E-komercijas rīks MaxTraffic analizē, kad mājaslapas apmeklētājs vēlas to pamest, un palīdz dažādos veidos viņu noturēt.
«MaxTraffic ir serviss, kas palīdz interneta lapu īpašniekiem gūt lielāku atdevi no apmeklētājiem. Mēs palīdzam atgriezt lapā tos cilvēkus, kas mēģina vai domā to pamest. Mūsu tehnoloģija spēj analizēt kursora darbības lapā, kad apmeklētājs vēlas iziet no lapas vai ierakstīt citu adresi. Ar mūsu rīka palīdzību interneta lapas īpašnieks var sagatavot īpašos piedāvājumus mājaslapas apmeklētājam un brīdī, kad tas plāno doties prom, šos piedāvājums viņam parādīt,» stāsta Andis Silakaktiņš, MaxTraffic pārdošanas vadītājs. Mājaslapas apmeklētājam var piedāvāt arī atstāt savu e-pastu vai sekot līdzi konkrētajam komersantam sociālajos tīklos. Galvenais mērķis ir palielināt mājaslapas efektivitāti, jo lielākā daļa apmeklētāju aiziet un varbūt nekad neatgriežas, mazs ir to procents, kas veic pirkumu vai paši atstāj informāciju par sevi. E-pasts joprojām ir ļoti aktuāls, e-pasta datubāzes ir vērtīgs resurss mārketingam, tās prasmīga izmantošana veicina pirkumus, bet pagaidām Latvijā šo iespēju izmanto samērā maz internetveikalu, spriež Kristaps Mors, MaxTraffic idejas autors un vadītājs.
Raugās plašāk
Kristapam ir vēl viens tehnoloģiju iesācējuzņēmums jeb startup projekts GetGamers, kas spēļu portālos rāda dažādas reklāmas brīdī, kad apmeklētājs pamet lapu. No reklāmas mājaslapas īpašnieks nopelna vairāk naudas, viņš skaidro. Ideja par MaxTraffic radās, vēloties paplašināt GetGamers biznesu.
«Mums bija labi rezultāti, bet atdeve nebija liela, jo spēļu niša ir šaura un šādu lapu apmeklējums reklāmdevējiem neskaitās tik vērtīgs. Domājām citus attīstības virzienus, un viena no lietām, kas likās interesanta, bija e-komercija,» saka Kristaps. Šobrīd e-komercijas virziens viņam šķiet interesantāks, tāpēc vairāk enerģijas viņš velta MaxTraffic.
Pirms gada Kristaps kopā ar programmētājiem ar GetGamers ideju piedalījās Somijas tehnoloģiju iesācējuzņēmumu akseleratorā Startup Sauna. «Aizbraucām ar GetGamers ideju, bet zinājām, ka mums interesē piedāvājuma paplašināšana e-komercijas virzienā,» teic Kristaps. Taču uz vairākiem mēnešiem tika apturēta ideja par e-komercijas rīku un netika veikta nekāda pārdošana un izstrādes darbi, bet uzņēmums visu laiku strādāja pamatā pie GetGamers reklāmas tīkla. Taču pērn septembrī kompānija ieguva 50 tūkstošu eiro t.s. soft loan aizdevumu no Imprimatur Capital Fund Management un atsāka aktīvāku darbu pie e-komercijas risinājuma. «Tas ir draudzīgs finansēšanas instruments startup uzņēmumiem – pamatsumma jāsāk atmaksāt pēc četriem gadiem, bet, ja kompānija bankrotē, šī nauda nav jāatdod,» saka Kristaps. Ar šo finansējumu paredzēts strādāt desmit mēnešus, paralēli komandai ir ienākumi no GetGamers. Viņš priecājas, ka vairs nav katru mēnesi jādomā, vai varēs atļauties samaksāt programmētājam vai – par mārketingu.
Pēta, kā pelnīt
E-komercijas rīks esot piemērots jebkuram uzņēmumam, kam daļa biznesa ir internetā, bet jo īpaši – internetveikaliem. MaxTraffic ir universāla sistēma, ko klients pielāgo savām vajadzībām. «Interneta veikali visātrāk sajutīs atdevi. Vidēji no katriem 100 internetveikala apmeklētājiem tikai divi veic pirkumu, visi pārējie aiziet prom, taču ir vērtīgi, ja ar viņiem var turpināt komunikāciju. Liela daļa kaut ko meklē, bet ne vienmēr ir gatavi pirkt – interneta veikalu apmeklētāji interesējas, pēta, salīdzina. MaxTraffic var palīdzēt veicināt lēmuma pieņemšanu,» stāsta Andis.
Piemēram, nākot no Google meklētājservisa, apmeklētājs nonāk kādā no internetveikala iekšlapām, savukārt akcijas preces rāda tikai šā veikala pirmajā lapā. «Jūtot», ka meklētais īsti neatbilst interesenta vēlmēm un mājaslpas apmeklētājs grasās šo lapu pamest, MaxTraffic var parādīt reklāmu, īpašo piedāvājumu, kas, iespējams, ieinteresēs vairāk. Pagaidām kompānija piedāvā bezmaksas e-komercijas rīka versiju, bet drīzumā paredzēts ieviest maksu par pakalpojumu. Maksa par MaxTraffic pakalpojumiem būs atkarīga no tā, cik daudz apmeklētāju ir klienta mājaslapai.
Meklē klientus
Šobrīd MaxTraffic ir vairāki klienti Latvijā, notiek pārrunas ar potenciālajiem interesentiem. «Produktu attīstām kopā ar klientiem. Mums bija priekšstats, kas šiem uzņēmējiem nepieciešams, bet, tikai strādājot ar reāliem klientiem, var saprast viņu patiesās vajadzības. Tās ir līdzīgas – pārdot vairāk, iegūt lielāku skaitu sekotāju utt., un mums jābūvē platforma, lai uzņēmējiem palīdzētu šos rādītājus uzlabot. Svarīgi, ka varam attīstīties paralēli,» saka Kristaps. Serviss sniedz rezultātus, novērots gan pirkumu skaita, gan jaunu sekotāju pieaugums, vērtējot pirmo klientu atsauksmes, stāsta Andis.
Pagaidām vairākums klientu ir no Latvijas, bet MaxTraffic, tāpat kā visu tehnoloģiju iesācējuzņēmumu mērķis ir strādāt ārzemēs. «Tur vislielākais potenciāls,» viņš teic. Šobrīd uzņēmums ir sācis pārdošanu Lielbritānijā. Andis atzīst, ka viņi nav vienīgie, kam ienācis prātā strādāt pie līdzīgiem rīkiem. Uzņēmumam ir divi tiešie konkurenti un vairāki attālāki. «Abi tiešie konkurenti ir no ASV un fokusējas uz to tirgu. Mēs sāksim ar Eiropu,» saka Kristaps.
Tagad galvenais uzdevums ir piesaistīt klientus un attīstīt pakalpojumu, kā arī piedāvāt to ārzemēs. Vaicāts, kā iecerēts strādāt ar ārzemju klientiem, Andis teic – lai gūtu pirmo «uzrāvienu» kādas valsts tirgū, vismaz dažas nedēļas vajadzētu strādāt uz vietas konkrētajā valstī. MaxTraffic ir paziņas ārzemju mediju aģentūrās, pirmais solis ir uzrunāt un mēģināt ieinteresēt viņus. «Esam pašā ceļa sākumā, bet strauji attīstāmies. Katru nedēļu piedāvājam jaunas funkcijas,» saka Andis.