Kā viena no tendencēm ISIC veiktajā pētījumā iezīmējas vēlme gūt atlaidi starppilsētu autobusu un pasažieru vilciena biļetēm, kas norāda uz jauniešu pārvietošanās izmaksām un nepieciešamību tās samazināt, informē ISIC Latvia.
21% aptaujāto atzina, ka labprāt izmanto savu statusu atlaižu gūšanai ik dienas, taču lielākā daļa atlaides izmanto dažas reizes nedēļā. Tikai 2,2% atzina, ka iepirkšanās vai pakalpojumu gūšanas laikā nedomā par ietaupījumu ar atlaidēm.
Par svarīgākajām kategorijām, kurām izmanto atlaides, jaunieši nosaukuši biļešu iegādi kino/izrādēm/koncertiem/izstādēm. Tāpat joprojām aktuāli ir izmantot atlaides ēdināšanai, izklaidei, kancelejas preču, apavu, apģērbu un aksesuāru iegādei.
Jautājot par tehnoloģiju izmantošanu ikdienā, lielākā daļa aptaujāto atbildēja, ka dažādas aplikācijas savā telefonā izmanto katru dienu. 17,4% neizmanto aplikācijas vispār vai arī neizmanto viedtālruni. Reizi mēnesī vai retāk tehnoloģijas izmanto 8,8%.
Viedtālrunī jaunieši visbiežāk izmanto sociālo tīklu aplikācijas, e-pasta aplikācijas, kā arī spēļu un sportošanas aplikācijas.
Sociālie tīkli iemantojuši popularitāti interneta lietošanas paradumos, jo tos izmanto visbiežāk, otrajā vietā atstājot interneta lietošanu mācību nolūkos, savukārt trešajā vietā ierindojot ziņu portālu lasīšanu.
Jautājumā par sociālo tīklu izmantošanu, vispopulārākais ir Facebook - 37% no respondentiem to lieto visbiežāk. Draugiem izmanto 24,4% jauniešu, Twitter - 16,7%, bet Instagram - 16,9% jauniešu.
Ikgadējo aptauju veica ISIC Latvija. ISIC ir vienīgā starptautiskā UNESCO atzītā studentu, skolēnu, pasniedzēju identifikācijas un atlaižu karte, ko lieto vairāk kā pieci miljoni jauniešu visā pasaulē.
Ikgadējās aptaujas mērķis ir noskaidrot skolēnu, studentu un pedagogu iepirkšanās tendences, tehnoloģiju lietojumu un citus ikdienas paradumus.
Aptaujā piedalījās vairāk kā 1 100 respondentu no visas Latvijas. Vidējais vecums ir 24,1 gadi un lielākajai daļai ir iegūta vidējā izglītība un tiek turpinātas studijas Latvijā.