot modelim nesaprotami augstu cenu, pie NX cenu pozicionējuma ir strādājuši citi ļaudis. Lai neuzkāptu vēlreiz uz grābekļa, kalkulējot NX vērtību, Lexus marketologi un finansisti ir izturējušies nesalīdzināmi labestīgāk un iejūtīgāk.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Kā jau to varēja nojaust, NX kļūs par daiļā dzimuma mīluli, ko apstiprina jaunākie pārdošanas statistikas dati Baltijā. Jāpiebilst, ka aktīvs darbs pie klientu piesaistīšanas sākās jau šīs vasaras viducī, turpretim oficiālā NX modeļa pirmizrāde tika svinēta tikai rudenī Parīzes autoizstādē jeb tajā brīdī, kad pirmie laimīgie pircēji jau bija saņēmuši savus jaunos auto un lepni vizinājās pa Rīgas, Tallinas vai Viļņas ielām. Patīkamākā ziņa Lexus pārdevējiem, ka jaunais auto ir iepaticies un, visticamāk, tā popularitāte sieviešu vidū tikai augs. Nekāds kauns un grēks pie stūres nebūs sēsties arī kungiem, jo NX dizainā ir jaušams izteikts vīrišķo hormonu piesātinājums. Kaut arī NX vajadzībām, sākot no 2015. gada pavasara, Eiropā tiek solīts jauns 238 ZS jaudīgs četrcilindru turbomotors ar 350 ņūtonmetru lielu griezi, galvenā uzmanība tiks veltīta hibrīdmodelim NX 300 h ar summāro jaudu 197 ZS. To nodrošinās 155 ZS jaudīgs 2,5 litru benzīnmotors un divi elektromotori. Jāuzsver, ka divi elektromotori ir pilnpiedziņas NX modifikācijas priekšrocība, turpretim hibrīdversijas bāzes modelis būs priekšpiedziņas un maksās 42 490 eiro. Zinot, ka pilnpiedziņas NX 300 h maksās tikai par 1000 eiro vairāk, ir skaidrs, ka tieši pilnpiedziņas hibrīds būs galvenais iekāres objekts Latvijā.
Varētu vēlēties
Savas klases braucamajam vienīgais acīmredzamais trūkums ir nepietiekamā skaņas izolācija. Visbeidzot multimediju sistēmas vadībai uzmeistarotais skārienjutīgais paliktnis nav parocīgs lietošanā.
Verdikts
Viens no visu laiku pamanāmākajiem Lexus krosoveriem, kurā jaušams ne tikai sievišķo, bet arī vīrišķo hormonu piesātinājums.
Visu Alda Zelmeņa rakstu Kompaktāks, bet daudzpusīgs lasiet 21. novembra laikrakstā Dienas Bizness.