Jaunākais izdevums

Rīgas brīvostas pārvalde ir panākusi vienošanos ar stividorkompāniju Rīgas centrālais termināls (RCT) par uzņēmuma pārcelšanos uz Krievu salu, sacīja ostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. RCT norāda - joprojām noris intensīvas sarunas.

«Jā, viss ir kārtībā. Vienošanās jau ir panākta,» teica Loginovs.

Viņš norādīja, ka Rīgas brīvosta līgumu ar stividoru par pārvākšanos parakstīs pēc ostas valdes sēdes.

Savukārt RCT pārstāve Kristīne Vizule-Karpova atzīmēja, ka joprojām noris intensīvas sarunas ar Rīgas brīvostas pārvaldi. Kad tās varētu noslēgties, viņa gan nemācēja teikt.

30.novembrī beidzās termiņš, kurā Rīgas brīvostas pārvaldei jāvienojas ar RCT par pārvākšanos. Sākotnēji līgumu bija paredzēts parakstīt līdz 30.septembrim, taču vienošanos panākt neizdevās, tāpēc Rīgas brīvostas valde termiņu pagarināja par diviem mēnešiem.

Uz Krievu salu paredzēts pārvākties stividoriem - Strek un RCT. Ar Strek vienošanās ir panākta.

Valsts pārstāvji Rīgas brīvostas valdē septembra pirmajā pusē rosināja ostas ilggadējā pārvaldnieka Leonīda Loginova atbrīvošanu no amata, jo nebija panākta vienošanās ar stividoriem, kuriem paredzēts pārvākties uz Krievu salu, taču pašvaldības pārstāvji ostas valdes sēdē balsoja pret pārvaldnieka atbrīvošanu no amata, tādējādi viņš amatu saglabāja.

Pēc Krievu salas izbūves ostas terminālus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektāru plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm. Kopējās projekta izmaksas ir 148 miljoni eiro, no tām Eiropas Komisijas apstiprinātais Kohēzijas fonda finansējums ir 76,836 miljoni eiro.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot situāciju un gada laikā nespējot nodrošināt pozitīvus savas darbības rādītājus, "Centrālo Gastro Tirgu" pārstāvošā SIA "International SV" savās finansiālās grūtībās vaino AS "Rīgas Centrāltirgus" (RCT) vadību un augsto nomas maksu, uzskata RCT.

Izvērtējot publiskā telpā pausto informāciju, RCT secina, ka SIA "International SV" apzināti ir noklusējusi atsevišķus faktus. Tirgus vadības ieskatā SIA "International SV", izmantojot Covid-19 izraisīto situāciju, pauž nepatiesu informāciju par tai piemēroto neatbilstošu nomas maksu, apzināti neminot, ka nomas maksai, kas tika noteikta 2018.gadā, kad tika noslēgts sadarbības līgums, nav nekāda sakara ar šī brīža situāciju.

Db.lv jau vēstīja, ka ilgstoši nepildītu finansiālo saistību dēļ RCT nolēmusi lauzt nomas līgumu ar Centrālais Gastro Tirgus īpašnieku SIA "International SV", kas savukārt sola šo lēmumu pārsūdzēt tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ēdināšanas pilsētiņā Rīgas centrāltirgū varēs ieturēties arī pēc pusnakts

Elīna Pankovska,18.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošā ēdināšanas pilsētiņa atjaunotajā Centrāltirgus paviljonā būs kā flagmanis tirgus nākotnes vīzijai par vietu, kur ne tikai iepirkties, bet arī labi pavadīt laiku, atpūsties un pavakariņot, teic AS Rīgas Centrāltirgus (RCT) vadītājs Artis Druvinieks.

«Ēdināšanas daļu nevērs ciet līdz ar RCT darbalaiku. Šī paviljona daļa strādās ilgāk. Proti, ja RCT strādā līdz sešiem, tad šī daļa strādās ikdienā līdz 22:00, bet piektdienās un sestdienās līdz diviem naktī. Šādā veidā arī gribam mainīt cilvēku uztveri. Vēsturiski cilvēkiem ir izveidojies priekšstats, kas RCT teritoriju vakara stundās vairs neuztver kā pozitīvu vidi. Mēs strādājam pie tā, lai mainītu domāšanu, un mums ir labi piemēri, uz ko atsaukties, - Barselonas, Madrides tirgus, Eiropas tirgus etalons – Roterdamas tirgus, kam mēs mēģinām līdzināties ar šo ēdināšanas pilsētiņas konceptu,» intervijā stāsta A.Druvinieks.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centrāltirgus (RCT) vadības ieskatā Vidzemes tirgus atjaunošanu visizdevīgāk būtu veikt, piesaistot investorus, pastāstīja Centrāltirgus pārstāvis Aleksandrs Šuņins.

Šī ir RCT valdes oficiālā nostāja un nedēļas laikā tā tiks iesniegta izvērtēšanai kapitāldaļu turētājam Vadimam Baraņņikam (S). Pēc Šuņina teiktā, šis ir RCT viedoklis, taču Rīgas dome var izvēlēties jebkuru no iespējamajiem tirgus attīstības scenārijiem. «Mums patlaban ir ļoti daudz projektu, kas saistīti ar Centrāltirgus teritorijas atjaunošanu. Esam gatavi jebkādā veidā iesaistīties Vidzemes tirgus atjaunošanā, neuzņemoties papildus finansiālos slogus,» sacīja Šuņins.

Kopumā uzņēmums SIA «Colliers International Advisors» izstrādājis trīs iespējamos Vidzemes tirgus atjaunošanas scenārijus, no kuriem RCT bija jāizvēlas viens, viņuprāt, vispiemērotākais variants, kuru prezentēs arī domes vadībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievu salas projekts: sarunas starp RCT un brīvostu joprojām nenotiek

Dienas Bizness,30.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sarunas starp SIA Rīgas Centrālais termināls (RCT) un Rīgas brīvostas pārvaldi par Eksporta rajona ostas darbības pārcelšanu uz Krievu salu nenotiek, pamatojoties uz to, ka pēc vairākkārtējiem lūgumiem nav saņemta tehniskā informācija un būvprojekts. RCT vēstulēs ietvertie lūgumi tiek klaji ignorēti, informē RCT mātes kompānijas SIA Rīgas Tirdzniecības osta (RTO) Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Kristīne Vizule-Karpova.

«Šī gada 17.septembrī saņēmām no Rīgas brīvostas pārvaldes līguma projektu par Krievu salas infrastruktūras nomu. Līgumā nav identificēts pats svarīgākais: līguma priekšmets jeb detalizēts Krievu salā būvējamās infrastruktūras saraksts. Bez tā Rīgas brīvostas pārvaldes piedāvājums ir formāls, bez konkrētiem pielikumiem,» skaidro kompānijā.

24. septembrī RCT nosūtījis Rīgas brīvostas pārvaldei kārtējo vēstuli ar lūgumu identificēt ostas infrastruktūras nomas līguma priekšmetu. Atkārtoti uzsvērts, ka sarunu uzsākšanai par komercdarbības pārcelšanu uz Krievu salu ir jābūt skaidri definētam, kas konkrēti Rīgas brīvostas pārvaldes uzdevumā tiek būvēts un ko piedāvāts nomāt. RCT skaidro, ka ir nepieciešams risinājums, kas ļauj saglabāt esošos kravu apjomus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20. decembra darbu sāks SIA “Rīgas Centrāltirgus” (RCT) jaunā valde. Par valdes priekšsēdētāju ievēlēta bijusī VAS “Valsts nekustamie īpašumi” nekustamā īpašuma portfeļa vadības pārvaldes direktore Agra Languša.

Savukārt valdes locekļa amatu ieņems Māris Skudra, kurš līdz šim pildīja RCT pagaidu valdes priekšsēdētāja pienākumus.

Kopš 4. jūnija, kad no amata atkāpās RCT valdes locekļi Artis Druvinieks un Kaspars Zauls, tirgu vadīja pagaidu valde. Rīgas dome organizēja publisku konkursu uz RCT valdes locekļu amatiem. Pieteikumi tika saņemti no 35 kandidātiem. Konkursa komisija, kurā vairākums ir neatkarīgie eksperti, kandidātu vērtēšanu veica trīs kārtās, tai skaitā piesaistot personāla atlases konsultantu. Atlases rezultātā locekļu amatos ievēlēti divi par labākajiem atzītie kandidāti.

Agra Languša ievēlēta valdes priekšsēdētājas amatā ar kompetenci nekustamā īpašuma attīstības, pārvaldīšanas, nomas un tirdzniecības organizēšanas jomā. Jaunā RCT valdes priekšsēdētāja Rīgas Tehniskajā universitātē ieguvusi augstāko izglītību nekustamo īpašumu pārvaldībā un profesionālo pieredzi guvusi gandrīz desmit gadus strādājot VAS “Valsts nekustamie īpašumi” un nodrošinot valstij un sabiedrībai svarīgu nekustamo īpašumu attīstību, pārvaldīšanu, apsaimniekošanu, iznomāšanu un izīrēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Āgenskalna tirgus rekonstrukcijai nepieciešamo līdzekļu apmērs ir aptuveni desmit miljoni eiro, pirmdien žurnālistiem paziņoja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S).

Pēc viņa teiktā, minētā summa ir provizoriskās izmaksas, kas aprēķinātas, salīdzinot investīcju apmēru, kāds ieguldīts līdzīgu objektu sakārtošanā.

FOTO: Āgenskalna tirgus pirms vērienīgās rekonstrukcijas

Redakcijas komentārs: Bez saimnieka gādības

Vienlaikus Ušakovs atzina, ka patlaban Rīgas domei nav skaidrs kur tiks gūti līdzekļi tirgus rekonstrukcijai, jo tā neplāno izmantot tikai pašvaldības budžeta līdzekļus. Tomēr kā galvenos iespējamā finansējuma avotus Rīgas mērs minēja Eiropas Savienības (ES) struktūrfondus vai privāto investoru piesaisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kanālmalas stāvokļa dēļ varētu apturēt teju 30 miljonu vērto atjaunošanas projektu

LETA,28.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centrāltirgus (RCT) teritorijā esošās piegādes zonas kanālmalas avārijas stāvokļa dēļ varētu tikt apturēts teju 30 miljonus eiro vērtais Rīgas kanālmalas revitalizācijas projekts, liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas darba kārtībai pievienotie dokumenti.

Pilsētas attīstības departamenta īstenotais kanālmalas atjaunošanas projekts sastāv no diviem posmiem - RCT kanālmalas infrastruktūras un publiskās ārtelpas sakārtošanas un RCT pazemes pagrabu pārbūve uzņēmējdarbības veicināšanai.

Pirmā projekta vērtība ir 13,35 miljoni eiro, no kuriem 2,75 miljonus eiro bija plānots piesaistīt no ES fondiem, 1,3 miljonus - no valsts budžeta, bet 9,29 miljonus eiro - no pašvaldības budžeta. Savukārt kanālmalas infrastruktūras un publiskās ārtelpas sakārtošanas projekta kopējās izmaksas tiek lēstas 16,65 miljoni eiro apmērā. 2,42 miljonus eiro plānots piesaistīt no ERAF, 1,9 miljonus eiro piešķirtu valsts, bet 12,32 miljonus - pašvaldība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Jau ilgāku laiku tiek runāts par nepieciešamību savest kārtībā RCT teritoriju gar kanālmalu, kā arī preču piegādes zonu un pagrabus, kas ved uz paviljoniem.

Lai varētu realizēt projektu par Rīgas Centrāltirgus revitalizāciju, pašvaldībai būs jārod papildu finansējums sešu miljonu eiro apmērā

Jau ilgāku laiku tiek runāts par nepieciešamību savest kārtībā Rīgas Centrāltirgus (RCT) teritoriju gar kanālmalu, kā arī preču piegādes zonu un pagrabus, kas ved uz paviljoniem. Tas saistīts arī ar Rail Baltica projektu, kura ietvaros RTC ir jāsakārto krastmala, kanālmalas un piegādes vieta, kas atrodas tur. Tāpat ir plānots sakārtot atkritumu saimniecību, lai atkritumi atrastos zem jumta, būtu norobežoti un nebūtu pieejami nepiederošām personām un dzīvniekiem. Šobrīd Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja ir atbalstījusi RCT revitalizācijas projekta tālāku attīstību. Kopumā šī projekta īstenošanai plānots papildus piešķirt vairāk nekā sešus miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Centrāltirgus izveidojis Iekšējās drošības dienestu

Zane Atlāce - Bistere,01.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centrāltirgus teritorijā no 2016.gada 1.decembra kārtību nodrošinās AS Rīgas Centrāltirgus ( RCT) Iekšējās drošības dienests, kā rezultātā tiks sekmīgāk organizēta apsardzes funkcija, kā arī ietaupīti finanšu un laika resursi.

RCT Iekšējās drošības dienests būs patstāvīga RCT struktūrvienība, tajā strādās 36 cilvēki ar lielu pieredzi drošības struktūrās.

«Lēmums izveidot iekšējo apsardzes struktūru tika pieņemts, vadoties pēc Rīgas Centrāltirgus stratēģiskās attīstības plānā 2012.-2018. gadam noteiktā, ka arī, ņemot vērā apsardzes pakalpojumu iepirkumu konkursa rezultātus. Mēs esam pārliecināti, ka ar savu apsardzes struktūrvienību panāksim lielāku efektivitāti drošības jomā, ka arī samazināsim šai funkcijai nepieciešamās izmaksas. Līdz šim pastāvošā kārtība paredzēja to, ka par RCT pieņemto lēmumu īstenošanu jākonsultējas ar apsardzes pakalpojumu sniedzēju vadību, kas, protams, ir lieks ķēdes posms. Drošības jomas lēmumi prasa operativitāti un laika ietaupījums uz birokrātijas rēķina noteikti ir ieguvums,» informē RCT valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

250 miljonu eiro vērtais kravu pārkraušanas termināla izveides projekts Krievu salā karājas mata galā, un, ja nekas nemainīsies, valstij kopumā var tikt nodarīti simtiem miljonu zaudējumi

To intervijā DB atzīst SIA Riga Coal Terminal (stividorkompānija) valdes priekšsēdētājs Raivis Veckāgans. Viņaprāt, uzņēmums ir nonācis ķīlnieka lomā, jo Krievu salā nevar neko darīt – tur joprojām nav atbilstošas infrastruktūras, kuras izveidei piesaistīts Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums, turklāt no atbildīgajām Rīgas amatpersonām publiskajā telpā izskan puspatiesības un pat nepatiesības par šo projektu. Lai gan uzņēmumam ir vairāki nākotnes attīstības scenāriji, vislabākais būtu visiem ieinteresētajiem apsēsties pie galda un vienoties, bet sliktākais – gadiem ilgas tiesvedības, zaudētas akmeņogļu kravas Rīgas ostā, mazāki nodokļi valstij, ko pavada investīciju strīda pieteikšanas risks no uzņēmuma Šveices līdzīpašnieka, kā arī jautājumi (un ne tikai) no ES. Pēdējā laikā Rīgas brīvostas (RBO) vadība ir kritizējusi stividorkompāniju, ka tā it kā nevēlas pārcelties uz Krievu salu, un liek dažādus sprunguļus šī projekta sekmīgai īstenošanai. Līdz šim stividorkompānija, kurai ir veltīta kritika, – Riga Coal Terminal ir turējusies ēnā, taču piekrita DB sniegt savu skaidrojumu par sarežģīto situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA "Rīgas centrāltirgus" (RCT) sācis labiekārtot krāmu tirgu "Latgale", apstiprināja RCT pārstāve Renāta Petrova.

Ņemot vērā, ka no šī gada 1.janvāra tirgus "Latgale" teritorija ir RCT pārziņā, esot nolemts lauzt līgumu ar iepriekšējo teritorijas nomnieku SIA "Nakts tirgus".

Petrova uzsvēra, ka pašlaik tiek īstenoti tikai paši nepieciešamāki darbi - nojauktas atsevišķas tirdzniecības vietas un teritorija iztīrīta. Pēc tam RCT izvietos citus tirdzniecības galdus, lai nodrošinātu iespēju tirgotājiem strādāt. Krāmu tirgus funkcija šajā vietā pagaidām tiks saglabāta.

Petrova norādīja, ka pagaidām nav zināmas izmaksas, cik RCT maksās teritorijas iztīrīšana un labiekārtošana. Taču plānots, ka šos darbus varētu pabeigt pāris nedēļu laikā.

Tie esot īstermiņa pasākumi situācijas uzlabošanai. Savukārt ilgtermiņa plāno esot saistīti ar kopējo teritorijas attīstību, piebilda Petrova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma firmu pārstāvjus satraukusi a/s Rīgas centrāltirgus (RCT) vēlme iekasēt maksu par tirgus apmeklējumu ne tikai tām grupām, kas izmanto tirgus piedāvātās degustācijas vai apmeklē īpašus apskates objektus, piemēram, pagrabus, bet jebkurai grupai, kas gida pavadībā iziet cauri tirgus teritorijai, trešdien raksta laikraksts Diena.

RCT vadība tagad apgalvo, ka ir pārprasta un tiem, kas nevēlēsies īpašus pakalpojumus, naudu neprasīs. Tomēr ikviena grupa tikšot uzskaitīta, un, ja to, kuri nemaksā, būs daudz, RCT atbildes gājiens varētu būt sava tūrisma centra izveide, kas nozīmētu, ka visas ekskursijas tiek organizētas tikai ar tā starpniecību.

RCT valdes priekšsēdētājs Anatolijs Abramovs noliedz vairāku sanāksmes dalībnieku Dienai teikto, ka tūrisma operatoriem būtu draudēts ar tūristu izraidīšanu no tirgus teritorijas, ja viņus pavadošā firma nebūs samaksājusi. Naudu prasīšot tikai no tiem, kam RCT sniedz pakalpojumu – ekskursiju vai degustāciju. Starp vairākām firmām un RCT joprojām notiek sarunas. Tikties ar A. Abramovu plānojusi arī Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) ģenerālsekretāre Marina Paņkova, kura piedalījās arī vētrainajā sanāksmē. Viņa Dienai apstiprināja, ka vēlas panākt konstruktīvu dialogu: «Ceru, ka sapratīsim, kas ir pakalpojumu kopums. No Centrāltirgus vadības izskan, ka tā ir zināma drošība grupai. Taču jāsaprot, vai tas nozīmē kompensāciju, ja kādu no šīs grupas tūristiem apzog. Uzņēmumi ir gatavi maksāt, ja sapratīs, par ko, jo tirgus publiskā daļa ir tikpat pieejama apmeklētājiem kā Vecrīga. Nevar prasīt naudu tikai par iziešanu cauri publiskai vietai.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atvēries interneta veikals bodite.lv, kurā var pasūtīt gan pārtikas, gan saimniecības preces tieši no Rīgas Centrāltirgus (RCT). Lai šo ideju īstenotu tika dibināts uzņēmums SIA VMR Holdings. Tā projektu vadītājs Māris Bergs DB pastāstīja, RCT ir uzņēmuma galvenais sadarbības partneris. Uzņēmumam ir arī savs stends RCT.

Pati ideja par interneta veikala izveidi, kas būtu kā alternatīva produktu iegādei lielveikalos, radusies jau pirms vairākiem gadiem, bet domēns šim projektam iegādāts jau 2014. gadā. Tālāk sekoja darbs pie kopējā koncepta. Paša stenda izveidē un aprīkojuma iegādē ieguldīti nepilni trīs tūkstoši eiro.

M. Bergs skaidro, ka ēdināšana un pārtika ir joma, kas cilvēkiem būs aktuāla vienmēr. Ja kādreiz bijis stilīgi doties uz kādu restorānu un baudīt izsmalcinātus ēdienus ar brīžiem sarežģīti izrunājamiem nosaukumiem, tad šobrīd stilīgi ir mācēt gatavot pašam. «Kādu dienu savā starpā runājām, ja varētu kāds no tirgus mums produktus atvest, mēs paspētu izdarīt vairāk. Tā radās ideja. Protams, projekts uz papīra ir viena lieta, bet dzīve ievieš savas korekcijas. Taču šobrīd viss notiek pēc plāna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvaldes koordinēto Krievu salas projekta būvniecības pamatdarbus plānots pabeigt šī gada rudenī, apstiprināja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš. Precīzu termiņu viņš vēl nenosauca, bet norādīja, ka tas varētu būt šī

gada oktobris vai novembris. Savukārt līdz 2019.gada 1.janvārim vēl būs jāveic darbi, kas saistīti ar loģistikas pārorganizēšanu no Daugavas labā krasta uz Krievu salu, kas stividoriem radīs izmaksas un neērtības, jo kādu brīdi viņiem būs jāstrādā ar ogļu kravām gan vēl centra tuvumā, gan Krievu salā.

Stividoriem tās būs izmaksas un neērtības, jo ir skaidrs, ka šāda mēroga pārmaiņas nevar īstenot tā, ka izslēdz gaismu vienā vietā, ieslēdz otrā un sāc strādāt. Kādu laiku būs jāstrādā abās vietas. Taču no nākamā gada 1.janvāra ogles Rīgas centrā vairs nedrīkstēs pārkraut, skaidroja Zeltiņš. Viņš atzīmēja, ka patlaban plānotie darbi notiek saskaņā ar iepriekš plānotajiem termiņiem, vienlaikus tomēr atzīstot, ka atlikušo darbu termiņi ir saspiesti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Igaunijas salām!

Ilze Žaime,18.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas salas, kas no Latvijas ir tikai pāris stundu brauciena attālumā, patiks pat visizvēlīgākajiem ceļotājiem.

Ir divi veidi kā nokļūt uz Igaunijas lielākās salas Sāremā - ar lidmašīnu no Tallinas vai ar prāmi no ostas pilsētiņas Virtsu. Lidmašīna uz salu dodas divas reizes dienā un viena lidojuma cena ir 26 eiro. Savukārt prāmis kursē vairāk nekā divdesmit reižu dienā - no agra rīta līdz vēlam vakaram. Biļetes cena vieglajam automobilim ir 8 eiro, kā arī katrai personai jāiegādājas pasažiera biļeti - 3 eiro pieaugušajiem, 1,5 eiro skolēniem.

Aktīvā dzīvesveida piekritējiem salas apceļošana būs piemērota ar velosipēdiem. Sala ir pilnībā plakana, nebūs jārēķinās ar kalniem. Kempingi jūras krastā ir katrā piekrastes ielokā. Ja līdz prāmja piestātnei vēlaties nokļūt ar sabiedriskā transporta palīdzību pa zemes ceļiem, vislabākie savienojumi ved caur Tartu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz sola būvēt prettrokšņu sienu, ja Krievu salas apgāde ar kravām radīs paaugstinātu trokšņa līmeni

LETA,21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja transportējot kravas uz Krievu salu, tiks konstatēts paaugstināts trokšņu līmenis, Pārdaugavā plānots būvēt speciālu prettrokšņu sienu, aģentūru LETA informēja uzņēmumā Latvijas dzelzceļš (LDz).

Patlaban ar zinātniekiem tiekot izstrādāts prettrokšņu sienas projekts.

Vienlaikus uzņēmumā uzsver, ka pa tā dēvēto Bolderājas dzelzceļa līniju, pa kuru gar Torņakalna, Āgenskalna un Iļģuciema dzīvojamajiem rajoniem transportēs kravas uz Krievu salu, jau kursē kravas vilcieni, kas apkalpo uzņēmumus Daugavgrīvā. Piemēram, tiek vestas gāzes turbīnas un apkalpots uzņēmums Latvijas finieris. Turklāt padomju laikos šajā posma kravu plūsma bijusi krietni intensīvāka. Tāpat uzņēmumā norāda, ka Rīgas teritorijā kravas vilcienu satiksme ir bijusi vienmēr, un neviens ap dzelzceļu nav cēlis kilometriem garus nožogojumus.

LDz arī norāda, ka Rīgas domes pārziņā jau ir pilsētas trokšņu karte. Kad Krievu salas projekts tiks realizēts, būs jāmēra trokšņu līmenis konkrētās teritorijās, un tad arī tikšot lemts, kur trokšņu siena ir un kur nav nepieciešama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centrāltirgus teritorijā (RCT) Gogoļa laukumā (pie Gogoļa ielas gājēju tuneļa) pašvaldība otrdien ķērusies pie tirdzniecības būvju demontāžas, jo nomnieks šo uzdevumu nav veicis.

12 būves tiks nojauktas tuvāko divu nedēļu laikā, pārējās - līdz 9. martam, otrdien informēja Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs.

Rīgas mērs norādīja, ka pēc teritorijas atbrīvošanas no nelegālajām būvēm par tās tālāko labiekārtošanu būs atbildīga Rīgas Centrāltirgus vadība. "Šis varētu būt publisks laukums, kurā varētu notikt dažādi pasākumi. Aicinu ikvienu vērsties pie mums ar idejām un priekšlikumiem," sacīja O. Burovs.

Viņš uzsvēra, ka nopietni jāstrādā pie tā, lai nelegālā cigarešu tirdzniecība nepārceltos uz citām teritorijām, tāpēc plānots šo jautājumu pārrunāt ar Valsts policiju, Rīgas pašvaldības policiju, kā arī Rīgas Centrāltirgus un Rīgas starptautiskās autoostas pārstāvjiem. O. Burovs arī norādīja, ka Rīgas pašvaldība atbalsta kriminālatbildības ieviešanu par nelegālu tabakas izstrādājumu tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunieceltais AS Rīgas Centrāltirgus (RCT) valdes priekšsēdētājs Artis Druvinieks cita starpā iecerējis veicināt iepirkšanās kultūru tirgos, popularizējot to rīdzinieku un pilsētas viesu vidū. Šajā kontekstā iecerēts pastiprināt darbu, lai Centrāltirgū izveidotu savu tūrisma informācijas centru un muzeju, informē RCT Mārketinga un komunikāciju daļa.

«Esmu ļoti pagodināts, ka konkursa rezultātā, tieši man ir uzticēts vadīt lielāko tirgu Eiropā,» viņš uzsver.

«Par savu primāro uzdevumu uzskatu iesākto renovācijas projektu, it īpaši Gastronomijas paviljona un tirgus kanālmalas realizāciju, kā arī citu tirgus teritoriju sakārtošanu un attīstību, tajā skaitā degradēto teritoriju sakopšanu, paviljonu renovāciju un tirdzniecības vietu izkārtojuma pilnveidi. Plānoju nozīmīgus lēmumus Āgenskalna tirgus renovācijai nepieciešamo finanšu piesaistei,» atklāj A. Druvnieks.

Tāpat viņš vēlas, lai tirgus pamatā ir droša vide un visi tirgū notiekošie procesi rīdziniekiem un viesiem būtu skaidri saprotami un neradītu mulsinošus jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas Centrāltirgus (RCT) valde 25.novembrī ir atstādinājusi no amata RCT Iekšējās drošības dienesta vadītāju Maksimu Danovski.

Atstādināts ir arī valdes padomnieks iekšējās drošības jautājumos Vitālijs Dubovs.

"Tuvākajā laikā plānojam nodot drošības jautājumus, proti, apsardzi, ārpakalpojumu sniedzējiem. Šis ir optimālākais risinājums, ko varam realizēt, pateicoties kapitāldaļu turētāja atbalstam. Izvērtēsim jomas līderus, kas nodrošina piemērotākos, augstas kvalitātes apsardzes pakalpojums," norāda RCT valdes priekšsēdētājs Artis Druvinieks.

RCT valde arī vērtē iespējas līguma pārtraukšanai ar RCT Gogoļa laukuma nomnieku SIA "Tirdzniecības nams Latgales priekšpilsētā".

Jau vēstīts, ka 21.un 22.novembrī Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvalde AS "Rīgas Centrāltirgus" administrācijas ēkā un tās teritorijā veikusi procesuālās darbības saistībā ar akcizēto preču nelikumīgu apriti. Darbības notika tai skaitā SIA "Tirdzniecības nams Latgales priekšpilsētā" nomātajā teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Stividorkompānijām termināļu būvniecība Krievu salā izmaksās 170 miljonus eiro

LETA,24.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stividorkompānijām termināļu būvniecība Krievu salā izmaksās 170 miljonus eiro, šodien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē atzina Rīgas brīvostas pārstāvji.

Rīgas brīvosta ir noslēgusi vienošanos par ostas infrastruktūras nomu Krievu salā ar stividorkompānijām SIA Riga Coal Terminal un SIA Strek.

Pēc šovasar aktualizētajiem stividorkompāniju biznesa plāniem Riga Coal Terminal ieguldījums termināļa būvniecībā būs 120 miljoni eiro, bet Strek - 50 miljoni eiro. Minētās summas stividorkompānijas ieguldīs līdz 2018.gada beigām, kad plānota stividorkompāniju pilnīga pārcelšanās uz Krievu salu.

Rīgas brīvostas pārvalde ir pārliecināta, ka stividorkompāniju pārcelšanās uz Krievu salu notiks, kā plānots, līdz 2018.gada beigām.

Arī Finanšu ministrija norādīja, ka situācija ar Krievu salas projektu ir aizvien stabilāka, jo Krievu salas būvdarbi ir pabeigti, brīvosta ir panākusi vienošanos ar stividorkompānijām, kā arī Eiropas Komisijai nav iebildumu pret projekta virzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Matīss: Ja Rīgas osta nespēs apgūt Krievu salas naudu un nenoslēgs līgumu ar RCT, finanšu slodze gulsies uz ostas budžetu

LETA,14.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvosta joprojām nav noslēgusi līgumu ar otru Krievu salas nomnieku - Rīgas Centrālo terminālu (RCT) - un, ja to neizdosies panākt, tad Eiropas Savienības līdzekļi tiks zaudēti un finansiālais slogs gulsies uz ostas pārvaldi, intervijā aģentūrai LETA norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Uz jautājumu, vai gatavojas iejaukties šī jautājuma risināšanā, Matīss norāda, ka lietas labā tagad vajadzētu darboties brīvostas pārvaldei un valdei. «Rezultāta pagaidām nav, bet, cik es zinu, sarunas notiek. Grafikā ir paredzēts, ka līgums ir jānoslēdz līdz decembrim. Nav pamata tagad personīgi jaukties šajos procesos iekšā,» skaidro ministrs.

Viņš aicinot brīvostas pārvaldi un attiecīgo uzņēmumu aktīvi turpināt sarunas un līgumus noslēgt. «Nevaram atļauties zaudēt šo projektu naudu, kas ir Eiropas Savienības finansējums. Ja nespēsim apgūt šo naudu, tad šī slodze gulsies uz Rīgas ostas budžetu, kas nebūtu pareizi,» uzsver ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Loginovs: Pēc 2018. gada ogles Rīgas centrā vairs krautas netiks

Zane Atlāce - Bistere,09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2019.gadam Rīgas centrā tiks pārtraukta akmeņogļu pārkraušana, pārceļot šīs operācijas uz Krievu salas termināli, informē Rīgas Brīvostas pārvalde (RBP).

RBP pauž stingru apņemšanos sekmīgi sasniegt projekta Infrastruktūras attīstība Rīgas ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra uz Krievu salu mērķi, līdz ar to novēršot jebkādus finanšu korekciju riskus no Eiropas Komisijas puses.

Stividoriem, kas īsteno komercdarbību Eksportostas teritorijā, veicot akmeņogļu pārkraušanas operācijas, šīs darbības būs atļautas ne ilgāk kā līdz 2018. gada 31. decembrim. Līdz minētajam datumam stividoriem sava darbība ir jāpārceļ uz jaunizbūvēto Krievu salas termināli.

Ja stividori, kas īsteno komercdarbību Eksportostas teritorijā, veicot akmeņogļu pārkraušanas operācijas, atteiksies pildīt uzņemtās saistības par kravu pārkraušanas operāciju pārcelšanu uz Krievu salas termināli, Rīgas brīvostas pārvalde savas kompetences ietvaros, sākot ar 2019. gadu, noteiks ierobežojumus to kuģu ienākšanai Rīgas brīvostā, kuru mērķis būs ogļu kravu pārkraušanas operācijas Eksportostā, tādējādi pārtraucot šīs teritorijas neatļautu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Maldīvu salām!

Sintija Kristapsone,04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maldīvu salas ir viena no vietām, kur noteikti kādreiz gribēju doties. Novembrī ieraudzīju treneres Lauras Timoško galeriju sociālajā tīklā Facebook - viņa ar grupu bija devusies uz Maldīvu salām. Redzot bildes, ļoti gribējās būt daļai no šāda piedzīvojuma. Zināju, ka viņa šādu pasākumu rīkos vēlreiz un, tiklīdz Laura izsludināja nākamo braucienu, sazinājos ar viņu, lai noskaidrotu, kā pieteikties.

Lai dotos šādā braucienā, pirmais solis, kas jāveic, ir aviobiļešu iegāde un, kad tas ir izdarīts, tu tiec pievienots dalībnieku sarakstam.

Biļetes vari iegādāties pats vai ir iespēja iegādāties biļetes ar Lauras palīdzību.

Pirms biļešu iegādes bija satraukums, jo Lauru nepazinu personīgi. Vienmēr esmu ceļojusi ar kādu kopā, bet šī bija pirmā reize, kad devos ceļojumā viena pati ar pilnīgi nezināmiem cilvēkiem.

Es izvēlējos biļešu iegādi caur Lauras piedāvāto kontaktpersonu, lai būtu iespēja doties kopīgi.

Biļetes iegādājos laicīgi decembra sākumā, kad bija laba cena - 712 EUR. Tiem, kas biļetes iegādājās vēlāk, tās bija kļuvušas dārgākas, bet kādam sanāca iegādāties arī par izdevīgāku cenu. Viena padoma, kurā brīdī veikt biļešu iegādi, man nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Loginovs tiesībsargājošajām institūcijām sagatavojis dokumentu paketi trīs sējumu apmērā

NOZARE.LV,15.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Satiksmes ministrija aicina tiesībsargājošās iestādes vērtēt Rīgas ostas pārvaldnieka Leonīda Loginova darbu, viņš pats tuvākajās dienās ir gatavs vērsties šajās iestādēs, jo saskata kaitniecisku darbību no ierēdņu puses, atklāj Loginovs.

Pārvaldnieks norāda, ka viņa darbu visas tiesībsargājošas institūcijas kontrolējot regulāri gadiem. «Man tagad ir sagatavota dokumentu pakete trīs sējumu apmērā, ko iesniegt visām tiesībsargājošajām institūcijām par iespējamajām kaitniecībām valsts interesēm no valsts ierēdņu puses,» skaidro pārvaldnieks, norādot, ka tas tiks izdarīts tuvākajās dienās.

«Lai izvērtē, kāpēc, ko katrs ir teicis. Kāpēc pusceļā jāmaina ostas vadītājs? Ar visiem uzvārdiem un komatiem,» uzsver amatpersona.

Viņš arī kritiski vērtē valsts pārstāves ostas valdē Džinetas Innusas paveikto. Viņa pārstāv Satiksmes ministriju. «Innusas kundzes viedokļi man brīžiem šķiet dīvaini, jo to, ko viņa saka, neapliecina neviens fakts. Ir virkne viedokļu apkopojumu, kuru rezultātā viņa uzskata, ka mans izpildaparāts strādā slikti un nekvalitatīvi. Uzteikums man bija sagatavots augsti neprofesionālā līmenī, kuru bija sagatavojusi tā pati Innusas kundze. Tajā par iemeslu tika minēta vienīgi un tikai Krievu salas projekta apgūšanas termiņu neievērošana un pieminēts viens valdes sēdes jautājums par padziļināšanas iekārtu procesiem, ar kuriem, kā noskaidrojās, man vispār nebija nekāda sakara. Tad viņa atjēdzās un vainu pārmeta uz izpildaparātu. Mani jānomet malā, jo neesmu pietiekami kontrolējis,» skaidro Loginovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Brīvostas valdes apstiprinātais Krievu salas projekta rīcības plāns, kura izpilde jānodrošina ostas pārvaldniekam, netiek pildīts noteiktajos termiņos, konstatējuši valsts ieceltie ostas valdes locekļi.

Viņi lūguši sasaukt ārkārtas valdes sēdi un lemt par pārvaldnieka Leonīda Loginova atbrīvošanu, informē Satiksmes ministrija.

Pārvaldnieks neesot noteiktajos termiņos ievērojis Krievu salas projekta rīcības plānu, tā rezultātā jau otro reizi atbildīgajām iestādēm radot pamatu apturēt Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu projektam.

Loginovs savā darbībā nav spējis nodrošināt valdes pieņemto lēmumu izpildi noteiktajos termiņos, radot brīvostai jaunus finanšu riskus, norāda ministrija.

Krievu salas potenciālie nomnieki - stividorkompānija Riga Coal Terminal - vēstulē valdībai norāda, ka osta nav izpildījusi iepriekš parakstītajā līgumā uzliktās saistības izbūvēt un nodot ekspluatācijā ostas termināli ar atbilstošu infrastruktūru, lai varētu realizēt biznesa plānā ietvertās kravu operācijas. Vairāk nekā septiņus ar pusi gadu no pārvaldes neesot saņemts neviens darbu pieņemšanas un nodošanas akts par posmu darbu izpildi. Osta esot vienpusēji noteikusi izbūvējamos objektus un infrastruktūru. Tāpat uzņēmuma pārstāvji nav pielaisti pie jebkādiem būvniecības tehniskās uzraudzības pasākumiem, tiem bijusi liegta pieeja nomas objektam Krievu salā.

Komentāri

Pievienot komentāru