Japāņu premium ražotāja Lexus spēkstaciju aptverē kopš šī gada ir parādījies visu laiku jaudīgākais un sportiskākais V8 motors, kas iekārtojies Lexus RC-F kupejas motortelpā. Tāda auto Lexus nekad vēl nav bijis
Savulaik vācu autosporta leģenda un kompānijas Porsche slavenais testpilots Valters Rērls (Walter Röhrl), izklāstot Štutgartes sporta auto filosofiju, uzsvēra, ka Porsche ir jābūt ne tikai ātriem un sportiskiem sacīkšu trasē, ar šo auto var tikpat patīkami aizbraukt uz veikalu pēc piena vai maizes. Pēc šāda principa ir būvēta arī jaunā Lexus RC-F. No vienas puses, tā būs sacīkšu trasēm atbilstoša bestija, bet, no otras – ārpus trases tā būs mierīga un paklausīga 2+2 sēdpozīcijas koncepta Gran Turismo kupeja, ar ko doties, piemēram, romantiskā un komfortablā braucienā pa Francijas Rivjēru.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Izteikts sporta kupeju pielūgsmes objekts. Autoentuziastiem sirds sāks pukstēt divreiz straujāk, jau izdzirdot par klasiskās piedziņas un atmosfēriskā piecu litru tilpuma V8 benzīnmotora savienību. Astoņcilindru spēkstacija ir Lexus inženieru mākslas darbs, un tā jauda sasniegs 477 ZS, bet griezes moments – 530 ņūtonmetrus. Lexus RC-F galvenais inženieris Jukihiko Jaguči (Yukihiko Yaguchi) ar lepnumu atzina, ka auto, tostarp motors, ir tapis, tiešā veidā izmantojot Lexus inženieru pieredzi, izstrādājot superkāra LFA V10 motoru un zināšanas no autosporta. Nedrīkst nepieminēt astoņpakāpju Sports Direct Shift automātisko pārnesumkārbu, kas piejaucēta jaudīgajam motoram un akadēmiski tiks galā gan ar iespaidīgo zirgspēku ganāmpulku, gan ar griezes momentu. Ātrumkārba paklausīgi izpildīs pilota pavēles, garantējot atbilstošu reakciju dažādās situācijās, tostarp vajadzības gadījumā zibenīgi pārslēdzot pārnesumus sacīkšu režīmā. Japāņu kupeja brauc ātri un sportiski, taču ne mazāk sportiska ir jaunā motora dziesma. Astoņcilindru ērģeļu skaņa un atbilstoši pielāgota izplūdes sistēma ar četriem trokšņu slāpētājiem pilnīgi nevajadzīgu padara Mark Levinson audiosistēmu ar 17 skaļruņiem, jo neko citu kā motora radīto mūziku nemaz negribas klausīties.
Ko tur slēpt, Lexus ir izdevusies necerēti ātra un sportiska rotaļlieta lieliem puikām un, iespējams, arī meitenēm. Neapšaubāmi, vispirms šis modelis spodrinās Lexus imidžu, taču nav izslēgts, ka Baltijā, tostarp arī Latvijā RC-F atradīs dažus pircējus. Jaunā RC-F modeļa cena būs, sākot no 84 tūkst. eiro, kas šādas koncepcijas auto nešķiet nogalinoši daudz.
Visu rakstu Lexus, kas grib līdzināties Porsche lasiet 30. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.