Šā gada 3. ceturksnī, salīdzinot ar 2006.gada attiecīgo ceturksni, ārvalstu viesu skaits Latvijā palielinājies par 7,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Ārvalstu viesi mūsu valstī iztērējuši 116,8 milj. Ls.
2007.gada 3.ceturksnī ārvalstu ceļotāji Latvijas robežu šķērsojuši 1780 tūkst. reizes. No kopējā ārvalstu viesu skaita 67% Latvijā uzturējušies mazāk nekā 24 stundas. Vidējais viesu uzturēšanās ilgums mūsu valstī bijis 1,6 diennaktis. Viesi, kuri Latvijā pavadīja vairāk nekā diennakti, šeit uzturējās vidēji 4,3 diennaktis (2006. gadā – 4,5 diennaktis).
Lielākā daļa ārvalstu viesu bijuši kaimiņvalstu iedzīvotāji. 36% no ceļotāju kopskaita bija ieradušies no Lietuvas, 17% - no Igaunijas, 8% - no Krievijas, 7% - no Vācijas, 6% - no Zviedrijas, 5%- no Polijas un 3% - no Somijas.
Par Latvijas apmeklējuma iemesliem 33% ārzemju ceļotāju nosauca atpūtu, 28% norādīja, ka Latvijā ieradušies tikai caurbraucot (tranzītā), 15% no visiem aptaujātiem kā ceļojuma iemeslu minēja draugu, radinieku apmeklēšanu un 10% - darījumu kārtošanu.
2007.gada 3.ceturksnī ārvalstu viesi mūsu valstī iztērējuši 116,8 milj. Ls, kas ir par 25 milj. latu, jeb 30% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā (šajā summā neietilpst ceļa izdevumi, kā arī izdevumi, kas veikti darba devēja uzdevumā un kapitālieguldījumi). 2007.gada 3.ceturksnī ceļotāji vidēji dienā iztērēja 42Ls, kas ir par 11 Ls vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Visvairāk naudas tērējuši ceļotāji no Lietuvas – 19,8 milj. Ls, Krievijas – 18.2 milj. Ls, Vācijas – 11,0 milj. Ls, Zviedrijas – 9,5 milj. Ls, no Norvēģijas – 7,6 milj. Ls. un no Somijas 5,6 milj. Ls.
33% no visiem ārvalstu viesiem Latvijā uzturējušies ilgāk par 24 stundām. No tiem, kuri Latvijā nakšņojuši, 67% apmetušies viesnīcās vai tām pielīdzinātās tūristu mītnēs, 16% - pie radiem vai draugiem. No visiem vairākdienu ceļotājiem 38% Latviju apmeklēja pirmo reizi.
Informāciju par Latviju 21% ārzemju ceļotāju galvenokārt ieguvuši 20% - no radiem, draugiem un paziņām, 17% ir ieguvuši informāciju savu iepriekšējo apmeklējumu laikā, 12% – no tūrisma rokasgrāmatām, 8% - no darījumu informācijas un 6% – no masu saziņas līdzekļiem.