Jau 2009. gada vasarā ekspluatācijā plānots nodot pagaidu termināli starptautiskajā lidostā Rīga, kas apkalpos tikai zemo cenu un čarterreisu aviokompānijas, raksta laikraksts Dienas bizness.
Rīgas lidosta bija izsludinājusi konkursu par tiesībām projektēt un būvēt zemo izmaksu aviokompāniju apkalpošanas termināli, kas pēc savas konstrukcijas visticamāk būs ļoti vienkāršs, un iecerēts kā pagaidu variants, lai līdz lidostas lielā izlidošanas termināļa rekonstrukcijai, ko varētu pabeigt 2012. gadā, varētu nodrošināt nepieciešamo kapacitāti pasažieru apkalpošanai.
Lidosta norāda, ka termināli iecerēts izbūvēt, lai zemo izmaksu aviosabiedrībām un to veiktajiem reisiem piedāvātu visiem vienādu pakalpojumu kvalitātes līmeni, kā arī samazinātu termināla ekspluatācijas izmaksas uz vienu apkalpoto pasažieri. Jauno termināli, visticamāk, izmantos arī otra lielākā pēc apkalpoto pasažieru skaita Rīgas lidostā strādājošā aviosabiedrība Ryanair.
Līdz jaunai lidostai
«Līdz brīdim, kad tiks īstenots Jaunās lidostas projekts, kas paredz līdz 2012. gadam izbūvēt jaunu terminālu un gaisa kuģu piestātnes, ir nepieciešami risinājumi, kas ļauj Starptautiskajai lidostai Rīga sekmīgi attīstīties, piesaistot arvien jaunas pasažieru plūsmas. Esošā lidostas kapacitāte sekmīgai attīstībai kļūs nepietiekama, lai saglabātu pakalpojumu kvalitātes līmeni,» norāda lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.
K. Peters atgādina, ka Latvijas aviācijas tirgū ienāk arvien jaunas zemo izmaksu jeb nepilna servisa aviosabiedrības. Tas ir izraisījis būtiskas izmaiņas lidojumu, pasažieru un lidostas pakalpojumu struktūrā. Starptautiskā lidosta Rīga ir kļuvusi par vienu no nedaudzajām Eiropas valstu galvenajām lidostām, kur vienlaikus apkalpo gan pilna servisa aviosabiedrības, gan zemo izmaksu aviosabiedrības. Jaunais termināls paredzēts lidostas teritorijā inženiertehniskajā zonā pie administrācijas ēkas paralēli peronam. Ēka paredzēta divos stāvos ar sešām izejām uz izlidošanu.
Seši pretendenti
Lidosta Rīga pagaidām neatklāj, kuras kompānijas ir pieteikušās konkursam par tiesībām būvēt un projektēt zemo izmaksu aviokompāniju termināli. Tomēr Db rīcībā ir informācija, ka konkursam ir pieteikušās sešas Latvijas būvkompānijas, kuru izteiktie piedāvājumi svārstās no 5.99 milj. Ls līdz 9.84 milj. Ls. Minētās kompānijas ir UPB, Kolle, Skonto būve, Izoterms, RRB celtniecība un PBLC. Izteiktā piedāvājuma cena atbilstoši konkursa nolikumam veido 70% no vērtēšanas kritērijiem. Atlikušos 30% veido tehniskie kritēriji – piemēram, projekta realizācijas termiņš, tehniskie kritēriji u.c.
Pēdējos gados lidosta piedzīvojusi visstraujāko attīstību. Pasažieru skaita dinamika, salīdzinot ar 2004. gadu, ir augusi vairāk nekā piecas reizes. Tagad tā ir lielākais starptautiskais gaisa transporta mezgls Baltijā, kas turpina pilnveidoties. Šogad pasažieru skaits pārsniegs 3.7 miljonus.