Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke.
«Tas nozīmē, ka Estonian Air atteiksies no zaudējumus nesošām līnijām un koncentrēs savu uzmanību uz galveno, Igaunijai nozīmīgu virzienu apkalpošanu,» E. Rāsukes teikto preses konferencē citē kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. E. Rāsuke arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.
Tāpat viņš arī pastāstīja, ka lidsabiedrības darbības sašaurināšana nozīmēs arī lidmašīnu un darbinieku skaita samazināšanu. Tomēr patlaban viņš atturējās nosaukt konkrētus skaitļus, jo šādus lēmumus neesot iespējams pieņemt vienas nakts laikā. «Saskaņā ar iepriekšējo stratēģiju veiktā jaunu maršrutu ieviešana un lidmašīnu pirkšanas zaudējumus tikai palielināja. Pēdējo sešu septiņu nedēļu laikā Estonian Air padome secināja, ka iepriekšējo stratēģiju nedrīkst turpināt,» sacīja E. Rāsuke.
Db.lv jau vēstīja, ka līdz ar visu valdes sastāvu no amata atstādināts līdzšinējais Estonian Air prezidents Tero Taskila, kurš pirms darba Igaunijā pildīja Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic komercdirektora amata pienākums. Ceturtdien T. Taskilas vietā Estonian Air vadītāja amatā stāsies Jans Palmers.
T. Taskila, pārņemot Igaunijas lidsabiedrības vadību, sacīja, ka cer Estonian Air padarīt pelnošu jau 2012. gadā. Tomēr Estonian Air zaudējumi šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā sasniedza 20,2 miljonus eiro, kas ir teju divas reizes vairāk, salīdzinot ar Igaunijas lidsabiedrības zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pirms gada (11,2 miljoni eiro).
T. Taskila Estonian Air izpilddirektora vadībā saņēma 30 tūkstošus eiro lielu mēnešalgu, par ko Igaunijā tika bieži kritizēts. Pēc Igaunijas lidsabiedrības amata pamešanas T. Taskila saņems kompensāciju gandrīz 100 tūkstošu eiro apmērā, vēsta ERR.
Tikmēr jaunais Estonian Air vadītājs – Jans Palmers - pagaidām nav nosaucis nekādus termiņus, kad lidsabiedrība varētu atgriezties pie peļņas. «Tas ir ļoti grūts jautājums,» sacījis J. Palmers, norādot, ka tuvākajā laikā tiks izstrādāts rīcības plāns un par konkrētiem cipariem varēs runāt pēc sešiem mēnešiem, vēsta ERR.