Šobrīd sporta tehnoloģiju jaunuzņēmumam "Hackmotion" ir aptuveni 600 unikālo lietotāju vairāk nekā 45 valstīs
Pērn uzņēmums sasniedza 170 tūkstošu eiro apgrozījumu un līdzšinējās aplēses liecina, ka šī gada apgrozījums būs nepilni 300 tūkstoši eiro. Starp šī gada lielākajiem sasniegumiem minama tik tikko noritējusī "Black Friday" kampaņa, kas esot bijusi kārtu labāka nekā pērn un vienā nedēļas nogalē ienesa trīs mēnešu apgrozījumu.
"Esam atpazīstamāki savā nišā, ir audzis klientu skaits, uzņēmumā labāk darbojas atstrādāti procesi un darba dalīšana," vērtē Jānis Linde, SIA "Hackmotion" līdzdibinātājs. Otrs uzņēmuma līdzdibinātājs Atis Hermanis piebilst, ka ir sajūta, ka uzņēmums aizvien labāk saprot tirgus nianses, kas ļauj nedaudz labāk izprast, kāpēc katrs konkurents dara to, ko dara, un pie kā tas noved. "Šobrīd norisinās darbs, lai izmantotu šīs zināšanas un spertu nākamos soļus savas tirgus nišas paplašināšanai," viņš atklāj. Nākamgad plānots laist tirgū jaunu produktu plašākam tirgum.
"Golfa apmācības industrijā redzam, ka mūsu produkts aizvien biežāk tiek lietots, lai pamatotu apmācības teorijas, un kopējās klientu atsauksmes par produktu ir pozitīvas arī pie ievērojami lielāka lietotāju skaita," teic A. Hermanis. J. Linde norāda, ka uzņēmums darbojas salīdzinoši šaurā nišā un pārdod produktu golfa treneriem un nopietniem entuziastiem. Tirgus ir neliels, tādēļ diezgan ātri tiek sasniegts piesātinājums un strauji mainās spēles noteikumi. Metodes, ar kurām var pārdot inovatoriem un agrīnajiem lietotājiem, vairs nestrādā, savukārt jaunu atklāšana prasa ievērojamus uzņēmuma resursus. "Lielākais izaicinājums ir bijis līdzsvarot šo pārdošanas inovāciju ar darbu pie jauna produkta plašākam tirgum," viņš saka.
Uzņēmēji novērojuši, ka sporta apmācībā kopumā tirgus ir neizglītots par iespējām, ko piedāvā tehnoloģijas un kustību mērīšana. "Līdz ar to mums bieži ir jāieņem skolotāju loma un jāstāsta saviem klientiem par ieguvumiem, ko produkts var dot viņu darbā. Piemēram, savā mājas lapā esam izveidojuši jaunu sadaļu "Mācību centrs", kur golfa treneri un spēlētāji var iepazīties ar pamata teoriju un vingrinājumiem, kurus var izpildīt ar mūsu produktu," stāsta A. Hermanis.
"Mūsu ilgtermiņa mērķis ir palīdzēt cilvēkiem ātrāk apgūt dažādas fiziskas aktivitātes. Piemēram, ja vēlamies sportojot kaut ko nofilmēt, daudziem uzreiz rodas asociācija ar "GoPro", bet, ja vēlamies redzēt statistiku par sirds ritmu, noietajiem soļiem, attālumu u. tml., daudziem prātā nāk "FitBit". Taču, ja vēlamies uzlabot prasmes, piemēram, golfā, tenisā vai citos tehniskākos sportos, tad šobrīd tirgū nav pieejami daudz labi risinājumi," norāda A. Hermanis.
Db.lv jau rakstīja, ka "Hackmotion" sākotnējā doma bija uzlabot snovborda prasmes, taču, reāli izmēģinot produktu, komanda secināja, ka tas jāvienkāršo un jāatrod joma, kur tas ir izteikti vajadzīgs. Domājot par to, kur produkts būtu piemērotāks, J. Linde un A. Hermanis izmēģināja jāšanu, motosportu un citas nodarbes, līdz nonāca līdz golfam. Tur ir vairāki līdzīgi produkti, kas liecina, ka ir nepieciešamība. "Mūsu uzdevums bija saprast, kāpēc tie produkti vēl nav plaši izplatīti un kā varam konkurēt. Izrādījās, ka atbilde ir produkts, kam ir gana liela vērtība, bet lietotājiem nav jāmaina paradumi nodarbībās. Daudzi konkurējošie produkti sniedz interesantu informāciju, bet maksa par to ir 10 līdz 15 minūšu uzstādīšana. Tādā gadījumā trenerim ir jāredz tik liela vērtība, lai viņš būtu gatavs visu nodarbību pielāgot tikai vienam produktam, " iepriekš norādīja A. Hermanis. Dažos gadījumos tas strādā, bet šī niša ir ļoti šaura. "Hackmotion" produkts dod iespēju uzvilkt aproci un pēc dažiem sitieniem redzēt, ko vajadzētu mainīt.