Ne visi sajūsmā par videi draudzīgākas flotes degvielas prasībām.
No 2020. gada sēra saturs flotes degvielā nedrīkstēs pārsniegt 0,5% (masas) līdzšinējo 3,5% vietā, nule kā apstiprinājusi Starptautiskā Jūrniecības organizācija (IMO). Paliekot pie jau 2008. gadā izvirzītajām un 2016. gadā apstiprinātajām prasībām, IMO veica grozījumus MARPOL konvencijā, ka no marta neatbilstošas degvielas izmantošana būs aizliegta, ja vien kuģis nebūs aprīkots ar skruberiem (izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām). IMO lēš, ka vairums kuģu tomēr izmantos tīrāko degvielu.
Savukārt Porttechnology.com atzīmē, ka gaidāmais aizliegums mudinājis konteinerlīnijas pētīt un izmantot videi draudzīgas tehnoloģijas, jo īpaši tādas, kas izmanto alternatīvās degvielas, tostarp sašķidrināto dabasgāzi. DB jau rakstījis, ka Sēra oksīdu emisijas kontroles rajonā (SECA: Baltijas jūra, Ziemeļjūra, Ziemeļamerika un Karību jūras reģions) gan nekas nemainīsies, jo jau kopš 2015. gada šajos reģionos sēra saturs flotes degvielā nedrīkst pārsniegt 0,1%. Par to, vai tikpat stingras prasības kā SECA izvirzīt attiecībā uz kuģiem Vidusjūrā, IMO turpinās diskutēt tehnisko ekspertu līmenī šā gada decembrī, rakstīja Portnews.ru.
Pirms pusotra gada Wood Mackenzie lēsa, ka nozares degvielas izmaksas izmaiņu rezultātā pieaugs par 60 miljardiem USD gadā. Tikmēr IMO 2016. gadā bija aprēķinājusi, ka stingrāku prasību neieviešana dotu savu negatīvo artavu 570 tūkst. priekšlaicīgiem nāves gadījumiem laika posmā no 2020. līdz 2025. gadam.
Visu rakstu Jūras pārvadājumi kļūs tīrāki lasiet otrdienas, 30.oktobra laikrakstā Dienas Bizness! Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!