Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāja a/s Latvijas balzams piektdien atklāja modernizēto Rīgas Melnā balzama produktu pildīšanas līniju, kuras iekārtās kopumā investēti 440 tūkstoši eiro.
Līdz ar veiktajām investīcijām uzņēmums varēs palielināt ražošanas un eksporta apjomu. Savukārt jauno iekārtu nodrošinātais ietaupījums gadā tiek lēsts aptuveni 20 tūkstošu eiro apjomā.
Patlaban vietējā un eksporta tirgus vajadzībām Latvijas balzams gadā vidēji saražo aptuveni 1,4 miljonus litru Rīgas Melnā balzama līnijas dzērienu. Dzērieni tiek eksportēti uz aptuveni 25 pasaules valstīm.
«Rīgas Melnais balzams un tā līnijas produkti ir uzņēmuma eksporta mugurkauls - tie kopā veido ap 30% no a/s Latvijas balzams tiešā eksporta apjoma, izņemot Baltijas valstis,» norādīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.
Uzņēmuma vadītājs arī norāda, ka šogad plānots sākt aktīvāku balzama eksportu uz
vairākiem tirgiem, tostarp ASV, Ķīnu un Lielbritāniju, kā arī audzēt pārdošanas apjomus Krievijā un Latvijas beznodokļu tirdzniecības jeb tax free zonā.
Rīgas Melnā balzama produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2012. gadu, augusi par 13% jeb 879 tūkstošiem eiro un sasniegusi 7,4 miljonus eiro. Pašmāju tirgū pārdošanas apjomi auguši par 13%, bet eksportā - 14% pieaugums. Pērn tiešā eksporta tirgos balzama grupas dzērienu realizācijas apjoms ražotāja cenās pārsniedza 2,3 miljonus eiro.
A/s Latvijas balzams attīstībā un produktu portfeļa pilnveidošanā kopš 2000.gada kopumā investēti 36 miljoni eiro, apkopojis uzņēmums.