Mazais bizness

Latvijā radīts rīks palīdz organizēt britu fotogrāfu darbu

Anda Asere,07.01.2014

Jaunākais izdevums

Pēc atgriešanās no StartupSauna akseleratora Somijā Mewo maina konceptu un turpmāk piedāvās ne tikai kāzu, bet universālu fotogrāfu rezervācijas sistēmu.

Sākotnējā SIA Mewo iecerētā biznesa niša bijusi šaurāka – kāzu fotogrāfija. «Ir daudz fotogrāfu, konkurence ir sīva. Sākotnēji bijām izvēlējušies kāzu nišu, jo tā ir joma, kur ir svarīgi atrast īsto speciālistu, nevar nokļūdīties – kāzas parasti ir vienu reizi mūžā. Lai atrastu kāzu fotogrāfu, ir jāvelta ilgs laiks. Mana paziņa organizēja kāzas un domāja, ka fotogrāfi ir viegli atrodami, atstāja šo uzdevumu uz pēdējo brīdi. Tad izrādījās, ka visi labie fotogrāfi ir aizrunāti jau gadu vai divus iepriekš. Apzvanīja visus un beigās vienu atrada, bet viņš ieradās piedzēries. Smieklīgs un vienlaikus skumjš stāsts,» teic Jānis Graubiņš, SIA Mewo līdzīpašnieks. Turklāt fotogrāfa klients šādos gadījumos ir neaizsargāts, jo, piemēram, Lielbritānijā ir pieņemts veikt priekšapmaksu. Tāpēc Mewo savā portālā apkopo fotogrāfus. Tur pēc datumiem, vietas un cenas var atrast knipsētājus, izpētīt viņu bildes, saprast, kurš labāk patīk, izlasīt atsauksmes, salīdzināt ar citiem. «Ja gadās kas neparedzēts, darbojas trešo pušu aizsardzības mehānisms – mēs aizturam naudu, kamēr fotogrāfijas ir piegādātas un viss kārtībā, līdzīgi kā to dara virtuālais vispasaules mājokļu iznomāšanas pakalpojumu sniedzējs Airbnb,» turpina Jānis. Viņš uzsver, ka fotogrāfs ir ieguvējs, jo viņam nevajag koncentrēties uz pārdošanu, klientiem, bet tikai uz darbu, sava pakalpojuma sniegšanu.

Runājot par konkurenci, Jānis spriež, ka Mewo konkurenti lielākoties strādājot vecmodīgi – prasa no fotogrāfiem maksu par reklāmu, bet nevar atbildēt, cik daudz klientu palīdzējuši piesaistīt. «Tas nav caurspīdīgi. Mewo ļauj izpētīt statistiku. Rūpējamies par to, lai fotogrāfs iegūtu klientu. Gribam atvieglot viņiem dzīvi, lai nevajadzētu domāt par pārdošanu – par to parūpēsimies mēs,» norāda Maksims Šadurskis, SIA Mewo līdzīpašnieks.

Šobrīd Mewo jau ir saņēmis pirmos pasūtījumus.

Sāk Lielbritānijā

«Zinātāji teic, ka vispirms jāsāk ar savu mājas tirgu. Sapratām, ka Latvija šim projektam ir ļoti maza, visi viens otru pazīst. Cenas nav augstas. Domājām – vai tērēt laiku Latvijai vai tos pašus resursus ieguldīt lielākā tirgū? Par mūsu «smilšu kasti» izvēlējāmies Lielbritāniju – visi runā angliski, valsts ir samērā netālu no Latvijas, un laika zona atšķiras tikai par divām stundām,» stāsta Maksims.

Mewo sevi pozicionē kā Lielbritānijas kompāniju. «Mums ir mājaslapa mewo.co.uk, ir nopirkts Londonas telefona numurs. Jā, mēs runājam ar akcentu, bet Lielbritānijā visi runā ar akcentu,» saka Maksims. Viņš uzskata, ka puiši šajā gadījumā nemelo, jo cilvēki neprasa, no kurienes viņi ir. Un, ja prasa, Mewo ir sadarbība ar start-up uzņēmumu t.s. kopā strādāšanas vietu TechHub London, kas ļauj izmantot tā pasta adresi. «Viss ir oficiāli. Mūsu plānos ir dibināt uzņēmumu tieši Lielbritānijā, jo tad būs vienkāršāk ar dokumentiem, bankas lietām,» teic Maksims.

Viss tikai sākas

Mewo nesen piedalījās StartupSauna akselerācijas programmā Somijā. «Tas automātiski dod zaļo gaismu, runājot ar investoriem. Daži baidās investēt pirmie, citiem vajag garantiju, ka esam izgājuši akselerācijas programmu,» teic Jānis.StartupSauna pārstāvji bija atbraukuši uz Rīgu izvēlēties uzņēmumus, kam ļaut piedalīties šajā programmā.

Viens no iemesliem piedalīties StartupSauna bija vēlme koncentrēties uz produkta izstrādi un iegūt atgriezenisko saiti par produktu no mentoriem. Maksims uzskata, ka katram, kurš vēlas attīstīt savu IT biznesu, būtu vērts piedalīties kādā no akselerācijas programmām. «Viņi izsit tevi no komforta zonas, palīdz domāt citādi, vienkāršāk,» teic Jānis. Reizēm mentoru izteiksmes veids ir visai skarbs, bet vismaz skaidrs.

«Uzzinājām, ka cilvēks ir «robots» – vienas dienas laikā var izdarīt daudz vairāk, nekā liekas, dzīvojot Rīgā. Viens mēnesis Somijā bija ļoti aktīvs. Mums bija sajūta, ka nodzīvojām tur pusgadu, nevis tikai mēnesi,» saka Maksims. Tieši tāda esot akseleratora būtība – intensīvs darbs.

«Mēs bieži vien pārāk daudz domājam un tāpēc maz izdarām. Mums mācīja ātri pieņemt lēmumus un darīt. Kaut vai sākt no nepareizā gala, bet vismaz saprast, kā ir pareizi. Kaut arī mūsu platforma vēl nav gatava, mēs manuāli savedam kopā fotogrāfus ar klientiem, tādā veidā pārliecinoties, ka biznesa modelis darbojas,» norāda Jānis. «Lai gan StartupSauna beidzās, mums pašiem viss tikai sākas. Tagad jāturpina strādāt,» turpina Maksims. Janvārī ir norunāta tikšanās ar investoru Somijā par sēklas finansējuma piesaisti. «Ceram uz šo finansējumu, ko izmantosim biznesa koncepta pierādīšanā. Vēlāk meklēsim nopietnāku finansējumu,» viņš teic.

Biznesa modelis paredz pelnīt no komisijas maksas. «No tuvākajiem konkurentiem atšķiramies ar to, ka viņi ļauj izvietot reklāmiņas par maksu, tāpēc tie ir kā reklāmas katalogi. Šādi rīki nav populāri, to var saprast – fotogrāfiem nav tik daudz naudas, lai ieguldītu reklāmā, viņi ir gatavi maksāt tikai par rezultātu,» norāda Jānis.

Pamazām atklājas

«Skaidrs, ka Latvija nebūs liela lauksaimniecības valsts, kas savu produkciju tirgos visai pasaulei. Tādai mazai valstij, kur ir liels intelektuālais potenciāls, jākoncentrējas uz maziem, gudriem risinājumiem. Igauņi sen to sapratuši. Tepat Rīgā varam izveidot kaut ko globālu. Pirms pāris gadiem tas šķistu nereāli,» spriež Jānis.

Maksims uzskata, ka Latvijas start-up potenciāls vēl tikai sāk parādīties. Dažādos konkursos, kas tiek rīkoti šāda veida uzņēmumiem, piemēram, StartupSauna un Start Tel Aviv ir samērā maza konkurence, ir iespējas parādīt sevi starptautiski. «Pēc pieciem gadiem būs grūtāk, jo līmenis būs augstāks, konkurence – lielāka,» viņš paredz.

Tehnoloģiju iesācējuzņēmumu veidošanas tendence Latvijā ir jauna, taču komandas esot diezgan spēcīgas. Latvijā ir dažādi interneta risinājumi, aplikācijas, bet, piemēram, Igaunijā ir daudz tehnoloģiju kompāniju, kas ražo taustāmus produktus. Mewo darbojas TechHub Riga. «Te regulāri notiek pasākumi, start-up prezentācijas. Gājām uz pasākumiem vēl pirms idejas par savu biznesu, laikā, kad Ernests Štāls organizēja Open Coffee Club. Un tad, kad radās TechHub, zinājām, kur būt,» saka Maksims.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuva un Polija sāk izpētes darbus augstsprieguma līdzstrāvas kabeļa "Harmony Link" vilkšanai Baltijas jūrā.

Šis starpsavienojums būs Baltijas valstu un pārējās Eiropas elektrotīklu sinhronizēšanas projekta svarīgākā un izmaksu ziņā dārgākā daļa, ko paredzēts izveidot līdz 2025.gada beigām.

Izpētes darbus veiks Polijas kompānijas "Mewo", Gdiņas Jūras universitātes un Lietuvas kompānijas "Garant Diving" veidots konsorcijs, ar ko abu valstu pārvades sistēmu operatori "Litgrid" un PSE parakstījuši līgumu, norādīts "Litgrid" paziņojumā.

Uzņēmumi gatavojas ģeofiziskās un ģeotehniskās izpētes darbus plānotā kabeļa trasē uzsākt jau šogad un pabeigt nākamā gada trešajā ceturksnī, lai tad sagatavotu informāciju, kas nepieciešama kabeļa vilkšanas un tā apsardzības stratēģijai, cita starpā uzrādot, piemēram, nogrimušus kuģus, nesprāgušus spridzekļus vai citus bīstamus jūras dibenā atrastus objektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latvijas Dripit Somijā iegūst 100 tūkstošu eiro investīciju

Anda Asere,03.06.2016

Dripit vadītājs Ernests Štāls saņem Superhero Capital investīciju 100 tūksotšu eiro apmērā

Foto: Startup Sauna

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akseleratora Startup Sauna dalībnieks Dripit izvēlēts kā akseleratora Superhero jeb supervaronis un ieguvis 100 tūkstošus eiro investīciju no somu riska kapitāla fonda Superhero Capital

Dripit.io ir risinājums, kas palīdz e-pārdevējiem saprast, kuri no mārketinga risinājumiem rada ilgtermiņa atdevi jeb augstu pircēju dzīvescikla vērtību. Tas tiek darīts, izmantojot spēļu teoriju un matemātiku. Rezultātā iespējams samazināt nelietderīgi izmantotu mārketinga budžetus līdz pat 75%.

Dripit piecas nedēļas piedalījās Somijas akseleratorā Startup Sauna, kurā komanda tika izvēlēta no 700 pieteikumiem. Komanda akselerācijas programmas laikā ievērojami progresēja un piesaistīja Startup Sauna galvenā trenera un Superhero Capital partnera Moaffak Ahmed uzmanību. Startup Sauna vienojās ar Superhero Capital vienā no šīs programmas projektiem investēt 100 tūksotšus eiro un tas ir Dripit no Latvijas. «Mēs ticam e-komercijas izaugsmei un tāpēc šādi mārketinga analīzes rīki mums ir interesanti. Sarunu laikā ar Ernestu un viņa komandu mēs guvām pārliecību, ka viņi ar šo investīciju nonāks nākamajā līmenī,» norāda M. Ahmeds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tādām mazām valstīm kā Somija un Latvija nepietiek ar māju tirgu vien; to uzņēmumiem vienmēr jādomā globāli un ambīcijām jābūt augstām, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Startup vide Somijā ir dzīvelīga. Ap 2007. un 2008. gadu agrīnas stadijas Somijas startup tika investēti aptuveni 90 miljoni, tagad investīcijas sasniegušas 160 līdz 170 miljonus eiro, stāsta Juha Rohonens (Juha Ruohonen), Somijas riska kapitāla fonda Superhero Capital partneris un akseleratora Startup Sauna līdzdibinātājs un mentors. Lai gan to apjoms ir dubultojies, tas joprojām ir diezgan mazs, ja salīdzina ar citu Eiropas valstu tirgu. «Somija ir labākā situācijā nekā jebkura no Baltijas valstīm, jo esam savā otrajā vai trešajā riska kapitāla ciklā. Tomēr joprojām ir iespējas uzlabojumiem un attīstībai,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvija ir skaista, bagāta un ļoti attīstīta valsts, kurā dzīvo ambiciozi cilvēki, kuriem ir vēlme mainīt lietas un kuri nekad ar visu nav mierā. Šādā veidā var panākt progresu.»

Tā uzskata Uldis Leiterts, tehnoloģiju kompānijas Fragmentic, kā arī festivāla Digital Freedom Festival un infogr.am līdzdibinātājs.

Pirms pieciem gadiem Ulda un viņa domubiedru izveidotais datu vizualizācijas uzņēmums infogr.am bija viens no pirmajiem Latvijā, kas skaļi pateica, ka darbojas startup jeb tehnoloģiju jaunuzņēmumu biznesā. Viņš joprojām ir šī kompānijas valdē, bet šogad izveidojis jaunu startup – Fragmentic. Augustā tas pievienojās startup akseleratoram 500 Startups, kā arī piesaistīja pirmssēklas investīcijas 200 tūkstošu ASV dolāru apmērā.

Vairāk par to, kāpēc jārīko tehnoloģiju festivāli, cik ilgu laiku dienā viņš ir onlainā un kāpēc latviešu neapmierinātība ar lietām ir laba lieta, Uldis stāsta intervijā DB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TechHub Riga sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) izsludina pieteikšanos trešajai jaunuzņēmumu meistarklasei Iemācies prezentēt kā startup rokzvaigzne (bet vispirms tiekam galā ar prezentācijas pamatiem)!, kas norisināsies ceturtdien, 10. augustā, Rīgā.

Iemācies prezentēt kā startup rokzvaigzne ir intensīva vienas dienas meistarklase, kuras laikā dalībnieki apgūs gan prezentācijas veidošanas, gan uzstāšanās (pitching) prasmes. Meistarklases saturs veidots, apkopojot jaunuzņēmumu akseleratora Startup Sauna un prezentēšanas trenera Maika Bredšova (Mike Bradshaw, Somija) 8 gadu laikā vākto pieredzi, apmācot startup komandas, uzņēmējus un studentus prezentācijas mākslā.

Meistarklasei pieteikties iespējams: http://www.liaa.gov.lv/lv/pasakumi/meistarklase-iemacies-prezentet-ka-startup-rokzvaigzne-10-aug-2017

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Fastr dosies iepazīties ar Izraēlas start-up vidi un investoriem

Anda Asere, Jānis Rancāns,08.08.2013

Izraēlas vēstniece Latvijā Hagita Ben-Jākova un konkursa uzvarētāja Fastr vadītājs Eldars Loginovs, un TechHub Riga līdzdibinātājs Andris K. Bērziņš.

Avots: Izraēlas vēstniecība

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TechHub Riga telpās noritējušā konkursa Start Tel Aviv 2013 finālistu cīņā par labāko tika atzīts jaunais tehnoloģiju uzņēmums Fastr App. Uzvarētājs oktobrī dosies uz Telavivu piecu dienu mācību vizītē, iepazīsies ar valsts start-up vidi un tiksies ar Izraēlas biznesa ekspertiem un investoriem.

[Papildināts viss teksts]

Latvijā šāds konkurss notiek pirmo reizi, bet starptautiski – otro. Start Tel Aviv ir Izraēlas rīkotas starptautiskas sacensības, kas vienlaikus norisinās vairākās valstīs. Konkurss norisinās otro reizi, bet Latvija tajā piedalās pirmoreiz. Šogad konkurss notiek 13 valstīs, kuru uzvarētāji tiksies kopējā piecu dienu pieredzē, iepazīstot start-up ekosistēmu Telavivā.

Izraēlas vēstniecības un TechHub Riga rīkotajā īso prezentāciju konkursā piedalījās septiņi start-up – Roamer app, Infogr.am, Mewo, Fastr, Polyflint, Froont un Latte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Nolēma riskēt vēlreiz

Linda Zalāne,27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Londonā ir iespēja ne tikai sajust straujo darba tempu, bet arī iepazīties ar daudziem radošiem prātiem, nostiprināt spēcīgu kontaktu loku.»

Tā atzīst Jānis Graubiņš, kurš pirms atgriešanās Latvijā pieredzi guva, strādājot vienā no progresīvākajām digitālajām aģentūrām Londonā Unit9, kur ieņēma biznesa attīstības vadītāja amatu. Patlaban Jānis ir viens no datu drošības uzņēmuma Notakey līdzdibinātājiem un ir atbildīgais par uzņēmuma biznesa attīstību.

Pirms karjeras Londonā, Jānis guva pieredzi Latvijā, gan strādājot algotu darbu, gan mēģinot attīstīt savu biznesu – interneta platformu Mewo.

Taujājot, kādēļ, strādājot tik dinamisku un interesantu darbu, Jānis tomēr nolēma to pamest, viņš atklāj, ka uzturējis kontaktu ar Ernestu Jenavu, kurš te izstrādā izglītības kvalitātes vadības rīku Edurio. Tieši viņš Jāni iepazīstināja ar pārējiem Notakey līdzdibinātājiem, kuri jau bija sākuši darbu pie inovatīva produkta un kuriem bija nepieciešama palīdzība ar produkta pārdošanu ārvalstu klientiem. «Unit9 inovatīvos produktus vairāk uztvēra kā reklāmas kampaņas nevis produktus, kas nestu būtiskus ienākumus uzņēmumam. Tā kā Ernestam ļoti labi izdevās pārliecināt, ka nu jau esošie līdzdibinātāji ir zinošākie programmētāji Latvijā, un šķita, ka esmu uzkrājis pietiekamu pieredzi starptautiskā biznesa attīstībā, nolēmu vēlreiz riskēt un sākt jaunu uzņēmumu. Mūsu izveidotais IT uzņēmums nodarbojas ar lietotāju autentifikāciju un identifikāciju,» stāsta Jānis. Notakey Latvia saņēmis grantu no Eiropas Komisijas programmā Horizon 2020, kā arī piedalījies Šveices akcelerācijas programmā Kickstarter un sācis vienotu pilotprojektu ar UBS, Credit Suisse un Swisscom Šveicē. Veiksmīgais sākums ir kalpojis par pamatu jau tālākai uzņēmuma attīstībai, un šobrīd produktu lieto uzņēmumi IT, medicīnas, telekomunikācijas un finanšu sektoros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Startup konferences TechChill Baltics ietvaros daudzsološākā startup titulu un galveno balvu no konferences stratēģiskā partnera Lattelecom izcīnījis finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums Nordigen no Latvijas, kas palīdz aizdevējiem automatizēt kredītņēmēju bankas izrakstu analīzi.

Skatītāju simpātiju balvu publiskā balsojumā ieguvusi velosipēdu aizsardzības risinājumu startup Bike-ID komanda no Vācijas.

Dalībai TechChill Baltics piču cīņā jeb Pitch Battle tika saņemti vairāk nekā 50 komandu pieteikumi no 10 valstīm, to skaitā ASV, Vācijas, Lielbritānijas un Skandināvijas. 10 žūrijas vērtējumā labākās komandas piedalījās TechHub Riga Academy vienas dienas mentoru apmācībās, saņemot starptautisku mentoru konsultācijas biznesa stratēģijā, attīstībā un prezentācijas prasmē. Apmācību noslēgumā pieci daudzsološākie uzņēmumi ieguva iespēju prezentēt savu ideju 500 cilvēku auditorijai konferencē TechChill Baltics, cīnoties par labākās idejas titulu, kā arī potenciālo klientu, investoru un starptautisku mediju uzmanību. Vēsturiski uzvara Pitch Battle uzņēmumiem ir pirmais solis uz plašākiem panākumiem - starp tās laureātiem ir tādi stārtapi kā infogr.am, Bliu Bliu, TrackDuck un Edurio, kas kopumā ir piesaistījuši vairāk nekā EUR 2,5 miljonu sava produkta tālākai izstrādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sākam biznesu: Latviešu radītais MaxTraffic palīdz noturēt interneta lietotāju uzmanību

Anda Asere,14.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-komercijas rīks MaxTraffic analizē, kad mājaslapas apmeklētājs vēlas to pamest, un palīdz dažādos veidos viņu noturēt.

«MaxTraffic ir serviss, kas palīdz interneta lapu īpašniekiem gūt lielāku atdevi no apmeklētājiem. Mēs palīdzam atgriezt lapā tos cilvēkus, kas mēģina vai domā to pamest. Mūsu tehnoloģija spēj analizēt kursora darbības lapā, kad apmeklētājs vēlas iziet no lapas vai ierakstīt citu adresi. Ar mūsu rīka palīdzību interneta lapas īpašnieks var sagatavot īpašos piedāvājumus mājaslapas apmeklētājam un brīdī, kad tas plāno doties prom, šos piedāvājums viņam parādīt,» stāsta Andis Silakaktiņš, MaxTraffic pārdošanas vadītājs. Mājaslapas apmeklētājam var piedāvāt arī atstāt savu e-pastu vai sekot līdzi konkrētajam komersantam sociālajos tīklos. Galvenais mērķis ir palielināt mājaslapas efektivitāti, jo lielākā daļa apmeklētāju aiziet un varbūt nekad neatgriežas, mazs ir to procents, kas veic pirkumu vai paši atstāj informāciju par sevi. E-pasts joprojām ir ļoti aktuāls, e-pasta datubāzes ir vērtīgs resurss mārketingam, tās prasmīga izmantošana veicina pirkumus, bet pagaidām Latvijā šo iespēju izmanto samērā maz internetveikalu, spriež Kristaps Mors, MaxTraffic idejas autors un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Latvieši izveido BuzzTale - «Pinterest un Facebook krustojumu» biznesam

Anda Asere,10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BuzzTale ir radījis vizuālās komunikācijas platformu uzņēmumiem – kombināciju starp Pinterest un Facebook, ko lietot kompāniju iekšienē.

«Šis rīks ir domāts, lai palīdzētu uzņēmumam piesaistīt darbinieku uzmanību, motivēt viņus, nostiprināt uzņēmuma iekšējo kultūru – lietas, ko ir grūtāk izmērīt, bet kas ir svarīgas jebkurai kompānijai,» stāsta Andris K. Bērziņš, SIA BuzzTale vadītājs.

BuzzTale ir projekta GotLatte pēctecis. Pirms pāris gadiem Andris palīdzēju investīciju uzņēmumam HackFwd meklēt ieguldījumu iespējas Latvijā. Tagadējais BuzzTale tehnoloģiju vadītājs Antons Dmitrijevs ar dažiem draugiem bija pieteicis kādu ideju, kam Andra skatījumā bija labs prototips.

«HackFwd viņiem atteica, bet es sekoju līdzi tam, ko Antons dara. Viņš iesaistījās inkubatorā Eegloo un attīstīja GotLatte projektu – lietotni, kas palīdzētu veidot vizuālus stāstus. Likās interesanti, bet es personīgi neticu, ka patērētājam ir pacietība salikt vairāk nekā vienu bildi, izveidot stāstu un uztaisīt kaut ko interesantu, vismaz lielākajai daļai tā nav,» stāsta Andris. Viņam saistošāki šķiet risinājumi biznesam. «Kad notika Startup Sauna Warmup, kur es biju žūrijā, Antons prezentēja GotLatte ideju. Man patika, kas bija attīstīts, sāku ar viņiem runāt un teicu, ka domāju, ka bizness ir interesantāks virziens. Vienojāmies, ka es ienākšu komandā, pārņemšu vadību,» saka Andris. Šis viņam šobrīd ir pilna laika darbs, bet vēl ir arī pienākumi TechHub Riga, viņš palīdz investīciju fondam Creandum meklēt ieguldījumus Baltijā, kā arī ir iesaistīts vairākos uzņēmumos kā padomnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki vēl nesaprot, cik daudz laika patērē, risinot darba pārpratumus, kas radušies nepilnīgas komunikācijas dēļ, pārliecināts ir mobilās lietotnes Penchestra autors Mārtiņš Bratuškins

Pirms pusotra gada DB rakstīja par Mārtiņa mobilo lietotni Classnote, kas bija paredzēta dažādu pierakstu veikšanai – skolā, augstskolā, sapulcēs. Tomēr laika gaitā viņš labāk izprata auditorijas vajadzības un radīja jaunu produktu – vizuālās sadarbības rīku Penchestra, kas domāta, lai uzlabotu tādu kolēģu sadarbību, kuri nesēž vienā birojā.

Izzina vajadzības

Mārtiņš vadās pēc principa, ka 90% panākumu saistīti ar kontaktiem un dažādu pasākumu apmeklēšanu, tāpēc dodas uz teju visiem iespējamiem – Seed Forum, Startup Sauna, Nodera Biznesa skola utt.

«Ar vienu mentoru no Start- up Sauna man izveidojās labs kontakts, un viņš mani uzaicināja uz akseleratoru Somijā Helsinki Ventures, kas orientēts tieši uz klientu attiecību veidošanu,» viņš stāsta. Akselerācijas programma notika pusotru mēnesi – divas nedēļas gatavojoties un mēnesis Helsinkos. Programmas organizatori bija izvēlējušies 12 idejas, ar kurām strādāt, un vēlāk izvēlējās četras, kuras attīstīt uz vietas Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-grāmatu lasīšanas mobilā lietotne Fabula nesen piesaistījusi vēl pa 200 tūkstošiem eiro no Somijas investīciju fondiem Butterfly Ventures un Vision Plus, kā arī 50 tūkstošus eiro no diviem biznesa eņģeļiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopā ar iepriekšējām investīcijām uzņēmums kopumā piesaistījis 770 tūkstošus eiro. Pirms tam Fabulai izdevās piesaistīt 200 tūkstošus eiro no Imprimatur Capital un Somijas Startup Sauna Foundation. «Imprimatur visu savu nākamā līmeņa fondu jau bija investējuši, un tas bija slēgts, vairs nebija līdzekļu, ko ieguldīt, lai gan izpildījām visus nosacījumus un kvalificējāmies nākamajam raundam,» stāsta Eldars Šarafutdinovs, Fabulas (SIA Fastr Books) vadītājs.

Fabula jau no darbības pirmsākumiem bija paredzējusi izplesties ārpus Latvijas, pērnā gada vasarā secināts, ka pašu spēkiem vien tas nav iespējams. Tāpēc uzņēmums sāka meklēt investīcijas ārpus Latvijas. «Lai izvērstos ārpus Latvijas, vajadzīgi līgumi ar izdevējiem citās valstīs. Tos iegūt ir vieglāk ar investoru palīdzību šajās valstīs. Piesaistīt investīcijas Latvijā ir vieglāk, nekā meklēt tās ārzemēs, bet mēs gribējām, lai investīcijas būtu no ārzemēm,» skaidro Eldars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēl var pieteikties Start-up Akadēmijai

Dienas Bizness,10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieteikšanās Start-up Akadēmijai ir pagarināta līdz 14.novembrim, informē pasākuma organizatori.

«Start-up Akadēmija ir lielisks veids, kā divu dienu laikā iegūt neatkārtojamu biznesa pieredzi! Komandas strādās plecu pie pleca ar pieredzējušiem mentoriem no Latvijas, Somijas un ASV, lai pilnveidotu savas idejas, piedalītos lekcijās un visbeidzot pičotu savus biznesa projektus investoriem,» skaidro TechHub Riga vadītāja Alise Lezdiņa. «Šobrīd esam saņēmuši jau 15 pieteikumus, un, redzot pastiprināto interesi par akadēmiju, nolēmām pagarināt pieteikšanās termiņu līdz 14.novembrim, lai atlasītu potenciāli veiksmīgākos startapus! Konkurss uz akadēmijas vietām ir liels, bet vēlamies sniegt iespēju pieteikties visiem, kas ar tehnoloģiju palīdzību vēlas uzlabot apkārtējo pasauli!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no pirmās Start-up akadēmijās, šajā uzņemto komandu vidū ir arī divas komandas, kas nodarbojas ar ierīču iesācējuzņēmuma attīstīšanu.

Kopumā akadēmijā pieteikušās 24 komandas un 11 individuālie dalībnieki, no kuriem uzņemtas 10 komandas. Iepriekšējam pasākumam bija pieteikušās 26 komandas un akadēmijā tika uzņemtas 10. Atšķirībā no pirmā pasākuma, šoreiz pieteicās vairāki ierīču tehnoloģiju iesācējuzņēmumi un divi no tiem ir uzņemti akadēmijā.

Šajā pasākumā divu dienu laikā komandas prezentē savu ideju mentoriem, saņem konsultācijas, piedalās lekcijās un prezentē savas idejas investoriem. «Šajā akadēmijā lielu uzsvaru liekam arī uz īso prezentāciju skolu, ko pasniegs Maiks Bredšavs no StartupSauna un AppCamp, lai palīdzētu uzlabot savas biznesa prezentēšanas un pārliecināšanas prasmes,» saka Alise Lezdiņa, TechHub Riga vadītāja. Viņa uzsver, ka Start-up akadēmija ir vērtīgs pasākums, kas palīdz pilnveidot tehnoloģiju iesācējuzņēmumu biznesa mērķus un virzienus, dibināt jaunus kontaktus un iegūt vērtīgus padomus no mentoriem. «Šādi pasākumi parāda, ka jaunie uzņēmēji vēlas mācīties un kļūt labāki un būt gan Latvijas, gan globālā tehnoloģiju biznesa sastāvdaļa. Mūsu pienākums ir iedot zināšanas un pieredzi, lai viņi paši varētu veidot savu veiksmes ceļu,» viņa norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Hackmotion aproce palīdz analizēt golfa spēlētāju sniegumu, nākotnē vēlas iesaistīties arī rehabilitācijā.

«Esam saglabājuši vīziju un fokusu, ka gribam palīdzēt cilvēkiem apgūt kustības. Sports ir tikai viena nozare, golfs – tikai apakšnozare tam, kur atradām vajadzību pēc šāda produkta,» saka Jānis Linde, SIA Hackmotion līdzīpašnieks. Sākotnējā doma bija uzlabot snovborda prasmes, taču, reāli izmēģinot produktu, uzņēmums secināja, ka tas jāvienkāršo un jāatrod joma, kur tas ir izteikti vajadzīgs. «Bija indikācijas, kas lika apšaubīt, vai snovbordā varētu būt pietiekami daudz un maksātspējīgu klientu. Bijām divos akseleratoros – Build- It Igaunijā un Startup Sauna Somijā – un saņēmām daudz ieteikumu no cilvēkiem, kuri ir investējuši biznesos un paši veidojuši uzņēmumus, ka šādu produktu labāk piedāvāt golfa spēlētājiem. Sākumā stūrgalvīgi negribējām tam ticēt, bet tad nointervējām pietiekami daudz snovbordistu un aizbraucām uz Somijas ziemeļiem, kur ir viens no galvenajiem snovborda apmācības centriem pasaulē, kas bija ieinteresēts nopirkt varbūt divus kostīmus. Sapratām, ka tad, ja snovborda mekā ir interese tikai par diviem kostīmiem, no tā nav iespējams izveidot biznesu,» norāda Jānis.

Komentāri

Pievienot komentāru