Deputāti un riteņbraucēju pārstāvji vienojušies, ka jāatbalsta velobraukšanas attīstība, secināts pēc Eiropas Riteņbraucēju federācijas izpilddirektora Adama Bodora tikšanās ar deputātiem Romualdu Ražuku un Dāvi Staltu. R. Ražuks cer, investējot sešus miljardus eiro, Eiropā izveidot plašu velomaršrutu tīklu.
Eiropas Riteņbraucēju federācijas (European Cyclists Federation jeb ECF) izpilddirektors lolo visai ambiciozu plānu – laikā no 2014. gada līdz 2020. gadam Eiropā izveidot velomaršrutu tīklu 70 tūkstoš kilometru garumā, kura kopīgās izmaksas ir apmēram seši miljardi eiro.
Pirmkārt, riteņbraukšanai jāpievērš uzmanība kā tūrisma nozarei, kas ir svarīga, jo var dot lielu pienesumu tautsaimniecībai – norādīja A. Bodors, skaidrojot, ka veloceļojumu skaits Eiropā sasniedz 2,8 miljardus gadā, un ekonomiskais ieguvums no riteņbraukšanas tūrisma ir 54 miljardi eiro gadā.
Viņš uzsvēra arī to, ka velosipēdi tiek izmantoti kā ekoloģisks transporta līdzeklis.
Partiju pārstāvji sarunā izteica gatavību no «visaugstākās tribīnes iestāties par to, lai Nacionālās attīstības plānā prioritāšu vidū būtu atzīts ne tikai tūrisms, bet arī minēts velotūrisms kā būtiska šīs nozares sastāvdaļa», pauž Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) pārstāvji.
Plānotais velomaršruts EuroVelo 13 plānots gandrīz desmit tūkstošus kilometru garš, un tā saturiskais piepildījums saistās ar daudzu Eiropas valstu kopīgo pagātni, kuru noteica padomju režīma dzelzs priekškars. Izbraucot šo maršrutu, ikviens ceļotājs varēs novērtēt tās pārvērtības, kādas ir notikušas pēc dzelzs priekškara krišanas, bet tas ir sociāli politiski un gluži cilvēciski svarīgi ikvienam , informē TAVA pārstāvji.