Uzņēmuma zīmola vērtību veido visa konkrētā uzņēmuma dzīve. Tas nozīmē – uzņēmumam savulaik ir izveidota vizuālā identitāte un tā ieviešana dzīvē ir prasījusi lielus līdzekļus. Lai veicinātu uzņēmuma atpazīstamību, veidotu reputāciju un klientu lojalitāti – atkal tērēta nauda un resursi. Air Baltic gadījumā – milzīgi!
Nacionālā lidsabiedrība X
Ja uzņēmuma īpašnieks zīmolu jeb preču zīmi pārdod, tad jaunais īpašnieks, vienkāršoti runājot, to pērk galvenokārt tāpēc, ka konkrētais zīmols ir vērtīgs – tam ir laba reputācija, liela atpazīstamība, augsta klientu lojalitāte un finansu vērtība.
Tāpēc noņemiet uzņēmumam Air Baltic zīmolu. Kas paliek pāri? Lidmašīnas, cilvēki un dažādi citi resursi, taču paša Air Baltic vairs nav! Paliek pāri nacionālā lidsabiedrība X. Un atkal jāsāk ieguldīt milzu līdzekļi, lai izveidotu jaunu zīmolu.
Flika kungs nav nopircis zīmolu
Šoreiz nav iespējams distancēties un analizēt, vai cena ir bijusi pietiekama par darījumu (esmu pamanījusi medijos atsevišķus mēģinājumus to darīt), jo jautājums nav par cenu, bet par veidu kā darījums ticis realizēts. Flika kungs nav nesavtīgs privātais investors, kurš līdz šim laikam ir investējis savu naudu Air Baltic attīstībā. Ja es pareizi saprotu, tad šīs aviokompānijas lielākais īpašnieks ir valsts. Līdz ar to vārds, ko Flika kungs ir izdarījis ar Air Baltic zīmolu, nav nopirkt.