Eksports jebkuram uzņēmumam ir izaicinājums un noteikti viens no lielākajiem ilgtermiņa projektiem, kas prasa pacietību, drosmīgus lēmumus un investīcijas.
Šobrīd, kad attīstības valstis importa apjomā sāk apsteigt attīstītās valstis pēc Pasaules Tirdzniecības organizācijas datiem, Latvijas eksportētājiem ir jāprot to izmantot. Ir jādodas uz tādiem tirgiem, kā piemēram, Brazīlija, Krievija, Indija un Ķīna jeb BRIC valstis, kas ir savu reģionu ģeopolitiskie un ekonomiskie līderi un ir galveno spēlētāju vidū pasaulē. Latvija atrodas izdevīgā pozīcijā, jo ir kaimiņos BRIC vadošajai valstij patērētāju pirktspējas ziņā – Krievijai. Paredzams, ka nākotnē mūsu austrumu kaimiņš savu dominanci vēl vairāk audzēs un, gudri saimniekojot, Latvijas uzņēmumiem būs iespējams eksportēt vēl vairāk. Kopš 2009. gada Latvija pakāpeniski audzējusi vietējo produktu noietu Krievijā. Vislielākais kāpums bijis pērn, salīdzinot ar 2011. gadu – 24,6% jeb palielinājums par 222,6 miljoniem eiro.
Eksporta uzsākšana tik lielā tirgū ir milzīgs pārbaudījums Latvijas uzņēmumam. Ir jābūt gatavam izaicinājumiem, jo tirgus ir daudz lielāks un piesātinātāks, līdz ar to ir jāiegulda par desmitiem reižu vairāk naudas mārketingā nekā Latvijā.
Lai kļūtu pamanīts plašajos Krievijas «eksporta laukos», viens no svarīgākajiem nosacījumiem pārtikas nozares spēlētājiem ir nebaidīties mainīties un pielāgoties vietējam tirgum. Tas nozīmē – zīmola un produkta vēstījumam ir jābūt atbilstošam patērētājam, tam jābūt aizraujošam konkrētā laikā un vietā.
Tas attiecas gan uz produkta vizuālo izskatu, gan komunikāciju. Ienākot jaunā tirgū, būtiski iepazīties ar klientu – organizējot fokusa grupas, ejot uz veikalu un runājot, lai saprastu, kāpēc tiek izvēlēts konkrēts produkts. Nereti vēl vērtīgāka ir informācija, kāpēc produkts netiek izvēlēts. Vairums Latvijas uzņēmumu nav apveltīti ar multimiljonu mārketinga budžetu, tādēļ daudz produktīvāk ir fokusēties uz vienu, spēcīgāko zīmolu un pat ierobežotu teritoriju (tā Maskava potenciālo patērētāju ziņā ir piecas reizes lielāka par Latviju).