«Latvieši nebeidz fascinēt ar savām nenovērtējami augstajām tehnoloģiskajām zināšanām un inteliģenci. [..] Tomēr bez pastāvīgas klātesamības nodrošināšanas ir grūti radīt atpazītu un uzticamu valsts pārstāvniecību Silīcija ielejā,» tā pēc latviešu start-up misijas Kalifornijas tehnoloģiju mekā – Silīcija ielejā – rezumējis investors Deivids Emersons (Davis Emerson), kurš pārstāv Harward Business School Angels.
«Diemžēl pavadītais laiks Silīcija ielejā ir pārāk īss, lai uzņēmēji pilnībā adaptētos šajā specifiskajā biznesa kultūrā un spētu sevi pārliecinoši prezentēt investoriem,» norādīja D. Emersons.
Viņš gan atzina, ka Latvijai ir ļoti labs potenciāls kļūt par vienu no pasaules tehnoloģiskās ekspertīzes centriem.
Kā Db.lv jau ziņoja, no šī gada 28. janvāra līdz 7. februārim Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar jaunuzņēmumu atbalsta organizāciju StartupLatvia organizēja Latvijas start-up kompāniju trešo misiju Silīcija ielejā.
Trešajā tirdzniecības misijā Silīcija ielejā devās seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - Branchtrack, Walmoo, Prime AVG, Bright Field Technologies, Amber Games un Rīgas Reģiona biznesa attīstības inkubators.
Misijas mērķis bija izzināt ASV tirgus īpatnības un uzsākt sarunas par iespējamu sadarbību ar potenciāliem investoriem un korporatīviem partneriem.
«Tirdzniecības misija ASV palīdzēja mums novērtēt savas biznesa idejas potenciālu. Mēs sapratām, kas ir jāuzlabo, lai mūsu produkts būtu vērtīgāks klientiem un pievilcīgs investoriem. Silīcija ielejā mums bija iespēja nodibināt ļoti daudz vērtīgu kontaktu un pārrunāt savu biznesaideju ar jomas ekspertiem, kuri mums palīdzēja saprast, kā mūsu produktu attīstīt, kā sasniegt potenciālos klientus un piesaistīt finansējumu,» tā uz braucienu atskatās Raivis Freimanis, Branchtrack līdzdibinātājs.
Savukārt Aleksandrs Novoženovs no AmberGames pauda, ka lielākais ieguvums bija iespēja tīklot jeb veidot kontaktus, iepazīt dažādus ekspertus un investorus, kā arī publiski prezentēt savu projektu un saņemt atsauksmes. «Nākamo misiju dalībniekiem iesaku īpaši labi sagatavot prezentāciju materiālus jau atrodoties Latvijā, lai ASV mentoru laiku
izmantotu maksimāli lietderīgi - tikai to pieslīpēšanai, kā arī īpaši piestrādāt pie tīklošanas prasmēm,» norādīja AmberGames līdzdibinātājs un izpilddirektors.
Desmit dienas ilgā programma sākās ar attālinātām mentoru konsultācijām uzņēmumiem atrodoties vēl Latvijā. Katram uzņēmumam atbilstoši tā darbības virzienam tika piemērots individuāls mentors ar ilggadēju pieredzi attiecīgajā nozarē. Pirmās dienas ASV Latvijas uzņēmēji pavadīja organizatoru sadarbības partneru US Market Access Center vadītajās intensīvās apmācībās par Silīcija ielejas uzņēmējdarbības vidi un biznesa partnerattiecību veidošanas priekšnosacījumiem, tika iepazīstināti ar Lean Startup principiem un Business Model Canvas veidošanu, kā arī praktiski strādāja pie individuālajām prezentācijas prasmēm. Tāpat turpinājās aizsāktās individuālās mentoringa sesijas, kur Latvijas uzņēmēji un ASV mentori galvenokārt strādāja pie biznesa modeļa un stratēģijas izstrādes uzņēmumu ienākšanai ASV tirgū, skaidrots Startup Latvia paziņojumā.
Pēc tam jaunie uzņēmumi tika prezentēti tādiem riska investīciju fondiem, kā Plug and Play Ventures, Lumia Capital, Speed Invest un Galaxy Ventures.
Tāpat misijas ietvaros Latviešu uzņēmēji apmeklēja biznesa inkubatorus un akseleratorus: Plug&Play Tech Center un Blackbox. Latvijas start-up pārstāvji apmeklēja vienu no Silīcija ielejas nozīmīgākajām start-up biznesa konferencēm – Startup Grind, un citus seminārus, tostarp Eiropas uzņēmējiem veltītu semināru Stenfordas Universiātē. Misijasietvaros jaunie uzņēmēji viesojās arī Google birojā.
Nākamā tirdzniecības misija uz Silīcija ieleju plānota 2014. gada oktobrī.