Izvērtējot 12 ceļu posmus, pasniegtas ikgadējās ceļu nozares Gada balvas par labākajiem veikumiem ceļu būvniecībā, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).
Segumu atjaunošanas un pastiprināšanas būvdarbu grupā par ceļa Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) posma no Salacgrīvas līdz Igaunijas robežai (89,40.-101,36. km) atjaunošanu Gada balvu saņēma AS A.C.B.
Otro vietu šajā nominācijā saņēma SIA Saldus ceļinieks par Liepājas šosejas (A9) posmu no 24.-38.km. Trešā vieta SIA Ceļi un tilti par autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas rob.(Terehova) (A12) posmu 106.-114.km.
Paplašināto autoceļu būvdarbu grupā Gada balvu saņēma SIA 8 CBR par autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posma no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam (24,60.-38,00 km) pārbūvi.
Otrā vieta tika piešķirta SIA Igate un SIA Saldus ceļinieks par autoceļa Vecumnieki-Nereta-Subate (P73) posmu 7.-21.km, bet trešajā vietā bija SIA Via par autoceļa Bauska-Aizkraukle (P87) posmiem 76.-77.un 78.-79.km.
Tiltu būvniecības un pārbūves grupā Gada balvu saņēma SIA Tilts par tilta pār Gauju Taurenē (P30) atjaunošanu.
Otrajā vietā bija SIA Rīgas tilti par tilta pār Vircavu uz autoceļa Jelgava-Staļģene-Code (P94) 3.km būvniecību, bet trešā vieta bija pilnsabiedrībai LNK Industries Group par gājēju tilta pār Jūrmalas šoseju (A10) izbūvi.
Autobraucēji balsojumā par labāko atzina SIA Saldus ceļinieks veikumu uz Liepājas šosejas posmā (A9) no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam pār dzelzceļu. Šajā nominācijā sadarbībā ar portālu iAuto.lv balsošana notika, reģistrējoties ar sociālo tīklu Facebook vai Draugiem.lv starpniecību. Kopā tika saņemts vairāk nekā 3200 balsu.
Savukārt balvu par mūža ieguldījumu saņēma bijušais VAS Latvijas Valsts ceļi projektu vadītājs, inženieris mehāniķis, kā arī iepriekšējo gadu Gada balvas ekspertu komisijas vadītājs Uldis Birzleja.
«Kopumā šogad tika vērtēti 12 posmi, katrā kategorijā bija konkurence. Šogad pirmo reizi kā atsevišķu kategoriju vērtējām tiltu būvniecību un pārbūvi. Tiltu objektos sarežģītākās vietas, kur arī turpmāk, izstrādājot būvniecības projektus un tos realizējot, jāpievērš uzmanība, ir deformācijas šuves un ūdens atvades sistēmas. Savukārt ceļu projektēšanā un būvniecībā jāvelta uzmanība nogāžu nostiprināšanai,» norādīja žūrijas komisijas vadītājs Juris Tauriņš.
Gada balvas uzvarētājus noteica profesionāla žūrija, kurā strādāja bijušais 8CBR galvenais inženieris Juris Anitens, ceļu būvinženieris, Transportbūvju inženieru asociācijas valdes loceklis, SIA E.Daniševska birojs valdes loceklis Elmārs Daniševskis, Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes dekāns, profesors Juris Smirnovs un VAS Latvijas Valsts ceļi Projektu kvalitātes audita daļas vadītājs Juris Tauriņš. Komisijā darbojās arī Lietuvas un Igaunijas Ceļu administrācijas pārstāvji Eduardas Grinaveckas un Heiti Popps.
Vērtēšana notika trīs kārtās: pirmajā kārtā tika atlasīti būvobjekti katrā no nominācijām, kas atbilst nolikuma prasībām; otrajā notika atlase, atbilstoši būvinženiera kvalitātes novērtējuma ziņojumam. Savukārt trešajā kārtā notika izvirzīto objektu apskate un vērtēšana uz vietas – divu dienu laikā tika apbraukāti 12 objekti, nobraucot aptuveni 1000 km.
#1/16
Balvu saņēma AS A.C.B. par Tallinas šosejas remontdarbiem (A1) posma no Salacgrīvas līdz Igaunijas robežai.
#2/16
Balvu saņēma SIA 8 CBR par autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posma no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam pārbūvi.
#4/16
autobraucēji par labāko pērn remontēto autoceļa posmu atzina Liepājas šosejas posmā (A9) no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam pār dzelzceļu, un Gada balvu par šo darbu saņēma SIA Saldus ceļinieks.