Jaunākais izdevums

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam, noteiktas ievērojamas izmaiņas sabiedriskā transporta satiksmē no 28. novembra plkst. 2.00 līdz 29. novembra plkst. 19.00. Db.lv informēja Rīgas dome.

Saistībā ar NATO samitu no 28.11.2006. plkst. 02.00 līdz 29.11.2006. plkst. 19.00 būs ievērojamas izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos. 27. novembrī (pirmdien) sabiedriskais transports visos maršrutos kursēja pēc sestdienas kustības grafika.

Darba dienu mēnešbiļetes būs derīgas 28. un 29. novembrī (otrdien, trešdien).

Decembra mēnešbiļetes, kuras ir paredzētas darba dienām, būs derīgas 2. decembrī (sestdien). 27. novembrī (pirmdien) darbadienu mēnešbiļetes nebija derīgas.

28. un 29. novembrī pasažieri, kas iegādājušies braukšanas kartes slēgtajos maršrutos un transporta veidos, drīkst tās izmantot braukšanai citos sabiedriskā transporta maršrutos un transporta veidos.

Informāciju par sabiedriskā transporta maršrutiem un kustību grafikiem NATO samita laikā varēsiet iegūt pa bezmaksas informatīvo tālruni 8008282, interneta mājas lapās www.rigasummit.lv un www.rigassatiksme.lv

Trolejbusi

1. trolejbusa maršruts būs slēgts.

3. maršruta trolejbusi būs slēgts.

4. trolejbusu maršruts no Šmerļa kursēs pa Brīvības gatvi, Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Duntes ielu līdz Sarkandaugavai. Uz Šmerli kursēs pa Duntes ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu līdz Stabu ielai, pa Stabu ielu, Brīvības ielu un tālāk līdz galapunktam Šmerlī.

5. maršruta trolejbusi no stadiona Daugava kursēs pa maršrutu līdz Stabu ielai, pa Stabu ielu, Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu un atpakaļ.

7. trolejbusa maršruts būs slēgts.

8. trolejbusu maršruts no Ābolu ielas kursēs pa maršrutu līdz 2. trolejbusu parkam un atpakaļ.

9. trolejbusa maršruts būs slēgts.

14. maršruta trolejbusi no Mežciema kursēs pa maršrutu līdz Bruņinieku ielai, pa Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Stabu ielu, Brīvības ielu un atpakaļ.

15. maršruta trolejbusi no Ķengaraga kursēs līdz Centrāltirgum un atpakaļ.

17. maršruta trolejbusi no Purvciema kursēs pa maršrutu līdz Bruņinieku ielai, pa Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Stabu ielu, Brīvības ielu un atpakaļ.

19. maršruta trolejbusi no Ziepniekkalna kursēs līdz Centrāltirgum un atpakaļ.

20. maršruta trolejbusi kursēs līdz Centrāltirgum un atpakaļ.

21. trolejbusa maršruts būs slēgts.

24. maršruta trolejbusi no Mālu ielas kursēs līdz Centrāltirgum un atpakaļ.

Tramvaji

1. tramvaju maršruts būs slēgts.

3. tramvaja maršruts būs slēgts.

4. tramvaju maršruts būs slēgts.

5. tramvaju maršruts būs slēgts.

6. tramvaja maršruts būs slēgts.

7. maršruta tramvaji no Kvadrāta kursēs līdz Centrāltirgum un atpakaļ.

8. tramvaja maršruts būs slēgts.

11. maršruta tramvaji no Mežaparka kursēs pa maršrutu līdz Krišjāņa Barona ielai un atpakaļ.

Autobusi

1. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, pa Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Lāčplēša ielu, Abrenes ielu; atpakaļ kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu.

2. maršruta autobusi kursēs no Vecmīlgrāvja pa maršrutu līdz Pētersalas ielai un atpakaļ.

24. un 24.a maršruta autobusi no Mangaļsalas un Vecāķiem kursēs pa maršrutu līdz Duntes ielai, tālāk pa Duntes ielu, Zirņu ielu, Senču ielu, Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Stacijas laukumu un tālāk pa maršrutu. No pilsētas centra pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, tālāk pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Duntes ielu un tālāk pa maršrutu.

3. maršruta autobusi no Katlakalna ielas kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, pa Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu līdz Stacijas laukumam, pa maršrutu līdz Uzvaras bulvārim, tālāk pa Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Dzirciema ielu, Lidoņu ielu, Daugavgrvas šoseju un tālāk pa maršrutu; no Bolderājas kursēs pa maršrutu līdz Lidoņu ielai, pa Lidoņu ielu, Dzirciema ielu, Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri, tad pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu.

3.a maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Dzirciema ielai, tālāk pa Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri un tālāk pa maršrutu. No pilsētas centra pa maršrutu līdz Uzvaras bulvārim, tālāk pa Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu un tālāk pa maršrutu.

4. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu ldz Vīlipa ielai, tālāk pa Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri un tālāk pa maršrutu. No pilsētas centra pa maršrutu līdz Mazajai Nometņu ielai, tālāk pa Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Kandavas ielu un tālāk pa maršrutu.

6. maršruta autobusi no Dreiliņiem kursēs pa maršrutu līdz Aleksandra Čaka ielai, tālāk pa Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Marijas un atpakaļ.

8. autobusu maršruts būs slēgts.

9. maršruta autobusi no Ezermalas ielas kursēs pa maršrutu līdz Tallinas ielai, pa Tallinas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Lāčplēša ielu, Abrenes ielu; atpakaļ kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Senču ielu, Miera ielu un tālāk pa maršrutu.

11., 33. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Lāčplēša ielai, tālāk pa Lāčplēša ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Stacijas laukumu un tālāk pa maršrutu. No pilsētas centra pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, tālāk pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Duntes ielu un tālāk pa maršrutu.

13., 13.a marruta autobusi no Ulbrokas kapiem kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa 13. janvāra ielu, 11. novembra krastmalu, Akmens tiltu, Uzvaras bulvāri, Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Dzirciema ielu un tālāk pa maršrutu. Uz Ulbrokas kapiem kursēs pa maršrutu līdz Dzirciema ielai, pa Dzirciema ielu, Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri, Akmens tiltu, 11. novembra krastmalu, 13. janvāra ielu, Marijas ielu un tālāk pa maršrutu.

14. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, pa Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Stacijas laukumu un tālāk pa maršrutu; atpakaļ kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu.

16. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, pa Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Stacijas laukumu un tālāk pa maršrutu; atpakaļ kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu.

20. maršruta autobusi no Pļavniekiem kursēs pa maršrutu līdz Bruņinieku ielai, pa Krišjāņa Valdemāra ielu, Stabu ielu un atpakaļ.

21. maršruta autobusi no Juglas kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, pa Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, 13. janvāra ielu, 11. novembra krastmalu, Akmens tiltu, Uzvaras bulvāri, Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Dzirciema ielu un tālāk pa maršrutu; no Imantas kursēs pa maršrutu līdz Dzirciema ielai, pa Dzirciema ielu, Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri, Akmens tiltu, 11. novembra krastmalu, 13. janvāra ielu, Stacijas laukumu, Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu.

22. maršruta autobusi no Rīgas starptautiskās autoostas kursēs pa maršrutu līdz Uzvaras bulvārim, tālāk pa Valguma ielu, Akmeņu ielu, Jelgavas ielu, Vienības gatvi, Kārļa Ulmaņa gatvi, Upesgrīvas ielu, Kantora ielu, tālāk pa Rīgas rajonu līdz Latvijas pasta ēkai pie lidostas Rīga; Uz pilsētas centru pa Rīgas rajonu, Kantora ielu, Upesgrīvas ielu, Kārļa Ulmaņa gatvi, Vienības gatvi, Jelgavas ielu, Akmeņu ielu, Valguma ielu, Uzvaras bulvāri un tālāk pa maršrutu.

22.a autobusu maršruts būs slēgts.

37. un 41. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Kandavas ielai, tālāk pa Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri, Akmens tiltu, 11. novembra krastmalu, 13. janvāra ielu, Stacijas laukumu. No pilsētas centra pa 13. janvāra ielu, 11. novembra krastmalu, Akmens tiltu, Uzvaras bulvāri, Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Dzirciema ielu un tālāk pa maršrutu.

38.a un 38.b maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Vīlipa ielai, tālāk pa Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri un tālāk pa maršrutu. No pilsētas centra pa maršrutu līdz Mazajai Nometņu ielai, tālāk pa Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Kandavas ielu un tālāk pa maršrutu.

40. maršruta autobusi no Juglas kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, pa Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Stacijas laukumu un tālāk pa maršrutu; no Ziepniekkalna kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu.

44. autobusu maršruts būs slēgts.

46. maršruta autobusi no Ziepniekkalna kursēs pa maršrutu līdz Mārupes ielai, tālāk pa Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu un tālāk pa maršrutu. Uz Ziepniekkalnu kursēs pa maršrutu līdz Vīlipa ielai, tālāk pa Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Mārupes ielu un tālāk pa maršrutu.

50. maršruta autobusi no pilsētas centra kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, tālāk pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Stabu ielu un tālāk pa maršrutu. Uz pilsētas centru pa maršrutu līdz Aleksandra Čaka ielai, tālāk pa Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Stacijas laukumu un tālāk pa maršrutu.

53. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Zolitūdes ielai, tālāk pa Zolitūdes ielu, Jūrmalas gatvi, Kandavas ielu, Vīlipa ielu Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri un tālāk pa maršrutu. No pilsētas centra pa maršrutu līdz Uzvaras bulvārim, tālāk pa Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Kandavas ielu, Jūrmalas gatvi, Zolitūdes ielu un tālāk pa maršrutu.

826. maršruta autobusi uz pilsētas centru kursēs pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, pa Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Stacijas laukumu un tālāk pa maršrutu; no pilsētas centra kursēs pa maršrutu līdz Stacijas laukumam, pa Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu.

856. maršruta autobusi uz Kalnciemu kursēs pa maršrutu līdz Uzvaras bulvārim, tālāk pa Uzvaras bulvāri, Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Margrietas ielu, Āgenskalna ielu, Vīlipa ielu, Kandavas ielu, Jūrmalas gatvi līdz A5 ceam un tālāk pa maršrutu. No Kalnciema kursēs pa maršrutu līdz satiksmes pārvadam pār ceļu A10, tālāk pa satiksmes pārvadu pār ceļu A10, Jūrmalas gatvi, Kandavas ielu, Vīlipa ielu, Āgenskalna ielu, Margrietas ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri un tālāk pa maršrutu.

863. maršruta autobusi uz Skulti kursēs pa maršrutu līdz Uzvaras bulvārim, tālāk pa Uzvaras bulvāri, Bāriņu ielu, Mazo Nometņu ielu, Ojāra Vācieša ielu, Altonavas ielu, Tēriņu ielu, Bramberģes ielu, Kalvenes ielu, Sīpeles ielu, Daugavas ielu, ceļu A5 līdz pagriezienam uz Skulti un tālāk pa maršrutu. No Skultes kursēs pa maršrutu līdz ceļam A5, tālāk pa ceļu A5, Daugavas ielu, Sīpeles ielu, Kabiles ielu, Bramberģes ielu, Tēriņu ielu, Altonavas ielu, Ojāra Vācieša ielu, Mazo Nometņu ielu, Bāriņu ielu, Uzvaras bulvāri un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropas valstu galvaspilsētās, izņemot Luksemburgu un daļēji Tallinu, tomēr arī algu līmenis tur ir daudz augstāks.

Par to liecina ZAB Varul pētījums. Jārēķinās arī, ka ar sabiedrisko transportu lielākoties nepārvietojas ļoti turīgi cilvēki, bet gan vienkāršo darbu darītāji. Vienlaikus vairākas Eiropas pilsētas motivē ar sabiedrisko transportu doties uz darbu, jo tas ir izdevīgāk nekā braukt ar savu vieglo automašīnu. Arī Rīgas pašvaldība un pašvaldības SIA Rīgas satiksme aicina cilvēkus vairāk izmantot sabiedrisko transportu, kā arī popularizē park&ride principu, bet pagaidām tas nav izdevies īpaši veiksmīgi.

Luksemburga pārsteidz

«Tas, ka valstī ar mazākiem ienākumiem vidēji uz vienu iedzīvotāju būs arī lētākas sabiedriskā transporta biļetes, ir loģiski, un par to liecina arī pētījuma dati. Tiesa, ir daži izņēmumi, piemēram, Luksemburga, kur sabiedriskā transporta gada biļete ir lētāka nekā ar ievērojami mazākiem ienākumiem iztiekošajiem rīdziniekiem,» pētījumā paradoksālo situāciju iezīmē zvērināts advokāts Jānis Zelmenis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole revīzijā konstatējusi virkni problēmu attiecībā uz darbībām, ko Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija" un Sabiedriskā transporta padome veic, lai attīstītu sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos.

Valsts kontroles revīzijā secināts, ka atbildīgās institūcijas sabiedriskā transporta maršrutus veido bez vienotas pieejas, neievēro normatīvo regulējumu par valsts garantējamo pakalpojumu apjomu, pilda normatīvajam aktam neatbilstošus lēmumus par maršrutiem, kuros pakalpojumus sniedz bez maksas, kā arī izvirza daļēji pamatotas sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātes prasības.

Revidenti secinājuši, ka pašreizējā kārtība neveicina pasažieru pārsēšanos no privātā transporta uz konkurētspējīgu sabiedrisko transportu plānotajā apjomā.

Valsts kontrole norāda, ka reģionālās nozīmes pārvadājumos ar autobusiem gadā kopā tiek izpildīti ap 1,5 miljoni reisu. Valsts dotācija zaudējumu kompensēšanai pārvadātājiem šī pakalpojuma nodrošināšanai 2023.gadā bija 62,8 miljoni eiro. Vidēji lielākais dotāciju apmērs uz vienu pasažieri pārvadājumos ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos 2023.gadā bija Latgales reģionā, sasniedzot četrus eiro uz pasažieri. Lai izpildītu attiecīgos reisus un līgumus, pārvadātājiem ir nepieciešami 1060 autobusi, turklāt līgumu darbības desmit gadu periodā 87% autobusu tiks aizstāti ar jauniem. Līdz šim iedzīvotājiem ir organizētas plašas braukšanas iespējas komfortablos autobusos, lai gan pieprasījums ir zems un valstij tas izmaksā dārgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Statistika par NATO samitu

,06.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši NATO samita preses centra sniegtajai informācijai, NATO samita norises nodrošināšanā iesaistījušies apmēram 13 800 cilvēku

1. NATO valstu un valdību sanāksmes organizācijas birojs - 77 cilvēki

2. NATO samita norises vietas - Olimpiskā sporta centra - sagatavošana (projekta izstrāde, būvniecība, iekārtošana, dizaina noformējums, u.c.) - apmēram 1400 cilvēku

3. Drošības pasākumu koordinācija (policija, bruņotie spēji, ugunsdzēsības dienests, robežsardze, u.c. ) - apmēram 8000 cilvēku

4. Medicīniskais nodrošinājums Latvijā samita dienās - vairāk kā 400 cilvēku

5. Mediju akreditācijas centra un preses centra darbības nodrošināšana (akreditācijas centrs, preses centrs, TV un radio tehniskais nodrošinājums, tulkošana, mediju 'pūlu' eskortēšana, u.c. ) - apmēram 200 cilvēku

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sāksies NATO samita brīvprātīgo apmācība

,02.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NATO samita organizācijas birojs ir apzinājis lielāko daļu no 600 brīvprātīgajiem, kas palīdzēs NATO samita organizatoriem pēdējās nedēļās pirms samita un tā laikā, lai nodrošinātu veiksmīgu nozīmīgā pasākuma norisi.

NATO samita organizēšanas birojs izsaka lielu pateicību Latvijas iedzīvotājiem par lielo atsaucību un vēlmi palīdzēt NATO samita rīkošanā. Gandarījumu sniedza brīvprātīgo kandidātu labās angļu valodas zināšanas un komunikācijas prasmes, kā arī spēja ātri un reizēm pat oriģināli rast izeju no dažādām situācijām, kas varētu atgadīties NATO samita laikā. Kaut lielākā daļa pretendentu bija ļoti zinoši un darboties griboši, lielā interesentu skaita dēļ visiem šoreiz neizdosies darboties samita ietvaros. Tāpēc samita organizatori aicina visus arī turpmāk izrādīt iniciatīvu un izmantot līdzīgas iespējas.

Jau šonedēļ brīvprātīgajiem sāksies pirmās apmācības, lai viņi varētu iepazīties ar NATO samita norisi un saviem darba uzdevumiem, un būtu gatavi pilnvērtīgi pildīt savus darba pienākumus un pārstāvēt Latviju. Apmācības pārsvarā notiks atbilstoši katrai no piecām darba jomām: preses centrā, nevalstisko organizāciju pasākumu jomā, kultūras pasākumu jomā, transporta un loģistikas jomā, informācijas tehnoloģiju jomā, kā arī organizatoriski tehnisko jautājumu sfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mazapdzīvotās teritorijās ieviesīs sabiedriskā transporta pakalpojumu pēc pieprasījuma

Rūta Cinīte,22.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē valdība otrdien nolēma uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību, izveidojot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma tajās teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu, kur bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, informē Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļa.

«Ņemot vērā, ka pēdējos gadus reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits ar katru gadu samazinās, pastāv liels risks, ka tuvākajā laikā arī reisos, kur šobrīd ir stabila pasažieru plūsma un apmierinoši finansiālie rādītāji, varētu rasties problēmas ar pasažieru piepildījumu. Jo zemāka ir sabiedriskā transporta pārvadājumu rentabilitāte, jo vairāk valsts budžeta līdzekļi ir nepieciešami to uzturēšanai. Zaudējumu kompensācijām paredzēto nepietiekamo valsts budžeta līdzekļu dēļ mazapdzīvotās lauku teritorijās aizvien vairāk tiek slēgti sabiedriskā transporta autobusu maršruti un reisi, kā rezultātā noteiktai iedzīvotāju daļai netiek nodrošinātas pārvietošanās iespējas. Tādējādi transports pēc pieprasījuma ir loģisks risinājums tam, lai saglabātu iedzīvotājiem mobilitātes iespējas arī mazapdzīvotās teritorijās apstākļos, kad ik gadu samazinās iedzīvotāju skaits un apdzīvotības blīvums, kā arī lai efektīvāk izlietot valsts budžeta līdzekļus, samazinot zaudējumu apmēru sevišķi nerentablajos maršrutos,» skaidro ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plānoti sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma

Zane Atlāce - Bistere,06.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagatavots noteikumu projekts, kas paredz piedāvāt pārvadājumu nodrošināšanas un sniegšanas kārtību pēc pieprasījuma, informē Satiksmes ministrijā.

Plānots, ka sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma tiks nodrošināti vai nu kā visa reisa izpilde pēc pieprasījuma, vai kāda reisa daļas izpilde pēc pieprasījuma.

Valsts sekretāru sanāksmē, ceturtdien, 6.aprīlī, izsludināts Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13.jūlija noteikumos Nr.634 Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā.

Sabiedriskā transporta reisiem teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, ir sastopamas situācijas, kad pieprasījums pēc noteikta reisa nav vienmērīgs, kā rezultātā autobusa reisā vai tā posmā nereti nav neviena pasažiera.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Precizēs sabiedriskā transporta sniedzējiem radušos zaudējumu aprēķināšanas kārtību

Dienas Bizness,20.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) rosina precizēt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu aprēķināšanas kārtību, tādējādi veidojot maršrutu tīklam atbilstošu budžeta plānošanu, informē SM sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

Tā, piemēram, no valsts budžeta līdzekļiem kompensējamo izdevumu, kas saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu pārvadājumos ar autobusiem, apmēra noteikšanai, sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumus paredzēts sadalīt grupās atbilstoši veiktajam nobraukumam maršrutu tīklā kalendārā gada laikā.

Ministrijā norāda - līdz ar to pārvadātāja izdevumi tiktu segti, vadoties no ierobežotajiem izmaksu griestiem. Pārvadātāja faktiskā pašizmaksa tiktu salīdzināta noteiktās grupas ietvaros, un gadījumā, ja pārvadātāja faktiskā pašizmaksa atšķirtos no grupā vidējās pašizmaksas, un pārvadātājs nespētu sniegt objektīvu pamatojumu pašizmaksas atšķirībām, pārvadātāja izmaksas tiktu segtas grupas vidējās pašizmaksas apmērā. Izmaksu salīdzināšana grupas ietvaros notiktu arī pa pārskatā par sabiedriskā transporta pakalpojumu peļņu vai zaudējumiem ietvertajām izmaksu pozīcijām, tādējādi panākot precīzāku uzņēmumu izmaksu salīdzināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Stingros epidemioloģiskās drošības apstākļos Kornvolā sākas G7 samits

LETA--AFP,11.06.2021

ASV prezidents Džo Baidens (no kreisās) un Lielbritānijas premjers Boriss Džonsons.

Foto: ZUMAPRESS.com/Scanpix/Leta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā piektdien sākas G7 samits, kas būs industriāli attīstīto valstu septītnieka (G7) pirmā tikšanās klātienē divu gadu laikā un norisināsies, ievērojot stingrus epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Pagājušajā gadā ASV paredzētais G7 samits tika atcelts jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ, un līderu tikšanās notika attālināti.

Šogad Kanādas, Francijas, Vācijas, Itālijas, Japānas, Lielbritānijas un ASV līderi tiksies Kornvolā no piektdienas līdz svētdienai, un galvenās sarunu tēmas būs ekonomiku atjaunošana pēc pandēmijas, Covid-19 vakcīnu taisnīga sadale un klimata pārmaiņas.

G7 līderiem samitā pievienosies kolēģi no Eiropas Savienības (ES) un ANO. Uz samitu uzaicināti arī Austrālijas, Dienvidāfrikas, Dienvidkorejas un Indijas līderi. Vairums no viņiem apmeklēs pasākumu klātienē, bet Indijas premjerministrs Narendra Modi piedalīsies attālināti.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

G7 samits ASV ekonomiskā nacionālisma ēnā

Rūta Kesnere, DB komentāru nodaļas redaktore,28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas svētdienā noslēdzās viens no nozīmīgākajiem starptautiskajiem notikumiem – G7 samits, kurā piedalās ASV, Vācija, Francija, Itālija, Lielbritānija, Kanāda, Japāna.

Šoreiz samits noslēdzās bez tradicionālā komunikē, lai izvairītos no pērnā gada situācijas, kad ASV prezidents Donalds Tramps atteicās to parakstīt. Līdz ar to, kā norāda starptautiskie politiskie komentētāji, katra valsts pēc samita brīvi runā to, kas atbilst tās interesēm, un šoreiz runāt par kādām kopējām panāktām vienošanām nav iespējams. Samita sausais atlikums ir secinājums, ka starp ES līderiem un ASV pastāv nepārvaramas domstarpības.

Ārzemju prese un portāli, rakstot par samitu, ir pilni ar tādiem virsrakstiem kā, piemēram, «Trampa negaiss iesper Makrona samitam». Ja samita namatēvs, Francijas prezidents Emanuels Makrons, masu medijos tiek dēvēts par multilaterālisma čempionu, tad Tramps – par ekonomisko nacionālistu. Portāls politico.com raksta, ka G7 lielvalstis izteikti pārstāvēja katra savas intereses, nevis kādas kolektīvas. Samita dienaskārtībā bija jautājumi par tirdzniecības kariem, Irānas kodolprogrammu, Krieviju, Sīriju, klimata pārmaiņām un Amazones mežu ugunsgrēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunākā informācija par satiksmi NATO samita dienās

,10.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar NATO samita preses centra sniegto informāciju:

Piekļūšana Vecrīgai NATO samita dienās

Vecrīga iedzīvotājiem netiks slēgta, bet ir gaidāmi īslaicīgi ierobežojumi ap atsevišķiem objektiem. Gājējiem būs pieejama lielākā daļa Vecrīgas. Strādās arī Līvu laukuma suvenīru tirdzniecības vietas.

Gājēji Vecrīgā netraucēti varēs piekļūt no 13.janvāra ielas, 11.novembra krastmalas un Valdemāra ielas.

Iedzīvotājiem, kas šajās dienās izsauks taksometru Vecrīgas teritorijā, jāņem vērā, ka tie savus pasažierus varēs uzņemt 13.janvāra ielā vai 11.novembra krastmalas un Mārstaļu ielas krustojumā.

Papildus informācija par nokļūšanu līdz lidostai 28. novembrī

Pasažieriem, kuriem izlidošana plānota ar agrajiem rīta reisiem 28.novembrī būs iespēja ar privāto transportu un taksometru piebraukt pie starptautiskās lidostas Rīga terminālam. Šo iespēju varēs izmantot līdz pl.7:30. Pēc 7:30 visiem transporta līdzekļiem būs jāpamet lidostas teritorija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šogad pie sabiedriskā labuma organizācijas statusa tikušas 196 nevalstiskās organizācijas

Dienas Bizness,22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 10 mēnešos sabiedriskā labuma organizācijas statuss ir piešķirts 196 nevalstiskajām organizācijām, divām nevalstiskajām organizācijām ir piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss papildu darbības jomā, 27 nevalstiskajām organizācijām ir atteikts piešķirt sabiedriskā labuma organizācijas statusu; vienas nevalstiskās organizācijas iesniegumu par sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanu atteikts izskatīt pēc būtības, bet 50 nevalstiskajām organizācijām ir atņemts sabiedriskā labuma organizācijas statuss, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Sabiedriskā labuma organizācijas statuss 2012.gada 10 mēnešos piešķirts šādās sabiedriskā labuma darbības jomās:

• sporta atbalstīšanas jomā 61 organizācijai;

• labdarības jomā 61 organizācijai;

• pilsoniskas sabiedrības attīstības jomā 56 organizācijām;

• kultūras veicināšanas jomā 49 organizācijām;

• trūcīgo un sociāli mazaizsargāto personu grupu sociālās labklājības celšanas jomā 24 organizācijām;

• vides aizsardzības jomā astoņām organizācijām;

• cilvēktiesību un indivīda tiesību aizsardzības jomā septiņām organizācijām;

• izglītības veicināšanas jomā sešām organizācijām;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformai paredzēts piesaistīt Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu 295 miljonu eiro apmērā, informē Satiksmes ministrijā.

Par reformas portfelī iekļaujamiem pasākumiem Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta reformai vienojusies darba grupa, kurā kopā strādāja Satiksmes ministrija, Rīgas un Rīgas plānošanas reģiona pārstāvji un transporta nozares speciālisti.

Reformas ietvaros līdz 2023. gada vidum paredzēts izstrādāt un apstiprināt integrētu sabiedriskā transporta konceptu, kas ietvers maršruta tīkla attīstības plānu, biļešu cenu un atlaižu politiku, integrētu kustības grafiku. Tāpat līdz 2023. gada beigām paredzēts ieviest vienoto biļeti, kā arī reāllaika pasažieru informācijas sistēmas.

Līdz 2026. gadam infrastruktūras uzlabojumi ir plānoti piecos no 13 multimodālajiem transporta koridoriem Rīgas metropoles areālā: Rīga–Carnikava–Saulkrasti, Rīga–Dreiliņi, Rīga–Ogre–Jēkabpils, Rīga–Jelgava un Rīga–Bolderāja. Investīcijas plānotas dzelzceļa un pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai, veidojot jaunus tramvaju līniju pagarinājumus un elektrificējot atsevišķas pilsētas un piepilsētas dzelzceļa līnijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Rīgā liks pamatus Eiropas līderībai mākslīgā intelekta jomā

Zane Atlāce - Bistere,21.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas valodu tehnoloģiju uzņēmums Tilde 26. - 28. jūnijā Rīgā uzņems vērienīgāko Eiropas pasākumu lielo datu un mākslīgā intelekta (AI) jomā – Lielo datu privātās un publiskās partnerības samitu BDV PPP Summit.

Tajā piedalīsies ap 200 lielo datu un mākslīgā intelekta ekspertu un Eiropas Savienības (ES) politikas veidotāju. Samita mērķis ir apzināt AI jomas, kurās Eiropa var kļūt par globālu līderi, un veidot publisko un privāto partnerību šīs līderības nodrošināšanai.

«Kā samita līdzorganizētāji esam pagodināti pirmo reizi Rīgā uzņemt Eiropas izcilākos prātus lielo datu un mākslīgā intelekta jomā. Tā ir vienreizēja iespēja mums kopā ar pārējiem samita dalībniekiem apzināt, kā izmantot lielos datus kopā ar mākslīgo intelektu, lai risinātu Eiropas ekonomiskās un sociālās problēmas. Mums īpaši rūp, lai mākslīgais intelekts respektētu Eiropas pamatvērtības un lai tas vienlīdz labi saprastu gan lielās, gan mazās valodas. Latvijas inovācijas publiskajā un privātajā sektorā var kalpot par piemēru citām Eiropas valstīm, kā attīstīt daudzvalodīgu mākslīgo intelektu,» norāda Tilde valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pie Akropoles izbūvēs četras jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas

Dienas Bizness,22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties pavasarīgiem laikapstākļiem, no 22. marta līdz 30. maijam, plānots pabeigt Salaspils ielas rekonstrukcijas darbus un izbūvēt četras jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas Ķengaragā, topošā daudzfunkcionālā tirdzniecības centra «Akropole» apkārtnē, informē «Akropole Rīga» sabiedrisko attiecību konsultante Agne Araka-Innus.

Salaspils ielas rekonstrukcijas darbi sašaurinājuma vietas pārbūvē notiks četros etapos.

Pirmajā etapā, no 22. līdz 29. martam, tiks izbūvēta josla degvielas uzpildes stacijas (DUS) «Lukoil» pusē līdz sašaurinājumam, nodrošinot izbraukšanu un iebraukšanu DUS.

Otrajā etapā tiks izbūvēta josla DUS «Lukoil» pusē tieši sašaurinājuma vietā, slēdzot vienu joslu un nodrošinot maiņvirziena transporta kustību. Blakus esošā trolejbusa pieturvieta «Ķengarags» tiks slēgta uz etapa izbūves laiku. Nedēļu pirms slēgšanas pieturvietā tiks izvietots paziņojums. Lai radītu mazāk sastrēgumus, darbi šajā etapā norisināsies Lieldienu brīvdienās no 30. marta līdz 1. aprīlim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Valsts attieksme pret uzņēmējdarbību Latvijā

Biedrības «Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija» direktors Ivo Ošenieks,13.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada 9.decembrī Latvijas Republikas Satversmes tiesa nāca klajā ar spriedumu lietā Nr.2015-07-03 «Par Ministru kabineta 2012.gada 15.maija noteikumu Nr. 341 «Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu» 3.punkta atbilstību Latvijas Satversmes 1. un 105.pantam».

Neraugoties uz to, ka Satversmes tiesa konstatēja, ka apstrīdētā norma ierobežo Pieteikuma iesniedzēju tiesības uz īpašumu, spriedums ir nelabvēlīgs Pieteikuma iesniedzējiem.

Īsumā to var komentēt sekojoši, ka Latvijas Republikā sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšana ir labdarības pasākums, jo iesaistītajiem uzņēmumiem, lai tie nodrošinātu normatīvajiem aktiem un līgumiem atbilstošus pārvadājumus, ir jācieš zaudējumi, kurus neviens šiem uzņēmumiem nekompensēs.

Diemžēl, nu ir redzamas tās sekas, uz kurām norādīja biedrība «Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija» (LPPA) jau pirms noteikumu pieņemšanas. Pēc «vidējās temperatūras» kritērijiem uzņēmumiem, kuri pārsniedza ATD aprēķināto vidējo pašizmaksu nozarē par vairāk kā 5%, par 2013. un 2014.gadu netika kompensēti zaudējumi, kuri pārsnieguši šo robežu. Līdz ar to vairākiem uzņēmumiem jau ir iestājušās pazīmes ar maksātnespējas draudiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma ir apzinātas ielas, kur iespējams ierīkot sabiedriskā transporta joslas tā kustības uzlabošanai. Raksta pielikumā - shēmas!

Sabiedriskā transporta joslas ir būtiskas, lai sabiedriskajam transportam sniegtu iespēju apbraukt sastrēgumus un uzlabotos tā kustības ātrums, akcentē Satiksmes departaments.

Izvērtējot Rīgas centra ielu tīklu, satiksmes organizāciju un sabiedriskā transporta maršrutu izvietojumu, ir izstrādāti priekšlikumi izveidot sabiedriskā transporta joslas sekojošās ielās vai to posmos:

- Raiņa bulvārī;

- pār Zemitānu tiltu un Aleksandra Čaka ielas posmā līdz Ērgļu ielai;

- Brīvības gatves posmā no Mazās Biķernieku ielas līdz esošajai sabiedriskā transporta joslai;

- Brīvības gatves posmā no Cēsu ielas līdz Pērnavas ielai;

- Brīvības ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Raiņa bulvārim;

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksperts: Skanstes tramvajs atbilst stratēģijai par Rīgu kā kompaktu pilsētu

Žanete Hāka,07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības stratēģija paredz Rīgu veidot kā kompaktu pilsētu un samazināt nepieciešamību cilvēkiem pārvietoties lielākus ceļa gabalus, tādēļ Skanstes tramvaja līnija ir atbilstoša šai iecerei, norāda viens no Latvijas transporta plānošanas ekspertiem Elmārs Daniševskis.

Viņš uzskata, ka Eiropas lielākajās pilsētās ļoti labi funkcionē tādi risinājumi kā sabiedriskā transporta loks ap pilsētas centru, kā tas iecerēts, veidojot Skanstes līniju. Turklāt tieši šajā rajonā atrodas objekts, uz kuru plūst lielas apmeklētāju straumes – Arēna Rīga, kurai nav nodrošināta ērta sabiedriskā transporta piekļuve.

Eksperts norāda, ka ir vairāki virzieni, kuros būtu vēlami attīstīt tramvaja satiksmi, piemēram, Purvciemā un Pļavniekos dzīvo lielākā daļa galvaspilsētas iedzīvotāju – vairāk nekā 40 tūkstoši. Atbildot uz jautājumu, vai Skanstes virziena izbūve ir prioritāra, Daniševskis atgādina diskusijas par to, vai pirmo vajadzēja būvēt Dienvidu vai Ziemeļu tiltu, uzsverot, - labi, ka ir uzbūvēts vismaz viens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu situācijas, kad sabiedriskā transporta reiss kopumā vai tā daļa tiek izpildīta bez neviena pasažiera, tiek rosināts veidot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma, informē Satiksmes ministrija.

Valsts sekretāru sanāksmē, 3.novembrī, izsludināts Satiksmes ministrijas sagatavotais likumprojekts Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kas paredz ieviest «sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma» jēdzienu, kā arī pilnvarot Ministru kabinetu noteikt šādu pārvadājumu organizēšanas un sniegšanas kārtību.

Šobrīd sabiedriskā transporta reisiem teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji, jo ir mazs pasažieru piepildījums. Tāpat sastopamas situācijas, kad pieprasījums pēc noteikta reisa nav vienmērīgs, kā rezultātā autobusa reisā vai tā posmā var nebūt neviena pasažiera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pasažieru pārvadātājiem, kas apkalpo 10 maršrutu tīkla daļas, tiks slēgts jauns līgums un iespējama iepirkuma procedūras pārtraukšana, informē VSAI Autotransporta direkcijas Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

«Ņemot vērā, ka no 2018. gada 1. janvāra varētu tikt apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība astoņās maršrutu tīkla daļās no kopumā 10, šodien, 2017. gada 17. oktobrī, Sabiedriskā transporta padomes sēdē tika pieņemts lēmums Autotransporta direkcijai slēgt jaunu līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu ar tiem pasažieru pārvadātājiem, kas jau šobrīd veic regulārus pasažieru pārvadājumus lotē Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme.Tāpat tika ierosināts pārtraukt uzsākto iepirkuma procedūru. Jaunajos līgumos tiks definētas kvalitātes, drošības un transportlīdzekļa aprīkojuma prasības, kas nav zemākas par iepirkuma dokumentācijā noteiktajā,» skaidro driekcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Konkurences padome uzlikusi Rīgas satiksmei 2,1 miljona eiro sodu; RS vērsīsies tiesā

LETA, Zane Atlāce - Bistere,10.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome uzlikusi pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) 2,1 miljona eiro sodu par paaugstināta servisa pārvadājumu iepirkumu 2012.gadā, informēja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš pavēstīja, ka Rīgas satiksme ir saņēmusi Konkurences padomes lēmumu Par pārkāpumu konstatēšanu, tiesiskā pienākuma un naudas soda uzlikšanu lietā par paaugstināta servisa pārvadājumu iepirkumu 2012.gadā un uzlikto sodu Rīgas satiksmei par Konkurences padomes uzskatā neatļautu vienošanos.

RS uzskata, ka KP pieņemtais lēmums ir nepamatots, uzņēmums nepiekrīt lēmumā minētajiem argumentiem un vērsīsies tiesā, lai šo lēmumu pārsūdzētu.

RS informē, ka 2007.gadā spēkā stājās Eiropas Savienības regula, kura nosaka, ka pilsētā ir jābūt vienotam maršrutu tīklam, kura uzraudzību nodrošina pašvaldība. Rīgas dome par pārvadātāju vienotā maršrutu tīklā izraudzījās RS nosakot, ka uzņēmumam turpmāk ir jāatbild arī par paaugstināta servisa pakalpojumiem, iekļaujot vienotā maršrutu tīklā arī minibusu maršrutu tīklu. Ņemot vērā to, ka vēsturiski minibusu maršrutus Rīgā ir nodrošinājušas privātas institūcijas, 2012 – 2013.gadā notika iepirkuma procedūra par to, kas turpmāk nodrošinās paaugstināta servisa pakalpojumiem Latvijas galvaspilsētā. Iepirkuma konkursā tika izvirzītas vairākas būtiskas prasības attiecībā uz transporta līdzekļu vecumu, krāsojumu, biļešu sistēmu utt., un par tā uzvarētāju kļuva Rīgas mikroautobusu satiksme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kalvītis ticies ar senatoru Lugaru un NATO pārstāvi

,27.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

27.novembrī Ministru prezidents Aigars Kalvītis ticies ar ASV senatoru Ričardu Lugaru (Richard Lugar), Db.lv informēja Valsts kanceleja.

R. Lugars paudis prieku par iespēju apmeklēt Latviju un tikties ar valdības vadītāju. Senators augstu novērtējis Latvijas sasniegumus pēdējo 15 gadu laikā demokrātijas izveidē, ekonomikas izaugsmē, bezdarba samazināšanā, Eiropas Savienības valstu un ASV investīciju piesaistē un stabilas daudzu partiju valdības izveidē pēc nesenajām vēlēšanām Latvijā.

R. Lugars apliecinājis ciešo Latvijas un ASV draudzību un izteicis vēlmi to tālāk attīstīt un stiprināt.

A. Kalvītis informējis senatoru par Latvijas ekonomikas veiksmīgo attīstību, kas ir straujāk augošā ekonomika ES un šogad plāno sasniegt 11% IKP pieaugumu. Valdības vadītājs pateicies par ASV atbalstu Latvijai. Līdzās sasniegtajiem stratēģiskajiem mērķiem - dalībai ES un NATO - Ministru prezidents atzīmējis daudzos darbus, kas ir jāveic valdībai, lai celtu iedzīvotāju dzīves līmeni, uzlabotu transporta infrastruktūru, stiprinātu drošību un veidotu jaunus energoapgādes tīklus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

E. Rinkēvičs iepazīstina NATO vēstniekus ar samita organizēšanas gaitu

,08.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 8.novembrī Aizsardzības ministrijas valsts sekretārs Edgars Rinkēvičs NATO galvenajā mītnē Briselē piedalījās Ziemeļatlantijas padomes sēdē, kuras laikā informēja NATO dalībvalstu vēstniekus par NATO Rīgas samita sagatavošanas gaitu.

Vēstniekiem tika sniegta informācija par to, ka samita sanāksmes vietā notiek iekārtošanas darbi, ir veikti visi nepieciešamie organizatoriskie un drošības pasākumi. Tāpat ir atrisināti nepieciešamie transporta un loģistikas jautājumi, lai visu dalībvalstu delegāciju ierašanās Rīgā notiktu veiksmīgi.

E. Rinkēvičs pastāstīja arī par galvenajiem publiskās diplomātijas pasākumiem - Starptautisko akadēmisko konferenci, Jauno līderu forumu un NATO transformācijas izstādi, kas tiek gatavoti ciešā sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām un NATO.

NATO ģenerālsekretārs Jāps de Hops Shēfers uzslavēja NATO samita organizācijas biroja entuziasmu un paveikto, kā arī novēlēja izturību atlikušajās darba nedēļās līdz samitam un veiksmīgu pasākuma norisi. Īpašu interesi NATO dalībvalstu vēstnieki izrādīja par samita publiskās diplomātijas jautājumiem un neformālajiem samita pasākumiem Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu gadu pārskata periodā no valsts budžeta 2005. un 2006. gadā NATO Rīgas samita norisē, ar samitu saistītajiem pasākumiem un pilsētas infrastruktūrā kopā ieguldīti divdesmit miljoni seši simti četrdesmit pieci tūkstoši latu, kas piešķirti balstoties uz Ministru Kabineta rīkojumiem. Papildus tam četrpadsmit ar pusi miljonus ir ieguldījusi Aizsardzības ministrija no tās rīcībā esošajiem līdzekļiem, Db.lv informēja NATO samita preses centrs.

No ieguldītā finansējuma tieši NATO samita sagatavošanai tika iztērēti apmēram divdesmit divi miljoni latu, bet ar oficiālo samita programmu nesaistītie izdevumi sastāda apmēram trīspadsmit miljonus latu (piemēram, Dailes teātra rekonstrukcija, Kalnciema ielas sakārtošana, Mārupes pagasta ceļu remonts, u.c.).

Gandrīz trešā daļa no visiem līdzekļiem tika ieguldīta infrastruktūras projektos un Latvijas tiesībsargājošo iestāžu ikdienas darba materiāli tehniskajā nodrošinājumā. No infrastruktūras investīcijām nozīmīgākās ir: Dailes teātra rekonstrukcija, Kalnciema ielas sakārtošana, kā arī investīcijas Latvijas Nacionālās operas materiāli tehniskajā bāzē.

Komentāri

Pievienot komentāru