Jaunākais izdevums

Ungārijas lidsabiedrība Wizz Air atklājusi jaunu centru Sofijā, Bulgārijā. Šis būs uzņēmuma ceturtais specializētais tehniskās apkopes centrs Eiropā un pirmais Balkānos.

Bulgārijā iekārtotais objekts lidsabiedrībai sniedz iespēju paplašināt Airbus lidmašīnu saimes A320 vietējās tehniskās apkopes iespējas.

Jaunajā tehniskās apkopes centrā, kas ir uzbūvēts Sofijas lidostā, varēs veikt vairāk nekā 300 kārtējās tehniskās apkopes procesu gadā. Lidmašīnu telpā ierīkotajās lokšņu metāla un kompozītmateriālu remontdarbnīcās darbinieki varēs izpildīt arī metālu remonta pamatdarbus.

«Šis ir mūsu pats pirmais specializētais tehniskās apkopes serviss Balkānos ar vairāk nekā 300 kārtējās tehniskās apkopes sesiju jaudu. Šis ieguldījums vēl vairāk nostiprina Wizz Air saikni ar Bulgāriju un Sofiju, kā arī atbalsta papildu vietējo darbvietu izveidi,» stāsta Andrāšs Rado, Wizz Air korporatīvās komunikācijas vadītājs.

14 gadus kopš darbības uzsākšanas Wizz Air avioparkā ir vairāk nekā 100 lidmašīnu. Tas ir ļāvis paplašināt darbību Eiropā vidēji par 20% gadā. Pašlaik lidsabiedrības avioparkā ir 71 lidmašīna Airbus A320 un 31 Airbus A321. To vidējais vecums ir 4,6 gadi, tādējādi tas ir viens no visjaunākajiem avioparkiem Eiropā.

Wizz Air plāno turpināt izaugsmi, jo plānu pamatā ir vēl 266 jaunāko tehnoloģiju Airbus lidmašīnu pasūtījumi ar piegādēm līdz 2026. gada beigām, kas palīdzēs paplašināt uzņēmuma tīklu.

Pirmais Wizz Air lidojums no Rīgas notika 2010. gada martā, un kopš tā laika ar Wizz Air uz Latviju un no tās ir lidojuši vairāk nekā 1,9 miljoni pasažieru. 2014. gadā Wizz Air izveidoja bāzes vadību Latvijas galvaspilsētā un tagad Rīgas lidostā ir izvietotas divas Airbus A320 lidmašīnas. Wizz Air Latvijā klientu apkalpošanā nodarbina vairāk nekā 70 apkalpes locekļus. Latvijas zemo cenu maršrutos Wizz Air 2016. gadā ir pārvadājusi 480 tūkstošus pasažieru. 2017. gadā Wizz Air Rīgas lidojumos pārdevis 652,000 vietas, tā ir 21% izaugsme gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air izsludina jaunu maršrutu no Rīgas uz Kijevu Ukrainā.

Jaunais maršruts no 2019. gada 2. marta būs pieejams trīs reizes nedēļā – otrdienās, ceturtdienās un sestdienās. Cena būs sākot no 24,99 eiro.

Pirmais Wizz Air lidojums no Rīgas notika 2010. gada martā, un kopš tā laika ar Wizz Air uz Latviju un no tās ir lidojuši vairāk nekā 1,9 miljoni pasažieru. 2014. gadā Wizz Air izveidoja bāzes vadību Latvijas galvaspilsētā un tagad Rīgas lidostā ir izvietotas divas Airbus A320 lidmašīnas. Wizz Air Latvijā klientu apkalpošanā nodarbina vairāk nekā 70 apkalpes locekļus. 2018. gada pirmajos septiņos mēnešos, vairāk nekā 370 000 pārvadāti Latvijas pasažieri, kas ir par 21% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air" no 1.jūnija pārtrauks lidojumus uz četriem galamērķiem no Rīgas, apstiprināja "Wizz Air" pārstāvis Andrāšs Rado.

Konkrētus maršrutus, uz kuriem lidsabiedrība pārtrauks lidojumus, Rado gan neatklāja, tomēr "Wizz Air" mājaslapā nav iespējams no 1.jūnija rezervēt biļetes uz Reikjavīku, Bergenu, Barselonu un Telavivu.

Rado skaidroja, ka ir nolemts no šā gada 1.jūnija mainīt galamērķu tīklu no Rīgas lidostas. Lidsabiedrība plānojusi pārvietot vienu lidmašīnu no Rīgas lidostas, tā pārdalot vietu skaitu uz citiem maršrutiem. "Wizz Air" par 18% samazinās pašreizējo vietu skaitu Latvijas galvaspilsētā, bet lidsabiedrība no Rīgas turpinās lidojumus deviņos no 13 pašreizējiem maršrutiem, ieskaitot populāros Londonas, Dortmundes un Eindhovenas reisus, pauda Rado, konkrēti neatklājot, kuros maršrutos lidojumi tiks pārtraukti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrība «Wizz Air» saņēmusi pēdējo jauno Airbus lidmašīnu A321ceo ar HA-LTI reģistrāciju, informē aviokompānijā.

Šī ir «Wizz Air» pēdējā lidmašīna, kurai ir uzstādīts ražotāja pašreizējais dzinēja variants (ceo). Turpmāk visas jaunās Airbus lidmašīnas tiks piegādātas ar jauno dzinēja variantu (neo), kas nostiprinās «Wizz Air» pozīcijas pasaules zaļāko lidsabiedrību vidū.

Lidmašīnu jaunās paaudzes dzinēji un salona konstrukcija nozarē nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. A321neo ir ievērojami draudzīgākas videi ar trokšņa līmeņa un slāpekļa oksīda izplūdes samazinājumu gandrīz par 50 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām.

Pašlaik «Wizz Air» avioparkā ir 119 lidmašīnu (72 A320ceo, 41 A321ceo un 6 A321neo), turklāt lidsabiedrība ir veikusi vērienīgu Airbus lidmašīnu pasūtījumu (273 A320neo, A321neo un A321neo XLR). Pasūtījuma izpilde palielinās avioparku līdz 300 lidmašīnām, kas pārvadā 100 miljonus pasažieru gadā, ko atbalsta 10 tūkstošu kolēģu kolektīvs. Pasūtījumā ir iekļautas 20 varianta A321XLR (īpaši tālas darbības) lidmašīnas. Tas ļaus «Wizz Air» lidot 7–8 stundas ilgos maršrutos tikpat efektīvi kā īsākos reisos. Lidmašīnu palielinātā lidojumu tāluma iespēja ļaus «Wizz Air» vēl vairāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašlaik nav sasniedzami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrāleiropas un Austrumeiropas zemizmaksu lidsabiedrība Wizz Air Holdings Plc šodien paziņoja, ka Indigo Partners vienošanās ietvaros ir parakstījusi saprašanās memorandu ar Airbus S. A. S., lai iegādātos 20 Airbus lidmašīnu A321XLR.

Šis pasūtījums tiks piegādāts triju gadu laikā, sākot no 2023. gada. Lai nodrošinātu pilnīgu saderību ar pašreizējo Wizz Air avioparku, variants A321XLR tiks ekspluatēts ar 239 sēdvietām tāpat kā A321neo. Turklāt lidmašīnas XLR var izmantot Wizz Air pašreizējā tīklā ar tādu pašu efektivitāti. Pasūtījuma pabeigšana ir attiecīgi jāapstiprina Wizz Air akcionāriem.

«Ņemot vērā A321XLR palielināto lidojuma tālumu, tas sniedz Wizz Air nozīmīgu iespēju tālāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašreiz nav sasniedzami. Pašlaik mēs lidojam vairākos 5–6 stundas ilgos maršrutos, bet XLR paplašinās mūsu piedāvājumu uz 7–8 stundas ilgiem maršrutiem,» sacīja Wizz Air vadītājs Jožefs Vāradi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu lidsabiedrība "Wizz Air" šā gada 3.oktobrī slēgs savu bāzi lidostā "Rīga", informē aviokompānijā.

Vienlaikus "Wizz Air" turpinās nodrošināt lidojumus no Rīgas uz vairākiem galamērķiem, tostarp Dortmundi Vācijā, Kutaisi Gruzijā, Eindhovenu Nīderlandē, Bergenu un Oslo Norvēģijā, Stokholmu Zviedrijā, Kijevu Ukrainā, kā arī Šēfildu un Londonu Lielbritānijā.

Savukārt lidmašīnas reisi līdz Reikjavīkai no 17.decembra tiks pārcelti uz Viļņu.

"Wizz Air" informē, ka visiem skartajiem darbiniekiem Rīgas bāzē tiks piedāvātas iespējas citur "Wizz Air" tīklā.

"Wizz Air" tirgus daļa Rīgas lidostā šā gada jūlijā veidoja 6%. Aviokompānija lidojumus no Rīgas veic kopš 2010.gada.

Par bāzes izveidi Rīgā ar tolaik vienu lidmašīnu "Wizz Air" paziņoja 2014.gadā.

Wizz Air šajā nedēļā arī paziņoja par plāniem paplašināt savu lidmašīnu parku Viļņas lidostā no divām līdz trim lidmašīnām un plānojot lidojumus no Viļņas uz Islandes galvaspilsētu Reikjavīku un Armēnijas galvaspilsētu Erevānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas nodrošinātājs SIXT ir parakstījis sadarbības līgumu ar lidsabiedrību Wizz Air.

Ceļotājiem šī sadarbība ļaus vienkārši un ērti būt mobiliem galamērķos. Kad klienti iegādājas lidmašīnas biļeti, izmantojot Wizz Air tīmekļa vietni vai mobilo lietotni, notiek piekļuve visam SIXT autoparkam galamērķī.

SIXT sola sniegt pasažieriem individuālus piedāvājumus katrā cenu kategorijā.

SIXT un Wizz Air sadarbība ir spēkā visā pasaulē gandrīz visos lidsabiedrības galamērķos 44 valstīs. SIXT kļūs par sadarbības partneri arī Wizz Air programmā Flight Credit.

SIXT ir pārstāvēts aptuveni 110 valstīs visā pasaulē. SIXT grupas gūtie ieņēmumi 2018. gadā bija 2,93 miljardi EUR, un tā ir viena no ienesīgākajām mobilitātes pakalpojumu sniedzējām pasaulē. Grupas mātesuzņēmums SIXT SE kopš 1986. gada ir iekļauts Frankfurtes fondu biržas sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija "Wizz Air" no 2020. gada 16. marta līdz 2020. gada 3. aprīlim ir atcēlusi visus lidojumus uz Norvēģiju un no tās. Tas darīts saistībā ar Norvēģijas varas iestāžu veiktajiem pasākumiem, lai samazinātu koronavīrusa izplatību.

Pasažieri, kuru lidojumus ietekmē šīs pārmaiņas un kas ir iegādājušies biļetes tieši vietnē wizzair.com vai lidsabiedrības mobilajā lietotnē, tiks automātiski informēti ar e-vēstuli.

120% no sākotnējās cenas automātiski tiks augšupielādēti klienta "WIZZ" kontā, kuru 24 mēnešu laikā varēs izmantot "Wizz Air" pakalpojumu iegādei. Pasažieri var izvēlēties arī skaidras naudas atmaksu, tās atgriešana prasīs ilgāku laiku, un klienti par nepieciešamajām bankas darbībām tiks informēti atsevišķā e-vēstulē. Šajā gadījumā klienti varēs saņemt tikai 100% no sākotnējās cenas.

Pasažieriem, kas iegādājušies biļetes caur tūrisma aģentūrām, tostarp tiešsaistes tūrisma aģentūrām, ir jāsazinās ar uzņēmumu, kurā ir pirktas biļetes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air 7.martā Hamburgā saņēmusi pirmo no 256 pasūtītajām Airbus lidmašīnām neo, informē aviokompānijā.

Jaunās paaudzes Airbus lidmašīnai A321neo ir divi Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru un visplatākais vienejas salons ar 239 sēdvietām vienas klases konfigurācijā.

Wizz Air pārvalda 108 Airbus lidmašīnu A321 un A320 parku visā Eiropā. Kopā ar 5 lidmašīnu A321ceo un 256 lidmašīnu A321neo un A320neo pasūtījumu Wizz Air ir Airbus lielākais šī veida gaisa kuģu pircējs pasaulē.

A320neo un šīs lidmašīnu saimes atvasinājumos pirmajos ir ieviestas jaunākās tehnoloģijas, tostarp jaunas paaudzes dzinēji un nozarē par etalonu atzīta salona konstrukcija, kas atsevišķi nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. Turklāt A321neo ir ievērojami draudzīgāks videi ar trokšņa līmeņa samazinājumu par gandrīz 50% salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām. Kopš ieviešanas ekspluatācijā 2016. gada sākumā Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru pierādījuši spēju samazināt degvielas patēriņu par 16% un slāpekļa oksīda izplūdi par 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība «Wizz Air» paziņojusi, ka šogad netālu no Budapeštas Ferenca Lista lidostas tiks atvērts jauns mācību centrs. Jaunajā objektā būs divi jauni un moderni pilnie lidojumu trenažieri, viens nekustīgais trenažieris, kā arī jauns salona ārkārtas evakuācijas trenažieris un ugunsdzēsības iekārtas.

Tā kā «Wizz Air» turpina izaugsmi Eiropā ar vairāk nekā 20% pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, kā arī nākamajā desmitgadē grasās trīskāršot avioparku, jaunais centrs ļaus «Wizz Air» palielināt mācību iespējas līdz 100 apkalpes locekļiem dienā, kas nākotnē pieaugs līdz vairāk nekā 250 personām.

Šis mācību centrs atradīsies piecu minūšu attālumā no Budapeštas Ferenca Lista lidostas un būs lielākais ar aviāciju saistītais mācību centrs reģionā. Līdztekus trim pilotu trenažieriem un salona apkalpes trenažierim 3800 kvadrātmetrus plašajā centrā atradīsies 14 mācību telpas, biroju zona, liels vestibils un kopējā atpūtas telpa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Wizz Air, Ungārijā, Budapeštā, atklājusi jaunu, 3800 kvadrātmetru plašu mācību centru, informē uzņēmuma pārstāvji.

Wizz Air mācību centru uzbūvējis Ungārijas lielākais nekustamo īpašumu uzņēmums WING, un tajā atrodas divi Airbus A320 CAE 7000XR sērijas pilnie lidojumu trenažieri. Saskaņā ar 10 gadu līgumu CAE sniedz Wizz Air arī mācību centra ekspluatācijas pakalpojumus, nodrošinot lidsabiedrībai mācību iekārtu komplekta darbību un uzturēšanu jaunajā objektā. Mācību centrā būs arī TFCsalona ārkārtas evakuācijas trenažieris, kā arī Flame Aviationnākamās paaudzes ugunsdzēsības trenažieris V9000 Commander. Tas ir mācību komplekss, kur var mācīties gan piloti, gan stjuarti.

Pilnīgi noslogots, mācību centrs var uzņemt līdz 300 izglītojamo dienā no visa Wizz Air tīkla un nodrošināt mācību nodarbības, kā arī pilotu un stjuartu treniņus. Mācību piedāvājumā ir arī sākotnējās un periodiskās mācības uz zemes un tipa kvalifikācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā paplašināta Wizz Air bāze

Db.lv,17.08.2020

Tas ļaus sākt lidojumus sešos jaunos maršrutos, piemēram, no Rīgas uz Bergenu Norvēģijā

Attēla avots: Pixabay

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība "Wizz Air" paziņojusi par darbības paplašināšanu Latvijā, papildinot Rīgas bāzi ar vienu jaunu "Airbus" lidmašīnu "A320".

Tas ļaus sākt lidojumus sešos jaunos maršrutos no Rīgas uz Bergenu Norvēģijā, Birmingemu Apvienotajā Karalistē, Billundu Dānijā, Hamburgu Vācijā, Reikjavīku Islandē un Tronheimu Norvēģijā.

Kopš 2010. gada lidsabiedrība Rīgas maršrutos ir pārvadājusi gandrīz 3,8 miljonus pasažieru. Saskaņā ar paziņojumu lidsabiedrībai Rīgas bāzē būs divu lidmašīnu avioparks. "Wizz Air" tagad nodrošina no Rīgas lidojumus 15 maršrutos uz 10 valstīm.

Pasažieri tiek aicināti ievērot vietējo veselības aizsardzības iestāžu noteiktos fiziskās distancēšanās pasākumus un mudināti tiešsaistē veikt visus pirkumus pirms lidojuma, lai līdz minimumam samazinātu visu varbūtējo fizisko saskari lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāros starptautiskos lidojumus uz un no lidostas "Rīga" no 15.jūnija atsāk Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air".

Šobrīd no Rīgas ar "Wizz Air" iespējams doties uz Oslo (Norvēģija), Eindhovenu (Nīderlande) un Dortmundi (Vācija).

Kopumā pašlaik no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 17 galamērķiem un lidojumus nodrošina četras aviokompānijas - "Wizz Air", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Lidosta atgādina, ka, plānojoties doties ceļojumā, pasažieriem rūpīgi jāiepazīstas gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" un Ungārijas "Wizz Air" tiesā apstrīdējušas Viļņas lidostas lēmumu no šā gada sākuma palielināt lidostas nodevas aviokompānijām.

20.janvārī Viļņas administratīvā apgabaltiesa pieņēma izskatīšanai lidsabiedrību sūdzību pret Viļņas lidostas operatorkompānijas "Lietuvos oro uostai" un Lietuvas Transporta drošības administrācijas lēmumiem.

"Ryanair" un "Wizz Air" uzstāj, ka nepamatots ir operatorkompānijas vadītāja 2022.gada 22.jūlijā parakstītais rīkojums par Viļņas lidostas nodevu paaugstināšanu un administrācijas direktora 15.decembrī parakstītais rīkojums, ar kuru tika noraidīta jauno nodevu apstrīdēšana, pirmdien informēja tiesā.

Piektdien tiesa noraidīja aviokompāniju lūgumu apturēt jaunās nodevas līdz spēkā stājas tiesas spriedums.

"Lietuvos oro uostai" paziņoja, ka abas aviokompānijas bieži ir iesniegušas sūdzības par lidostu nodevām arī citās valstīs, un lidostas operatora vērtējumā sūdzība par Viļņas lidostas nodevām ir nepamatota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu lidsabiedrība "Wizz Air" otrdien paziņoja, ka tuvākajās nedēļās plāno atjaunot lidojumus no Vīnes uz 20 galamērķiem.

Pirmie galamērķi, uz kuriem lidojumi tiks sākti 1.maijā, būs Saloniki, Dortmunde, Lisabona, Oslo un Eindhovena, norāda aviokompānija.

Maijā paredzēts atjaunot lidojumus arī uz citiem galamērķiem, tostarp Romu, Milānu, Tenerifi un Valensiju.

"Wizz Air" gan brīdina, ka, ņemot vērā straujās izmaiņas ceļojumiem noteiktajos ierobežojumos, galamērķu saraksts var tikt koriģēts.

Tāpat aviokompānija norādīja, ka īstenos vairākus pasākumus, lai samazinātu inficēšanas riskus, tostarp katru nakti tiks dezinficētas lidmašīnas, noteikta fiziskā distancēšanās pasažieru reģistrēšanās un iekāpšanas lidmašīnā laikā, kā arī lidmašīnās piedāvātas higiēniskās salvetes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānijas iesniedz sūdzības par Francijas gaisa satiksmes vadības dispečeru streikiem

Laura Mazbērziņa,24.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas «International Airlines Group» (IAG), «Ryanair», «easyJet» un «Wizz Air» ir iesniegušas Eiropas Komisijai sūdzības par Franciju, jo tās gaisa satiksmes vadības dispečeru streiki ierobežo brīvas pārvietošanās pamatprincipu Eiropas Savienībā.

Lidsabiedrības neapšauba tiesības streikot, taču uzskata, ka Francija pārkāpj ES tiesību aktus, streiku laikā neļaujot veikt lidojumus pāri valstij. Pārlidojumu pasažieriem tiek liegta pamatbrīvība ceļot starp dalībvalstīm, kurās nestreiko.

Pagājušajā mēnesī Francijas Senāts apstiprināja, ka Francija ir atbildīga par 33% lidojumu kavējumu Eiropā. Turklāt Senāts norāda, ka tiesības streikot ir jāsabalansē ar pienākumu nodrošināt sabiedrisko pakalpojumu.

«Tiesības streikot ir jāsabalansē ar pārvietošanās brīvību. Francijas gaisa satiksmes vadības dispečeru streiku laikā cieš ne tikai pasažieri, kas lido uz Franciju un no tās. Pasažieri maršrutos, kas ved pāri Francijai, jo īpaši plašajai gaisa telpai, kas aptver Marseļu un Vidusjūru, arī tiek pakļauti kavējumiem un masveida pārtraukumiem. Tas skar visas lidsabiedrības, bet jo īpaši tam ir būtiska negatīva ietekme uz Spānijas tūrismu un ekonomiku,» sacīja Vilijs Volšs, IAG vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" tirgus daļa pēc pārvadāto pasažieru skaita Rīgas lidostā pagājušajā gadā samazinājās par 6,3 procentpunktiem - līdz 50,9%, liecina informācija lidostas "Rīga" mājaslapā.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības "Ryanair" tirgus daļa Rīgā pieaugusi par 9,5 procentpunktiem, sasniedzot 30,7%.

Ungārijas zemo cenu aviosabiedrības "Wizz Air" tirgus daļa pēc pārvadāto pasažieru skaita 2022.gadā lidostā "Rīga" sarukusi par 1,7 procentpunktiem - līdz 3,8%.

Norvēģijas lidsabiedrībai "Norwegian" pērn Rīgas lidostā bija 3,2% tirgus daļa, kas ir 1,1 procentpunktu vairāk nekā 2021.gadā. Savukārt Turcijas aviosabiedrības "Turkish Airlines" tirgus daļa Rīgas lidostā pagājušajā gadā bija 2,1%, kas ir par 0,8 procentpunktiem mazāk nekā gadu iepriekš.

Pērn 1% tirgus daļu lidostā "Rīga" pārsniedza arī Somijas "Finnair", kuras tirgus daļa pārvadātajos pasažieros bija 1,9%, Vācijas "Lufthansa" - 1,8%, Latvijā bāzētās "SmartLynx Airlines" - 1,8% un Polijas "LOT Polish Airlines" - 1,2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums "Airbus" Dubaijā notiekošajā aviācijas izstādē saņēmis 255 "A321" lidmašīnu pasūtījumu, kas ir pirmais šāda veida ievērojamais darījums kopš koronavīrusa pandēmijas sākuma.

Šo pasūtījumu veikusi ASV kompānija "Indigo Partners", un lidmašīnas būs paredzētas Ungārijas zemo cenu lidsabiedrībai "Wizz Air", ASV "Frontier Airlines", Meksikas "Volaris" un Čīles "JetSMART".

Šo lidmašīnu kopējā vērtība pārsniedz 33 miljardus dolāru (28,8 miljardus eiro), taču tik apjomīgiem pasūtījumiem parasti tiek piemērotas atlaides.

"Wizz Air" saņems 102 lidmašīnas, "Frontier Airlines" - 91, "Volaris -" 39, bet "JetSMART" - 23 lidmašīnas.

Paredzēts, ka piegādes tiks sāktas 2025.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Itālija aicina Ryanair un Wizz Air atcelt jaunās rokas bagāžas politikas ieviešanu

LETA/AFP,01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Konkurences padome trešdien aicinājusi Īrijas zemo cenu aviokompāniju «Ryanair» un Ungārijas «Wizz Air» atcelt plānoto maksu par rokas bagāžu, kas spēkā stājas 1.novembrī.

«Prasība veikt papildu maksājumu par tādu gaisa transportam svarīgu elementu kā rokas bagāžu sniedz reālās biļešu cenas nepatiesu atspoguļojumu, tādējādi maldinot patērētājus,» skaidro padome.

Tādējādi padome nolēmusi atcelt «Ryanair» un «Wizz Air» jauno rokas bagāžu politiku piemērošanu.

Abas aviokompānijas nolēmušas ļaut pasažieriem bez maksas lidmašīnā ienest tikai vienu nelielu somu, kuru iespējams novietot zem sēdekļa, šādam lēmumam izraisot patērētāju sašutumu.

Līdzīgu neapmierinātību augusta nogalē pauda arī Spānijas patērētāju aizsardzības asociācija «Facua».

«Ryanair» par šo lēmumu paziņoja 24.augustā, norādot, ka tādējādi lidsabiedrība cer samazināt kavēšanās, ko izraisa pasažieru iekāpšana lidmašīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidosta pērn apkalpojusi piecus miljonus pasažieru, kas ir jauns rekords Lietuvas galvaspilsētas lidostā, paziņoja Lietuvas valstij piederošais lidostu operators "Lietuvos oro uostai".

Lidostas vadītājs Daiņus Čuplis sacīja, ka pasažieru skaits lidostā pērn sasniedzis jaunu rekordu un "ir sasniegts mērķis, kas mums ir ļoti nozīmīgs un ļauj turpināt plānot darbību jaunos apmēros".

Viņš norādīja, ka ceturtajā ceturksnī pasažieru plūsma pieauga saistībā ar "Wizz Air" oktobrī sāktajiem reisiem uz Eilatu Izraēlā, kā arī svētku brīvdienu lidojumiem. 2020.gadā Viļņas lidosta plāno vēl aktīvāku pasažieru plūsmu.

Pavasarī no Viļņas tiks piedāvāti reisi uz septiņiem jauniem galamērķiem: "airBaltic" sāks reisus uz Hamburgu, Cīrihi, Gēteborgu, Dubrovniku un Rijeku, savukārt "Wizz Air" sāks reisus uz Zaporožji un Erevānu.

Šogad Viļņas lidosta plāno sākt jaunā izlidošanas termināļa ēkas būvniecību, pirmajā pusgadā gaidāma jaunā VIP termināļa atklāšana, kā arī lidmašīnu perona rekonstrukcija. 2018.gadā Viļņas lidostā apkalpoja 4,9 miljonus pasažieru, bet visās trīs Lietuvas lidostās - 6,3 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Itālija piespriež naudassodus Ryanair un Wizz Air par rokas bagāžas ierobežojumiem

LETA--DPA,22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Konkurences pārvalde (AGCM) ceturtdien piesprieda naudassodus zemo cenu aviokompānijām «Ryanair» un «Wizz Air» par to ieviestiem rokas bagāžas izmēru ierobežojumiem.

AGCM paziņoja, ka papildu maksa par lielāku rokas bagāžu, ko abas kompānijas ieviesa pērn, ir negodīga komercprakse.

Iespēja ņemt līdzi salonā saprātīga izmēra rokas bagāžu kā daļa no standarta biļetes cenas ir «būtisks pakalpojums», par kuru nevajadzētu noteikt papildu maksu, konstatēja AGCM.

Konkurences pārvalde piesprieda «Ryanair» naudassodu trīs miljonu eiro apmērā, bet «Wizz Air» – viena miljona eiro apmērā.

Abiem uzņēmumiem tika dotas 60 dienas laika, lai mainītu savu bagāžas politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir gan skaidrs, ka tas nav īsā laikā atrisināms jautājums, bet ir visai garš un dārgs process, taču šajā virzienā ir jāstrādā jau šodien, Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) septītajās brokastīs norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars.

Šorīt nozares komersanti diskutēja par pasažieru pārvadājumiem un tūrismu, apskatot divus attīstības virzienus: lidojumu galamērķu savienojamības attīstība no Latvijas valsts nozīmes civilās aviācijas lidlaukiem un aviācijas infrastruktūras uzturēšana un attīstība pasažieru apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanai.

Viens no Latvijas tūrisma attīstības pamatnostādņu 2014.‒2020. gadam rīcības virzieniem ir veicināt konkurētspējīgu tūrisma produktu attīstību, atbalstot jaunu, inovatīvu, ar augstāku pievienoto vērtību tūrisma produktu izstrādi, tostarp attīstot infrastruktūru tūrisma izaugsmei, norāda LAD. Augstākas pievienotās vērtības tūrisma pakalpojumu patērētāji ir maksātspējīgi ārvalstu tūristi, kas nokļūšanai uz tūrisma galamērķi galvenokārt izmanto gaisa transportu. Līdz ar to tūrisma nozare Latvijā – tāpat kā citur pasaulē ‒ ir ļoti atkarīga no gaisa transporta pieejamības un kvalitātes. Apmēram 45% (800 tūkst.) no visiem tūristiem 2016. gadā nokļūšanai Latvijā izmantoja gaisa transportu un vidēji tērēja 62 eiro diennaktī, kas ir vairāk nekā citi ceļotāji (54 eiro), liecina LAA pētījuma dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic", kas lidojumus no Ukrainas uz Rīgu atsāka trešdien no rīta, tuvākajā laikā uz un no trešajām valstīm pasažieru pārvadājumus sāks nodrošināt vēl piecas aviokompānijas, informē lidostā "Rīga".

Saskaņā ar pašlaik pieejamo lidostas informāciju, regulāros lidojumus trešajām valstīm atsākt plāno "Belavia", kas lidos uz Minsku, "Aeroflot", kas lidos uz Maskavu, "Turkish Airlines", kas lidos uz Stambulu, "Uzbekistan Airways", kas lidos uz Taškentu, kā arī "Wizz Air", kas lidos uz Kijevu un Kutaisi.

Tāpat bez lidojumiem uz Kijevu "airBaltic" plāno atsākt lidojumus uz Minsku, Maskavu, Tbilisi, Sanktpēterburgu un Telavivu.

Lielākā daļa šo aviokompāniju lidojumus plāno atsākt marta beigās vai aprīļa sākumā, līdz ar vasaras sezonas sākumu. To, cik bieži būs lidojumi uz trešajām valstīm, pagaidām lidostā atbildēt precīzi nevarēja, jo visas lidsabiedrības vēl nav iesniegušas savus plānus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" potenciālais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) varētu notikt ātrākais nākamā gada pirmajā pusgadā, ceturtdien "airBaltic" investoru zvanā sacīja "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss norādīja, ka IPO sāksies tad, kad aviokompānija to paziņos. "Mēs paredzam, ka tas varētu notikt 2025.gada pirmajā pusē. Būtībā mēs esam gatavi - "airBaltic" ir stāsts, moderna flote, vadības komanda, kā arī aviokompānija var dubultot savu lielumu," viņš minēja.

Viņš norādīja, ka aviokompānija gatavojas IPO, bet ir vajadzīgi arī atbilstoši tirgus apstākļi. "Patlaban mēs saskatām šo iespēju, ka tas varētu notikt 2025.gada pirmajā puse. Mēs gaidām šos pareizos tirgus apstākļus pirms paziņojam, ka veiksim IPO" uzsvēra Gauss.

Komentējot potenciālā stratēģiskā investora iesaisti pirms IPO, Gauss norādīja, ka diskusijas ar investoru turpinās nepārtraukti. Viņš uzsvēra, ka nekas netiek kavēts un diskusija attīstās, neatklājot investora vārdu un potenciālo akciju skaitu, ko tas varētu iegādāties.

Komentāri

Pievienot komentāru