AS Latvijas balzams (LB) tiešā eksporta apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā veidoja 3,4 miljonus eiro, saglabājot izaugsmi stratēģiskajos tirgos kā Krievija, Vācija, Skandināvija, Ukraina un Latvijas beznodokļu jeb tax free zona.
Kā liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga biržā, paralēli uzņēmums ir uzsācis eksportu uz jauniem tirgiem - Ķīnu, Taivānu un Turciju.
Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada sešiem mēnešiem, sasniegts Krievijā par 41% un Latvijas beznodokļu zonā - par 19%. Par nākamā pusgada eksporta izaicinājumu Latvijas balzams uzskata būtisku pārdošanas kāpumu Krievijas tirgū.
Eksports pēc SPI Group pasūtījumiem, ko pamatā veido degvīni Stolichnaya un Moskovskaya, pusgadā ir audzis par 10,7%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Pārskata periodā pārdošana Baltijas valstu tirgos samazinājusies, kas skaidrojama ar partneru dzērienu portfeļa pārskatīšanu. Savukārt eksporta pārdošanas apjomi ārpus Baltijas reģiona pusgadā auguši par 9,4%, sasniedzot 1,9 miljonus eiro.
Latvijas balzams izvirzījis mērķi nostiprināties arī pasaules lielākajos tirgos - Lielbritānijā, Ķīnā un ASV.
Kopumā šī gada pirmajā pusgadā LB neauditētā peļņa ir sasniegusi 1,4 miljonus latu, kas ir par 30% vairāk nekā 2012.gada attiecīgajā periodā. Uzņēmuma neauditētais apgrozījums pusgadā ir 32,5 miljoni latu, kas ir par 2,6% vairāk nekā pērn pārskata periodā.
Šajā gadā uzņēmuma akcijas cena ir pieaugusi par vairāk nekā 16%, un viena akcija otrdien NASDAQ OMX Riga biržā maksā 1,75 latus.