Cilvēki vēl nesaprot, cik daudz laika patērē, risinot darba pārpratumus, kas radušies nepilnīgas komunikācijas dēļ, pārliecināts ir mobilās lietotnes Penchestra autors Mārtiņš Bratuškins
Pirms pusotra gada DB rakstīja par Mārtiņa mobilo lietotni Classnote, kas bija paredzēta dažādu pierakstu veikšanai – skolā, augstskolā, sapulcēs. Tomēr laika gaitā viņš labāk izprata auditorijas vajadzības un radīja jaunu produktu – vizuālās sadarbības rīku Penchestra, kas domāta, lai uzlabotu tādu kolēģu sadarbību, kuri nesēž vienā birojā.
Izzina vajadzības
Mārtiņš vadās pēc principa, ka 90% panākumu saistīti ar kontaktiem un dažādu pasākumu apmeklēšanu, tāpēc dodas uz teju visiem iespējamiem – Seed Forum, Startup Sauna, Nodera Biznesa skola utt.
«Ar vienu mentoru no Start- up Sauna man izveidojās labs kontakts, un viņš mani uzaicināja uz akseleratoru Somijā Helsinki Ventures, kas orientēts tieši uz klientu attiecību veidošanu,» viņš stāsta. Akselerācijas programma notika pusotru mēnesi – divas nedēļas gatavojoties un mēnesis Helsinkos. Programmas organizatori bija izvēlējušies 12 idejas, ar kurām strādāt, un vēlāk izvēlējās četras, kuras attīstīt uz vietas Somijā.
Divu nedēļu laikā ar mentoru palīdzību Mārtiņš atlasīja 40 uzņēmumus, kas varētu būt viņa produkta mērķauditorija, norunāja tikšanās ar cilvēkiem šajā uzņēmumā. Katru dienu, ko Mārtiņš pavadīja Helsinkos, viņam bija sarunātas trīs līdz piecas tikšanās ar mērķauditorijas pārstāvjiem, potenciālajiem klientiem. Piemēram, viņš ticies gan ar spēļu izstrādes kompāniju Rovio, gan Supercell.
Parasti jaunuzņēmumi, tiekoties ar cilvēkiem, stāsta, ko viņi dara, bet šīs programmas pamatā bija ievākt informāciju no savas hipotētiskās auditorijas, nevis mēģināt iegūt klientus.
«Biju pieņēmis, ka auditorijai ir problēmas ar pārpratumiem, kas rodas, strādājot attālināti, tāpēc mēs runājām par viņu ikdienu, darba paradumiem, problēmām. Man vajadzēja sarunā uzzināt mani interesējošās lietas, neatklājot, ko īsti es daru. Bija jāiemācās, kā iegūt informāciju, konkrēti neprasot, vai viņi gribētu pamēģināt izmantot manu produktu,» stāsta Mārtiņš.
Visu rakstu Palīdz kolēģiem cīnīties ar pārpratumiem lasiet 6. maija laikrakstā Dienas Bizness.