Latvijas IT un tehnoloģiju nozares uzņēmumi no 4. līdz 14. jūnijam tirdzniecības misijas ietvaros apmeklēs Silīcija ieleju Kalifornijā. Iespēja doties uz augsto tehnoloģiju un investīciju meku radusies tiem Latvijas uzņēmumiem, kas sevi pieteikuši vietējā tirgū un vēlas paplašināt darbību ASV, piesaistot investoru kapitālu straujākai biznesa attīstībai.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un start-up pasaules iekarošanai paredzētās organizācijas StartupLatvia tirdzniecības misijas mērķis ir iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, dot iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska kapitālistiem un biznesa eņģeļiem un tikties ar lielo korporāciju pārstāvjiem un iegūt informāciju no pirmavota par šo tehnoloģiju uzņēmumu stratēģiskajiem attīstības virzieniem un turpmākās sadarbības iespējām, Db.lv informēja StartupLatvia pārstāve Sanita Laiviņa.
Db.lv jau rakstīja, ka pirmais šīs organizācijas un LIAA organizētais brauciens uz Silīcija ieleju vainagojies ar panākumiem - brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem. Kopumā pirmajā misijā uz Silicija ieleju devās seši Latvijas IT uzņēmumi. Kā norāda StartupLatvia pārstāvji, organizēt otru tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju rosināja turienes invesotru un vadošo ekspertu aktivitāte, kā arī pieaugošā Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu interese par ASV tirgu. Tā, piemēram, trīs nedēļu ilgās misijas ietvaros Latvijas uzņēmums Booking Group, kas specializējas autonomas pakalpojumu rezervēšanas sniegšanā internetā, prezentējis savu kompāniju vairākiem lieliem riska kapitālistiem un saņēmis viņu atzinumu, ka reāli kompānija var pretendēt uz investīcijām septiņu līdz divpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā.
Papildus apmācībām jūnijā organizētās misijas laikā uzņēmēji apmeklēs lielākos Silīcija ielejas biznesa akseleratorus, tiksies ar jurisprudences kompānijas pārstāvjiem, kas dos ieskatu par biznesa uzsākšanas un attīstības juridiskajiem priekšnosacījumiem ASV, prezentēs savus uzņēmumus investoriem un nozares ekspertiem, kā arī apmeklēs citu valstu jauno uzņēmēju atbalsta organizācijas, viesosies lielākajās pasaules korporācijās, piemēram, Google un Skype.
«Desmit dienas ir optimāls laiks, lai jaunie uzņēmēji gūtu ieskatu Silīcija ielejas specifiskajā biznesa kultūrā, saņemtu vērtīgu atgriezenisko saiti par savu produktu un tā iespējām ienākt ASV tirgū, kā arī izveidotu, iespējams, miljons dolāru vērtus kontaktus nākotnes sadarbībai. Pēc šīs vizītes uzņēmumiem vajadzētu būt skaidram, vai tie ir gatavi ASV tirgum un kādi priekšdarbi vēl paveicami, lai sekmīgi uzsāktu savu darbību ASV,» norāda StartupLatvia pārstāvis Artūrs Zandersons.