Elektriskais skrejritenis "Ninebot KickScooter E22E" noderēs nelielu attālumu veikšanai pa gludām pilsētas ietvēm.
Pasaule ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi, skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".
Dizains
(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)
Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā, piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.
Braucamrīka platākā vieta ir stūre, un tā ir nepilnus 44 centimetrus plata. Līdz ar to skrejritenim vietu var atrast pat šaurā automašīnas bagāžas nodalījumā, kas "KickScooter E22E" padara pievilcīgu piepilsētā dzīvojošajiem.
Salīdzinājumā ar priekšgājēju, šim stūres kāts ir labāk piestiprināts un neļogās. Arī pārējā konstrukcija atstāj cietāka, izturīgāka braucamrīka iespaidu kā braukšanas, tā pārnēsāšanas stāvoklī. Salocītā formā stūres kāts tiek iestiprināts aizmugurējā dubļusargā un turas cieši. Izmēģinājumu laikā ne reizi neradās pat aizdomas, ka tas varētu izslīdēt no fiksācijas vietas un atvērties. Toties, noliekot "KickScooter E22E" uz zemes un nedaudz piespiežot dubļusargu, atlokās pavisam viegli.
Stūres kātā iestrādāts gana spēcīgs LED gaismeklis, kas tumsā spēj izgaismot ceļu dažu metru amplitūdā, un uz aizmugurējā dubļu sarga ir bremžu gaisma, kuras mirgošanas ritmu var pamainīt mobilajā lietotnē. Papildu redzamībai visapkārt iestrādāti atstarotāji.
Pircējiem noteikti jāpatur prātā, ka šis transporta līdzeklis ir saņēmis tikai IPX4 ūdensdrošības sertifikāciju. Tas nozīmē, ka elektroskūteris pārdzīvos nelielas šļakatas un varbūt īslaicīgu smidzināšanu, bet spēcīgāku lietavu gadījumā to labāk slēpt zem jumta.
Braukšana
(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)
Jau pēc pirmajiem braucieniem pa dažādām virsmām ir skaidrs, ka "KickScooter E22E" ir gludu ceļu transports. Tā darba lauks ir jauni pilsētas veloceliņi un ietves. Pa šādām virsmām brauciens ir kluss un patīkams. Arī stūre klausa labi un braucamais bez īpašas piepūles ir vadāms ar vienu roku, pie tam pildītās 9 collu riepas ir pasargātas pret pārduršanu un tām nav vajadzīga apkopšana.
Taču pieredze kardināli mainās, nonākot uz koku sakņu salauzīta ceļa vai flīzēm, kādas mazpilsētās uz ietvēm joprojām nav retums. Braucamajam amortizācijas sistēma īsti netiek galā ar šāda kalibra izaicinājumiem. Pieskaitot cietās riepas, iegūstam braucienu, ko nekādi nevar nosaukt par komfortablu. Skrejriteņa stūre sit pa rokām un pats transporta līdzeklis tā kratās, ka acu priekšā visa pasaule šķietami dreb.
Lai arī dzinēja jauda nav mainījusies un joprojām ir 300 vatu, ražotājs ir vairāk piestrādājis pie "KickScooter E22E" spējas uzrāpties pa nogāzēm. Iepriekšējam modelim pauguru izaicinājumi bieži vien nebija pa zobam. Šis, pat ja pamazām zaudē ātrumu, spēj pārvarēt pat diezgan stāvus kāpumus ar 90 kilogramus smagu pasažieri "mugurā".
Toties ātrbraukšanas iespējas ir krietni "apgraizītas" un tam iemesls varētu būt daudzās pērn reģistrētās skrejriteņa braucēju sadursmes ar kājāmgājējiem un velosipēdistiem, kas dažās valstīs noveda pie ātruma ierobežojumu noteikšanas šāda veida braucamrīkiem. "KickScooter E22E" ātrākajā no trīs režīmiem pa taisnu ceļu spēj attīstīt ātrumu vien 21 km/h. Līdz priekšgājēja 30 km/h izdodas tikt vien uz īsu brīdi, ripojot lejup pa stāvu nogāzi. Taču gan sporta, gan normālais režīms, starp kuriem sajūtu ziņā būtiskas atšķirības nav, diezgan ātri "noēd" nelielā akumulatora saturu.
"Ninebot" sērijai raksturīgā vadības sistēma ar vienu mēlīti akseleratoram un vienu bremzēm ir saglabāta. Nospiežot zaļo mēlīti un paturot to dažas sekundes izvēlētajā ātrumā, braucamais nopīkstas un ieslēdz kruīza kontroli. Pirkstu no akseleratora var noņemt un koncentrēties tikai uz stūrēšanu. Savukārt kruīzkontroles atvienošanai jādara tas pats, kas automašīnā – jāpiebremzē.
Neparastās apstādināšanas sistēmas un ne pārāk aso bremžu dēļ satiksmē jābūt divtik vērīgam, lai paspētu noreaģēt uz notikumiem un neiekultos nepatikšanās. Iesākumā pat ieteicams iestatīt augstu enerģijas rekuperācijas līmeni. Tas padarīs ripošanu smagnējāku un braucamais apstāsies ātrāk.
Akumulators
(Raksta autora vērtējums: 6 punkti no 10)
Pēc vairāku elektrisko skrejriteņu iepazīšanas pagājušajā vasarā, vizināšanās ar "KickScooter E22E" atsauca atmiņā šā gadsimta agrīnos elektromobiļus – braukšanas prieku pavisam drīz "norauj" paziņojums par tukšu bateriju.
Testu nedēļās kopā veicot aptuveni 140 kilometrus, ar vienu uzlādi reti kad izdevās pārsniegt 15 kilometru robežu. Reklāmas materiālos solītos 22 kilometrus acīmredzot var nobraukt vien lēnīgajā ekonomiskajā režīmā, kas neļauj braukt ātrāk par 15 km/h un gausi paātrinās, un ar krietni vieglāku pasažieri.
Vairākumam pilsētnieku teorētiski ar šādu attālumu vajadzētu pietikt, lai nokļūtu darba vietā, tur palādētu braucamo un pēcpusdienā dotos mājup. Bet ko darīt brīvdienās? Nebraukt tālāk par 7 – 10 kilometriem no mājas?
Akumulatora piepildīšana nav ātra. Ja baterija ir pilnīgi tukša, pie kabeļa nāksies pavadīt 3-4 stundas.
Informācija par braucienu
(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)
"KickScooter E22E" stūrē iemontēts neliels LED instrumentu panelis, taču tajā redzams vien brauciena ātrums un akumulatora satura mērītājs. Tas sastāv no piecām iedaļām, kur katra apzīmē aptuveni 20%.
Viss pārējais redzams "Segway-Ninebot" mobilajā lietotnē. Tā ne vien jāielādē viedtālrunī un jāsavieno ar skrejriteni, bet arī jāizveido lietotāja konts. Tad lietotne reģistrēs braucienus, zīmēs nobrauktos maršrutus, rādīs atlikušo baterijas daudzumu procentos un nobraucamajos kilometros. Tāpat arī var mainīt bremžu gaismas efektus, aktivizēt kruīza kontroli un mainīt enerģijas rekuperācijas līmeni.
Lietotnē vesela sadaļa atvēlēta "Ninebot" braucēju kopienai, kurā var dalīties ar ierakstiem, foto un video. Protams, saturā dominē vizināšanās ar elektriskajiem braucamrīkiem. Arī šeit ir savi viedokļu līderi, kuriem var sekot un lasīt viņu pieredzes stāstus.
Pastāv arī iespēja piedalīties lietotāju spēlē un vākt punktus par dažādu uzdevumu paveikšanu.
Gala vērtējums
(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)
"Ninebot KickScooter E22E" pielietojums ir nepārprotams. Šis ir braucamrīks pilsētniekiem vai piepilsētu iedzīvotājiem, kuriem no auto stāvlaukuma līdz galamērķim jāpārvar dažus kilometrus. Tas noderēs arī biroja darbiniekiem, lai "apskrietu" pilsētas centrā esošos klientus vai sadarbības partnerus. Taču pa vecpilsētas bruģi ar to būs ļoti grūti pārvietoties un nelielās nobraucamās distances dēļ tālāku izbraucienu cienītājiem jāmeklē kāda alternatīva.
Cena ap 480 eiro
Vērtējums
"Segway Ninebot KickScooter E22E"
Plusi
Izturīga konstrukcija
Parocīga pārnēsāšana
Iemontēts LED displejs
Mīnusi
Grūti braukt pa nelīdzeniem ceļiem
Mazs nobraucamais attālums
Neļauj braukt ātrāk par 21 km/h