Saistībā ar nākamā gada valsts budžeta konsolidāciju gaidāms biļešu cenu sadārdzinājums starppilsētu autobusos un arī vilcienos, kā arī iespējamas izmaiņas sabiedriskā transporta organizēšanā, izmantojot skolēnu autobusus, informē laikraksts Latvijas Avīze.
Par šiem priekšlikumiem vakar konceptuāli vienojušās: Satiksmes ministrija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienība. Ekspertu sagatavotie ieteikumi rāda, ka pasažieriem nākamajā gadā jāgatavojas pārmaiņām.
Ar starptautiskajiem aizdevējiem parakstītais sarunu protokols paredz dotācijas samazinājumu sabiedriskajam transportam nākamajā gadā par aptuveni pieciem miljoniem latu jeb par 11% salīdzinājumā ar šo gadu. Vakar LPS tehnisko problēmu komitejas sanāksmē, izvērtējot dažādus konsolidācijas modeļus, vairāki desmiti pašvaldību vadītāji un nozaru eksperti secinājuši, ka vispieņemamākais variants nākamajā gadā būtu palielināt biļešu cenas starppilsētu autobusu un vietējo vilcienu maršrutos par 5 – 7%.
Notiks arī vietējo tarifu izlīdzināšana. Kā norādīja VSIA Autotransporta direkcija valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs, republikas nozīmes pilsētās ar mērķi nekonkurēt ar vietējiem autobusu pasažieru pārvadātājiem noteiks zonas. Piemēram, maršrutā Rīga–Balvi iekāpšanas maksu līdz Siguldai noteiks 55 santīmus lielu, bet posmā no Līgatnes līdz Gulbenei – 35 santīmus lielu.
Lielu naudas summu – aptuveni Ls 1,2 milj. – iecerēts iegūt, cīnoties ar nelegālajiem pārvadātājiem.
Arī dzelzceļa biļetēm iecerēts aptuveni 5 – 7% liels sadārdzinājums.
Pasažieriem, iespējams, neērtības sagādās pārmaiņas autoostu darbībā. Iecerēts, ka saistībā ar autoostu prasīto dārgo maksu par pakalpojumiem nākamajā gadā cilvēku iekāpšanu un izkāpšanu no autobusa pašvaldība varēs atļaut arī citā vietā. Šādā veidā iecerēts ietaupīt desmito daļu no valsts piešķirtās trīs miljonu latu dotācijas autoostām. Interesanti, ka pusi no šīs dotācijas saņem Rīgas starptautiskā autoosta.
Vietās, kur skolēnu autobusu maršruti pārklājas ar satiksmes autobusu maršrutiem, lauku cilvēkiem nākamajā gadā varētu vairāk piedāvāt skolēnu autobusu izmantošanu. Patlaban tiek domāts, kā juridiski pareizi sakārtot likumu normas, kas atļautu tā rīkoties.