Oskara Kalpaka tiltu Karostā kājāmgājēju un autotransporta satiksmei pēc veiktajiem remontdarbiem atvērs 9.augustā - nedēļu ātrāk, nekā plānots, informē Liepājas SEZ pārvalde.
Remontdarbu laikā SIA «Kurzemes Būvserviss» nomainīja tilta nesošās koka konstrukcijas un dēļu klājumu, bet Liepājas SEZ pārvaldes Tehniskā dienesta darbinieki veica tilta mehānisko detaļu apkopi un sakārtošanu.
Kā pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldes Tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs, visi darbi noritējuši pēc plānota darba grafika, nedaudz to apsteidzot. Paralēli tilta koka seguma nomaiņai sakārtoti un atjaunoti arī tilta izgriešanas mehānismi. Sakārtotas arī tilta gala atslēgas, kuru mehānismiem var piekļūt tikai tiltu izgriežot 10 un 20 grādu leņķī. Tāpat notīrītas tilta metāla konstrukcijas un aizkrāsoti nelegālie grafiti zīmējumi.
O.Kalpaka tilta rekonstrukcija, nomainot nesošās tilta koka konstrukcijas un klāju, tika īstenota Liepājas SEZ pārvaldes investīciju programmas ietvaros, no budžeta tam atvēlot 111,4 tūkstošus eiro.
Pirms 10 gadiem noslēdzās O.Kalpaka tilta rekonstrukcija, saglabājot tā vēsturisko izskatu tajā skaitā koka klāju un nesošās koka konstrukcijas. Darbi notika ES Kohēzijas fonds projekta «Liepājas ostas pievadceļi» ietvaros. Desmit gadu laikā koka konstrukcijas jūras vēju ietekmē bija bojātas un lai turpmāk arī varētu nodrošināt drošu satiksmi pār tiltu, bija nepieciešams tās nomainīt.
A.Kudrēvičs arī skaidroja, ka, saglabājot vēsturisko izskatu, nevar tikt uzklāts polimēra dēļu segums. Tāpat nevar izmantot arī ozolkoka brusas un dēļus, kuriem ir ilgāks kalpošanas laiks, taču šis materiāls ir ievērojami smagāks, kas būtiski ietekmēs tilta izgriešanu un konstrukciju drošību.
O.Kalpaka tilts būvēts 1906.gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls un tā garums ir 132,28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8,32 metri.
Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.