Latvijā šogad ir samazinājusies klientu apmierinātība ar bankām un tā ir zemākā, salīdzinot ar klientu apmierinātību Lietuvā un Igaunijā.
EPSI Reitings (the Pan European Performance Satisfaction Initiative – Eiropas Darbības Apmierinātības Indekss) veiktajā pētījumā kopumā secināts, ka nesenā finansiālā nestabilitāte ir atstājusi lielu negatīvu iespaidu uz klientu apmierinātību ar banku darbību Latvijā un Lietuvā, mazāk skārusi klientu apmierinātību Igaunijā.
Latvijā apmierinātība ar bankām B2C sektorā (bankas attiecībā pret patērētāju) 2009. samazinājusies līdz 75.2 punktiem iepretim 78.1 punktam 2008. gadā (no 100 punktiem).
Latvijā šogad viszemāko apmierinātību izrādījuši Nordea bankas klienti (70.5 punkti), tomēr apmierinātības līmenis, salīdzinot ar 2008. gadu, ir pieaudzis par pāris punktiem. Nedaudz lielāku apmierinātību izrādījuši Swedbank un SEB bankas klienti (attiecīgi 76.1 un 76.5 punkti), tiesa, šogad apmierinātības līmenis ar Swedbank Latvijā nedaudz samazinājies, bet ar SEB Banku – pieaudzis par aptuveni 3 punktiem. Vislielākā apmierinātība šogad ir ar citām bankām – 79.3 punkti – salīdzinot ar 2008. gadu šis līmenis Latvijā ir nedaudz pieaudzis. EPSI norāda, ka vislielāko apmierinātības kritumu - par 14 punktiem Latvijā šogad piedzīvojusi Parex banka.
Lai gan Lietuvā apmierinātības līmenis ar bankām samazinājies visstraujāk – no 82.1 punkta līdz 78.2 punktiem, sasniedzot 2005. gada līmeni, tomēr apmierinātības līmenis joprojām bija augstākais Baltijas valstīs. Igaunijā kritums bijis vismazākais no 75.6 līdz 75.4 punktiem.
Visās trijās Baltijas valstīs klienti novērtē savu apmierinātību ar banku darbību 75 – 78 punktu līmenī (no 100), kas ir augstāks nekā vidējais rādītājs banku sektorā Eiropā, kas ir 72 punkti, norāda EPSI, arī secinot, ka ilgtermiņā Baltijas valstīs ir bijusi pozitīva tendence apmierinātībā ar banku darbību.
EPSI pētījums ir balstīts uz intervijām ar tūkstošiem individuālajiem un korporatīvajiem klientiem visās trijās Baltijas valstīs. EPSI Baltija veica analīzi, pielietojot to pašu pieeju un modeli kā citās valstīs.
Vairāk par pētījumu, kā arī Db.lv lasītāju aptaujas rezultātus par to, vai izmaksu dēļ esat mainījuši banku, lasiet laikrakstā Dienas bizness rīt, 7. oktobrī.