Tiešās tirdzniecības pārdošanas apjomi Latvijā aizvadītā gada laikā pieauguši par 11%, liecina Baltijas tiešās tirdzniecības asociācijas (BTTA) un Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijas apkopotie dati.
Kopš 2011. gada Lietuvā tiešās tirdzniecības apjoms audzis no 23,4 miljoniem eiro (bez PNV) uz 36,45 miljoniem, Latvijā no 23,4 miljoniem uz 26 miljoniem, bet Igaunijā – no 24,9 miljoniem uz 29,7 miljoniem. Vislielākā izaugsme vērojama Igaunijas tiešās tirdzniecības nozarē (+19%) un Lietuvā (+16%). Latvijas tiešās tirdzniecības industrija pērn augusi vislēnāk – par 11%.
Baltijas valstīs audzis arī tiešās tirdzniecības reģistrēto pārstāvju skaits. Kopš 2011. gada Latvjā tas palielinājies par 4% (no 26,5 tūkstošiem konsultantu uz 27,6 tūkstošiem 2012. gadā), Igaunijā par 5% (no 20,5 tūkstošiem uz 21,5 tūkstošiem), bet Lietuvā – par 1% (no 30,3 tūkstošiem uz 30,6 tūkstošiem).
BTTA ģenerālsekretārs Gintauts Zaleckis norāda, ka tiešās tirdzniecības nozares pieaugums liecina par Baltijas ekonomikas atlabšanu un patērētāju spēju vairāk tērēt skaistumkopšanas un mājsaimniecības precēm. Abas asociācijas šajos izaugsmes rādītājos arī saskata iespēju mājsaimniecībām nopelnīt papildus līdzekļus.
BTTA apvieno kompānijas Amway, Avon, Herbalife, Oriflame, Lux, Morinda, Mary Kay, GNLD International, NL International un Zinzino. Tiešā tirdzniecība – preces virzība no ražotāja pie patērētāja bez veikala starpniecības.