Pavisam nesen pašmāju tirgū bez liekas ažiotāžas ir nonācijas jaunākās paudzes korejiešu autoražotāja KIA SUV klases modelis Sorento. Jaunais auto ir pārvērties līdz nepazīšanai, turklāt izskats ir tikai redzamā daļa.
Savulaik KIA Sorento iznāciens radīja milzīgu apvērsumu visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Daudzi noteikti vēl atceras, ka 2003. gadā pēc jaunā Sorento parādīšanās cilvēki bija gatavi stāties garā rindā, lai iegūtu vizuāli pievilcīgo auto, kurš kardināli atšķīrās no citiem KIA produktiem. Pieprasījums bija daudzkārt lielāks nekā piedāvājums. Savā ziņā KIA Sorento parādīšanās iezīmēja pilnīgi jaunu korejiešu ražotāja dizaina kursu, kas vēlāk izrādījās pareizs. Otrās paaudzes modelis iegūtās gudrības ir attīstījis vēl augstākā līmenī, vispirms pielabojot pamanītās kļūdas un nepilnības, kā arī pilnveidojot salona iekārtojumu un atrodot lielisku dīzeļmotoru.
Korejiešu modelis pārliecina ar savu uzstājīgo ārieni, kurai klāt nācis eiropiešu gaumei ļoti cienījams un kvalitatīvs salons. Iekštelpas arhitektūra un komforta ekstras atgādinās piederību eiropiešu ražojumiem. Potenciālo pircēju auditorijā būs gan tie, kuri ir jau pieskaitāmi SUV auto cienītāju pulkam, gan arī tie, kuri gribētu sēdēt augstāk un redzēt tālāk, nekā sēžot, piemēram, VW Passat, Ford Mondeo vai Opel Insignia universālos. Jaunā Sorento cena nebūs Ziemassvētku dāvana, taču nebūs arī pārspīlēta. Piemēram, kombinācijā ar dīzeļmotoru un automātisko pārnesumkārbu auto maksās 31 490 eiro.
Zem KIA Sorento motora pārsega var iegūt 2.4 litru un 174 ZS benzīnmotoru, kā arī jauno 2.2 litru CRD dīzeļdzinēju, kurš attīstīs 197 ZS lielu jaudu. Pilnīgi noteikti, pie mums lielākais potenciāls ir dīzeļmotoram, kurš sākotnēji tiks piedāvāts ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. (Vēlāk tiek solīta arī kombinācija ar mehāniku). Kombinācijā ar sešpkāpju automātu dīzeļdzinējs atstāj ļoti labu iespaidu. Elastīgs un dinamisks pie dažādiem motora apgriezieniem, turklāt priecēs ar ļoti klusu darbību. Nobraucot vairāk nekā 500 kilometrus ir vēlme atkal uzpildīt degvielas tvertni un nobraukt vēl vismaz tikpat. Vēl viens lielisks dīzeļdzinēja trumpis ir sabalansētais degvielas patēriņš, proti, aptuveni 8.8 litri uz 100 kilometriem, kas priekš šāda izmēra braucamrīka ir ļoti labs rezultāts. Jāpiebilst, ka šis rezultāts tika sasniegts neierobežojot sevi ar ekonomiskas braukšanas paņēmieniem, tādēļ pilnīgi iespējams, ka labi pacenšoties vidējais degvielas patēriņš varētu būt vēl mazāks.
Ņemot vērā, ka Sorento ir attiecies no rāmja konstrukcijas un priekšroku devis nesošajai virsbūvei ar Mc Pherson statņiem priekšpusē un daudzsviru piekarei aizmugurē, turpmāk auto labrātāk kāps uz gluda asfalta klājuma. Tas gan nenozīmē, ka pilnpiedziņas Sorento bezceļos būs viegli ievainojams pseidodžips. Grants seguma lauku ceļi, izdangāti meža ceļi, Sorento noteikti būs pa zobam, tiesa lielākos brikšņos ar šo auto nevajadzētu brist. Uz Latvijas ceļiem Sorento balstiekārta ir pietiekami energoietilpīga, lai tās komfortu neiedragātu grants seguma grambas vai asfalta ceļa ielāpi, īpaši tad ja auto būs aprīkots ar 17 collu nevis 18 collu diskiem. Uz šosejas Sorento uzvedība neraugoties uz paaugstināto smaguma centru vairāk līdzināsiem vieglajam pasažieru auto, arī tad, ja pašam negribot būsiet pārsnieguši atļautos 90 km/h.
Godīgi ir jāatzīst, ka pirmajā tikšanās reizē jaunajam Sorento pat īsti nav kur piesieties, ja nu vienīgi priekšējie sēdekļi prasītos ar labāku sānu atbalstu. Pagaidām tiek piedāvāta tikai pilnpiedziņas modifikācija, kaut arī teorētiski ir pieejams arī priekšpiedziņas Sorento. Vismaz pagaidām Latvijā Sorento septiņvietīgā versija netiks piedāvāta, galveno uzsvaru veltot Sorento piecvietīgajai modifikācijai ar ietilpīgu bagāžas nodalījumu.