Sarunas starp SIA Rīgas Centrālais termināls (RCT) un Rīgas brīvostas pārvaldi par Eksporta rajona ostas darbības pārcelšanu uz Krievu salu nenotiek, pamatojoties uz to, ka pēc vairākkārtējiem lūgumiem nav saņemta tehniskā informācija un būvprojekts. RCT vēstulēs ietvertie lūgumi tiek klaji ignorēti, informē RCT mātes kompānijas SIA Rīgas Tirdzniecības osta (RTO) Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Kristīne Vizule-Karpova.
«Šī gada 17.septembrī saņēmām no Rīgas brīvostas pārvaldes līguma projektu par Krievu salas infrastruktūras nomu. Līgumā nav identificēts pats svarīgākais: līguma priekšmets jeb detalizēts Krievu salā būvējamās infrastruktūras saraksts. Bez tā Rīgas brīvostas pārvaldes piedāvājums ir formāls, bez konkrētiem pielikumiem,» skaidro kompānijā.
24. septembrī RCT nosūtījis Rīgas brīvostas pārvaldei kārtējo vēstuli ar lūgumu identificēt ostas infrastruktūras nomas līguma priekšmetu. Atkārtoti uzsvērts, ka sarunu uzsākšanai par komercdarbības pārcelšanu uz Krievu salu ir jābūt skaidri definētam, kas konkrēti Rīgas brīvostas pārvaldes uzdevumā tiek būvēts un ko piedāvāts nomāt. RCT skaidro, ka ir nepieciešams risinājums, kas ļauj saglabāt esošos kravu apjomus.
Nesaņemot pieprasīto informāciju, šī gada 26. septembrī pirmo reizi no Rīgas brīvostas pārvaldes saņemts aicinājums tikties 30. septembrī, lai apspriestu nosūtītā līguma nosacījumus. RCT nosūtījis atbildes vēstuli norādot, ka sarunu uzsākšanai ir jābūt precīzi definētam līguma priekšmetam. Rīgas brīvostas pārvaldei ir izteikts piedāvājums organizēt tikšanos šī gada 7. oktobrī, ja līdz 30. septembra plkst. 17.00 tiks saņemta visa iepriekš pieprasītā informācija. Ir nepieciešama aptuveni nedēļa, lai iepazītos ar vairāk nekā simts miljonu eiro vērtās Krievu salas infrastruktūras objektu sarakstu un detalizētiem parametriem.
«Ceram, ka saņemsim no Rīgas brīvostas pārvaldes visu pieprasīto informāciju noteiktajos termiņos un uzsāksim konstruktīvas sarunas par komercdarbības pārcelšanu,» piebilst kompānijā.
RCT ir lielākā stividorkompānija Latvijā, kas sniedz pakalpojumus no 1996. gada un ir RTO meitas uzņēmums. RCT kravu apgrozījums 2013. gadā sasniedza 10,4 miljonus tonnu.
RTO ir nozīmīgākais ostas aktīvu un transporta pakalpojumu uzņēmumu investors, attīstītājs un operators Latvijā. 2013. gadā RTO uzņēmumu apkalpoto kravu apjoms: termināļu operācijas (11,9 miljoni tonnu), dzelzceļa pārvadājumi (9,6 miljoni tonnu), ekspedēšanas pakalpojumi (11,5 miljoni tonnu). 2013. gadā RTO uzņēmumu konsolidētais apgrozījums sasniedza 209 milj. eiro.