Šobrīd Hackmotion aproce palīdz analizēt golfa spēlētāju sniegumu, nākotnē vēlas iesaistīties arī rehabilitācijā.
«Esam saglabājuši vīziju un fokusu, ka gribam palīdzēt cilvēkiem apgūt kustības. Sports ir tikai viena nozare, golfs – tikai apakšnozare tam, kur atradām vajadzību pēc šāda produkta,» saka Jānis Linde, SIA Hackmotion līdzīpašnieks. Sākotnējā doma bija uzlabot snovborda prasmes, taču, reāli izmēģinot produktu, uzņēmums secināja, ka tas jāvienkāršo un jāatrod joma, kur tas ir izteikti vajadzīgs. «Bija indikācijas, kas lika apšaubīt, vai snovbordā varētu būt pietiekami daudz un maksātspējīgu klientu. Bijām divos akseleratoros – Build- It Igaunijā un Startup Sauna Somijā – un saņēmām daudz ieteikumu no cilvēkiem, kuri ir investējuši biznesos un paši veidojuši uzņēmumus, ka šādu produktu labāk piedāvāt golfa spēlētājiem. Sākumā stūrgalvīgi negribējām tam ticēt, bet tad nointervējām pietiekami daudz snovbordistu un aizbraucām uz Somijas ziemeļiem, kur ir viens no galvenajiem snovborda apmācības centriem pasaulē, kas bija ieinteresēts nopirkt varbūt divus kostīmus. Sapratām, ka tad, ja snovborda mekā ir interese tikai par diviem kostīmiem, no tā nav iespējams izveidot biznesu,» norāda Jānis.
Reāls pienesums
Domājot par to, kur produkts būtu piemērotāks, Jānis un otrs uzņēmuma līdzīpašnieks Atis Hermanis izmēģināja jāšanu, motosportu un citas nodarbes, līdz nonāca līdz golfam. Tur ir vairāki līdzīgi produkti, kas liecina, ka ir nepieciešamība. «Mūsu uzdevums bija saprast, kāpēc tie produkti vēl nav plaši izplatīti un kā varam konkurēt. Izrādījās, ka atbilde ir produkts, kam ir gana liela vērtība, bet lietotājiem nav jāmaina paradumi nodarbībās. Daudzi konkurējošie produkti sniedz interesantu informāciju, bet maksa par to ir 10 līdz 15 minūšu uzstādīšana. Tādā gadījumā trenerim ir jāredz tik liela vērtība, lai viņš būtu gatavs visu nodarbību pielāgot tikai vienam produktam,» teic Atis. Dažos gadījumos tas strādā, bet šī niša ir ļoti šaura. Hackmotion produkts dod iespēju uzvilkt aproci un pēc dažiem sitieniem redzēt, ko vajadzētu mainīt.
Analizējot to, cik bieži treneri to lieto, atklājies, ka produkts tiek gana bieži izmantots, bet ir konkurentu risinājumi, ko reizēm nelieto pat veselu mēnesi. «Kad cilvēks saprot, ko viņš golfā dara, sāk arī analizēt, kā izkopt savu plaukstas kustību, jo tā korelē ar to, kā nūjas lāpstiņa trāpa pa bumbiņu un līdz ar to ietekmē tās trajektoriju un attālumu. To lieto treneri, lai klientiem uzskatāmi parādītu, ko viņi dara nepareizi, un sekotu līdzi progresam,» saka Jānis.
Visu rakstu lasiet 29. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
#5/14
Šobrīd lielākā daļa Hackmotion klientu ir golfa treneri, bet ar laiku uzņēmuma īpašnieki Jānis Linde (no kreisās) un Atis Hermanis
cer ieinteresēt arī plašāku golfa spēlētāju pulku. Vēl tālākā nākotnē iecerēts pievērsties citiem sporta veidiem un rehabilitācijai.