Tiešsaistes mobilā fotogrāfiju un video koplietošanas un sociālā tīkla pakalpojuma uzņēmums "Instagram" pirmdien pastiprināja savu cīņu pret dezinformāciju, izveidojot alianses ar faktu pārbaudītājiem visā pasaulē, lai atmaskotu maldināšanu koplietotās fotogrāfijās vai video.
Sociālā tīkla uzņēmumam "Facebook" piederošais "Instagram" jau šī gada sākumā uzsāka īstenot faktu pārbaudīšanas programmu ASV.
"Šodien notikusī [šīs programmas] paplašināšana ir svarīgs solis mūsu centienos apkarot dezinformāciju "Instagram''," tiešsaistes paziņojumā pavēstīja "Instagram" vadība.
"Uz foto un video bāzēta dezinformācija ir aizvien lielāks izaicinājums mūsu nozarē, un mūsu komandas ir fokusējošās uz tā risināšanu."
"Instagram" sāka sadarboties ar trešās puses sabiedrotajiem ASV, lai palīdzētu identificēt, izskatīt un marķēt maldinošus paziņojumus.
Saturu, kas atzīts par nepatiesu, ignorē "Instagram" meklēšanas vai ieteikšanas rīki. Ja lietotāji to atrod, tas tiek parādīts ar brīdinājuma marķējumu.
"Kad trešās puses faktu pārbaudītājs atzīst saturu par nepatiesu vai daļēji nepatiesu, mēs samazinām tā izplatību," paziņoja "Instagram".
"Papildus tam, šis saturs tiks marķēts, lai cilvēki varētu labāk izlemt, ko lasīt, kam uzticēties un ar ko dalīties."
Kad paziņojums tiek atzīts par maldinošu, programmatūra to sameklē visā "Instagram" platformā, lai atbilstoši marķētu.
"Mēs lietojam attēlu atbilstības tehnoloģiju, lai atrastu citus šī satura gadījumus un pievienotu marķējumu, palīdzot samazināt dezinformācijas izplatību," pavēstīja "Instagram".
"Papildus tam, ja kaut kas ir atzīts par nepatiesu vai daļēji nepatiesu "Facebook", tad no šodienas mēs automātiski marķēsim identisku saturu, ja tas būs ievietots "Instagram" (un otrādi)."