Tehnoloģijas

Kompānijai Xerox Baltijā jauns vadītājs

,28.04.2009

Jaunākais izdevums

Par digitālās drukas aprīkojuma ražotāja Xerox jauno pārstāvniecības vadītāju Baltijā kļuvis Boris Dubovs, kurš līdz šim korporācijā Xerox vadījis sadarbību ar partneriem Eirāzijas reģionā.

Uzsākot darbu Baltijā, jaunais vadītājs izvirzījis vairākas prioritātes: stiprināt un paplašināt sadarbības partneru tīklu un ekonomiski sarežģītajos apstākļos palīdzēt klientiem optimizēt administratīvās izmaksas, informē kompānija.

B. Dubovs uzsver, ka pārmaiņas krīzes apstākļos vienmēr ir saistītas ar papildus risku un – izaicinājumiem, jo tirgus pats par sevi ir ārkārtīgi jūtīgs. Iepazīstoties ar kompānijas darbu, viņš atzinīgi novērtē Xerox izaugsmi Latvijas tirgū, un vienlaikus redzu jomas, kur kompānija vēl var augt. Līdz ar pārmaiņām kompānijas menedžmentā uzņēmums plāno veikt arī strukturālas izmaiņas Baltijas pārstāvniecībā, papildus Latvijas birojam, 2009. gadā atverot arī pārstāvniecību Lietuvā.

Xerox Limited ir vadošais pilna spektra digitālās drukas aprīkojuma ražotājs, sākot no iekārtām, kas domātas individuālai lietošanai, līdz pat progresīvām tehnoloģijām grafiskās tehnikas industrijai. Kompānijas pārstāvniecība Baltijas valstīs ir izveidota Rīgā, un tā sadarbībā ar partneru tīklu nodrošina Xerox pilna spektra tehnikas pārdošanu un apkalpošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Xerox akcionārs ar sūdzību tiesā cenšas bloķēt uzņēmuma pārdošanu Fujifilm

LETA,14.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no ASV kopējamās tehnikas un drukas iekārtu ražotāja «Xerox Corp.» lielākajiem akcionāriem tiesā iesniedzis sūdzību, lai apstrīdētu Japānas fotopreču ražošanas uzņēmuma «Fujifilm Holdings Corp.» plānoto kompānijas pārņemšanu.

Sūdzību tiesā iesniedzis Dārvins Dīsons, kurš kopā ar Karlu Ikanu kopā kontrolē 15,2% «Xerox» akciju, liecina ASV Vērtspapīru un biržu komisijai (SEC) iesniegtie dokumenti.

Dīsons «Xerox» un «Fujifilm» iesūdzējis Ņujorkas štata tiesā, apsūdzot kompānijas krāpniecībā.

Plānotais darījums paredz, ka «Xerox» pārņems jau esošs kopuzņēmums «Fuji Xerox» un tas nonāks «Fujifilm» kontrolē, kam līdz šim piederēja 75% kopuzņēmuma akciju.

Pēc darījuma pabeigšanas «Fujifilm» piederēs 50,1% «Fuji Xerox» akciju, salīdzinot ar 49,9% pašreizējiem «Xerox» akcionāriem, kuri saņems arī īpašas dividendes 2,5 miljardu dolāru apmērā.

«Xerox» padome šo darījumu atbalstījusi, neskatoties uz to, ka Dīsons norādījis, ka tas nav uzņēmuma un akcionāru interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopējamās tehnikas un drukas iekārtu ražotājs « Xerox Corp.» atsaucis apvienošanos ar Japānas fotopreču ražošanas uzņēmumu «Fujifilm Holdings Corp.», noslēdzot mierizlīgumu ar diviem akcionāriem, kas plānoto apvienošanos bija apstrīdējuši tiesā.

Sūdzību tiesā bija iesnieguši Dārvins Dīsons un Karls Aikāns, kuri kopā kontrolē 15,2% « Xerox» akciju. Viņi uzskata, ka par «Xerox» akcijām tiktu maksāta pārāk zema cena.

Pēc «Xerox» lēmuma atsaukt darījumu «Fujifilm» paziņojis, ka sūdzēs tiesā «Xerox», lai panāktu darījuma īstenošanu.

Plānotais darījums paredzēja, ka « Xerox» pārņems jau esošais kopuzņēmums «Fuji Xerox» un tas nonāks «Fujifilm» kontrolē, kam līdz šim piederēja 75% kopuzņēmuma akciju.

Pēc darījuma pabeigšanas «Fujifilm» piederētu 50,1% «Fuji Xerox» akciju, bet 49,9% akciju piederētu pašreizējiem «Xerox» akcionāriem, kuri saņemtu arī īpašas dividendes 2,5 miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas fotopreču ražošanas uzņēmums Fujifilm Holdings Corp. otrdien paziņoja, ka tiesā iesūdzējis ASV kopējamās tehnikas un drukas iekārtu ražotāju Xerox Corp., cenšoties no tā piedzīt vairāk nekā viena miljarda dolāru zaudējumus pēc apvienošanās atcelšanas pagājušajā mēnesī.

Fujifilm kritizē «vienpusēju lēmumu bez jebkāda pamatota iemesla atcelt» plānoto apvienošanos, par kuru tika paziņots janvārī.

Apvienošanās tika atcelta pēc sūdzības, ko tiesā bija iesnieguši akcionāri Dārvins Dīsons un Karls Aikāns, kuri kopā kontrolē 15,2% Xerox akciju un bija izrādījuši pretestību šim darījumam.

Plānotais darījums paredzēja, ka Xerox pārņems jau esošais kopuzņēmums Fuji Xerox un tas nonāks Fujifilm kontrolē, kam līdz šim piederēja 75% kopuzņēmuma akciju.

Pēc darījuma pabeigšanas Fujifilm piederētu 50,1% Fuji Xerox akciju, bet 49,9% akciju piederētu pašreizējiem Xerox akcionāriem, kuri saņemtu arī īpašas dividendes 2,5 miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Xerox pārstāvniecībai Latvijā jauna vadītāja

,02.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālās drukas aprīkojuma ražotāja Xerox pārstāvniecībai Latvijā ir jauna vadītāja Alla Butāne, jo līdzšinējā pārstāvniecības vadītāja Irina Stepaņenko amatu ir atstājusi, liecina Lursoft informācija.

Izmaiņas Uzņēmumu reģistrā ir iegrāmatotas 2.martā.

Db jau rakstīja (21.01.2009.), ka līdz ar pārmaiņām Xerox pārstāvniecībā Baltijā, I.Stepaņenko ir pieņēmusi lēmumu par darba attiecību pārtraukšanu. Xerox ir pieņēmis lēmumu atvērt vēl vienu pārstāvniecību Baltijas valstīs - Viļņā. Tā darbosies papildus jau esošajai pārstāvniecībai Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas fotopreču ražotājs Fujifilm Holdings Corp. trešdien paziņoja, ka struktūrvienībā Fuji Xerox līdz 2020.gada martam likvidēs 10 000 darbvietu, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus.

Uzņēmums norāda, ka darbvietas tiks likvidētas ārvalstīs un iekšzemē cerībā izdevumus samazināt par 50 miljardiem jenu (370,4 miljoniem eiro).

Fujifilm un ASV Xerox Corp. kopīgi piederošā kompānija Fuji Xerox ražo printerus un kopētājus birojiem galvenokārt Āzijas un Okeānijas reģionos.

Struktūrvienība nodarbina aptuveni 46 000 cilvēku pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopējamās tehnikas un drukas iekārtu ražotājs "Xerox Corp." paziņojis, ka paaugstina datoru un printeru ražotājam "HP Inc." izteiktu pārņemšanas piedāvājumu līdz aptuveni 36 miljardiem dolāru (32,8 miljardiem eiro).

Jaunais piedāvājums ir par aptuveni 10% lielāks par to, kas tika izteikts pērn un ko iepriekš "HP" direktoru padome bija noraidījusi.

"HP" iepriekš "Xerox" piedāvājumu nodēvēja par pārāk zemu un pagājušajā mēnesī apgalvoja, ka pārņemšanas centienus vada investors Karls Ikans, kuram pieder kopējamās tehnikas un drukas iekārtu ražotāja akcijas.

"Ņemot vērā Ikanam piederošo akciju daļu, viņš būtu ieguvējs, ja "Xerox" iegādātos "HP" par cenu, kas "HP" novērtē par zemu," janvārī norādīja HP.

Kā ziņots, "HP Inc." izveidojās, kad 2015.gada novembrī datortehnoloģiju milzis "Hewlett-Packard" tika sadalīts divās firmās – korporatīvā aprīkojuma un pakalpojumu uzņēmumā "Hewlett-Packard Enterprise" un personālo datoru un printeru kompānijā "HP Inc.".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Xerox laiž klajā taupīgo krāsu printeri

Ritvars Bīders,25.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Xerox laidusi klajā krāsu printeri ColorQube 9200, kas krāsu drukas izmaksas samazina līdz pat 62%, savukārt saražoto atkritumu apjoms, izmantojot šo iekārtu samazinās līdz pat 90%.

Xerox sola, ka izmaksas nelielu krāsu dokumentu drukāšanai, piemēram, uzņēmuma logo, ar jauno printeri būs vienādas ar izmaksām, kas veidojas, izmantojot melnbalto printeri, bet vidēja apjoma krāsu dokumentu druka maksās uz pusi lētāk, salīdzinot ar krāsu lāzerprinteriem.

ColorQube 9200 krāsu printeri izmantoto īpašu tehnoloģiju, kas balstās uz cieto tinti, kas spēj darboties ar lielu drukāšanas ātrumu (85 lpp/min).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG: Ģimenes uzņēmumi Eiropā un Baltijas valstīs uzņem apgriezienus

Dienas Bizness,09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmumi visā Eiropā un tostarp arī Baltijas valstīs kopumā ļoti optimistiski raugās nākotnē. Pozitīvu pārliecību savās nākotnes prognozēs Eiropā vidēji pauž 75% ģimenes uzņēmumu, savukārt Baltijas valstīs tikai nedaudz mazāk – 74% ģimenes biznesu pārstāvju, liecina jaunākais starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG Eiropas ģimenes uzņēmumu pētījums European Family Business Barometer 2015.

Pētījums parāda, ka iepriekšējā gada laikā 68% Baltijas valstu ģimenes uzņēmumu ir izdevies palielināt apgrozījumu (Eiropā vidēji – 58%), 53% ir palielinājuši darbinieku skaitu (Eiropā – 46%), bet 56% ir izdevies palielināt savu darbību ārvalstīs (Eiropā – 58%). Barometrs uzrāda vispārēju pārliecinātību dažāda lieluma uzņēmumos, tomēr nedaudz mazāks optimisms ir novērojams mazākos ģimenes uzņēmumos (kuru apgrozījums nepārsniedz 10 miljonus eiro): kamēr mazo uzņēmumu vidū pozitīvs skats nākotnē ir 66%, lielo uzņēmumu vidū nākotnē pozitīvi raugās pat 81%.

Lai arī kopumā ģimenes uzņēmumu darbības rādītāji un to skats nākotnē ir pozitīvs, tomēr vairākas tendences var sagādāt tiem grūtības un jaunus izaicinājumus. Attiecībā uz lielākajiem nākotnes izaicinājumiem nedaudz atšķiras Baltijas un Eiropas respondentu atbildes. Baltijas valstīs kā lielākais izaicinājums tiek minētas pieaugošās darba spēka izmaksas (Baltijā – 44%, Eiropā vidēji – 26%), kas tuvākajā nākotnē var kļūt par lielāko apgrūtinājumu vietējiem ģimenes uzņēmumiem. Savukārt Eiropā kopumā kā lielākais izaicinājums dominē konkurences pieaugums (Eiropā – 37%, Baltijā – 26%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu «Sky» īpašnieks «Skai Baltija» veikalu pārvaldīšanu nodos uzņēmumam «RX Tirdzniecība», apstiprina «Skai Baltija» pārstāvji.

Kā liecina informācija oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesī», lēmums par šādu uzņēmuma «Skai Baltija» reorganizāciju pieņemts 27.septembrī.

«Skai Baltija» pārstāvji skaidroja, ka uzņēmums pēc reorganizācijas plāno pilnībā pievērsties ražošanai. «Skai Baltija» ražoto produktu klāstā ir aukstā un karstā kulinārija, zivju kūpinājumi un pusfabrikāti, gaļas izstrādājumi, gaļas pusfabrikāti, konditoreja un citi produkti.

Lēmums par veikalu operēšanas nodošanu uzņēmumam «RX Tirdzniecība» pieņemts, jo ražošana esot sasniegusi tādu apjomu, ka to ir iespējams attīstīt kā pastāvīgu biznesa vienību. Tādējādi «Skai Baltija» iegūs pārskatāmāku procesu vadību katrā no uzņēmumiem un iespēju mērķtiecīgi attīstīties izvēlētajā pamatdarbības virzienā, uzsvēra «Skai Baltija» pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eko Baltija plāno Latvijā attīstīt uz eksportu orientētu ražošanu

LETA,17.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā sadzīves atkritumu apsaimniekošanas un otrreizējo izejvielu pārstrādes holdings SIA Eko Baltija plāno ieguldīt vairākus miljonus latu lielas investīcijas uz eksportu orientētu produktu ražotņu izveidē Latvijā, biznesa portālam Nozare.lv pastāstīja Eko Baltija valdes loceklis Viesturs Tamužs.

Tā būtu jaunas uzņēmumu grupas izveide, un ražotņu skaits tuvāko piecu gadu laikā varētu sasniegt līdz 100 ražotnēm. «Tie būtu vairāki uzņēmumi, kuros gribam multiplicēt savu pašreizējo pieredzi no PET Baltija, Nordic Plast un citiem uzņēmumiem,» stāstīja Tamužs, pagaidām neatklājot, ko plānots ražot.

Ražotnes gandrīz 100% būtu orientētas uz eksportu, jo Latvijas tirgus ir ierobežots, bet tajā pašā laikā Latvija atrodas pasaules lielākajā ekonomiskajā telpā, atzina Tamužs, norādot, ka tas, visdrīzāk, būšot eksports pa sauszemi.

Jaunās ražotnes tiks būvētas un izvietotas Latvijas reģionos, pastāvot iespējamība, ka izmantoti varētu tikt uzņēmumi, kuriem nav gājis tik labi un kuru darbību pārņēmušas bankas, bet pamatuzsvars ir uz jaunu ražotņu izveidi, norādīja Tamužs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apstiprina strukturālas izmaiņas Baltijas Swedbank vadībā

,19.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien sanāksmes laikā Swedbank AS padome ir apstiprinājusi izmaiņas Baltijas Swedbank grupas valdes sastāvā un vadības struktūrā.

No 1. septembra Baltijas Swedbank valdē būs seši valdes locekļi.

Valdes priekšsēdētājs ir Hokans Bergs un valdes locekļi ir Swedbank grupas Baltijā finanšu direktore Kristīna Sīmare, Swedbank Igaunijā vadītājs Prīts Perenss, Swedbank Latvijā vadītājs Māris Mančinskis, Swedbank Lietuvā vadītājs Antanass Daniss un Swedbank grupas Baltijā Biznesa attīstības pārvaldes vadītājs Giedriuss Dusevičiuss.

P. Perenss, M. Mančiskis un A. Daniss ir arī Swedbank grupas augstākās vadības sastāvā.

«Lai skaidrāk un efektīvāk nodalītu stratēģiskās un ikdienas pārvaldības jomas, šopavasar tika izveidota jauna Swedbank grupas līmeņa vadības struktūra. Turpmāk šo labāko praksi ievērosim arī Swedbank grupā Baltijā, izveidojot valdi ar mazāku, likuma prasībām atbilstošu locekļu skaitu, kura koncentrētos uz biznesa stratēģisko pusi; līdztekus valdei darbosies augstākā vadība, kuras sastāvā būs atbalsta funkciju pārstāvji – riska, personāla un komunikāciju vadība un juridiskais dienests,» runājot par izmaiņām, norāda Swedbank grupas Baltijā vadītājs Hokans Bergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad tiks slēgti visi Latvijā esošie apģērbu zīmolu Cubus, Bik Bok un Dressmann veikali, apstiprina apģērbu tirgotāja SIA Varner Baltija pārstāvis Edmunds Možeiko.

«Jā, diemžēl, bet tā tas ir. Koncerns Varner Gruppen pamet Latvijas apģērbu tirgu. Darbu zaudēs 106 cilvēki,» stāsta Možeiko, piebilstot, ka līdz ar veikalu slēgšanu tiks likvidēts arī koncernā Varner Gruppen ietilpstošais uzņēmums "Varner Baltija".

Jautāts par iemesliem astoņu Latvijā esošo Cubus, trīs esošo Bik Bok un trīs esošo Dressmann veikalu slēgšanai, Možeiko atbildēja, ka viņš nevar sniegt detalizētākus komentārus. Viņš piebilda, ka tas ir īpašnieku lēmums.

Možeiko gan atzīmēja, ka Cubus veikali tiks slēgti, sākot no nākamā gada 28.februāra, bet Bik Bok un Dressmann veikali tiks slēgti līdz nākamā gada martam. Taču detalizētākas informācijas viņa rīcībā neesot. Viņš arī piebilda, ka šovasar jau slēgts viens zīmola Bik Bok veikals Aspazijas bulvārī. Arī par šī veikala slēgšanas iemesliem viņš nevarēja neko sīkāk izklāstīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot augstas kvalitātes plastmasa granulu ražošanu, savu darbību paplašinājusi vienīgā PET pudeļu pārstrādes rūpnīca Latvijā un lielākā rūpnīca Baltijā - AS «PET Baltija», informē uzņēmums.

Līdzās jau esošajām ražotnēm, sagaidot rūpnīcas 15. gadskārtu, durvis vērusi jauna PET granulu ražotne. Ražotnē tiek gatavotas augstvērtīgas PET granulas, kas izmantojamas arī pārtikas iepakojuma izgatavošanai.

«PET Baltija» jaunā ražotne, kas atrodas Jelgavā, Aviācijas ielā 18G, darbību uzsāka februārī. Līdz ar jaunās ražotnes darbības uzsākšanu «PET Baltija» PET granulu ražošanas jauda pieaugusi par 50%, ļaujot diennaktī saražot vidēji 20 tonnas augstas kvalitātes produkcijas.

«Jaunās ražotnes izveide ir nozīmīgs solis »PET Baltija« rūpnīcas attīstībā, jo būtiski palielinās ražošanas kapacitāti. Mūsdienu modernās tehnoloģijas daļēji risina darbaspēka deficīta jautājumu un būtiski kāpina produktivitāti. Liela daļa darba šobrīd tiek paveikta automatizēti, nodarbinot mazāk darbinieku un sniedzot iespēju saņemt lielāku atalgojumu,» stāsta «PET Baltija» direktors Kaspars Fogelmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s PET Baltija ražošanas kapacitātes griesti ir sasniegti; pašlaik darbības paplašināšanai uzņēmums apsver investīciju piesaistes iespējas , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

A/s PET Baltija specializējas izlietoto PET pudeļu otrreizējā pārstrādē, šādi iegūstot augstvērtīgas PET pārslas, kas tiek eksportētas uz Eiropu. Uzņēmums ir pieteicies Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajam konkursam Eksporta un inovāciju balva 2014 kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā.

Jūtas stabili

PET Baltija ir pirmā un vienīgā PET pārstrādes rūpnīca Latvijā un lielākā šāda veida ražotne Baltijas valstīs. Tā ietilpst ECO Baltia grupā, kurā kopumā ir deviņi uzņēmumi. PET Baltija, pārstrādājot caurspīdīgas un krāsainas PET pudeles, ražo caurspīdīgās PET pārslas, gaišās un tumšās MIX PET pārslas un blakusproduktus. No vienas PET pudeles varot iegūt 30–35 gramus pārslu. Mēnesī tiek saražots vairāk nekā 1700 tonnu PET pārslu. Tās kā izejmateriālu var izmantot dažāda iepakojuma ražošanā, kas var būt saskarsmē ar pārtiku, kā arī šķiedru un PET spriegošanas lentu izgatavošanā. Aptuveni 60% PET Baltija klientu ir pārtikas iepakojumu ražotāji, bet 40% – šķiedras un spriegošanas lentu ražotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldībai pilnībā vai daļēji piederoši uzņēmumi pērno gadu lielākoties noslēguši ar labākiem finanšu rādītājiem nekā iepriekš, tikai dažam samazinājies apgrozījums vai ciesti zaudējumi

Par to liecina DB izpēte.

Starp lielākajiem zaudētājiem jau tradicionāli ir SIA Rīgas satiksme. Tiesa, līdz ar braukšanas maksas dubultošanu no pērnā gada februāra uzņēmumam ir izdevies ļoti būtiski samazināt zaudējumus un audzēt apgrozījumu. Proti, pērno gadu uzņēmums noslēdzis ar aptuveni 204 tūkst. eiro lieliem zaudējumiem pretstatā iepriekš zaudētajiem ap 4,6 milj. eiro, liecina kompānijas pērnā gada pārskats. Tomēr ar iepriekšējiem gadiem salīdzinoši nelielie zaudējumi turpina arvien audzēt uzkrāto zaudējumu kopsummu, kas nu jau pārsniedz 30 milj. eiro atzīmi.

Rīgas satiksmes meitas uzņēmuma Rīgas karte (pašvaldības uzņēmumam pieder 51%, bet Francijas kompānijai Xerox Business Solutions (France) S.A.S. – 49%), kas nodarbojas ar galvaspilsētas sabiedriskā transporta e-talonu sistēmas apkalpošanu, finanšu darbība gan ir ievērojami veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Spītējot krīzei

Labā ritmā, bez zudumiem

Signe Knipše, Db,05.11.2009

Pārkārtojot ražošanu, izmantojot Lean metodi, būtiski ir uzlabojusies darba efektivitāte, jo viss pārveides process ir vērsts uz zudumu novēršanu, norāda

Plockmatic Riga viceprezidents Mārtiņš Pikšs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plockmatic Riga uzņēmuma darba optimizāciju sāka pirms trim gadiem, kad izmaksas Latvijas tirgū strauji auga

Tās uzdevums bija saglabāt konkurētspēju pasaules tirgū. Uz produkcijas kastēm Plockmatic Riga raksta Made in Latvia. 98 % tiek eksportēti ārpus Baltijas valstīm un Skandināvijas.

Plockmatic Riga ir meitasuzņēmums zviedru kompānijai Plockmatic International AB. «Ražojam iekārtas, kas apstrādā papīru pēc tam, kad tas ir izdrukāts - šķiro, padod, skavo, loka, griež, pat saliek aploksnēs,» iekārtas apraksta Mārtiņš Pikšs, Plocmatic Riga viceprezidents.

Raksturojot vietu citu līdzīgu ražotāju starpā, viņš saka: «Esam pa vidu starp drukas iekārtām individuāliem lietotājiem un tipogrāfijām. Mūsu iekārtas lieto kopēšanas saloni, skolas, bankas, reklāmas aģentūras. Lielākie klienti ir Xerox, Ricon, Toshiba, IBM, OCE, Sharp - tie savām vajadzībām pērk mūsu iekārtas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eleving Group līdz šim ir bijis zināms kā viens no aktīvākajiem obligāciju emitentiem Baltijā, kas 10 gadu laikā ir piesaistījis teju 400 miljonus eiro caur šo instrumentu. Tagad kompānijas vadība ir pieņēmusi lēmumu doties biržā ar pirmreizējo publisko akciju piedāvājumu (IPO), sniedzot iespēju investoriem ieguldīt globāli augošā biznesā un saņemt dividendes divreiz gadā.

Lai saprastu piedāvājumu, uzņēmuma mērķus un investoru iespējas, Dienas Bizness iztaujāja Eleving Group izpilddirektoru Modestu Sudņu.

Ne pirmo reizi sniedzat interviju Dienas Biznesam, tomēr aicināšu atgādināt, kas ir Eleving Group un kas ir tā pamata bizness?

Esam eksportējošs finanšu tehnoloģiju uzņēmums, kas ir dibināts Latvijā 2012. gadā un kas strādā divos segmentos – transportlīdzekļu un patēriņa finansēšanā. Transportlīdzekļu finansēšana veido 2/3 no mūsu biznesa, tādēļ uzskatāma par mūsu pamatdarbības jomu, ko esam izvērsuši 10 tirgos. Tikmēr patēriņa finansēšana, ko nodrošinām pamatā Āfrikā un Balkānos, veido attiecīgi 1/3 no portfeļa. Šobrīd 55% no mūsu biznesa atrodas Eiropā, 32% Āfrikā, bet atlikušos 13% veido tirgi, kas atrodas citās lokācijās, piemēram, Āzijā un Kaukāzā. Ja runājam produktu kategorijās, tad nodrošinām dažāda veida finansēšanas produktus, sākot ar tradicionāliem auto kredītiem, turpinot ar līzinga un atgriezeniskā līzinga pakalpojumiem un noslēdzot ar automašīnu nomu, koplietošanu un patēriņa finansēšanas produktiem. Kenijā un Ugandā mēs piedāvājam arī īpašus automašīnu un motociklu finansēšanas produktus pašnodarbinātajiem un mazajiem uzņēmējiem, kur transportlīdzeklis ir peļņas gūšanas instruments. Kopumā strādājam 16 tirgos, fokusējoties uz augošām un gana spēcīgām ekonomikām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ELKO Grupa kļūst par Xerox izplatītāju Baltijā

Sanita Igaune,29.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT vairumtirdzniecības kompānija ELKO Grupa ir kļuvusi par digitālās drukas aprīkojuma ražotāja Xerox izplatītāju Baltijā, tādējādi nodrošinot tirgū šī ražotāja perifēriskās ierīces – printerus, multifunkcionālās iekārtas, kā arī to izejmateriālus.

«Iestājoties aktīvajai rudens sezonai, kad pieprasījums IT industrijā tradicionāli ir lielāks, ELKO Grupa šo jauno sadarbību vērtē īpaši atzinīgi, jo tā ļaus mūsu klientiem nodrošināt vēl plašāku produktu klāstu, iekļaujot tajā arī līdz šim ELKO produktu portfelī mazāk pārstāvētus produktus – printerus un multifunkcionālās iekārtas, kas paredzēti korporatīvajam un vidējam biznesa segmentam,» norāda ELKO Grupa distribūcijas direktors Ilgonis Inspēters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

ERGO bizness Baltijā audzis par 3%

Ieva Mārtiņa,12.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos apdrošināšanas kompānijas ERGO parakstīto prēmiju apjoms Baltijā nedzīvības un dzīvības apdrošināšanas tirgū sasniedz 66 miljonus eiro (ap 46,2 milj. Ls), kas ir par 3% vairāk nekā pērn šajā laikā.

ERGO informēja Db.lv, ka atlīdzībās Baltijā pusgadā izmaksāti virs 42 miljoniem eiro (ap 29,4 milj. Ls). Tajā skaitā lielākais ERGO atlīdzību pieteikumu skaits saņemts Igaunijā, kur apdrošināšanas atlīdzībās klientiem izmaksāti 16 miljoni eiro. ERGO apdrošinātāju grupā Baltijā lielākā izmaksātā atlīdzība sasniedz gandrīz miljonu eiro, kas tika izmaksāta Lietuvā pēc sprādziena piena kombinātā. Savukārt Latvijā lielākā izmaksātā atlīdzība bija par nozagto kravu un tā veidoja vairāk nekā 92 tūkstošus eiro.

Šogad pusgadā ERGO dzīvības apdrošināšanas bizness Baltijā uzrādījis 2,48 miljonu eiro (ap1,7 milj. Ls) peļņu, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Baltijas nedzīvības apdrošināšanas biznesā ERGO šā gada sešu mēnešu rezultātu neatklāj, vien norāda, ka Latvijā kompānijai bijusi 195,6 tūkstošu eiro (ap 136,9 tūkst. Ls) peļņa. ERGO arī skaidro, ka pērn ziemas sezonā lielais izmaksāto atlīdzību apjoms bijis galvenais faktors, kas samazināja ERGO nedzīvības apdrošināšanas sabiedrībās gūto peļņu Baltijā. ERGO nedzīvības apdrošināšanā Baltijā klientiem izmaksāja atlīdzības 33,4 miljonu eiro (ap 23,4 milj. Ls) apjomā, kas ir par 6,7% vairāk nekā pērn šajā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā ir notikušas izmaiņas Baltijā vadošā medikamentu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmuma Tamro Baltics vadībā. B2C kanāla un komercdirektors Kristers Tamms (Krister Tamm) iecelts par Tamro Baltics izpilddirektora vietnieku, kā arī valdei pievienojušies trīs jauni dalībnieki – Aleksejs Boroduļins, Uldis Priekulis un Inese Žēpere.

Pēc līdzšinējā Tamro Baltics B2B kanālu un piegādes ķēdes direktora Kestuta Dubinkas lēmuma aiziet no uzņēmuma pēc 20 gadu darba, tostarp pēdējos trīs gadus strādājot Baltijas valdes sastāvā, tika nolemts paplašināt Baltijas valdes sastāvu.

“Paplašinātā komanda ļaus mums vairāk koncentrēties uz iespējām Baltijas veselības aprūpes tirgū, kā arī izmantot iekšējo efektivitāti Baltijas valstīs kopā ar mūsu spēcīgajām vietējām vadības komandām Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Būdami lielākais farmācijas vairumtirgotājs Baltijā un vadošais aptieku tīkls, esam apņēmušies rūpēties par pacientiem un klientiem visās Baltijas valstīs,” par izmaiņām uzņēmuma valdē saka Tamro Baltics izpilddirektors Leons Jankelevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gadā dibinātā autolīzinga kompānijas Mogo, kas īsā laikā pārtapa multinacionālā un globālā uzņēmumā Eleving Group, veiksmes stāsts ir gan biznesa idejā, gan finanšu piesaistē, kur dominējošā loma ir obligāciju finansējumam.

Par uzņēmuma attīstību un izmantotajiem finanšu instrumentiem desmitgades garumā līdz 150 miljonus vērtai obligāciju emisijai un tās refinansēšanai Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma finanšu direktors Māris Kreics. Materiāls tapis sadarbībā ar vietējā kapitāla banku - Signet Bank, aktīvāko kapitāla tirgus konsultantu Latvijā.

Eleving Group pirmsākumos bija Mogo Finance. Pastāstiet, lūdzu, īsi par uzņēmuma vēsturi un attīstību kopš tā dibināšanas! Kā izveidojās grupa, un kas tam pamatā?

Eleving Group aizsākumi ir meklējami 2012. gadā, kad tolaik ar Mogo Finance zīmolu uzsākām lietotu automašīnu finansēšanu Latvijā. Jaunā biznesa pamata ideja bija pavisam vienkārša – sniegt iespēju cilvēkiem iegādāties 9-10 gadus vecas automašīnas, proti, tādas, kuras vidējais patērētājs reāli var atļauties. Pirms vairāk nekā desmit gadiem tradicionālās bankas īsti nerāvās šādas kategorijas automašīnas finansēt, tādēļ mēs redzējām brīvu nišu, kuru ar savu produktu varētu nosegt. Pats biznesa modelis nav nekāda inovācija, jo līzings un atgriezeniskais līzings ir labi pazīstami kreditēšanas produkti jau izsenis. Inovācijas drīzāk bija šī produkta piedāvājumā, kas nozīmēja, ka spējām izteikt piedāvājumu jebkuram klientam, kurš pie mums ierodas atbilstoši viņa maksātspējai un vajadzībām. Tāpat inovatīva pieeja bija riska novērtēšanas metodē, kur jau tobrīd izmantojām mašīnmācīšanos un ar to saistītos algoritmus datu apstrādei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 7. augustā tiek atklāts jauns PEPCO tīkla veikals. Trijos gados pēc ienākšanas Baltijas tirgū zemo cenu apģērbu un bērnu preču veikalu tīklā PEPCO būs 102 veikali, tomēr šajās valstīs zīmols saredz izaugsmi un plāno turpmāku attīstību, meklējot sadarbības partnerus arī mazajās pilsētās.

Par veikalu tīkla un reizē zīmola PEPCO attīstības plāniem Baltijā Dienas Bizness izjautāja starptautiskā uzņēmuma Baltijas operāciju vadītāju Aleksandru Čikaidzi.

Pastāstiet par PEPCO veikalu tīklu! Cik valstīs jūs tirgojat savu produkciju?

Patlaban esam pārstāvēti 11 valstīs. Tās ir trīs Baltijas valstis, Polija, Čehija, Slovākija, Ungārija, Horvātija, Slovēnija, Rumānija un Bulgārija. Veikalus grasāmies atvērt Itālijā un Serbijā.

Cik ilgi strādājat Baltijā?

Pirmo veikalu Baltijas valstīs mēs atklājām Lietuvā – Marijampolē. Tas notika 2017. gada 1. decembrī. Pirmais PEPCO veikals Igaunijā tika atvērts 2018. gada 8. jūnijā. Pēc būtības vēl nav pagājuši pat trīs gadi, kad sākām strādāt tieši Baltijas valstīs. Latvijā pirmo veikalu atvērām 2018. gada 23. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas Satiksme (RS) varētu pārdot reklāmas lauku uz e-taloniem un iegūt papildu ieņēmumus, atklāj SIA Rīgas Karte (RK) valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs, kura uzņēmums RS ieviesis e-talonu sistēmu.

Šajā ziņā RS varētu kļūt par sava veida celmlauzi starp pasaules sabiedriskā transporta organizācijām, jo tikai nedaudzas patlaban uz elektroniskām biļetēm izvieto trešās puses reklāmu, Morizurs sacīja.

Vaicāts, vai RK klients un līdzīpašnieks RS varētu izvietot reklāmu uz e-taloniem, kurus patlaban grezno Rīgas Rātslaukuma attēls, RK vadītājs teica: «Kāpēc ne? Šos e-talonus pārdod 20 000 eksemplāru katru dienu. Bet te arī jāsaka, ka e-talons pieder RS, un tas ir to kompetencē. Redzu, ka tie izvieto reklāmu tramvajos un, manuprāt, dzeltenais e-talons varētu tam arī noderēt.»

Starp RK ārzemju līdzīpašnieka Affiliated Computer Services klientiem arī neesot daudzi, kas liek reklāmas uz savām biļetēm un mēnešbiļetēm. «Daži to dara. Bet šķiet, ka šāda domāšana vēl nav izplatījusies sabiedriskā transporta organizāciju aprindās. Tās uzskata, ka biļete ir transporta pakalpojumu saņemšanai. Varbūt tur var uzlikt pilsētas attēlu, bet tas arī viss,» Morizurs teica.

Komentāri

Pievienot komentāru