Jaunākais izdevums

Pavisam nesen pašmāju tirgū bez liekas ažiotāžas ir nonācijas jaunākās paudzes korejiešu autoražotāja KIA SUV klases modelis Sorento. Jaunais auto ir pārvērties līdz nepazīšanai, turklāt izskats ir tikai redzamā daļa.

Savulaik KIA Sorento iznāciens radīja milzīgu apvērsumu visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Daudzi noteikti vēl atceras, ka 2003. gadā pēc jaunā Sorento parādīšanās cilvēki bija gatavi stāties garā rindā, lai iegūtu vizuāli pievilcīgo auto, kurš kardināli atšķīrās no citiem KIA produktiem. Pieprasījums bija daudzkārt lielāks nekā piedāvājums. Savā ziņā KIA Sorento parādīšanās iezīmēja pilnīgi jaunu korejiešu ražotāja dizaina kursu, kas vēlāk izrādījās pareizs. Otrās paaudzes modelis iegūtās gudrības ir attīstījis vēl augstākā līmenī, vispirms pielabojot pamanītās kļūdas un nepilnības, kā arī pilnveidojot salona iekārtojumu un atrodot lielisku dīzeļmotoru.

Korejiešu modelis pārliecina ar savu uzstājīgo ārieni, kurai klāt nācis eiropiešu gaumei ļoti cienījams un kvalitatīvs salons. Iekštelpas arhitektūra un komforta ekstras atgādinās piederību eiropiešu ražojumiem. Potenciālo pircēju auditorijā būs gan tie, kuri ir jau pieskaitāmi SUV auto cienītāju pulkam, gan arī tie, kuri gribētu sēdēt augstāk un redzēt tālāk, nekā sēžot, piemēram, VW Passat, Ford Mondeo vai Opel Insignia universālos. Jaunā Sorento cena nebūs Ziemassvētku dāvana, taču nebūs arī pārspīlēta. Piemēram, kombinācijā ar dīzeļmotoru un automātisko pārnesumkārbu auto maksās 31 490 eiro.

Zem KIA Sorento motora pārsega var iegūt 2.4 litru un 174 ZS benzīnmotoru, kā arī jauno 2.2 litru CRD dīzeļdzinēju, kurš attīstīs 197 ZS lielu jaudu. Pilnīgi noteikti, pie mums lielākais potenciāls ir dīzeļmotoram, kurš sākotnēji tiks piedāvāts ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. (Vēlāk tiek solīta arī kombinācija ar mehāniku). Kombinācijā ar sešpkāpju automātu dīzeļdzinējs atstāj ļoti labu iespaidu. Elastīgs un dinamisks pie dažādiem motora apgriezieniem, turklāt priecēs ar ļoti klusu darbību. Nobraucot vairāk nekā 500 kilometrus ir vēlme atkal uzpildīt degvielas tvertni un nobraukt vēl vismaz tikpat. Vēl viens lielisks dīzeļdzinēja trumpis ir sabalansētais degvielas patēriņš, proti, aptuveni 8.8 litri uz 100 kilometriem, kas priekš šāda izmēra braucamrīka ir ļoti labs rezultāts. Jāpiebilst, ka šis rezultāts tika sasniegts neierobežojot sevi ar ekonomiskas braukšanas paņēmieniem, tādēļ pilnīgi iespējams, ka labi pacenšoties vidējais degvielas patēriņš varētu būt vēl mazāks.(Foto: KIA)

Ņemot vērā, ka Sorento ir attiecies no rāmja konstrukcijas un priekšroku devis nesošajai virsbūvei ar Mc Pherson statņiem priekšpusē un daudzsviru piekarei aizmugurē, turpmāk auto labrātāk kāps uz gluda asfalta klājuma. Tas gan nenozīmē, ka pilnpiedziņas Sorento bezceļos būs viegli ievainojams pseidodžips. Grants seguma lauku ceļi, izdangāti meža ceļi, Sorento noteikti būs pa zobam, tiesa lielākos brikšņos ar šo auto nevajadzētu brist. Uz Latvijas ceļiem Sorento balstiekārta ir pietiekami energoietilpīga, lai tās komfortu neiedragātu grants seguma grambas vai asfalta ceļa ielāpi, īpaši tad ja auto būs aprīkots ar 17 collu nevis 18 collu diskiem. Uz šosejas Sorento uzvedība neraugoties uz paaugstināto smaguma centru vairāk līdzināsiem vieglajam pasažieru auto, arī tad, ja pašam negribot būsiet pārsnieguši atļautos 90 km/h.

Godīgi ir jāatzīst, ka pirmajā tikšanās reizē jaunajam Sorento pat īsti nav kur piesieties, ja nu vienīgi priekšējie sēdekļi prasītos ar labāku sānu atbalstu. Pagaidām tiek piedāvāta tikai pilnpiedziņas modifikācija, kaut arī teorētiski ir pieejams arī priekšpiedziņas Sorento. Vismaz pagaidām Latvijā Sorento septiņvietīgā versija netiks piedāvāta, galveno uzsvaru veltot Sorento piecvietīgajai modifikācijai ar ietilpīgu bagāžas nodalījumu.

picturegallery.4f5c54ce-8a37-4d6f-84b3-ececc89ac7fe

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Sorento joprojām necenšas pārsteigt ar uzkrītošu ārieni, taču tas, kas slēpjas aiz septiņvietīgā krosovera čaulas, spēs satriekt pat dažu labu premium klases pseidovisurgājēju

Uzlabotais Sorento ir «piepūderējis degunu», iegūstot jaunus LED lukturus gan priekšā, gan aizmugurē; tam ir dažas jaunas virsbūves krāsas, kā arī daži jauni vieglmetāla disku modeļi, visbeidzot, parādījies visu jauno KIA modeļu greznākais GT-Line aprīkojuma līmenis. Pie mums pilnpiedziņas Sorento tiks piedāvāts tikai ar 200 ZS jaudīgu 2,2 litru CRD dīzeļmotoru, kas sešpakāpju automāta vietā tagad izmantos modernu astoņpakāpju automātu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ērtas un mīļas, kā mājas čības. Aiz KIA Sorento sienām tā pasažieri var justies droši un aprūpēti. Liels un plašs salons ar mājīgu atmosfēru ir kā radīts kuplai ģimenei. Sorento ienīst askētismu, jo pat pieticīgākais aprīkojums Comfort Pack tiks apbērts ar dažnedažādiem komforta un drošības labumiem. Ādas salona apdare, apsildāmi priekšējie un aizmugurējie krēsli, kā arī pilnpiedziņa ar iespēju manuāli sabloķēt centrālo diferenciāli ir Sorento standarts. Šajā standartā ir vēl virkne dažādu ekstru, par ko citu marku lietotāji var tikai sapņot. Turklāt Sorento ir gatavs pārvērsties no piecvietīga par septiņvietīgu auto, un vietas ir gana daudz, kā arī pati nokļūšana līdz trešās rindas diviem papildkrēsliem nav Golgātas ceļš. Vajadzības gadījumā auto izbrauks un aizbrauks tālāk, nekā varētu gaidīt no šāda auto ar 18,5 centimetru lielu klīrensu, tomēr KIA Sorento vairāk patiks, ja to paslavēs par supergrezno komforta aprīkojumu, nevis par dzīvošanos pa dubļiem. Maksimālā aprīkojuma saraksts ir varen iespaidīgs, proti, panorāmas stikla jumts, priekšējo sēdekļu ventilācija, stūres rata apsilde, 360 grādu kameru komplekts, adaptīvā kruīzkontrole, multimediju sistēma ar skārienjutīgu monitoru, kam ir solīda izšķirtspēja un ātrdarbība, visbeidzot – Harmon Kardon premium audiosistēma. Nav melots, ka KIA Sorento pēc satura un aprīkojuma dziļuma jau spēlē premium lielo SUV līgā, tajā pašā laikā vēloties palikt diskrēts un pieticīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc izmēriem liels un ērts, pēc aprīkojuma standartiem premium klases cienīgs braucamrīks, – tāds ir jaunākās paaudzes KIA Sorento modelis, kas ir gatavs transformēties arī par septiņvietīgu auto

KIA Sorento ir globāls modelis ar solīdu pircēju auditoriju visā pasaulē. Mūsu platuma grādos Sorento tiek piedāvāts tikai ar 200 ZS jaudīgu 2,2 litru CRD dīzeļmotoru, kas sapārots ar sešpakāpju automātu, un pasniegts tikai divās komplektācijās. Pirmā no tām – Comfort Pack – ir grezna, savukārt TX komplektācijas pildījums ir jau aristokrātiski grezns, liekot nobālēt pat dažam labam premium klases modelim.

Sorento aprīkojuma saraksts ir garš un iespaidīgs, proti, panorāmas stikla jumts, priekšējo un aizmugurējo sēdekļu apsilde, priekšējo sēdekļu ventilācija, stūres rata apsilde, 360 grādu kameru komplekts, adaptīvā kruīzkontrole, multimediju sistēma ar skārienjūtīgu monitoru ar pietiekoši labu izšķirtspēju un ātrdarbību, viedā bagāžnieka vāka atvēršanas sistēma, kas neprasa fiziskus vingrinājumus ar kājas vicināšanu zem aizmugurējā bampera vai īpašu buramvārdu piesaukšanu. Ar KIA Sorento aizdedzes atslēgu kabatā atliek nostāties automašīnas aizmugurē un pāris sekundes pagaidīt, līdz elektronika sapratīs, ka ir pēdējais brīdis vērt vaļā bagāžnieka vāku, jo iespējams, ka saimnieks no veikala ir atgriezies ar iepirkuma saiņiem abās rokās un varētu drīz kļūt nikns. Atliek tikai piebilst, ka KIA Sorento astes gala ietilpība sasniegs 660 litrus, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1735 litriem. Citiem vārdiem sakot, KIA Sorento pēc satura jau izmanto premium klases lielo SUV ieročus, bet, no otras puses, tas joprojām vēlas palikt diskrēts un pašpietiekams auto ar ļoti sulīgu un dāsnu pamataprīkojumu. Loģiski, ka šie labumi maksās brangu naudas žūksni, proti, sākot no 39 990 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Līdztekus sodam AS KIA Auto piemērots arī tiesiskais pienākums pārtraukt pārkāpumu un informēt KIA automašīnu īpašniekus par viņu tiesībām, nezaudējot garantiju, veikt auto tehniskās apkopes un ārpus garantijas remontus pie neatkarīgiem remontētājiem, kā arī izmantot ne vien KIA oriģinālās rezerves daļas, bet arī atbilstošas kvalitātes analogas rezerves daļas.

Igaunijas uzņēmums AS KIA Auto ir vienīgais ražotāja pilnvarotais KIA markas automobiļu importētājs Latvijā. AS KIA Auto izvēlas un apstiprina pilnvarotos pārstāvjus, kas tirgo KIA automašīnas un veic tām ražotāja vai importētāja apmaksāto garantijas remontu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu hibrīdkrosovers KIA Niro ir jauna pasažieru auto koncepcija, kuras mērķis ir ieintriģēt moderni domājošus pircējus visā pasaulē

Pēc būtības KIA Niro ir kaut kas pa vidu starp KIA Cee’d un KIA Sportage, turklāt vēl pasniegts komplektā ar hibrīdtehnoloģijām. Tā visa ir redzamā aisberga daļa tālejošākam Hyundai&KIA stratēģiskajam videi draudzīgo auto modeļu radīšanas plānam. Starp citu, KIA Niro testa braucienu laikā Barselonas pievārtē KIA runasvīri atklāja, ka līdz 2020. gadam t.s. zaļo auto sarakstā KIA plāno iekļaut kopumā 20 jaunus modeļus, un nākamais pēc Niro būs KIA Optima plug-in hibrīds. Tas viss vēl tikai būs, bet pagaidām galvenā uzmanība tiek veltīta Niro. Vispirms jāsāk ar to, ka Niro iekštelpas izmērs ir pārsteidzoši plašs, pat garāka auguma pieaugušie par vietu trūkumu nedrīkstēs sūdzēties un arī bagāžas nodalījums nav no mazajiem. Tas viss tikai tāpēc, ka jaunā platforma centimetros ir iznākusi vēl garāka nekā KIA Sportage. Būtiski ir piebilst, ka Niro jau ar labiem panākumiem tiek tirgots Dienvidkorejā, bet gada nogalē tas dosies iekarot Ziemeļamerikas tirgu. Gada otrajā pusē KIA globālajam produktam ir jānonāk Eiropā. Svaigākā informācija liecina, ka pirmie četrpadsmit KIA Niro no Dienvidkorejas Baltijā ieradīsies septembra sākumā. Varam jau laikus pabrīdināt, ka jaunais hibrīdkrosovers nebūs par velti, tā bāzes modeļa cena, pēc reģionālā KIA pārstāvja teiktā, būs 22 900 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gros Auto Grupa vairs netirgos Kia

Gunta Kursiša,15.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi a/s Kia Auto un SIA Gros Auto Grupa pērnā gada decembrī, pārtraukusi sadarbību, un Gros Auto Grupa vairs netirgos Kia automašīnas, tomēr turpināsies sadarbība automašīnu apkalpošanas jomā.

A/s Kia Auto pārstāvji norāda, ka sadarbība pārtraukta, pamatojoties uz savstarpēju vienošanos, taču sīkāk iemesli netiek skaidroti. SIA Gros Auto Grupa ar Kia automašīnu tirdzniecību un apkopi nodarbojās kopš 2003. gada.

Tāpat kā līdz šim Kia automašīnas Latvijā turpinās tirgot SIA Kia Automobiles.

A/s Kia Auto ir Kia oficiālais dīleris Baltijas valstīs. Latvijā Kia automašīnas tiek pārdotas kopš 2002. gada. Pašlaik oficiālās pārstāvniecības atrodas Rīgā, Jelgavā, sertificētie apkopes centri atrodami Valmierā un Daugavpilī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc šāda principa tika radīta populārā KIA Sportage uzlabotā modeļa atjaunošanas programma. To pat zinātājiem pamanīt būs ļoti grūti. Un labi vien ir.

Tehniski un, protams, vizuāli KIA Sportage ir viens no savas klases pievilcīgākajiem modeļiem, tādēļ korejiešu izvairīšanās kārtīgi pieķerties ārējām un interjera izmaiņām ir loģiska. Viena no jaunā Sportage svarīgākajām atpazīšanas pazīmēm ir jauns priekšējās dekoratīvās restes zīmējums. Aizmugurējos lukturos ir modernāka gaismas tehnika. Turpretim salonā galvenais jaunums ir tas, ka vadības panelī starp apaļajiem infodisplejiem ir iespraucies vēl viens digitāls infologs, kurā varēs nolasīt āra temperatūru un citu noderīgu informāciju, kas iepriekš bija jāmeklē, spaidot izvēlnes pogu. Sīkums, bet patīkami. Dārgāko Sportage lietotāju priekam turpmāk autovadītāja krēsls būs elektriski regulējams, turpretim ziemā ļoti noderēs zem stūres kolonnas paslēptā stūres apsildes poga, kuras iepriekš KIA Sportage aprīkojuma sarakstā nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pilnīgi citāds KIA Ceed ar X

Aldis Zelmenis,11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA X Ceed ir jauns Ceed ģimenītes biedrs. Ļoti īpašs biedrs, jo salīdzinājumā ar saviem radiniekiem kopīgā komplektējošā detaļa būs tikai priekšējās durvis. Viss pārējais X Ceed ir radīts pilnīgi no jauna

Pārsteigums, vai ne? Mūsdienās autobūvē parasti notiek otrādi. Optimizācija katrā sīkumā un izpausmē, lai maksimāli samazinātu ražošanas izmaksas. Korejieši ir lēmuši citādi. Protams, motortehnika, spēka pārvadi ir paņemti no tiem pašiem apcirkņiem, bet fakts, ka auto ir pārbūvēts tik būtiski, izskaidro, kāpēc korejiešu zīmola marketologi X Ceed testa braucienu laikā Francijas dienvidos vairākkārtīgi uzsvēra, ka jaunajam KIA X Ceed tiek prognozēti tādi pārdošanas panākumi, kas paredzamā nākotnē pārspētu visu pārējo Ceed modeļu realizācijas skaitļus. Ieklausieties: KIA Ceed hečbeka, universāļa, kā arī karstasinīgā KIA Proceed kopējie pārdošanas cipari kapitulēs jaunā X Ceed priekšā. Izklausās diezgan neticami! Lai vai kā, tāds ir KIA marketologu plāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Forum Auto bez KIA un Peugeot pārdos arī Cadillac

Nozare.lv,13.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ auto tirgotājs SIA Forum Auto Rīgā atklāja jaunu autocentru, kur bez Kia un Peugeot markas automašīnām tiek tirgotas arī Cadillac zīmola automašīnas, informē Forum Auto.

Līdz 2013.gada augustam "Forum Auto" ilgus gadus darbojās ar nosaukumu "Kia Automobiles", kas tirgoja tikai "Kia" markas automašīnas, taču pēc nosaukuma maiņas, sākot ar šo gadu, tirgotājs pārdos arī "Peugeot" un "Cadillac" markas automašīnas.

Paplašinot darbību, "Forum Auto" šonedēļ Rīgā atklāja jaunu autocentru Kārļa Ulmaņa gatvē 101. Auto salona kopējā platība ir 3500 kvadrātmetri, no kuriem aptuveni 1500 kvadrātmetri ir servisa zona, 1200 kvadrātmetri atvēlēti jauno automašīnu tirdzniecībai, bet 200 kvadrātmetri - lietoto automašīnu tirdzniecībai. Autocentrā tiek nodarbināti 30 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kia 2011. gadu noslēdz ar rekordu; Latvijā populārākais – Kia Sportage

Lelde Petrāne,16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kia Motors Corporation pārdoto vieglo automašīnu un komerctransporta apjomi visā pasaulē 2011. gadā sasnieguši vēl nebijušu apmēru – kopā 2 478 959 automašīnas.

Šis skaitlis nozīmē, ka sasniegts 18,6 procentu liels pārdošanas apjomu pieaugums salīdzinājumā ar pagājušo gadu, un pirmo reizi uzņēmuma vēsturē ir pārsniegta 2,4 miljonu atzīme pārdoto automašīnu skaita ziņā.

Skatoties pa reģioniem, salīdzinot ar iepriekšējo gadu Ziemeļamerikā sasniegts 34,2% pieaugums, Ķīnā – 30,1% pieaugums, un Eiropā – 22,1% pieaugums. Savukārt Latvijā Kia izdevies sasniegt 72% lielu pieaugumu, salīdzinot ar 2010. gadu, un iekarot 1,9% lielu tirgus daļu.

Didzis Kalnietis, Kia Automobiles direktors sacīja: «2011. gadā Latvijas auto tirgū bija vērojama atdzimšana – kopumā pārdoti par 78% vairāk jaunu automobiļu. Pagājušajā gadā saskārāmies ar problēmām automašīnu piegādēs, taču jau tagad ar prieku varam teikt, ka problēmas tiek risinātas. Šajā gadā Latvijā nonāks vairāki jauni un konkurētspējīgi modeļi, kas viennozīmīgi ļaus uzlabot mūsu pozīcijas Latvijas tirgū.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Automašīnu atsaukumu dēļ atkāpjas vadošs Kia darbinieks

Lelde Petrāne,07.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kia Motors Corp., Dienvidkorejas automašīnu ražotājs Nr.2 pēc pārdošanas apjomiem, otrdien paziņojis, ka vice priekšsēdētājs Čungs Sung-eun ir atkāpies no amata, uzņemoties atbildību par vairākiem automašīnu atsaukumiem saistībā ar kļūdu elektroinstalācijā, vēsta The Wall Street Journal.

«Hyundai Motor Group priekšsēdētājs Čungs Mong-ku ir atļāvis vice priekšsēdētājam pamest amatu, jo viņš nav nodrošinājis transportlīdzekļu kvalitāti,» sacījis Kia Motors runasvīrs Mihaels Čū.

Čunga Sung-eun, kurš kompāniju pametis jau piektdien, pienākumus pagaidām pildīs divi prezidenti no Kia Motors.

Kia Motors atsauc 85 900 transportlīdzekļus. Starp tiem ir četru modeļu automašīnas - Soul un Sorento SUV, Cadenza sedans un Borego SUV.

Ķīnā Kia Motors kopuzņēmums Dongfeng Yueda Kia Motor Co plāno atsaukt 18 147 transportlīdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms garāka ceļojuma ir patīkami sēsties pie stūres automobilim, kas spēj ar pilnu bāku nobraukt vismaz 1000 km. Modernizētais KIA Optima universālis ar 1,6 litru dīzeli un 7DCT automātu to var.

Pēc būtības šāds sniegums nav nekas pārdabisks. Vēl aizvien tirgū ir daudzi vidējās klases modeļi ar līdzīgu tehnisko pildījumu, kas spēj veikt šādu misiju. Jautājums ir par to, vai arī nākotnē būs pietiekami daudz «ortodoksālas» orientācijas vidējās klases sedanu un universālu, kas barosies ar šobrīd nīsto dīzeļdegvielu. Gribētos jau ticēt, ka paralēli dažādas koncepcijas hibrīdiem un 100% elektroauto tiks atstāta vieta arī augstas veiktspējas dīzeļversijām. Jebkurā gadījumā uz elektrifikācijas ēras tuvošanās draudiem KIA Optima universāļa 1,6 litru dīzeļa un 7 DCT automāta sniegums uzskatāmi atbild, ka modernos dīzeļus izmest mēslainē ir pāragri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais KIA Ceed šoreiz mērķtiecīgi daudz pūļu ir veltījis stūres pievada un balstiekārtas veiktspējas uzlabošanai, kas mūsdienās ir izšķirošs aspekts un labu auto atšķir no izcila

Pats par sevi saprotams, ka digitālajā laikmetā visi ražotāji dižojas ar moderniem «gadžetiem». Arī jaunajam KIA Ceed dažādu virtuālo asistentu un palīgu būs pat vairāk, nekā vajadzētu. Gudrā kruīzkontrole ar stop&go funkciju, aklās zonas monitorēšanas sistēma, pirmssadursmes brīdinājuma sistēma, atpakaļskata kamera ir tikai tā daļa, ko varētu pieminēt pie ikdienā noderīgiem palīgiem. Pie īpašajām Ceed ekstrām var minēt iespēju pasūtināt priekšējos sēdekļus ar apsildes un ventilācijas funkciju, tostarp varēs dabūt arī apsildāmus aizmugurējos krēslus. Gluži kā glaunos limuzīnos turpmāk KIA Ceed dārgākajos izpildījumos būs elektroniski regulējams pilota krēsls ar atmiņas funkciju. Arī JBL premium audiosistēma ir pieskaitāma pie korejiešu īpašajām «odziņām». Auto ir glīts gan no iekšpuses, gan no ārpuses, taču ar to vairs mūsdienās pircējus nepārsteigsi, jo KIA Ceed tāds ir bijis jau kopš 2006. gada, kad parādījās pirmās paaudzes modelis. Apsveicami, ka šoreiz KIA Ceed daudz vairāk ir pieķēries tam, lai pilnveidotu tehniku, kas atrodas zem virsbūves čaulas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KIA Auto un Tallina Kaubamaja pārsūdzēs Konkurences padomes sodu

Žanete Hāka,21.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Igaunijas uzņēmums Tallina Kaubamaja un AS KIA Auto analizē Konkurences padomes (KP) piemēroto sodu un gatavo to apstrīdēt Latvijas Administratīvajā rajona tiesā, paziņojumā NASDAQ OMX Tallinn norāda uzņēmums.

Kompānijas ir pārliecinātas, ka sods ir nepamatots un netika pārkāpts Konkurences likums, kā arī uzskata, ka KP lēmums pārkāpj vienotos likuma principus, un mātesuzņēmums tiek vainots par meitas kompānijas aktivitātēm.

Db.lv jau rakstīja, ka KP konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu krosovers KIA Soul ir lieliski izpildījis mājas darbu, lai kantainais automobilis turpmāk arī saturiski atbilstu eiropiešu augstajām prasībām.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, kas ar sajūsmu tika pieņemta otrpus okeānam, bet Vecajā kontinentā neiepatikās pavirši nostrādātā un plastmasīgā salona dēļ, jaunais modelis ir pavisam citāds. Ietinamais papīrs nav mainījies, tas joprojām piesaistīs ar kantainām formām, taču iekšpusē ir pavisam cita konfekte – daudz saldāka un gardāka. Sāksim ar to, ka Soul ir uzsēdināts uz KIA Ceed platformas, tādējādi uzlabojot gaitas un vadāmības īpašības. Tomēr pats galvenais – salona iekārtojums ir kļuvis nesalīdzināmi rūpīgāk un kvalitatīvāk nostrādāts, turklāt materiālu izvēlē arī ir jaušams iespaidīgs progress. Savelkot kopā šos jauninājumus, var teikt, ka Soul ergonomiski iekļaujas jaunāko KIA modeļu klāstā un ir gatavs atrast jaunus pircējus, kas meklē kaut ko ne tik vienkāršu un ikdienišķu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KIA Auto un Tallina Kaubamaja tiesā apstrīd KP piemēroto 134,5 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka,16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi KIA Auto un Tallina Kaubamaja tiesā apstrīdējuši Konkurences padomes (KP) augustā piemēroto sodu, liecina uzņēmumu paziņojums biržā.

Prasībā lūgts pilnībā anulēt KP lēmumu. Uzņēmumi uzsver, ka turpina darbu kā parasti.

Db.lv jau rakstīja, ka KP konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Līdztekus sodam AS KIA Auto piemērots arī tiesiskais pienākums pārtraukt pārkāpumu un informēt KIA automašīnu īpašniekus par viņu tiesībām, nezaudējot garantiju, veikt auto tehniskās apkopes un ārpus garantijas remontus pie neatkarīgiem remontētājiem, kā arī izmantot ne vien KIA oriģinālās rezerves daļas, bet arī atbilstošas kvalitātes analogas rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc korejiešu Hyundai ix 35 modeļa uz Latvijas autoskatuves parādījies tā dvīņubrālis KIA Sportage.

Vācu izcelsmes dizainera Pētera Šreijera vadībā KIA Sportage ieguvusi svaigu, drosmīgu, atlētisku un sportisku dizainu, kam raksturīgs Eiropā tapušu automašīnu lakonisms un stila tīrība. Vienlaikus KIA Sportage virsbūvē sekmīgi apvienotas apvidus auto pircējiem svarīgas iezīmes – dominējoša braukšanas pozīcija un pastiprināta drošības sajūta. Lai gan KIA ir Dienvidkorejas kompānija, jauno Sportage ražo Eiropā, KIA rūpnīcā Žiļinā, Slovākijā.

Jaunajam modelim tiek piedāvāti četru veidu dzinēji - divi benzīna un divi dīzeļa agregāti ar jaudu no 115 līdz 163 zirgspēkiem. Tos iespējams kombinēt ar 6 ātrumu manuālo vai automātisko transmisiju, izvēloties divu vai četru riteņu piedziņu AWD. Pircējiem tiek piedāvāta izvēle no 10 virsbūves krāsām un 7 salona apdares kombinācijām. Automašīnas sākuma cena ir 17 990 eiro. Par šādu cenu varēs iegādāties bāzes modeli, bet vislabāk aprīkotais KIA Sportage modelis ar panorāmas jumtu, ādas salona apdari, "smart key", "start/stop" funkciju un panelī iebūvētu navigācijas iekārtu pie KIA Automobiles maksās 30 190 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Rio ir ļoti lādzīgs mazulis ar solīdu aprīkojumu un saprotamām gaitas īpašībām. Atliek tikai ar agresīvākām metodēm pacīnīties, lai celtu savu atpazīstamību Latvijā

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

No privātpersonu skatu punkta mazi auto pie mums nav ejošākā prece. Salīdzinājumā ar Rietumeiropu Latvijā tie iedzīvojas diezgan negribīgi un kūtri. Toties, kas attiecas uz firmu un uzņēmumu dienesta auto funkciju pildīšanu, tad tādi auto kā KIA Rio un tam līdzīgie ir ļoti vērtīgi eksemplāri.

Šoreiz DB rīcībā uz dažām dienām nonāca KIA Rio ar 120 ZS jaudīgo T-GDI turbomotoru. Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, var teikt – ļoti dzīvelīgs un feins motoriņš! Vienīgais - manuālās pārnesumkārbas slēgšanās varētu būt nedaudz precīzāka, bet citādi viss stilīgi un iedvesmojoši, pat trīscilindru motoriņa raksturīgais troksnis savā ziņā piestāv KIA Rio. Veikli manipulējot ar pārnesumiem, auto uz priekšu trauksies azartiski. Galvenais ir nenokavēt pārslēgšanās brīdi, gan slēdzoties uz augšu, gan uz leju. Kā jau ierasts, šāda tipa motoriņiem degvielas patēriņš nav medusmaize. Šo rindu autora novērojumi apliecina, ka vidēji uz 100 nobrauktajiem kilometriem nāksies rēķināties ar septiņiem litriem degvielas. Vietas KIA Rio salonā pietiek, arī bagāžnieks ir tik liels, cik šāda izmēra automobiļiem tie caurmērā spēj būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

SIA MAGISTR iegūst tiesības nodrošināt Kia automašīnu tirdzniecību un servisu

Lelde Petrāne,26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autocentrs MAGISTR kļuvis par Kia oficiālo partneri, iegūstot tiesības nodrošināt Kia automašīnu tirdzniecību un servisu Latvijā. MAGISTR kļūt par pirmo oficiālo Kia pārstāvi Latgalē.

MAGISTR autocentra vadītājs Andrejs Elksniņš skaidro, ka Kia zīmolam ir plašs automašīnu piedāvājums, to skaitā arī pilnpiedziņas spēkrati, kas Latgales reģionā ir diezgan populāri. SIA MAGISTR plāno automašīnu tirdzniecību, pilnu servisu un garantijas remontu Kia markas automašīnām.

Kia automašīnu tirdzniecību plānots uzsākt līdz šā gada beigām.

Autocentrs MAGISTR ar automašīnu tirdzniecību un remontu nodarbojas 23 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KIA Automobiles pērn pārdevis 188 jaunas automašīnas

Žanete Hāka,25.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā SIA KIA Automobiles pārdevis 188 jaunas un 31 lietotu automašīnu, liecina uzņēmuma gada pārskats.

Lai arī pērn strādāts ar 2,66 miljonu latu apgrozījumu, kas, salīdzinot ar 2011.gadu, ir par 15,39% vairāk, uzņēmumā turpinājusies izdevumu samazināšana, taču vienlaicīgi pieauguši tirdzniecības un mārketinga izdevumi, kā rezultātā gads noslēgts ar 66,55 tūkstošu latu zaudējumiem.

Kā galvenos iemeslus pieaugošajiem zaudējumiem SIA KIA Automobiles vadība norāda konkurenci jaunu automobiļu tirgū, garantijas automašīnu skaita sarukumu servisā.

Uzņēmums paredz, ka šogad automašīnu tirgus Latvijā pieaugs par aptuveni 9%, kā arī palielināsies KIA modeļu popularitāte, kā rezultātā KIA tirgus daļa palielināsies līdz 3,5% no kopējā jauno automašīnu tirgus Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KIA Stinger cenas Latvijā no Vācijas atšķirsies par 6 līdz 8 tūkstošiem eiro

Aldis Zelmenis,13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Stinger ir negaidīti atraktīvs auto. Tas eleganti izskatās, tam ir jaudīgi motori, pilnpiedziņa un vajadzīgās manieres, lai kļūtu ne tikai par KIA «imidžmeikeru», bet lai atļautos pabojāt nervus premium klases modeļiem

Jau pats nosaukums ir intriģējošs un liek noprast, ka šim KIA aiz ādas ir kaut kas vairāk nekā ikdienišķajiem KIA modeļiem. Tā tas arī ir. Sāksim ar to, ka Baltijā KIA Stinger tiks pasniegti tikai lepnākajos GT Line un GT izpildījumos, tikai komplektā ar AWD pilnpiedziņu un tikai ar «dusmīgākajiem» motoriem. Stinger tehniskajā arsenālā ir arī klasiskās piedziņas modifikācijas, bet tās Latvijā nebūs prioritāte, taču autoentiuzistiem, kas ļoti vēlēsies tieši šādu Stinger, pašmāju KIA tirgotāji neatteikšot.

Vizuāli viens no pievilcīgākajiem un atraktīvākajiem Gran Tourismo modeļiem par saprātīgu cenu. Ērts un funkcionāls vadības panelis ar lielām un parocīgām pogām – tāds, lai pat tuklākie pirksti trāpītu precīzi mērķī. Starp citu, pogu izkārtojums uz viduskonsoles centrālās daļas attālināti atgādina BMW un Audi modeļu salonos redzēto noformējumu, bet trīs centrālās ventilācijas lūkas signalizē par Mercedes dizaina stilu un arī izpildījumu. Sportiska multifunkcionāla stūre, ērti krēsli īpaši GT versijai. Salonā viss ir pa rokai, nekas nekaitina. No Stinger modifikāciju piedāvājuma, sākot jau no šī gada novembra pie mums tiks tirgots 2,2 CRD 200 ZS jaudīgs dīzelis. Pasniegts GT Line aprīkojumā, tā cena Latvijā būs 45 900 eiro. Savukārt GT modifikācija ar Brembo bremzēm, sportiskākiem un arī ērtākiem krēsliem un vēl daudziem citiem labumiem maksās 49900 eiro. GT modeļa saldākā sastāvdaļa būs 370 ZS jaudīgs V6 benzīnmotors, toties gan dīzeļmotora, gan benzīnmotora zirgsspēku ganāmpulka savaldīšanai darbs tiks uzticēts astoņpakāpju automātam. Būtiski ir piebilst, ka šīs Stinger cenas būs aptuveni par 6 līdz 8 tūkst. eiro zemākas, nekā par Stinger tiek prasīts, piemēram, Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotā KIA Sportage pamatmotīvs ir vienkāršs – turpināt iesākto, lai joprojām būtu viens no Eiropas krosoveru saimes pamanāmākajiem modeļiem

Neapšaubāmi, KIA Sportage Eiropā, tostarp Latvijā, ir radījis paliekošu nospiedumu starp savas klases modeļiem. Tas ir atpazīts un novērtēts produkts, un tas nav gatavs atdot ne kripatiņas grūtā cīņā izkarotās pircēju auditorijas. Mājīgs un ģimenisks auto. Salonā vietas ir tikpat cik iepriekš, pietiekami daudz gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem, vienīgi ar bagāžnieka izmēru Sportage starp sev līdzīgiem modeļiem nebūs līderos. Brauciena laikā nekas nekaitina un nekā nepietrūkst. Vadības panelis ar liela izmēra pogām un kloķīšiem. Tas patiks daudziem. Auto ir perfekti pielāgots dažādiem gadalaikiem un labi jutīsies gan lielpilsētas sastrēgumos, gan uz ātrgaitas šosejas. Sava veida Šveices nazis ar universālā kareivja funkcijām un ļoti plašu pielietojumu. Garš standartaprīkojuma un arī papildaprīkojuma saraksts, kā arī rūpnīcas septiņu gadu garantija joprojām ir efektīgi labumi, lai KIA Sportage rindas turpinātu augt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par konkursa Latvijas gada auto 2009 uzvarētāju kļuvis jaunais VW Golf, kurš cīņā par titulu pārliecinoši pārspējis Opel Insignia un VW Polo.

Konkursam Latvijas Gada Auto 2009 pieteiktās automašīnas vērtēja iespaidīga žūrija, kura pārstāvēja dažādu profesiju un sabiedrības slāņus, tostarp inženierus, uzņēmējus, kā arī auto žurnālistus un auto sportistus. Kopumā konkursā piedalījās 17 automašīnas pārstāvot 14 dažādus auto zīmolus. Kaut arī vairums uzvaru paredzēja jaunākās paaudzes VW Polo modelim, šoreiz uzvara tika citam VW modelim, proti, sestās paaudzes Golf, kurš savāca 249 punktus.

Latvijas gada auto 2009 uzvarētāji

Vieta Automašīna Punkti kopā

1. VW Golf 249

2. Opel Insignia 172

3. VW Polo 139

4. Ford Fiesta 101

5. Subaru Legacy 101

6. KIA Sorento 79

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

50 000 eiro Latvijā reģistrēto uzņēmumu pamatkapitālā iemaksājušajiem trešo valstu uzņēmējiem netiek izsniegtas vai pat tiek anulētas termiņuzturēšanās atļaujas; šo kompāniju Latvijas līdzīpašnieki neizpratnē par šādiem lēmumiem, piektdien, 6.jūlijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Tā ir paradoksāla situācija, kad turīgiem trešo valstu uzņēmējiem, kuri jau ir ieguldījuši 50 000 eiro Latvijā reģistrēta uzņēmuma pamatkapitālā un samaksājuši vēl 10 000 eiro valsts budžetā par termiņuzturēšanās atļauju (TUA), pēc gada atņem šo atļauju,» par biznesa partneru lokā pieredzēto situāciju stāsta uzņēmējs Viesturs Koziols. Viņš norāda, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) 2018.gada aprīlī un maijā atteikusi un arī anulējusi TUA vairākiem Pakistānas un Irānas uzņēmējiem, jo viņu vietā naudas pārskaitījumu uz pilnvarojuma pamata veikusi kāda cita ar investoru saistīta persona.

«Dīvaini un pārsteidzoši, ka pērn 50 000 eiro ieguldījums plus 10 000 eiro iemaksa valsts budžetā par TUA bija pamats atļaujas izsniegšanai, neatkarīgi no tā, kas ir bijis reālais maksātājs, bet šogad tiek prasīts, lai maksātājs būtu pats investors,» tā V. Koziols. Viņu pārsteidzis fakts, ka šajā laikā nav mainījušās normatīvo aktu prasības trešo valstu investoriem, kuri līdz ar ieguldījumu vēlas iegūt TUA. «Tas nozīmē, ka vienas iestādes — Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes - darbinieki Imigrācijas likuma un attiecīgo Ministru kabineta noteikumu normas interpretē citādi, nekā iepriekš,» radušās situācijas iemelsu pieļauj V. Koziols. Viņš uzsver, ka par šādu paradoksālu situāciju ir informēts arī iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jauno nosaukumu Ioniq korejiešu Hyundai ir sagatavojis trīs pēc izskata identiskus videi draudzīgus eksemplārus, no kuriem kā pirmais jau šogad pie pircējiem dosies klasiskais Ioniq hibrīds

Patiesībā tā ir daļa no autogiganta Hyundai&KIA kopprojekta, kas pasaulei jau devis pirmo sērijveida krosoverhibrīdu KIA Niro, par ko DB nesen jau stāstīja. Uz tās pašas platformas, izmantojot tieši to pašu hibrīdsistēmu, kas summāri nodrošina 141 ZS un 265 ņūtonmetru lielu griezi, šogad pie pircējiem Eiropā startēs arī sērijveida Hyundai Ioniq Hybrid. Tā galvenā atšķirība no KIA Niro ir aerodinamiskā čaula, kas līdzinās tam virsbūves tipam, zem kuras parasti tiek «pastumtas» zaļās tehnoloģijas. Neba velti Hyundai Ioniq Hybrid cenšas salīdzināt ar visiem labi zināmo Toyota Prius Hybrid, tomēr apkārtmēru ziņā Ioniq ir acīmredzami mazāks braucamais. Tas gan nenozīmē, ka no iekšpuses Ioniq būs mazāk funkcionāls. Noteikti ne. Šajā auto itin labi varēs satilpt un ar solīdām ērtībām kopā braukt četri pieaugušie, turklāt izaicinot sevi un auto arī tālākiem galapunktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru