Tā vietā, lai sagatavotu pamatotu programmu kritiskā stāvoklī esošu tiltu sakārtošanai, Satiksmes ministrija (SM) mēģina izlīdzēties ar kosmētiskiem uzlabojumiem, pieprasot naudu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai gan tas, ka tilti ir kritiskā stāvoklī un paši no sevis nesalabosies, bija zināms jau sen un nav neparedzēts gadījums, norāda biedrība Latvijas Ceļu būvētājs (LCB).
Patlaban valsts autoceļu tīklā ir 943 tilti, no kuriem 383 ir sliktā, bet 148 – ļoti sliktā stāvoklī. Tiem vajadzīgs kapitālais remonts, un nepieciešamā summa, pēc Latvijas Valsts ceļu aprēķiniem, ir aptuveni 152 miljoni eiro, taču pēdējos gados vidēji tiek atjaunoti tikai 9 tilti. Katrs pats var izrēķināt, cik ilgs laiks nepieciešams, lai ar pašreizējo finansējumu tiktu atjaunoti visi tilti, turklāt valstī vēl ir 1014 pašvaldību pārziņā esoši tilti, un par to, kādā stāvoklī tie ir un kas tiem vajadzīgs, nav informācijas. Apstāklis, ka neviens tilts vēl nav sabrucis, nenozīmē, ka jau pēc dažiem gadiem satiksmei nenāksies slēgt desmitiem tiltu, jo gada laikā tos salabot neizdosies, norāda biedrības pārstāvji.
2014.-2016.gada apstiprinātās budžeta iespējas paredz šogad savest kārtībā četrus tiltus par 2,44 miljoniem eiro, nākamgad - 20 tiltus par 7,79 miljoniem eiro un 2016.gadā - desmit tiltus par 11,3 miljoniem eiro.
«Šādi tempi ir nepietiekami, tāpēc LCB aicina beigt izlīdzēties ar plāksteriem un SM un valdībai atrast sevī spēkus, lai tomēr izstrādātu kompleksu un reālu risinājumu, nodrošinot arī nepieciešamo finansējumu,» norāda LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Db.lv jau rakstīja, ka SM lūdz no valsts budžeta programmas «Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem» piešķirt līdzekļus 6 miljonu eiro apmērā, lai 2014. gadā veiktu valsts autoceļu tīklā neatliekamus tiltu un vietējo autoceļu ar sabrukušu segumu uzturēšanas darbus, paredzot pusi no šīs summas izlietot vietējo ceļu ikdienas uzturēšanas darbiem un pusi – tiltu uzturēšanai.
Tāpat SM norāda, ka papildus nepieciešamais finansējums ir 1,9 miljoni eiro, lai šogad segtu izdevumus, kas saistīti tiltu projektēšanas darbiem, kā arī pašu darbu uzsākšanai tiltiem, kuriem ir izstrādāti tiltu atjaunošanas darbu projekti.