Tehnoloģijas

Latviešu pirmais patstāvīgais centiens pieteikt sevi Silīcija ielejā vainagojas ar panākumiem

Gunta Kursiša,21.02.2013

Jaunākais izdevums

Pirmā latviešu pašu organizētā tirdzniecības misija Silīcija ielejā izdevusies veiksmīga – brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem.

Latviešu uzņēmēju tirdzniecības misija norisinājās no šā gada 31. janvāra līdz 12. februārim, un tajā piedalījās seši Latvijas informācijas tehnoloģiju nozares uzņēmumi - Karšu izdevniecība Jāņa sēta, Booking Group, tostarp arī četri Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa inkubatora uzņēmumi - Intelligence Media Group, Molips, Informatics un TestDevLab.

Šī bija pirmā misija Silīcija ielejā, ko organizēja latvieši paši – start-up pasaules iekarošanai paredzētā jaunizveidotā organizācija StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Līdz šim Latvijas iesācējuzņēmumi izcīnīt sev vietu Silīcija ielejā devās pašu spēkiem vai, pievienojoties Igaunijas start-up uzņēmumu delegācijai. Tāpat līdz šim Latvijai nebija savas pārstāvniecības tehnoloģiju mekā, un mērķtiecīgai start-up uzņēmumu virzīšanai finansējums netika nebija atvēlēts.

Pirmās latviešu organizētās misijas tehnoloģiju mekā iznākums vērtējams kā veiksmīgs, jo pavasarī dažas start-up kompānijas atgriezīsies Silīcija ielejā, lai sāktu kārtot investīciju saņemšanai nepieciešamās formalitātes, stāsta viens no tirdzniecības misijas organizatoriem Artūrs Zandersons. Ņemot vērā pirmās misijas panākumus, pašlaik norit darbs pie nākamās misijas plānošanas.

Sīkākas uzsākto darījumu detaļas pašlaik netiek atklātas, ievērojot konfidencialitātes prasības, norāda A. Zandersons.

«Tas nav tikai mīts, ka Silīcija ielejā miljonu dolāru čeks var tikt izrakstīts pat kafejnīcā, taču, lai līdz tam nonāktu, ir jāievēro noteikta procedūra un uzvedības kultūra, kas ir atšķirīga no citur pasaulē pieņemtās,» norāda StartupLatvia pārstāvji, skaidrojot, kādēļ misijas ietvaros sevišķi nozīmīgi Latvijas iesācējuzņēmumiem bija gūt apmācības par to, kā darbojas Silīcija ielejas biznesa ekosistēma.

Tirdzniecības misijas ietvaros viens no vadošajiem ASV biznesa treneriem Henriks Šīls (Henrik Scheel) latviešu uzņēmējiem stāstīja par Lean Startup principiem, biznesa modeļa kopsavilkumu (Business Model Canvas) veidošanu un strādāja pie dalībnieku individuālajām biznesa idejas prezentācijas un tīklošanas prasmēm Silīcija ielejā pieņemtajā stilā,» stāsta StartupLatvia pārstāvji.

Tāpat brauciena ietvaros latviešu uzņēmēji apmeklēja vairākus biznesa inkubatorus un akseleratorus: RocketSpace, NestGSV un Plug&Play Tech Center un tikās arī ar pieredzējušiem Silīcija ielejas uzņēmējiem, kuri stāstīja par savu ceļu līdz veiksmes stāstam un sniedza informāciju par investīciju piesaistīšanas procesa aizkulisēm. Tāpat latviešu start-up uzņēmēji prezentēja savas biznesa idejas Plug&Play Tech Center riska kapitālistiem, kuru galvenais uzdevums ir atrast un attīstīt nākamos miljonu dolāru vērtos veiksmes stāstus.

Plug&Play Tech Center investīciju portfelī šobrīd ietilpst tādi uzņēmumi, kā Paypal un Dropbox, un tas specializējas starptautisku uzņēmumu biznesa attīstībā.

Misijas ietvaros tās dalībnieki apmeklēja biznesa konferenci Startup Grind, kurā piedalījās arī, piemēram, grāmatas Startup Owner`s Manual autors Stīvs Blanks (Steve Blank), biznesa akseleratora 500 Startups dibinātājs Deivs Maklērs (Dave Mcclure) un citi startup kultūrā zināmi cilvēki un investīciju fondu vadītāji.

Tāpat tika apmekēti arī tādi uzņēmumi kā Google, Microsoft, Skype un Nokia. Microsoft BizSpark programmas pārstāvji latviešiem bija sagatavojuši speciālu programmu, tostarp sniedzot arī vērtīgu potenciālo sadarbības partneru kontaktinformāciju.

Misija noslēdzās ar speciāli Latvijas delegācijai organizētu industrijas ekspertu un investoru paneli, kurā katrs uzņēmums piecu minūšu laikā varēja prezentēt savu ideju un gūt atgriezenisko saisti par piemērotākās biznesa stratēģijas izvēli un nākotnes attīstības iespējām Silīcija ielejā. Tāpat misijas dalībnieki piedalījās biznesa ideju attīstīšanas pasākumā StartupWeekend Transmedia, kur komandās kopīgi ar citiem amerikāņu uzņēmējiem 52h garumā strādāja pie vairākplatformu tehnoloģiskajiem risinājumiem. Komanda LA2050, kurā bija vairāki latvieši, saņēma skatītāju simpātiju balvu par sociālās kartogrāfijas aplikācijas izstrādi Losandželosas pilsētai.

«Šis brauciens bija nenovērtējama vairāk nekā divu nedēļu gara uzņēmējdarbības treniņnometne, kas deva iespēju satikt ne tikai potenciālos sadarbības partnerus, bet arī paskatīties uz savu biznesu no pavisam cita skatupunkta,» norāda Informatics valdes priekšsēdētājs un viens no Silīcija ielejas tirdzniecības misijas dalībniekiem Dairis Kuciks.

Uzņēmumi, kas devās tirdzniecības misijā uz ASV, tika atlasīti, izvērtējot to ieinteresētību noieta paplašināšanā ASV tirgū, kā arī gatavību piesaistīt ārvalstu investīcijas straujākai izaugsmei, norāda organizācijas StartupLatvia līdzdibinātāja Sanita Laiviņa.

Lielāko daļu misijas izmaksu sedza uzņēmēji paši, taču 50% izmaksu viņiem būs iespēja atgūt ārējo tirgu programmas ietvaros, Db.lv stāstīja Liāna Sarma, LIAA Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītāja. Lai dotos šādā braucienā, vienam uzņēmējam jārēķinās ar izmaksām aptuveni 2,5 – trīs tūkst. Ls apmērā.

StartupLatvia ir jauna organizācija, kuras mērķis ir veicināt start-up ekosistēmas attīstību un atpazīstamību Latvijā, veidot sadarbību ar citām ekosistēmām visā pasaulē un radīt vienotu un atpazīstamu zīmolu un platformu Latvijas start-up uzņēmumiem. StartupLatvia dibinātāji ieguvušu pieredzi, strādājot start-up atbalsta organizācijās ASV Silīcija ielejā, un ilgstoši darbojoties uzņēmējdarbībā Latvijā un Eiropā, par sevi stāsta organizācijas līdzdibinātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo emitētās «zaļās» obligācijas 100 miljonu eiro apmērā ieguldīs videi draudzīgos projektos

LETA,25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemtā kapitāla piesaistes plānā AS Latvenergo šogad iecerējusi veikt obligāciju emisiju līdz 100 miljonu eiro apmērā, ieguldot līdzekļus videi draudzīgu projektu īstenošanā Latvenergo kapitālieguldījumu programmas gaitā, pirmdien medijus informēja uzņēmuma pārstāvji.

Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs stāstīja, ka uzņēmuma kapitālieguldījumu programmas gaitā ir paredzēta vairāku «zaļai» domāšanai atbilstošu projektu īstenošana, kā arī vērtspapīru tirgū ir novērojams investoru pieprasījums pēc ieguldījumiem šādos projektos, tāpēc Latvenergo pieņēma lēmumu emitēt «zaļās» obligācijas. «Zaļo» obligāciju pamata prasība ir emisijas procesā iegūtos līdzekļus izmantot vienīgi «zaļajai» domāšanai atbilstošos projektos, kas saistīti ar atjaunojamiem enerģijas avotiem, enerģijas efektivitātes uzlabošanu, ilgtspējīgu vidi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmēji gatavojas otrajai misijai Silīcija ielejā

Gunta Kursiša,03.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT un tehnoloģiju nozares uzņēmumi no 4. līdz 14. jūnijam tirdzniecības misijas ietvaros apmeklēs Silīcija ieleju Kalifornijā. Iespēja doties uz augsto tehnoloģiju un investīciju meku radusies tiem Latvijas uzņēmumiem, kas sevi pieteikuši vietējā tirgū un vēlas paplašināt darbību ASV, piesaistot investoru kapitālu straujākai biznesa attīstībai.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un start-up pasaules iekarošanai paredzētās organizācijas StartupLatvia tirdzniecības misijas mērķis ir iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, dot iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska kapitālistiem un biznesa eņģeļiem un tikties ar lielo korporāciju pārstāvjiem un iegūt informāciju no pirmavota par šo tehnoloģiju uzņēmumu stratēģiskajiem attīstības virzieniem un turpmākās sadarbības iespējām, Db.lv informēja StartupLatvia pārstāve Sanita Laiviņa.

Db.lv jau rakstīja, ka pirmais šīs organizācijas un LIAA organizētais brauciens uz Silīcija ieleju vainagojies ar panākumiem - brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem. Kopumā pirmajā misijā uz Silicija ieleju devās seši Latvijas IT uzņēmumi. Kā norāda StartupLatvia pārstāvji, organizēt otru tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju rosināja turienes invesotru un vadošo ekspertu aktivitāte, kā arī pieaugošā Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu interese par ASV tirgu. Tā, piemēram, trīs nedēļu ilgās misijas ietvaros Latvijas uzņēmums Booking Group, kas specializējas autonomas pakalpojumu rezervēšanas sniegšanā internetā, prezentējis savu kompāniju vairākiem lieliem riska kapitālistiem un saņēmis viņu atzinumu, ka reāli kompānija var pretendēt uz investīcijām septiņu līdz divpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas start-up programmas organizators: labāki panākumi Silīcija ielejā tiem, kam jau labi iet Latvijā

Gunta Kursiša,28.06.2013

Mirklis pirms uzņēmumi sniegs savas prezentācijas riska investoriem latviešiem speciāli organizētā pasākumā "Latvian companies pitching to investors" Silīcija ielejā. No kreisās: Artjoms Krizanovskis no Roamerapp, Sanita Laiviņa no StartupLatvia, Sandijs Ruļuks no Froont, Zigmars Rozentāls no Nowte, Anatolijs Ropotovs no Stuff.tm, Līga Hoy-Latvijas goda konsule Ziemeļkalifornijā, Ilmārs Kreituss no RISEBA un Artūrs Zandersons no StartupLatvia.

Foto: StartupLatvia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākus rezultātus investīciju piesaistes un noieta paplašināšanas ziņā Silīcija ielejā gūst tās kompānijas, kas pirms tam jau pastāvīgi ir paspējušas iegūt pirmos rezultātus un atsauksmes no pašmāju klientiem, norāda viens no StartupLatvia programmas organizatoriem Artūrs Zandersons.

Jūnijā noslēgusies otrā latviešu pašu (organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA)) organizētā start-up uzņēmēju misija Silīcija ielejā, Kalifornijā, uz kuru devās četru Latvijas IT uzņēmumu pārstāvji. Misijas mērķis bija iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, nodrošināt uzņēmējiem vispārējas apmācības un sniegt iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska investoriem

Uz Silīcija ieleju devās pārstāvji no uzņēmuma Froont, Nowte, Roamerapp, Stuff.tm un Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas (RISEBA).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

StartUp Latvia izveido savu telpu Spīķeru radošajā kvartālā

Gunta Kursiša,10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmumu jeb tā dēvēto start-up atbalsta organizācija Startup Latvia Spīķeru rajonā Rīgā izveidojusi kopā strādāšanas centru StartupLatvia Space, portālam Db.lv stāstīja Startup Latvia pārstāvis Artūrs Zandersons.

Jauno uzņēmumu darbošanās telpas oficiālā atklāšana paredzēta nākamgad, līdz ar StartUp Weekend Riga norisi, un pašlaik tiek veikti pēdēji labiekārtošanas darbi. Taču telpas jau pašlaik pamazām «iesilda» start-up pasākumi, piemēram, aizvadītajā nedēļā telpās notika Wildfire konference. Tuvākajiem mēnešiem pasākumju kalendārs jau teju piepildīts, stāstīja A. Zandersons.

StartupLatvia Space ir atvērts ikvienam neatkarīgi no nodarbošananās veida, stāsta StartupLatvia pārstāvis. Kopumā StartupLatvia Space piedāvā līdz 150 darba vietām, bezmaksas wi-fi interneta pieeju, kafiju, pasta kastītes vai skapīša īri, autostāvvietu un citus labumus atkarībā no iegādātā abonenta veida, skaidro A. Zandersons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Start-up izveidotājs: nauda jāpelna globāli, jātērē – Latvijā

Gunta Kursiša,02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas start-up uzņēmumu iespējas daudz neatšķiras no citu valstu uzņēmumu iespējām, ja nu vienīgi šeit ir zemākas ikdienas izmaksas. Ja start-up interesē tikai Latvijas klienti, tad uzņēmumam radīsies grūtības, un, sarodoties daudz šādu «lokālu» uzņēmumu, kas pārdod cits citam, arī valstij radīsies grūtības. Ir jāskatās tālāk – tas nozīmē pelnīt naudu globāli, bet to tērēt un attīstīt uzņēmumu – lokāli», Db.lv stāsta Latvijas start-up uzņēmuma, foto piezīmju lietojumprogrammas Nowte izveidotājs Zigmārs Rozentāls, kurš nesen atgriezies no vizītes Silīcija ielejā.

Silīcija ieleja ir vienīgā vieta, kur ir vērts veidot start-up, ja mērķis ir globāls tirgus, pārliecināts web pārlūka rīka Froont start-up līdzdibinātājs Sandijs Ruļuks. Viņam piekrīt arī Z. Rozentāls, norādot, ka «nekur citur pasaulē vienā vietā nav tik daudz reālu start-up piemēru, ekspertu, investoru un iespēju iegūt unikālus kontaktus un sadarbības iespējas».

Organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētā misijā uz Silīcija ieleju šā gada vasaras sākumā devās četru Latvijas start-up uzņēmumu pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši Latvijas Start-up uzņēmumu asociāciju.

Jaunās organizācijas mērķi ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, savienot to ar pārējo pasauli, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī esot pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiāli atklāta Latvijas start-up uzņēmumu asociācija.

30 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši nevalstisko organizāciju - Latvijas Start-up uzņēmumu asociācija. Tās mērķis ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī ir pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT nozares uzņēmēji: Vienotas receptes start-up uzņēmumu komunikācijas jomā nav, tomēr svarīgi neiekrist klauna lomā vai klusās peles ampluā.

Lielā mērā publicitāte ir atkarīga no cilvēka personības – vieniem patīk parādīšanās masu medijos, citiem nepatīk. No praktiskās puses publicitāte, manuprāt, vairāk palīdz pie nosacījuma, ja uzņēmums nedara neko nelegālu, citādi tiek piesaistīta uzraugošo valsts institūciju uzmanība, DB pastāstīja FMS valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs. Viņš start-up uzņēmumiem par sevi publiski vairāk iesaka stāstīt, kad kaut kas ir paveikts, jo tikai neliela daļa no visām idejām pārvēršas par kaut ko reālu. Svarīga ir jaunā uzņēmēja pārliecība par ideju un tas, kā viņš spēj par to pastāstīt un sevi pierādīt. Kopumā nevajag baidīties kļūdīties – ir drosmīgi jāiet uz priekšu, vienlaikus uzņemoties risku, DB norādīja Lattelecom Technology valdes priekšsēdētāja Anita Mertena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas start-up konkursā «InnoStars Awards 2019» laureātu vidū ierindoti divi start-up uzņēmumi no Latvijas - «MedHydrogel» un «Vigo».

No kopskaitā 116 pretendentiem tika izvēlēti 15 uzvarētāji, kuri dalījās ar inovatīvajiem risinājumiem veselības aprūpē, katram balvā saņemot 25 000 eiro lielu finansējumu, apmācības un mentoru piesaisti. Latvijas start-up uzņēmēji izcēlās ar redzes aizsardzības tehnoloģiju pēc ķīmiskām acu traumām un rehabilitācijas rokasgrāmatu, kas izmanto mākslīgo intelektu. Konkursu organizē «EIT Health», kas ir viena no lielākajām Eiropas publiskā privātā sektora partnerībām veselības aprūpes inovāciju jomā.

Konkurss norisinājās jau trešo gadu, un tā uzvarētāji tika izvēlēti no 116 dalībniekiem, kuri pārstāvēja 13 valstis, kas iekļaujas «EIT Health» programmā «Reģionālā inovācijas shēma» (RIS). Kā šī gada uzvarētāji tika atzīti 15 start-up uzņēmumi no Centrālās, Austrumu un Dienvideiropas valstīm, kas joprojām turpina pilnveidoties veselības aprūpes inovāciju jomā. Ekspertu komisijas izvirzīto start-up uzņēmumu vidū bija pieci uzņēmumi no Portugāles, pa diviem no Latvijas, Polijas, Ungārijas, un pa vienam no Čehijas, Lietuvas, Itālijas un Rumānijas. Katram finālistam tika piešķirts finansējums 25 000 eiro apmērā, kā arī apmācības, individuālais mentorings četru mēnešu garumā un iespēja piedalīties divās apmācību programmās Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) Izglītības fondam Start(it), kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās, ir iecelta jauna vadītāja – Evija Goluba.

Iepriekšējais fonda vadītājs Emīls Sjundjukovs ir pieņēmis jaunus izaicinājumus biznesā un turpmāk ieņems Start(it) tehniskā konsultanta amatu.

E. Golubai ir maģistra grāds politoloģijā, studējusi Latvijā un Zviedrijā. Evijai ir vairāk nekā desmit gadu pieredze nevalstiskajā sektorā, arī šobrīd viņa ir padomes locekle Sabiedrībā par atklātību – Delna un valdes locekle Latvijas Debašu asociācijā (zināma kā «QUO tu domā?»). Tāpat Evija ir vairāk nekā piecus gadus darbojusies privātajā sektorā, kā arī strādājusi Zviedrijas vēstniecībā Latvijā par politisko jautājumu asistenti vēstniekam.

«Pēdējo gadu laikā man bija liels gods ar partneriem attīstīt Start(it). Rezultāti neizpalika – visā Latvijā ir palielinājusies skolēnu interese jēgpilni izmantot un apgūt datoriku, kā arī esam novērtēti starptautiskā līmenī – Start(it) tika nominēts prestižajai UNESCO Bahreinas karaļa Hamada Bin Isa Al Halifa informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izglītības balvai. Šobrīd ir pienācis laiks jauniem sasniegumiem, tāpēc novēlu Evijai sekmes fonda vadībā,» uzsver E. Sjundjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Silīcija ielejas investors: latvieši fascinē ar tehnoloģiskajām zināšanām un potenciālu, tomēr ar misijām uz Silīcija ieleju ir par maz

Gunta Kursiša,04.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvieši nebeidz fascinēt ar savām nenovērtējami augstajām tehnoloģiskajām zināšanām un inteliģenci. [..] Tomēr bez pastāvīgas klātesamības nodrošināšanas ir grūti radīt atpazītu un uzticamu valsts pārstāvniecību Silīcija ielejā,» tā pēc latviešu start-up misijas Kalifornijas tehnoloģiju mekā – Silīcija ielejā – rezumējis investors Deivids Emersons (Davis Emerson), kurš pārstāv Harward Business School Angels.

«Diemžēl pavadītais laiks Silīcija ielejā ir pārāk īss, lai uzņēmēji pilnībā adaptētos šajā specifiskajā biznesa kultūrā un spētu sevi pārliecinoši prezentēt investoriem,» norādīja D. Emersons.

Viņš gan atzina, ka Latvijai ir ļoti labs potenciāls kļūt par vienu no pasaules tehnoloģiskās ekspertīzes centriem.

Db.lv jau ziņoja, no šī gada 28. janvāra līdz 7. februārim Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar jaunuzņēmumu atbalsta organizāciju StartupLatvia organizēja Latvijas start-up kompāniju trešo misiju Silīcija ielejā.

Trešajā tirdzniecības misijā Silīcija ielejā devās seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - Branchtrack, Walmoo, Prime AVG, Bright Field Technologies, Amber Games un Rīgas Reģiona biznesa attīstības inkubators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Infogr.am: esam noraidījuši iegādes piedāvājumu ar septiņciparu skaitli

Anda Asare, Sanita Igaune,26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up uzņēmums Infogr.am plāno atvērt biroju ASV, nākotnē neizslēdz iespēju iegādāties citus uzņēmumus un no kontrolpaketes tuvākajā laikā atteikties neplāno.

Kad Dienas Bizness (DB) pirmais no masu medijiem Latvijā rakstīja par datu vizualizācijas rīku Infogr.am, komanda nesen bija sākusi darbu, bet jau toreiz viens no uzņēmuma dibinātājiem Uldis Leiterts DB uzsvēra, ka globāls skatījums un ambīcijas ir izdzīvošanas jautājums. Tik tikko šajā virzienā ir sperts vēl viens solis, piesaistot 1,34 miljonu eiro investīcijas, tādējādi šobrīd uzņēmumam ir trīs investori: Point Nine Capital, Connect Ventures un HackFwd. Plašāk par uzņēmuma plāniem DB intervijā stāsta U. Leiterts.

Finansējums ir piesaistīts. Kur tiks ieguldīti līdzekļi?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ekonomika patlaban nepiedzīvo labākos laikus, jo krīzes nāk viena pēc otras, turklāt atšķirīgas, intervijā Rietumu radio sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija).

«Viena situācija ir KVV Liepājas metalurgā, bet pavisam cita situācija ir zivju pārstrādes nozarē,» sacīja Sesks, norādot, ka zivju pārstrādes nozares problēmas ir jārisina starpvaldību un arī Valsts prezidenta līmenī - kā Latvijas ražotājiem «atvērt durvis» uz dažādiem eksporta tirgiem. «Šai nozarei tas ir izdzīvošanas jautājums,» sacīja Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā gaidāmā divsimtgade kopš vienas no pasaules vēsturē visizdaudzinātākajām kaujām izraisījusi Vaterlo mazpilsētā drudžainu gatavošanos šīm svinībām, tās iedzīvotājiem cerot, ka tagad miegainajai Briseles priekšpilsētai izdosies «atgūt» savu nosaukumu, kas vairāk tiek asociēts ar vienu no Londonas dzelzceļa stacijām vai tiltiem, vai pat ar zviedru popgrupas ABBA dziesmu.

Kādreizējais zemkopju ciematiņš, kas atrodas 25 kilometrus uz dienvidiem no Briseles un kurā šobrīd mīt 30 000 iedzīvotāju, pasaules vēsturē iegājis kā vieta, kur norisinājās pēdējā izcilā Francijas karavadoņa un imperatora Napoleona kauja, pēc kuras mūža nogali viņam nācās aizvadīt vientuļā nometinājumā nemīlīgajā Svētās Helēnas salā.

Taču, tuvojoties jūnija otrajā pusē gaidāmajām grandiozajām svinībām, no katra pilsētiņas veikala skatloga uz garāmgājējiem noraugās daudzi baltos zirdziņos sasēduši mazi Napoleoniņi vai imperatora ģīmetnes, kurās viņš attēlots tradicionālajā trīsstūrenē.

Pēc gadiem ilgas relatīvas aizmirstības Vaterlo, šķiet, beidzot iegūs Eiropā aizvien populārākā vēsturiskā tūrisma iecienīta galamērķa statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up jeb jaunuzņēmumi piesaistījuši investīcijas vismaz 110 miljonu eiro apmērā, intervijā sacīja Latvijas Start-up uzņēmumu asociācijas valdes priekšsēdētāja Jekaterina Novicka.

Viņa norādīja, ka šāda summa iegūstama no publiski pieejamās informācijas, jo par atsevišķu darījumu summām informācija netiek izpausta.

Igaunijas start-up uzņēmumi investīcijās piesaistījuši 330 miljonus eiro, bet lietuvieši - 140 miljonus eiro, atklāja Novicka. Latvijā ir 240 start-up uzņēmumi, Lietuvā šis rādītājs ir līdzīgs, bet Igaunijā ir apmēram 350 start-up uzņēmumi.

«Ar Lietuvu mums situācija ir diezgan līdzīga, un pašlaik aktīvi konkurējam, jo arī viņi ir kļuvuši aktīvi - gan valsts pusē, gan start-up komūnā,» sacīja Novicka. «Runājot par Igauniju, viņiem jau ir start-up uzņēmēji trīs paaudzēs.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Topošajiem uzņēmējiem savam lolojumam jāvelta vismaz divas trešdaļas sava brīvā laika

Gunta Kursiša,04.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komericalizācijas reaktors (CommercializationReactor), kurā uzņēmīgi cilvēki var meklēt gatavas idejas tehnoloģiju un zinātnes jomā jauna biznesa uzsākšanai, Latvijā bāzējies vairāku iemeslu dēļ, tostarp tādēļ, ka cilvēki šeit runā vairākās valodās, turklāt te ir labs klimats uzņēmējdarbībai, Db.lv stāsta CommercializationReactor pārstāvis Deniss Belajevs.

«Zinātnieks tikai ļoti retos gadījumos var pārtapt par uzņēmēju, bet uzņēmīgs cilvēks atrodas ļoti tālu no tehnoloģijām, un abas puses šķir bezdibenis. Tiltu pāri to būvējam ar reaktora palīdzību. Turklāt reaktorā jaunos uzņēmējus pavada pieredzējis cilvēks, kas pilda pavadoņa lomu un palīdz jaunajiem,» stāsta D. Belajevs.

CommercializationReactor par vietu, kur regulāri notiek speciāli pasākumi, kuru laikā kopā tiek «savesti» uzņēmēji un zinātnieki, izvēlējies Rīgu, un drīzumā gaidāms reaktora septītais pasākums, kurā varētu piedalīties ap 200 – 250 dalībniekiem, kā arī vēl aptuveni 30 eksperti un zinātnieki. Latvija reaktora «mītnes» vietai izvēlēta, jo «uzņēmīgie cilvēki šeit prot gan krievu, gan angļu valodu, šeit ir labs klimats uzņēmējdarbībai, Latvija atrodas Eiropas Savienībā un tai nav starptautisku tirdzniecības ierobežojumu, kā arī aktīvu atbalstu idejas īstenošanai sniegusi Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA),» Db.lv skaidro D. Belajevs, valdes priekšsēdētājs biedrības Komercializācijas laboratorija cLab, kas darbojas CommercializationReactor ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā reitingu aģentūra Standard & Poor's (S&P) pazeminājusi Grieķijas jau tā zemo kredītreitingu un norādījusi, ka valsts, visticamāk, piedzīvos maksātnespēju attiecībā uz savu komerciālo parādu nākamajos 12 mēnešos, ja nevienosies ar kreditoriem par glābšanas plānu.

S&P pazemināja Grieķijas kredītreitingu tālāk «atkritumu» teritorijā - no CCC+ uz CCC ar negatīvu nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up dodas trešajā misijā uz Silīcija ieleju

Gunta Kursiša,27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģijas nozares jaunuzņēmumi jeb tā dēvētie start-up drīzumā dosies trešajā organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstītības aģentūras (LIAA) organizētajā tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju Kalifornijā, ASV.

Šī tirdzniecības misija notiks no 28. janvāra līdz 7. februārim un tajā piedalīsies seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - SIA Interaktīvās tehnoloģijas apmācībai, SIA Walmoo, SIA Prime AVG, SIA Wonderfull, SIA BSM konsultanti, SIA Amber games.

Tirdzniecības misijas ietvaros notiks seminārs par Silīcija ielejas biznesa kultūras niansēm, kā arī dalībnieku individuāls darbs pie efektīvu prezentāciju sagatavošanas investoriem. Tāpat notiks tikšanās ar riska investīciju fondu pārstāvjiem, biznesa eņģeļiem, korporatīvajiem partneriem, juristiem, citiem uzņēmējiem, kā arī biznesa akseleratoru un starptautiskās uzņēmējdarbības atbalsta organizāciju pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Fastr dosies iepazīties ar Izraēlas start-up vidi un investoriem

Anda Asere, Jānis Rancāns,08.08.2013

Izraēlas vēstniece Latvijā Hagita Ben-Jākova un konkursa uzvarētāja Fastr vadītājs Eldars Loginovs, un TechHub Riga līdzdibinātājs Andris K. Bērziņš.

Avots: Izraēlas vēstniecība

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TechHub Riga telpās noritējušā konkursa Start Tel Aviv 2013 finālistu cīņā par labāko tika atzīts jaunais tehnoloģiju uzņēmums Fastr App. Uzvarētājs oktobrī dosies uz Telavivu piecu dienu mācību vizītē, iepazīsies ar valsts start-up vidi un tiksies ar Izraēlas biznesa ekspertiem un investoriem.

[Papildināts viss teksts]

Latvijā šāds konkurss notiek pirmo reizi, bet starptautiski – otro. Start Tel Aviv ir Izraēlas rīkotas starptautiskas sacensības, kas vienlaikus norisinās vairākās valstīs. Konkurss norisinās otro reizi, bet Latvija tajā piedalās pirmoreiz. Šogad konkurss notiek 13 valstīs, kuru uzvarētāji tiksies kopējā piecu dienu pieredzē, iepazīstot start-up ekosistēmu Telavivā.

Izraēlas vēstniecības un TechHub Riga rīkotajā īso prezentāciju konkursā piedalījās septiņi start-up – Roamer app, Infogr.am, Mewo, Fastr, Polyflint, Froont un Latte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu start-up projekts Mailigen attaisno investoru cerības ar pusmiljona eiro apgrozījuma prognozi

Gunta Kursiša,30.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskā pasta mārketinga sistēmas Mailigen iesācējuzņēmums iMedia attaisnojis investoru cerības, kas agrīnajā uzņēmuma stadijā ieguldījuši 100 tūkst. eiro. Paredzēts, ka šogad uzņēmuma apgrozījums sasniegs pusmiljonu eiro apgrozījumu un šis rādītājs informācijas tehnoloģiju start-up uzskatāms par veiksmīgu, Db.lv stāstīja iMedia valdes priekšsēdētājs Artūrs Bernovskis.

Start-up uzņēmuma iMedia projekts Mailigen sniedz e-pasta mārketinga pakalpojumus. Kopš kompānijas dibināšanas 2009. gadā iMedia sniedz pakalpojumus Eiropas, Āzijas un ASV tirgos. iMedia klienti galvenokārt ir mazie un vidējie uzņēmumi ASV, tomēr start-up sadarbojas arī ar tādiem «smagsvariem» kā Japan Airlines, Flight.com, Ibank.com u.c., norāda A. Bernovskis. «Kompānijas izmanto pakalpojumu, kas palīdz uzlabot komunikāciju ar klientiem, ieskaitot, piemēram, sūtītā ziņojuma noformējumu un to, cik bieži ziņojumus sūtīt,» Db.lv stāstīja A. Bernovskis. Viņš norāda, ka pirmo darbības gadu ieņēmumi tiks ieguldīti atpakaļ uzņēmumā - produkta pilnveidē un marketingā, tādejādi dividendes uzņēmuma īpašnieki pagaidām negaida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņi māk labi sevi pozicionēt, lietuvieši vairāk vērsti uz iekšējo tirgu un vairāk raugās Polijas virzienā, bet latviešiem jābūt aktīvākiem, ar lielāku pašapziņu.

Maratona skriešana veicina veselīgu konkurenci, kur cilvēki var mācīties no citiem, pārbaudīt savu spēku robežu, lai nākamajā reizē uzlabotu rezultātus un sasniegumus, vienlaikus izbaudot skriešanas procesu. Līdzīgas paralēles varētu vilkt Baltijā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) jomā. Tāpēc DB apkopoja Latvijas IKT nozares ekspertu vērtējumu par tendencēm Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

Lielākoties situācija ir pietiekami līdzīga, tomēr katrā valstī ir raksturojošās nianses un lietas, ko tā varētu mācīties no kaimiņiem. Pasaules mediju telpā ik pa laikam parādās ziņas par to, ka nelielā valsts Igaunija ir spējusi uzrādīt augstus sasniegumus IKT jomā, un inovācijas ir ieviestas dažādās sfērās. Igaunijas vārds pasaules telpā, protams, izskan ar Skype un aktīvu start up kustību. Jāuzsver, ka arī IT inkubators Tech Hub Riga ir devis pozitīvu stimulu Latvijas vārdam start up pasaules kartē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģiju nozares un iesācējuzņēmēju jeb tā dēvēto start-up pārstāvji pulcējās pasākumā ArcticEvening.

ArcticEvening ir pasākumu sērija, kas pulcē start-up pārstāvjus «arktiskajā reģionā» jeb Ziemeļeiropā. Noslēdzošais pasākums gaidāms maijā Helsinkos.Līdzīgi pasākumi jau notikuši arī citās reģiona pilsētās, piemēram, Stokholmā, Tallinā, Helsinkos, Tamperē un citur.

Pasākuma rīkotāji norādījuši, ka pēdējā laika start-up norises Rīgā ir atstājušas vērā ņemamu iespaidu, tāpat priecē arī start-up piesaistīto investīciju apjoms, kā arī notikusī vietējā tehnoloģiju iesācējuzņēmumu konference Tech Chill Baltics. Patīkamu iespaidu atstājušas arī start-up koplietošanas telpas Rīgā. Db.lv jau rakstīja, ka jauno tehnoloģiju uzņēmumu koprades telpas Tech Hub Riga marta sākumā pārcēlās uz jaunām telpām Vecrīgā. TechHub Riga valdes priekšsēdētājs Andris K. Bērziņš iepriekš Db.lv atzina, ka pēdējo gadu laikā start-up kustība Latvijā ir «eksplodējusi», liekot paplašināt koprades telpu platību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā situācija Eiropā pēc vairākus gadus ilgušās krīzes sākusi uzlaboties un valdībām vajadzētu izmantot šo situāciju, lai uzlabotu savu ekonomisko stāvokli, piektdien paziņoja Eiropas Centrālās bankas (ECB) prezidents Mario Dragi.

«Ekonomiskās perspektīvas eirozonai šobrīd ir pozitīvākas, nekā tās bijušas pēdējos septiņos gados,» Portugāles pilsētā Sintrā notiekošajā ekonomikas forumā norādījis Dragi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Medijs: Austrumeiropas tehnoloģiju nozarei ir cerība

Gunta Kursiša,09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiktu izveidota Eiropas karte, kurā būtu izgaismotas valstis ar tehnoloģiju sasniegumiem un lielāko start-up uzņēmumu aktivitāti, Lielbritānija spīdētu tikpat spoži kā Baltijas valstis – tā, aprakstot situāciju Eiropā tehnoloģiju un jaunu, inovatīvu uzņēmumu jomā, Wall Street Journal blogā raksta medija tehnoloģiju redaktors Bens Rūnijs (Ben Rooney).

Viņa aprakstītajā inovatīvo tehnoloģiju uzņēmumu kartē ik pa laikam izgaismotos Francija, bet Vidusjūras reģions izskatītos diezgan padrūms. «Siltas vēsmas» nāktu no Turcijas un «pat no Krievijas», tomēr lielāko daļu centrālās un, it sevišķi Dienvidaustrumu daļas, klātu tumšs plīvurs.

Tajā pašā laikā šis plīvurs slēpj «nenoliedzamus talantus» un šajā reģionā inovatīvās tehnoloģijas lēnām sāk attīstīties. WSJ tehnoloģiju redaktors ar šī reģiona valstīm domājis Bulgāriju, Rumāniju, Horvātiju u.c Eiropas Dienvidaustrumu valstis.

Eiropas karti tehnoloģiju uzņēmumu ekspertam palīdzēja «uzburt» Austrijas pilsētā Hofsburgā notiekošais pasākums Pioneer's Festival, kurā pulcējās iesācējuzņēmēji no vairākām Eiropas reģiona valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Ventspils tiesa atzinusi Winergy 35 miljonu darījumu par fiktīvu

LETA,15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils tiesa atzinusi vēja parku attīstītāja SIA Winergy 35 miljonu darījumu ar Igaunijas sabiedrību Firepower par fiktīvu, informē Norvik banka, kura bija cēlusi prasību tiesā un lūgusi tiesu atzīt par spēkā neesošu starp Winergy un Firepower noslēgto darījumu par ģeneratoru piegādi.

Tāpat Norvik banka bija lūgusi tiesu dzēst visas ķīlas un hipotēkas, kas nostiprinātas par labu Firepower. Firepower hipotēka pašlaik nostiprināta arī uz Winergy piederošo vēja parku. Bankas prasība apmierināta pilnā apmērā, informē Norvik banka.

Tiesa savā spriedumā norādījusi, ka patiesībā iesaistīto personu mērķis nebija tiesisks darījums, bet gan maldināt citas personas. Šo pušu nolūks bija izvairīties no saistībām pret Norvik banku.

Norvik banka norāda, ka Ventspils tiesas par fiktīvu atzītais darījums pirmo reizi tika uzrādīts Winergy izstrādātajā tiesiskās aizsardzības procesa plānā, lai tādējādi nebūtu tiesiskās aizsardzības plāns jāsaskaņo ar Winergy lielāko kreditoru Norvik banku. Lai gan pirkuma līgums starp Winergy un Firepower paredzēja 13 ģeneratoru piegādi 35 miljonu apmērā, kā nodrošinājumu šī darījuma izpildei Winergy ķīlā piešķīra vien Renault automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru