Neesot izprotama a/s Pasažieru vilciens valdes locekļa Mārtiņa Grestes izplatītajā paziņojumā norādītā informācija, ka apstiprinātais piedāvājums par jauno vilcienu piegādi esot par 30 milj. eiro dārgāks, nekā līdzīgs Igaunijā. Aprēķini rādot, ka Latvijā viens vilciens būs par 400 tūkst. Ls lētāks nekā Igaunijā, kurai vilcienus piegādājis Stadler, norādīja Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Pasažieru vilciena valdes loceklis un Iepirkuma komisijas priekšsēdētājs Mārtiņš Jirgens uzver, ka, pirmkārt, Eiropas Komisija (EK) ir izvērtējusi projektu un norādījusi, ka tas ir par 3,5 milj. lētāks, otrkārt, Stadler sūdzību ir iesniedzis EK, bet vēl nav zināms vai tā tiks pieņemta, jo pats uzņēmums nepieteicās otrajai kārtai.
U.Augulis arī atzīmēja, ka M.Grestem jāsniedz paskaidrojumi saistībā ar viņa paziņojumā norādītajiem apgalvojumiem, kas maldinot sabiedrību. Savukārt a/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam uzdots izvērtēt M.Grestes rīcību un «spert attiecīgos soļus».
Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (Vienotība) tiks iesniegts pārskats, cik šāds projekts izmaksā citās reģionā valstīs.
DB jau rakstīja, ka a/s Pasažieru vilciens konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā vienīgais pieteikuma iesniedzējs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) ir atzīts par uzvarētāju.
Nākmnedēļ 23.augustā no rīta sāksies sarunas ar CAF par līguma slēgšanu. Līgumu paredzēts parakstīt mēneša laikā. Pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu sākt kursēt jau 2013.gadā.
Visi vilcieni jāpiegādā līdz 2015. gadam. A/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds uzsvēra, ka CAF piedāvājums atzīts par atbilstošu un kā konkursa uzvarētājai šai kompānijai 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Jauno pasažieru vilcienu kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 milj. Ls, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs nepilni 100 milj. Ls.