Laika posmā no šā gada janvāra līdz septembra beigām Estonian Air pārvadāja ap 687 tūkst. pasažieru, kas ir par 71% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn. Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugumu lielā mērā nodrošināja tranzīta pasažieri.
Igaunijas nacionālās aviokompānijas pasažieru skaits pieaudzis arī šā gada septembrī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi. Septembrī lidsabiedrība pārvadāja 83,7 tūkst. pasažieru, kas ir par 41% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, paziņojusi kompānija.
Šā gada pirmo deviņu mēnešu laikā aviokompānija veica 14 964 lidojumus, kas ir par 71% vairāk nekā analoģiskā periodā pērn. Septembrī Estonian Air gaisa kuģi veica 1828 lidojumus.
«Pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugums sasniegts pateicoties tranzīta pasažieru skaita kāpumam. Tranzīta pasažieri veido vairāk nekā 30% no kopējā pasažieru skaita. Lielākā daļa no tranzīta pasažieriem lido no Somijas, Lietuvas un Krievijas,» pauda Estonian Air pārstāvis Rauno Parass (Rauno Parras).
Neņemot vērā pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugumu, Estonian Air ambīcijas pagaidām nav realizējušās. DB jau vēstīja, ka Estonian Air pirmā pusgada zaudējumi veidoja 14,9 miljonus eiro. 2011. gadu Estonian Air noslēdza ar lielākajiem zaudējumiem tā vēsturē – 17,3 milj. eiro. Vēl augusta beigās kompānijas vadītājs Tero Taskila apgalvoja, ka viņa mērķis ir padarīt aviokompāniju rentablu, ko viņš arī īstenošot. (links) Viņš zaudējumus saista ar augstajām degvielas cenām un eiro straujo pieaugumu pret dolāru.
DB jau rakstīja, ka airBaltic pirmajā pusgadā strādāja ar 23 milj. Ls zaudējumiem, tomēr airBaltic ir pārvadāto pasažieru skaita ziņā (pērn 3,3 milj.) aptuveni piecas reizes lielāka par Estonian Air, kas pērn pārvadāja vien 700 tūkst. pasažieru. Taču Estonian Air tuvāko gadu mērķis ir 950 tūkst. pasažieru gadā, kas ļautu kompānijai jau 2013. gadā strādāt ar peļņu, skaidro T. Taskila, solot, ka nākamajā ziemā Estonian Air veiks par 70% vairāk lidojumu nekā pērnajā ziemā.