Trešdien, 29.jūnijā, tika oficiāli atklāts 14 kilometru garš renovētais posms uz Liepājas šosejas no 1 no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4 - 38,18 km), kā arī renovētais tilts pār Lielupi Kalnciemā, informē Satiksmes ministrijā.
Tilts pār Lielupi tika uzbūvēts pirms 57 gadiem (1959.gadā) un pēdējo reizi remontēts pirms 18 gadiem. Tilta garums ir 274 metri, tā rekonstrukcija sākās 2015.gadā. Lai nodrošinātu satiksmi uz Liepājas šosejas, uz tilta remonta laiku tika uzbūvēts pagaidu tilts. Tilta būvdarbus veica SIA Tilts un SIA Viadukts.
«Šajā plānošanas periodā valsts ceļiem Latvijā ir pieejami vairāk kā 500 miljoni eiro, taču jau tagad ir skaidrs, ka šie līdzekļi varētu tikt ieguldīti valsts ceļu tīklā jau līdz 2018.gada beigām, un pēc tam remontdarbus būs iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem. Valdībai ir jābūt gatavai šim brīdim, tāpēc par ilgtspējīgu ceļu finansēšanas modeli jādomā un jālemj jau šodien,» uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis. Viņš arī piebilda, ka pēc mēneša viņa izveidotā darba grupa nāks klajā ar priekšlikumiem par iespējamajiem ceļu finansēšanas modeļiem.
LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange pastāstīja, ka tilta pār Lielupi rekonstrukcija bija lielākais tiltu objekts valsts ceļu tīklā pērn un šogad. Tilta remontdarbu gaitā tika atjaunots tērauda konstrukciju aizsargpārklājums, atjaunota brauktuve, izbūvēta jauna hidroizolācija un uzklāts jauns asfaltbetona segums.
«Ir gandarījums redzēt pilnīgi rekonstruētu tiltu pār Lielupi. Diemžēl joprojām daudzi tilti valsts ceļu tīklā ir sliktā stāvoklī, īpaši tas ir jūtams reģionos, uz vietējiem ceļiem, kur remontdarbus ir iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, jo Eiropas fondu finansējums ir pieejams tikai galvenajiem un daļēji reģionālajiem ceļiem. Tāpēc visi ceļinieki gaida, kad tiks pieņemts lēmums par ilgtspējīgu finansējumu ceļu tīklam,» norādīja Lange.
SIA Saldus ceļinieks vadītājs Gints Karols atklājot tiltu uzsvēra, ka šajā projektā ir bijusi ļoti stingra kvalitātes uzraudzība no pasūtītāja puses, visa posma būvniecības laikā ir veikti 129 urmubi, pārbaudot būvdarbu un izejmateriālu kvalitāti.
Kvalitātes mērījumi uzrāda, ka pēc jaunas asfalta kārtas uzklāšanas automašīnas riepu un ceļa virsmas saķeres koeficients gandrīz visā izremontētajā posmā jau ir normas robežās, tāpēc šodien lielākajā daļā šī Liepājas šosejas posmā tiks noņemts ātruma ierobežojums 70 km/h.
Pabeigti darbi arī 14 kilometru garā Liepājas šosejas posmā no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4 - 38,18 km). Tur tika pilnībā atjaunota ceļa sega ar reciklēšanas metodi, asfaltbetons izbūvēts 3 kārtās. Kopumā ceļa posma un tilta pār Lielupi rekonstrukcija izmaksāja 14 milj. euro (t.sk. PVN). Remontdarbus līdzfinansē Kohēzijas fonds (KF), to ģenerāluzņēmējs bija SIA Saldus ceļinieks.
Kopumā pērn un šogad uz Liepājas šosejas notika nozīmīgi būvdarbi 5 dažādos posmos vairāk nekā 70 km garumā, tai skaitā uz tilta pār Lielupi pie Kalnciema un ceļa pārvada pār dzelzceļu Apšupē.