Transports un loģistika

Attīsta ilgtspējīgus pārvadājumus

Egons Mudulis,17.10.2019

SIA Dinotrans valdes priekšsēdētājs Stafans Bengts Magnuss Resare (no labās) un valdes loceklis Allans Aukštikalnis.

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dinotrans koncentrējas uz videi draudzīgākiem dzinējiem un degvielu, sociālo atbildību.

Ilgstoša darbošanās nozarē un izpratne par tirgu bija iemesls, kāpēc arī Latvijā 2001. g. dibināta kravu pārvadājumu kompānija, sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Dinotrans valdes priekšsēdētājs Stafans Bengts Magnuss Resare, kurš biznesu uzsācis, pirmo kravas auto nopērkot jau 18 gadu vecumā Zviedrijā. Savukārt 1989. g. uzsākti pārvadājumi Igaunijas (tobrīd vēl Padomju Savienības sastāvā) virzienā. Latvijā Dinotrans attīstīta soli pa solim, 2003. g. un 2004. g. piedzīvojot strauju izaugsmi. Kad pienākusi krīze 2008. g., kompānijai jau bijis ap 200 kravas automašīnu. Patlaban kompānijas rīcībā ir vairāk nekā 220 automašīnas.

Tīrāki pārvadājumi

Dinotrans koncentrējas uz ilgtspējīgu pārvadājumu veikšanu, uzsver S. Resare. Pērn uzņēmums sācis iegādāties automašīnas, kas kā degvielu izmanto sašķidrināto dabasgāzi (LNG). Pēc viņa teiktā, tas gan nav pēdējais risinājums videi draudzīgāku auto jomā, jo gāze tāpat tiek dedzināta un rada izmešus. Pārskatāmā nākotnē sagaidāmi bateriju vai ūdeņraža elektrodzinēji, «taču tik tālu vēl neesam, tādēļ sākam ar LNG». Tāpat Dinotrans izmanto atjaunojamās degvielas, kuru sastāvā ir hidrogenētas augu eļļas. Pērn no kopējā uzņēmuma patērētās degvielas apjoma 27% veidoja atjaunojamā degviela. Tas ļāvis samazināt CO2 izmešu daudzumu par 3339 t. Atjaunojamo degvielu jomā kompānija sadarbojas ar konsultantu, kurš strādā arī pie Stokholmas ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstības. Dinotrans iecerējis uzņēmuma klientiem sniegt informāciju par to, kāda ir katra pārvadājuma ietekme uz vidi, veicot katra transportlīdzekļa CO2 izmešu mērījumus.

Strādā Rietumeiropā

Sākotnēji Dinotrans veikusi pārvadājumus arī Krievijas virzienā, bet 2010. g. šī biznesa sadaļa slēgta. Patlaban uzņēmums koncentrējies uz darbību Rietumeiropā, veicot kravu pārvadājumus starp dažādām valstīm. Pārvadājumu virzieni atkarīgi no klientiem – globālajām loģistikas kompānijām. Uzņēmums izmanto savu zīmolu (Dino), tāpat sadarbojas ar māsas kompāniju Cargoflex Vācijā. Dinotrans pārvadā kravas, kam nav nepieciešams temperatūras režīms (dzesētas, saldētas). Kompānija turpinās darboties kā transporta pakalpojuma sniedzējs, nelaužoties loģistikā.

Dinotrans veic arī kombinētos pārvadājumus, nosūtot piekabes pa dzelzceļu galvenokārt Vācijā. Vaicāts, vai tas ir lētāk, viņš skaidro: «Ja vilciens kursē saskaņā ar grafiku, tad tas ir lētāk. Ja tas kavējas jebkādu iemeslu dēļ – un tā gadās visai bieži –, tad veidojas sarežģīta situācija, un tas ir daudz dārgāk.» Runājot par Rail Baltica Eiropas platuma sliežu projektu, S. Resare norāda, ka Dinotrans ir mēģinājuši Lietuvā izmantot jau līdz šim izveidoto savienojumu, bet «viņi nav gatavi sniegt šo pakalpojumu».

Vaicāts, kāpēc klienti izvēlas Dinotrans, nevis kādu citu kompāniju, S. Resare norāda, ka tas atkarīgs no klienta mērķa, proti, vai tā ir cena, kvalitāte vai to kombinācija. Uzņēmums cenšas atrast klientus, kam nepieciešams augstāks pakalpojumu līmenis. Viņa ieskatā, kvalitatīvāks pārvadājums saistīts ar ilgtspēju, sociālo atbildību pakalpojuma sniegšanas laikā, gala klientu apmierinātību. Atgriezeniskā saite ir uzņēmumam svarīga, «un tas, ka mums ir labas atsauksmes, ir viens no iemesliem, kāpēc tik ilgi esam izdzīvojuši».

Visu rakstu lasiet 17. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

VIDEO: Kam pieder nākotne - gāzei vai elektrībai?

Māris Ķirsons,14.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējo diskusiju "Eiropas zaļā plāna izaicinājumi", joprojām ir aktuāls jautājums par alternatīvajiem energoresursiem un vai tie ir rentabli. Skaties un spried, kam pieder nākotne!

Uz diskusijas 2. daļu tika aicināts AS "Latvenergo" valdes loceklis Kaspars Cikmačs, SIA Jēkabpils autobusu parks valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis un SIA Dinotrans valdes loceklis Allans Aukštikalnis. Diskusiju vadīja Dienas Biznesa žurnālists Māris Ķirsons.

Ierakstā uzzināsi vairāk par to, kāpēc gāze joprojām netiek plaši izmantota, kā Vācija pagaidām ir nonākusi pretrunās ar ieņemto zaļo kursu un ko Latvijas valdība var darīt, lai motivētu un paātrinātu pāreju uz zaļo enerģiju!

Video fragmenti:

00:01:23 - Latvijā ir tikai 600 elektroauto

00:03:03 - Latvenergo un CSDD attīsta uzlādes tīklus

00:06:32 - Eiropa dod 80-90% līdzfinansējumu un kā to izmantoja Jēkabpili

Komentāri

Pievienot komentāru