Latvijas iedzīvotāji ir par ceturtdaļu aktīvāki internetbankas lietotāji nekā vidēji Eiropas Savienības (ES) iedzīvotāji, liecina 2016. gada Eiropas Komisijas Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss (DESI).
Kā informē Latvijas Komercbanku asociācija (LKA), Latvijā banku pakalpojumus tiešsaistē lieto 81%, kamēr ES tikai 57% iedzīvotāju. Latvija jau otro gadu ieņem 6. vietu reģionā. Vēl aktīvāk internetbanka tiek lietota tikai Skandināvijā un Igaunijā,
«Latvija uz citu valstu fona izceļas ar augstas kvalitātes internetbankām, kas ir pat funkcionālākas nekā citās indeksa līdervalstīs – Somijā, Zviedrijā, Dānijā, Nīderlandē. Elektroniska banku pakalpojumu saņemšana ļauj ietaupīt budžetu un veicina dažādu tautsaimniecības nozaru attīstību, piemēram, veiksmes stāsts ir IT nozare – uzņēmumi, kas guvuši pieredzi internetbanku izstrādē Latvijā, tagad turpina iesākto, eksportējot šos augstās pievienotās vērtības pakalpojumus,» skaidro LKA prezidents Mārtiņš Bičevskis.
Reālais internetbanku lietotāju skaits Latvijā ir pat vēl lielāks – teju visi (97%) banku klienti izmanto internetbanku attālināto maksājumu veikšanai, tikai 3% tos veic klātienē banku filiālēs. LKA dati parāda, ka iedzīvotāju paradumi būtiski mainījušies pēdējo desmit gadu laikā – vēl 2005. gadā teju puse (46%) maksājumu tika veikti filiālēs, 2010. gadā papīra formā veikti 10% maksājumu, bet 2013. gadā vien 5%. Internetbankas ir pieejamas visām bankām Latvijā.
Latvija publisko e-pakalpojumu lietošanā gada laikā ir kāpusi par četrām pozīcijām, kas ierindo valsti 14. vietā ES. Iedzīvotājiem ir iespēja izmantot elektroniskos pakalpojumus, autorizējoties to saņemšanai ar internetbanku, piemēram, vienotajā valsts un pašvaldību portālā Latvija.lv, kur pieejami vairāki desmiti e-pakalpojumu, VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā, Latvenergo klientu portālā, Latvijas Gāze, Lattelecom un arī privāto pakalpojumu sniedzēju LMT un Tele2 portālos.